שטראוס, דיסקונט וקבוצת הארץ זוכים בפרס ההשקה המנצחת של איגוד השיווק

'כיף כף מקלות' של שטראוס עלית, דיסקונט, זה טוב למשפחה והמהדורות הדיגיטליות של קבוצת הארץ נבחרו להשקות המוצלחות של הרבעון הראשון
משה בנימין |

ועדת החדשנות של איגוד השיווק הישראלי בחרה ב-3 השקות, של שטראוס, דיסקונט וקבוצת הארץ למוצלחות ביותר ברבעון הראשון של שנת 2013. מדי רבעון מוענק פרס ההשקה המנצחת למהלכי השקות מוצלחים העומדים בקריטריונים אותם קבעה הועדה. ברבעון החולף הוגשו כ-15 מהלכי השקה ושיווק חדשנים מענפים שונים.

הוועדה בחרה בשלוש השקות מנצחות מתוך המועמדויות: 'כיף כף מקלות' מבית שטראוס עלית - קטגוריית המזון והמשקאות. 'דיסקונט, זה טוב למשפחה' של בנק דיסקונט - קטגוריית הפיננסים ומנויים למהדורות הדיגיטליות של הארץ של קבוצת הארץ - קטגורית המדיה.

על המהלך המפתיע של קבוצת הארץ - המעבר לתכנים בתשלום באינטרנט, אמרו השופטים: "הארץ היה לכלי התקשורת הראשון בישראל שהכריז על מודל עסקי חדש ואמיץ מבחינה שיווקית: מנויים דיגיטליים בתשלום. מהלך ההשקה מציג חדשנות ברמה המוצרית לקוראיו - מודל חדש לעיתון, לקוראים, למפרסמים ולענף. למעשה - גוף שהיה עד כה פאבלישר בפרינט ובדיגיטל הפך כחלק מהמהלך לאתר אי-קומרס הראשון בתחומו בישראל".

במקביל הוצעה חדשנות גם למפרסמים. הארץ הוא אתר התוכן הראשון בישראל ולו מנויים משלמים וכפועל יוצא - בעלי מוכנות גבוהה לרכישה באינטרנט . כמו כן הארץ מעניק שירותים נוספים לגולשים רשומים ולמנויים משלמים.

תלמה בירו מנכ"ל איגוד השיווק הישראלי: "מרגש אותנו שהקהילה השיווקית אימצה בהתלהבות את "ההשקה המנצחת" שהינו מותג חדש בעולם השיווק, וזוהי הוכחה נוספת עבורנו לכך שאנשי השיווק הם הראשונים לזהות חדשנות בשלל אספקטים, ולהעריך את חשיבותה העצומה לארגון, שכן ללא חדשנות אין יתרון ואין צמיחה. אנו מברכים את הזוכים ברבעון הראשון של 2013 וקוראים לחברות החתומות על מהלכי השקה מצליחים להגיש מועמדות לרבעון הבא".

בראש ועדת החדשנות של האיגוד עומד רן גוראון - המשנה למנכ"ל בזק וסמנכ"ל השיווק של החברה. הועדה מונה 17 מנהלים בכירים מכל הענפים והקטגוריות במשק. הועדה מתכנסת פעם ברבעון להכרזה על ההשקה המנצחת של הרבעון.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.