M
צילום: חי"צ

M&C Saatchi נכנסת לישראל: רכשה את 'בן-נתן גולן', אלון הוכדורף ימנכ"ל

הרשת תחזיק בשליטה כשיתרת המניות בידי השותפים. הוכדורף ישמש כמנכ"ל-שותף, גולן ישמש כמנהל קריאייטיב-שותף ובן נתן מנהלת לקוחות-שותפה
משה בנימין | (9)

בבוקר בהיר אחד, 13 עובדי משרד הפרסום בן-נתן גולן הפכו מעובדי משרד פרסום ישראלי השוכן בהרצליה לעובדי רשת הפרסום הבינלאומית M&C Saatchi המחזיקה בבעלותה 22 סניפים מסביב לעולם ו-1700 עובדים. זאת לאחר חתימת ההסכם של הרשת הבינלאומית עם שותפיה הישראלים צור גולן ו ענת בן נתן המחזיקים בבעלותם את משרד הפרסום 'בן-נתן גולן', ו אלון הוכדורף - מי שיזם במרץ 2014 את הפנייה הראשונית לרשת שהמטה שלה יושב בלונדון.

נתחיל מהסוף - משרד חדש תחת השם M&C Saatchi תל אביב יחל לפעול בישראל על השלד הקיים של בן-נתן גולן. הרשת הבינלאומית תחזיק בשליטה על המשרד לאחר שרכשה את מרבית מניותיו, כאשר יתרת המניות תוחזק באופן שווה בידי השותפים המקומיים. שותפיה בישראל יהיו כאמור אלון הוכדורף שישמש כמנכ"ל ושותף, צור גולן שישמש כמנהל קריאייטיב ראשי ושותף וענת בן נתן שתשמש כמנהלת לקוחות ושותפה.

לדברי צור גולן: "אנשים חושבים שעשינו 'אקזיט', אבל זה בדיוק ההיפך, עשינו 'אנטר' למשרד. מעתה והלאה המחויבות שלנו היא גדולה יותר והעבודה תהיה קשה יותר ומאתגרת. יחד עם המטריה הבינלאומית אנחנו ניישר קו מבחינת היכולות שלנו. ברשת הבינלאומית יש הרבה ידע וקשרים והדבר היפה בסיפור הוא שלא מדובר בהסכם הדרגתי של ייצוג אלא חוזה סגור שנקבע ונחתם".

יצוין, מזה שנים רבות, מאז תחילת שנות ה-2000 אז זיהו השחקנים הבינלאומיים את השוק המקומי, לא נחתמה עסק שכזו בנוף הפרסום הישראלי. יוזם הרעיון הוא כאמור הוכדורף שעבד בעבר בתחילת שנות ה-90 בסאצ'י אנד סאצ'י לונדון ואף שימש כחבר מועצת המנהלים וטיפל בתקציב הפרסום של ויזה אירופה.

M&C Saatchi קמה בינואר 1995 לאחר שהאחים מוריס וצ'ארלס סאצ'י שהקימו את רשת סאצ'י אנד סאצ'י ב-1970 איבדו את השליטה. האחים מוריס וצ'ארלס מצאו את עצמם מחוץ למשרד לאחר מהלך פיננסי שנוהל על ידי דייויד הירו - איש הכספים של החברה הבורסאית. האחים עוד ניסו להקים רשת חדשה תחת השם המקורי אך בהוראת בית משפט נחסמה הדרך הזו בפניהם. השנה הרשת מציינת 20 שנה להיווסדה כאשר הסניף הישראלי יהיה ה-23 במספר מסביב לעולם.

לדברי הוכדורף "נציגי הרשת התלהבו מ-2 דברים שאותם הם זיהו אצלנו: אנשים עם נפש יזמית והעובדה שהם למעשה נכנסים לישראל שנתפסת בעיניהם כסטארט-אפ ניישן. הרשת היא מנחית קריאייטיב וזה בדיוק ה-DNA שלנו כאן בדגש על הרקורד הקריאייטיבי של צור גולן".

בן-נתן גולן הוא משרד שנמצא בעשירייה הרביעית של הענף מבחינת היקפי הפרסום שלו על פי יפעת בקרת פרסום. המשרד מטפל בתקציבי ריינג'-רובר, קניון שרונים, רשת ריקושט ועוד. נכון לעכשיו, כניסתה של רשת M&C Saatchi לא תוביל לגיוס עובדים ו/או מעבר פיזי של המשרדים. עם זאת, לאייס נודע כי האסטרטגיה כוללת בראייה לעתיד איתור הזדמנויות השקעה שיתאימו לפורטפוליו, במה שעשי להוביל לרכישה עתידית של חברות בת בישראל.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

במקרה של הוכדורף מדובר בקאמבק מעניין לענף הפרסום הישראלי. כזכור, בתפקידו האחרון שימש הוכדורף כמנכ"ל זניט לצד גבי אטל. בעוד שאטל נותר בתפקידו, כניסת פובליסיס העולמית להשקעה בבאומן בר ריבנאי והקמת קבוצת פובליסיס ישראל הובילה לשינויים פרסונליים במסגרתם הוכדורף פרש מהקבוצה. כעת, מי שהחל את דרכו בסאצ'י אנד סאצ'י העולמית בלונדון ועשה את תפקידו האחרון בפובליסיס שמחזיקה תחת חסותה את סאצ'י העולמית, חוזר כשותף המחזיק במניות M&C Saatchi - החברה שהוקמה באמצעות האחים יוצאי סאצ'י שאף הקימו את החברה המקורית.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    אסף לוץ 17/08/2018 12:25
    הגב לתגובה זו
    תקשיבו לעצמכם, משרד ב"עשירייה הרביעית?" סאצ'י הסכימו לתת את השם שלהם תמורת גרוש ורבע, ולקבל מניות של חברה שככל הנראה מדממת מזומנים. אי אפשר להיות בעשירייה הרביעית בישראל עם 13 עובדים ולהרוויח כסף. יש לא מעט משרדים קטנים שהוסיפו אפיליאיישן ב-20 השנים האחרונות ואף אחד לא יודע איפה הם היום, מ אמפרלייז דרך ליכטנזון או CNA או אחרים. מדובר בסך הכל בעוד משב של אוויר רוח חם, או בשפה עממית נאד.
  • 8.
    חנה גרליץ 28/01/2017 08:48
    הגב לתגובה זו
    שלום רב. האם אתם אחראים לפרסום אתה סתום? אם כן אני חייבת להודות לכם שהיצלתם את חיי בעלי. לאחר שהאזין ברדיו לפרסום. התייחס ניגש לבדיקת דופלר צווארי. וגילו שהעורק צווארי שלו סתום סתום. ותוך יומיים נכנס לניתוח. בפירוש הפרסום שלכם הציל את חיי. ואנחנו כיום שגרירים של הפרסום. בהחלט כדאי להמשיך בפרסום הוא מציל חיים!!!!!! תודה ובריאות לכולכם. חנה
  • 7.
    עובדת לשעבר 09/02/2016 22:36
    הגב לתגובה זו
    ענת שאני הכרתי, היא כזו שנותנת לסופרווייזר שלה לצרוח מידי יום על העובדות שלו ולהביא אותן לדמעות, ולא אומרת מילה. שמפטרת עובדיה ובגלל חוסר נעימות לא טורחת להגיד להם אפילו להתראות(שלא לדבר על בהצלחה) כשהם יוצאים מהדלת. - ולא היה כל סיכסוך מקדים. זה הנסיון שלי איתה, מקווה שהזמן לימד אותה אחרת.
  • 6.
    .. (ל"ת)
    יעל 09/02/2016 22:31
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    פרגנו פרגנו - אחלה חברה, אחלה עסקה, כבוד לענף (ל"ת)
    דני 20/01/2015 10:51
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אלי 20/01/2015 08:31
    הגב לתגובה זו
    ישראלית...
  • 3.
    עמית גל 19/01/2015 18:24
    הגב לתגובה זו
    מברוק
  • 2.
    שרון 19/01/2015 10:32
    הגב לתגובה זו
    ענת אחת הנשים המרשימות ויוצאות הדופן בענף
  • 1.
    "ימנכ"ל"?? המצאתם מילה חדשה בעברית? בדיחה (ל"ת)
    בן יהודה 19/01/2015 10:25
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.