מסתמן: 150-170 עובדים ב'מעריב' הסכימו להצעת הנהלת העיתון לפרוש מרצון
הנהלת מעריב רוצה ש-135 עובדים יעזבו את העיתון, אבל כבר כעת נראה כי מספר המעוניינים בפרישה מרצון, גבוה בהרבה. גורמים המעורים בפרטים, טוענים בשיחות עם אייס, כי המספר עומד על 150-170 איש.
הערב (יום ג') ב-17:00 צפויה להתקיים פגישה בין מו"ל 'מעריב' שלמה בן-צבי או אנשיו, לבין נציגי ארגון העיתונאים ו-ועד העובדים של 'מעריב'. בפגישה זו, שנדחתה מאתמול, תידון סוגיית הפרישה מרצון, אולם לא מן הנמנע כי גם
בכך מקרה,
135 העובדים שבן-צבי היה מעוניין לפטר, הם מתחום התוכן והמנהלה, מתוך כ-350 איש. על פי הערכות, חלק גדול מהמעוניינים לפרוש, הם מרשת המקומונים 'זמן מעריב', שנסגרה לאחרונה.
בין בן-צבי לנציגי העובדים אין התייחסות לגבי מספר העובדים שיפרשו מרצון, כלומר לא צוינה מגבלה מספרית, מה שאומר כי כל מי שהביע את רצונו לפרוש מ'מעריב', צפוי לעשות זאת ולזכות בהטבות. מאידך, ישנה גם סוגיית הווטו - דהיינו להנהלת 'מעריב' עומדת הזכות לסרב לאפשר לעובדים ספציפיים לפרוש מהעיתון, אם תפקידם נחוץ למערכת.
יש לשים לב כי אם מספר הפורשים מרצון אכן יהיה גבוה בהרבה מהמספר 135, הרי שזה מייתר מבן-צבי ומהנהלת 'מעריב' את סוגיית הפיטורים.
ב'מעריב' סירבו להגיב. מארגון העיתונאים טרם התקבלה תגובה.
הוועד טוען: מאיימים על העובדים
בתוך כך, שעה לפני קיומה של הפגישה, הפיץ ועד העיתונאים במעריב, מייל בקרב העובדים, על פיו "בימים האחרונים אנחנו מוצפים בפניות של עובדים שההנהלה מנסה לאיים עליהם בפיטורים, לכפות עליהם פרישה 'מרצון', לדרוש מהם שיסכימו להורדות בשכרם, להרע את תנאי העבודה שלהם, לטעון בפניהם שמעבר המחלקות שלהם לירושלים הוא 'סופי' - ועוד סיפורים מסיפורים שונים, והכל בסתירה להוראות ההסכם הקיבוצי שההנהלה מחויבת אליו".
לדברי הוועד, "כל השיחות שנעשות ביוזמת ההנהלה אחרי המועד הקובע להגשת הפרישה מרצון - לרבות לגבי סגירת מוספים, העברת מחלקות למקומות אחרים בעתיד (כולל ירושלים), ניסיון לקבוע מסגרת של יותר משבועיים בין הגשת מכתב הפרישה לסיום העבודה, ואיומים שונים - נעשות בניגוד חריף להסכמות שהושגו עם ועדי העובדים, ארגון העיתונאים וההסתדרות לגבי תוכנית הפרישה מרצון, בניגוד להסכם הקיבוצי, ובניגוד להתחייבויותיה של ההנהלה בבית הדין לעבודה".
- 4.עמי 01/06/2013 15:31הגב לתגובה זואת מעריב ניתן להשיג בכל מקום בעולם ואפילו בחינם דרך האינטרנט אבל זה לא עד כדי כך מעניין בכדי לשלם על זה כסף
- 3.bb 28/05/2013 15:21הגב לתגובה זואף אחד לא באמת רוצה להתפטר, אבל בגלל שכולם יודעים שמעריב ממילא ייסגר תוך חודשיים מעדיפים את זה ככה. אין פה שום בשורה טובה לא להם ולא לאלפי המפוטרים
- מנחם 28/05/2013 22:47הגב לתגובה זואני מאחל לך עסק משלך שבו תממש את כל עקרונות הניהול שמלמדים החיים ולא באוניברסיטה,ועקרונות אלו אומרים שצריך לעשות מספר דברים על מנת להצליח בעסקים ,ואת זה שלמה עושה היום ,מה שקודמיו לא ידעו לעשות.קפיש?
- bb 28/05/2013 23:10העובדים, והמנויים יורדים ומבטלים ואין להשיג מעריב באף מקום חוץ מת"א. צודק.
- 2.אף אחד לא רוצה לעבוד אצל בוס כזה (ל"ת)גד 28/05/2013 14:45הגב לתגובה זו
- 1.מנחם 28/05/2013 14:29הגב לתגובה זובשעה טובה ישנה כותרת חיובית בנוגע למעריב ושלמה בן צבי.עכשיו שלמה ומעריב יעלו על דרך המלך ויוכלו להרים עסק לגיטימי שחי גם מרווחים ולא רק מהפסדים.
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
