M
צילום: חי"צ

M&C Saatchi נכנסת לישראל: רכשה את 'בן-נתן גולן', אלון הוכדורף ימנכ"ל

הרשת תחזיק בשליטה כשיתרת המניות בידי השותפים. הוכדורף ישמש כמנכ"ל-שותף, גולן ישמש כמנהל קריאייטיב-שותף ובן נתן מנהלת לקוחות-שותפה
משה בנימין | (9)

בבוקר בהיר אחד, 13 עובדי משרד הפרסום בן-נתן גולן הפכו מעובדי משרד פרסום ישראלי השוכן בהרצליה לעובדי רשת הפרסום הבינלאומית M&C Saatchi המחזיקה בבעלותה 22 סניפים מסביב לעולם ו-1700 עובדים. זאת לאחר חתימת ההסכם של הרשת הבינלאומית עם שותפיה הישראלים צור גולן ו ענת בן נתן המחזיקים בבעלותם את משרד הפרסום 'בן-נתן גולן', ו אלון הוכדורף - מי שיזם במרץ 2014 את הפנייה הראשונית לרשת שהמטה שלה יושב בלונדון.

נתחיל מהסוף - משרד חדש תחת השם M&C Saatchi תל אביב יחל לפעול בישראל על השלד הקיים של בן-נתן גולן. הרשת הבינלאומית תחזיק בשליטה על המשרד לאחר שרכשה את מרבית מניותיו, כאשר יתרת המניות תוחזק באופן שווה בידי השותפים המקומיים. שותפיה בישראל יהיו כאמור אלון הוכדורף שישמש כמנכ"ל ושותף, צור גולן שישמש כמנהל קריאייטיב ראשי ושותף וענת בן נתן שתשמש כמנהלת לקוחות ושותפה.

לדברי צור גולן: "אנשים חושבים שעשינו 'אקזיט', אבל זה בדיוק ההיפך, עשינו 'אנטר' למשרד. מעתה והלאה המחויבות שלנו היא גדולה יותר והעבודה תהיה קשה יותר ומאתגרת. יחד עם המטריה הבינלאומית אנחנו ניישר קו מבחינת היכולות שלנו. ברשת הבינלאומית יש הרבה ידע וקשרים והדבר היפה בסיפור הוא שלא מדובר בהסכם הדרגתי של ייצוג אלא חוזה סגור שנקבע ונחתם".

יצוין, מזה שנים רבות, מאז תחילת שנות ה-2000 אז זיהו השחקנים הבינלאומיים את השוק המקומי, לא נחתמה עסק שכזו בנוף הפרסום הישראלי. יוזם הרעיון הוא כאמור הוכדורף שעבד בעבר בתחילת שנות ה-90 בסאצ'י אנד סאצ'י לונדון ואף שימש כחבר מועצת המנהלים וטיפל בתקציב הפרסום של ויזה אירופה.

M&C Saatchi קמה בינואר 1995 לאחר שהאחים מוריס וצ'ארלס סאצ'י שהקימו את רשת סאצ'י אנד סאצ'י ב-1970 איבדו את השליטה. האחים מוריס וצ'ארלס מצאו את עצמם מחוץ למשרד לאחר מהלך פיננסי שנוהל על ידי דייויד הירו - איש הכספים של החברה הבורסאית. האחים עוד ניסו להקים רשת חדשה תחת השם המקורי אך בהוראת בית משפט נחסמה הדרך הזו בפניהם. השנה הרשת מציינת 20 שנה להיווסדה כאשר הסניף הישראלי יהיה ה-23 במספר מסביב לעולם.

לדברי הוכדורף "נציגי הרשת התלהבו מ-2 דברים שאותם הם זיהו אצלנו: אנשים עם נפש יזמית והעובדה שהם למעשה נכנסים לישראל שנתפסת בעיניהם כסטארט-אפ ניישן. הרשת היא מנחית קריאייטיב וזה בדיוק ה-DNA שלנו כאן בדגש על הרקורד הקריאייטיבי של צור גולן".

בן-נתן גולן הוא משרד שנמצא בעשירייה הרביעית של הענף מבחינת היקפי הפרסום שלו על פי יפעת בקרת פרסום. המשרד מטפל בתקציבי ריינג'-רובר, קניון שרונים, רשת ריקושט ועוד. נכון לעכשיו, כניסתה של רשת M&C Saatchi לא תוביל לגיוס עובדים ו/או מעבר פיזי של המשרדים. עם זאת, לאייס נודע כי האסטרטגיה כוללת בראייה לעתיד איתור הזדמנויות השקעה שיתאימו לפורטפוליו, במה שעשי להוביל לרכישה עתידית של חברות בת בישראל.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

במקרה של הוכדורף מדובר בקאמבק מעניין לענף הפרסום הישראלי. כזכור, בתפקידו האחרון שימש הוכדורף כמנכ"ל זניט לצד גבי אטל. בעוד שאטל נותר בתפקידו, כניסת פובליסיס העולמית להשקעה בבאומן בר ריבנאי והקמת קבוצת פובליסיס ישראל הובילה לשינויים פרסונליים במסגרתם הוכדורף פרש מהקבוצה. כעת, מי שהחל את דרכו בסאצ'י אנד סאצ'י העולמית בלונדון ועשה את תפקידו האחרון בפובליסיס שמחזיקה תחת חסותה את סאצ'י העולמית, חוזר כשותף המחזיק במניות M&C Saatchi - החברה שהוקמה באמצעות האחים יוצאי סאצ'י שאף הקימו את החברה המקורית.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    אסף לוץ 17/08/2018 12:25
    הגב לתגובה זו
    תקשיבו לעצמכם, משרד ב"עשירייה הרביעית?" סאצ'י הסכימו לתת את השם שלהם תמורת גרוש ורבע, ולקבל מניות של חברה שככל הנראה מדממת מזומנים. אי אפשר להיות בעשירייה הרביעית בישראל עם 13 עובדים ולהרוויח כסף. יש לא מעט משרדים קטנים שהוסיפו אפיליאיישן ב-20 השנים האחרונות ואף אחד לא יודע איפה הם היום, מ אמפרלייז דרך ליכטנזון או CNA או אחרים. מדובר בסך הכל בעוד משב של אוויר רוח חם, או בשפה עממית נאד.
  • 8.
    חנה גרליץ 28/01/2017 08:48
    הגב לתגובה זו
    שלום רב. האם אתם אחראים לפרסום אתה סתום? אם כן אני חייבת להודות לכם שהיצלתם את חיי בעלי. לאחר שהאזין ברדיו לפרסום. התייחס ניגש לבדיקת דופלר צווארי. וגילו שהעורק צווארי שלו סתום סתום. ותוך יומיים נכנס לניתוח. בפירוש הפרסום שלכם הציל את חיי. ואנחנו כיום שגרירים של הפרסום. בהחלט כדאי להמשיך בפרסום הוא מציל חיים!!!!!! תודה ובריאות לכולכם. חנה
  • 7.
    עובדת לשעבר 09/02/2016 22:36
    הגב לתגובה זו
    ענת שאני הכרתי, היא כזו שנותנת לסופרווייזר שלה לצרוח מידי יום על העובדות שלו ולהביא אותן לדמעות, ולא אומרת מילה. שמפטרת עובדיה ובגלל חוסר נעימות לא טורחת להגיד להם אפילו להתראות(שלא לדבר על בהצלחה) כשהם יוצאים מהדלת. - ולא היה כל סיכסוך מקדים. זה הנסיון שלי איתה, מקווה שהזמן לימד אותה אחרת.
  • 6.
    .. (ל"ת)
    יעל 09/02/2016 22:31
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    פרגנו פרגנו - אחלה חברה, אחלה עסקה, כבוד לענף (ל"ת)
    דני 20/01/2015 10:51
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אלי 20/01/2015 08:31
    הגב לתגובה זו
    ישראלית...
  • 3.
    עמית גל 19/01/2015 18:24
    הגב לתגובה זו
    מברוק
  • 2.
    שרון 19/01/2015 10:32
    הגב לתגובה זו
    ענת אחת הנשים המרשימות ויוצאות הדופן בענף
  • 1.
    "ימנכ"ל"?? המצאתם מילה חדשה בעברית? בדיחה (ל"ת)
    בן יהודה 19/01/2015 10:25
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.