TGI

סקר TGI למחצית הראשונה של 2012: 'ישראל היום' ו'ידיעות' ראש בראש, 'מעריב' בולם את הירידה ומזנק בסופ"ש

החינמון של אדלסון והיומון של מוזס מתחזקים, אבל גם נוחי דנקנר, אחרי לא מעט מרור, יכול לחייך. סטטוס-קוו בעיתונות הכלכלית, 'לאשה' ו'מנטה' צוללים
אלכסנדר כץ | (10)

הברנז'ה התקשורתית חיכתה ליום הזה מזה תקופה ארוכה, והנה הוא הגיע: על פי נתוני סקר TGI לתקופה שבין ינואר ליוני 2012, עולה כי הסטטוס-קוו בין 'ישראל היום' ל'ידיעות אחרונות' נשמר, עם כי העיתון של מוזס מצמצם את הפער. 'מעריב' שנמצא במצוקה תקציבית קשה וביצע בשבועות האחרונים מהלכי התייעלות ופיטורי עובדים, מפתיע ורושם עלייה הן בחשיפה היומית והן בחשיפה בעיתון סוף השבוע.

על פי נתוני הסקר עולה כי ברמה החצי שנתית, נרשמה עלייה בשיעור החשיפה לעיתוני יום חול מ-63.2% (יולי-דצמבר 2011) ל-66.5% (ינואר-יוני 2012). בסוף שבוע שיעור החשיפה לעיתונים יציב במונחים שנתיים וגם ברמה חצי שנתית.

* לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

סקר TGI בודק את שיעור החשיפה בקרב בוגרים בני 18 ויותר, של עיתונים ותחנות הרדיו, על סביב שנתי וחצי שנתי. את הסקר עורכת קנטאר מדיה מחקרי TGI מקבוצת קנטאר מדיה (לשעבר TNS טלגאל), תחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18+, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4 מיליון נפש. סקרTGI בישראל נערך משנת 1998, והנתונים החדשים מהווים את הגל ה-29 מאז השקתו. הסקר כולל 2,500 נשאלים.

'ישראל היום' נחלש, 'ידיעות' ו'מעריב' מתחזקים 'ישראל היום' ממשיך להוביל את החשיפה לעיתונים ישראלים. את החציון הראשון של 2012 סיים העיתון עם חשיפה של 38.7%, התחזקות מ-37.3% בחציון השני של 2011, ועדיין נמוך במקצת ביחס ל-39.3% בחציון המקביל ב-2011.

גם 'ידיעות אחרונות' רשם התחזקות בחודשים ינואר-יוני 2012 עם חשיפה של 37.6%, התחזקות של 8% ביחס ל-34.8% בחציון השני של 2011. בינואר-יוני 2011 החשיפה לעיתון מבית מוזס, עמדה על 37%.

לראשונה מזה תקופה ארוכה, וביתר שאת בעידן נוחי דנקנר בקרליבך, מצליח 'מעריב' לבלום את ההיחלשות שלו בחשיפה - בחציון השני של 2011 עמדה החשיפה על 11.9%, מול 10.7% ביולי-דצמבר 2011, 12.1% בחציון הראשון של 2011, ו-13.4% בחציון השני של 2010.

ומה קרה ברחוב שוקן? אחרי הזינוק המרשים של 28% בחודשים יולי-דצמבר 2011 ל-7.4% מול 5.8% בחציון הראשון של 2011 עם 5.8%, הרי שבחציון החולף נחלש 'הארץ' ל-7%. החינמון 'ישראל פוסט' רשם 8.4%, התחזקות קלה מול 8.2% בחציון יולי-דצמבר 2011 ו-8.3% בחציון הראשון של 2011.

המלחמה האמיתית: העיתונות הכלכלית

העיתונים הכלכליים ממשיכים לשמור על מגמה חיובית ויציבה בשיעור הקריאה, שעומד על 19.5% בחציון האחרון. 'כלכליסט' (שילוב של מוסף ב'ידיעות אחרונות' ומכירה עצמאית של 'כלכליסט') ממשיך להוביל בחישפה עם נתון זהה לזה שקיבל בחציון שלפני כן - 12.3%. בחציון הראשון של 2011 עמדה החשיפה לעיתון על 11.9%. העיתון הצעיר יחסית, זוכה לחשיפה הגבוה מזו של 2 מתחריו יחד - TheMarker וגלובס.

היומון הכלכלי של שוקן TheMarker המשלב את המוסף היומי בתוך העיתון וגם מכירה שלו כעיתון עצמאי, רשם גם הוא נתון זהה בחודשים ינואר-יוני, לזה שקיבל בחודשים יולי-דצמבר 2011 7.7%. בחציון הראשון של 2011 עמדה החשיפה על 6.9%.

ואילו 'גלובס' של אליעזר פישמן, רשם 4.5% חשיפה בחציון החולף מול 4.6% בחציון השני של 2011, ו-4.4% בינואר-יוני 2011.

עיתוני סופ"ש: 'מעריב' מזנק ב-22%, 'ישראל היום' נחלש קלות

הכסף הגדול נמצא כידוע בעיתונות סוף השבוע, שעל פי הערכות מכניסה כ-50% מההכנסות השבועיות של כל עיתון. 'ידיעות אחרונות' ממשיך להיות העיתון החזק של יום שישי ופותח פער מ'ישראל היום'. בחציון הראשון של 2012 בשנת 2011 החשיפה ל'ידיעות' רשמה גידול קל מ-42.8% בחציון השני של 2011 ל-43.4% בינואר-יוני 2012. בחציון הראשון של 2011 רשם העיתון 44.3% ובזה שלפניו - 43.1%.

'ישראל היום' השיק את מוספי סוף השבוע שלו רק לפני כשנתיים וחצי, ומאז הציג עלייה מתמדת, עד לחציון הזה, אז רשם העיתון ירידה קלה מ-32.1% ביולי-דצמבר 2011 ל-31.3% בחציון החולף, על רקע השינוי בעמדת העריכה עם עזיבתו של אהרון לפידות ומינויו של ברוך רון. בחציון הראשון של 2011 החשיפה עמדה על 31% ובזה שלפניו - על 30.3%.

'מעריב' קטע גם בגזרה זו את מגמת הירידה, ורשם זינוק מפתיע של 22%, עם 14.1% בחציון החולף מול 11.5% בחציון האחרון של 2011, אז העיתון רשם קריסה בתוך 6 חודשים של 23% מ-14.9% חשיפה בינואר-יוני 2011.

עיתון 'הארץ' רשם ירידה קלה מ-7.9% ביולי-דצמבר 2011 ל-7.6% בחציון החולף; 'גלובס' (גיליון חמישי) נחלש מ-3.4% בחציון השני של 2011 ל-3.1% בחציון החולף; 'מקור ראשון' התחזק מ-3.5% בחציון השני של 2011 ל-3.8% בחציון האחרון; 'בשבע' נחלש מ-5.3% ביולי-דצמבר 2011 ל-4.9% בינואר-יוני 2012.

בגזרת המגזינים: 'לאשה' צולל, 'מנטה' קורס ב-40%

'לאשה' הוא המגזין הנקרא ביותר בישראל, אולם רושם צלילה משמעותית בתוך 6 חודשים: ביולי-דצמבר 2012 החשיפה עמדה על 8.3%, ירידה של 15% מול החציון שלפני כן אז החשיפה עמדה על 9.7%. 'את' שהפך רק בחודשים האחרונים מדו-שבועון לירחון, רשם 2.6%.

'פנאי פלוס', אף הוא מקבוצת 'ידיעות אחרונות', ממשיך לאבד קוראים כאשר החשיפה בחציון החולף עמדה על 6.1% מול 6.3% בחציון השני של 2011 ו-7.6% בחציון הראשון של 2011.

בגזרת הירחונים, 'בלייזר' נחלש קלות מ-3.5% בחציון השני של 2011 ל-3.3% בחציון שלפני כן; 'מנטה' קרס ב-40% מ-4% בחציון השני של 2011 ל-2.4% בחציון החולף; החשיפה ל'נשיונל גאוגרפיק ישראל' עמדה על 2.7% בחציון האחרון מול 2.6% בחציון שלפני כן; 'מסע אחר' זינק מ-1.3% ל-2.3%, עלייה של 77%; 'דרך האוכל' על 2.5% מול 2.4% בחציון השני של 2011; ומגזין TheMarker התחזק מ-2.3% בחציון השני של 2011 ל-2.6% בחציון הראשון של 2012.

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    כאן תקראו את האמת 27/07/2012 00:57
    הגב לתגובה זו
    ידיעות ומעריב מחלקים עיתונים, ידיעות במהדורה מקוצרת וחינמית ברכבות, אוניברסיטאות, ובסופי שבוע מחלק חינם בקניונים. מעריב מוכר את עצמו בשקל, כן בשקל, ומשתמש בנכסי דנקנר להפצה חינמית. ישראל היום הדפיס יותר לקראת הסקר, וכשזה נגמר, ירד לכמות רגילה. שום דבר כאן לא מקרי ולא אמיתי, רק הפרסומאים הפריירים ממשיכים לקנות את השקרים של הפרימט. בינינו, מי בכלל טורח עוד לקרוא את הפראבדות האלה? מה, אנחנו במאה ה 19?
  • 6.
    PIX37 25/07/2012 13:35
    הגב לתגובה זו
    כמה קשישים עוד יש בארץ שממשיכים לצרוך את המדיה שלהם מודפסת ולא במחשב או בנייד ? אין פלא שהארץ מדשדש למרות שבפועל השפעתו חזקה בהרבה - מעטים מאוד מקוראיו בכלל טורחים לקנות את הנייר כאשר הכל זמין בחינם ברשת - וחדשות מודפסות בכל מקרה כבר אינן רלוונטיות
  • 26/07/2012 07:59
    הגב לתגובה זו
    מזמן עברו לאינטרנט.
  • 5.
    סטיב שומכר 25/07/2012 13:13
    הגב לתגובה זו
    אני מספר אחד חצחחחח
  • 4.
    יואל 25/07/2012 11:36
    הגב לתגובה זו
    ישנו את "פוסט" עיתון שמחלקים בתחנות דלק ובמגה ויש לו נתוני חשיפה גבוהים ..נו ?? אז מה ? מישהו מחשיב אותו עיתון רציני לפרסום ?? אותו דבר על כלכליסט מול דה מרקר וגלובס ..מישהו מחשיב אותו כעיתון חשוב/משפיע /קובע סדר יום כמו דה מרקר או אפילו גלובס ? השוק יודע את זה ועובדה שבנתח החלוקה של הפרסום תמיד דה מרקר יהיה מעל כלכליסט
  • בנצי 25/07/2012 14:40
    הגב לתגובה זו
    ובגלל זה סגרו את המארקר וויק, ובגלל זה מאחדים שם בין הפרינט לאתר. גם בעיתון האם השפע זורם, ובגלל זה איחדו את חלק ב' עם החדשות, סגרו את הספורט והטמיעו אותו בתוך העיתון וגלריה הצטמצם בנפח. הכל נובע מעודף פרסום. ברור מאליו. אפילו שקוף
  • ק נויבך 27/07/2012 00:59
    קרע קרע......
  • 3.
    פוליצר 25/07/2012 11:24
    הגב לתגובה זו
    ב-2011 מוספי סוף השבוע היו עם 15.8 אחוזי תפוצה, בחצי הראשון של 2012 מוספי סוף השבוע התדרדרו ל12.8 תפוצה.זאת לא התחזקות, זאת ירידה חדה. תסיקו את המסקנות למה ואיך זה קרה לבד.
  • 2.
    בנצי 25/07/2012 10:54
    הגב לתגובה זו
    "כלכליסט ממשיך להוביל בחשיפה. העיתון הצעיר יחסית, זוכה לחשיפה הגבוה מזו של 2 מתחריו יחד - TheMarker וגלובס". כבוד
  • 1.
    חרא של סקר (ל"ת)
    וורשבסקי 25/07/2012 10:40
    הגב לתגובה זו