Wiz רוכשת את Gem Security הישראלית ב-350 מיליון דולר

רוי שיינמן |

חברת הסייבר Wiz מודיעה על רכישת הסטארט אפ הישראלי Gem Security (ג'ם סקיוריטי) בסכום של 350 מיליון דולר. ג'ם מציעה יכולות Cloud Detection and Response (CDR) - זיהוי ותגובה בזמן אמת למתקפות בענן, שמאפשרות לארגונים וצוותי ניטור ובקרה (SOC) לקצר את משך התגובה בעת מתקפה על תשתיות הענן.

וויז, שפועלת בתחום אבטחת הענן ופיתחה פלטפורמת Cloud Native Application Protection Platform (CNAPP), שווה כיום 10 מיליארד דולר וגייסה עד כה כ-900 מיליון דולר, כאשר קצב המכירות שלה ARR בשנה האחרונה עמד על 350 מיליון דולר. 

ג'ם סקיוריטי הוקמה ב-2022 על ידי אריה זילברשטיין (מנכ"ל החברה), רון קוניגסברג (CTO) ואופיר ברוקנר (סמנכ"ל מוצר). מייסדי החברה הכירו ועבדו יחד במהלך שירותם הצבאי ביחידת 8200. אריה ואופיר עבדו בחברת סיגניה, מתחום ה-Incident Response (ניהול ותגובה לאירועי סייבר) ונמכרה לקרן Temasek, שם כיהנו בתפקידי ניהול. רון שימש כארכיטקט ראשי בחברת Singular. מאז הקמתה, ג'ם גייסה 34 מיליון דולר מקרן הסייבר של Team8, קרן Notable Capital (לשעבר GGV Capital) וכן קרנות IBM Ventures, Cisco Investments, וקבוצת מנהלי אבטחת המידע Silicon Valley CISO Investment. לאחר הרכישה, עובדיה של Gem Security ייקלטו ל-Wiz ומייסדיה יצטרפו לצוות ההנהלה של Wiz.

זו הרכישה השנייה של וויז מאז הוקמה ב-2020, לאחר שבדצמבר האחרון רכשה את הסטארט-אפ הישראלי Raftt – שפיתח פלטפורמת ענן לשיתוף פעולה בין מפתחים. וויז הכריזה לאחרונה על הגעה ל-350 מיליון דולר מכירות, תוך שהיא מונה כ-40% מקרב חברות ה-Fortune 100 בתור לקוחות. החברה הציבה יעד של מיליארד דולר מכירות לפני הנפקה עתידית בוול סטריט. וויז הביעה בעבר עניין בהזדמנויות מיזוגים ורכישות, כחלק מתהליך הפיתוח של פלטפורמת אבטחה הוליסטית שתיתן מענה למגוון רחב של צרכים בתעשייה.

"המעבר המואץ לענן, לצד הגידול המהיר בשימוש בטכנולוגיות בינה מלאכותית, מציף את הצורך בפלטפורמות רחבות שנבנו במחשבה על הענן ונותנות מענה מקיף לצרכי האבטחה המשתנים", מסר אסף רפפורט, מייסד-שותף ומנכ"ל Wiz. "אריה, רון, אופיר והצוות של Gem בנו פתרון פורץ דרך לזיהוי איומים בענן ולתגובה אליהם, שמציב סטנדרט חדש בתעשייה – הרכישה תאפשר לוויז לספק פתרון אפקטיבי, דרכו צוותי ניטור והגנת סייבר יכולים להגיב לאיומים המשתנים במהירות. אנחנו מצפים לקלוט לחברה את צוות העובדים המוכשר של ג'ם ולבנות ביחד איתם את פלטפורמת אבטחת הענן המובילה בשוק."

"ג׳ם הוקמה לפני פחות משנתיים ומאז הספיקה לייצר גישה חדשנית לצוותי ניטור ותגובה SOC וIncident Response בעידן תשתיות הענן", מסר אריה זילברשטיין, שותף מייסד ומנכ"ל Gem Security. "הפלטפורמה שבנינו מאפשרת לצוותים להיות מהירים וחכמים יותר בעת זיהוי ותגובה לאירוע תקיפה. הסינרגיה עם וויז מדהימה, ויחד נוכל להעניק ערך משמעותי ליותר ארגונים ברחבי העולם. אנחנו מתרגשים להצטרף לצוות ולצאת לפרק חדש במסע של ג'ם כחלק מוויז".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סונדאר פיצאי גוגל GOOGLE
צילום: Eesan1969, Wikipedia

מנכ"ל גוגל: "האינטרנט כמו שאנחנו מכירים אותו עומד להשתנות"

סונדאר פיצ'אי על העתיד - אינטרנט, משקפיים חכמים, בינה מלאכותית והחזון

עמית בר |

סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל סבור שהבינה המלאכותית תחולל מהפכה הגדולה יותר מזו של האינטרנט. הוא מזכיר שכאשר האינטרנט החל את דרכו, גוגל כלל לא הייתה קיימת, ובאותו אופן הוא צופה שבעתיד הקרוב ייווצרו חברות, מוצרים וקטגוריות שכיום איננו יכולים אפילו לדמיין. פיצ'אי אומר את משנתו בתקשורת האמריקאית, ראיונות ופודקאסטים, אספנו את עיקרי הדברים מהזמן האחרון

משקפיים חכמים: מיליונים ינסו את המוצר בשנה הקרובה

גוגל חתמה על שיתופי פעולה אסטרטגיים עם מותגי האופנה הבינלאומיים Gentle Monster ו-Warby Parker, ומתכננת להשיק גרסאות למפתחים עוד השנה. לדברי פיצ'אי, המוצרים שיגיעו למפתחים יהיו קרובים מאוד לגרסאות הסופיות שיגיעו לשוק הרחב.

הוא צופה שמיליוני אנשים ינסו את הטכנולוגיה. עם זאת, עדיין לא מדובר במוצר שיהפוך למיינסטרים ברמה של האייפון. האתגר המרכזי, לדבריו, הוא לשכנע אנשים לענוד מכשיר על הפנים שלהם לאורך זמן - רף שגבוה משמעותית מאשר להחזיק טלפון בכיס.

פיצ'אי מתמודד עם ביקורת חריפה מצד מפרסמים ובעלי אתרים, שבעצם מאשימים את גוגל בגניבת תוכן ובשימוש בו ללא תמורה כלכלית. הוא טוען שגוגל היא החברה היחידה שעדיין מתעדפת שליחת תעבורה לאתרי אינטרנט, בעוד שמתחרים חדשים מצהירים בגלוי שאינם מתכוונים לעשות זאת. הוא מציג מידע כי דפי האינטרנט הזמינים לסריקה של גוגל גדל ב-45% בשנתיים האחרונות בלבד - נתון שלדבריו סותר את הטענות על "מות האינטרנט". כשנשאל אם הגידול נובע מתוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית, הוא מסביר שלחברה יש מגוון טכניקות לזיהוי תוכן שנוצר על ידי מכונות, וזה לא מסביר את המגמה הכללית.

הוא משוכנע שכמו בכל המעברים הטכנולוגיים של 25 השנים האחרונות, גם הפעם התוצאה הסופית תהיה חיובית עבור בעלי האתרים.

האם עידן החיפוש המסורתי מגיע לקיצו?

לראשונה מזה 22 שנה נרשמה ירידה בחיפושים בדפדפן Safari של אפל, מה שהוביל לירידה זמנית במחיר המניה של גוגל. פיצ'אי דוחה את החששות ומתעקש שהחברה רואה צמיחה כוללת בשאילתות חיפוש, כולל במכשירי אפל.

יוני בן חמויוני בן חמו

כשה-AI עובד נגדך: מדוע תשתיות לבדן כבר לא מספיקות

בעידן של מתקפות סייבר חכמות, עסקים כבר לא יכולים להסתפק בתשתיות תקשורת בסיסיות – הגיע הזמן לחשוב מחדש על תשתיות, רשתות ואבטחה

נושאים בכתבה סייבר AI

קשה לחשוב על צמד מילים מדובר יותר בעת האחרונה מאשר "בינה מלאכותית". היא משנה את עולמנו ומכתיבה כללים חדשים כל יום, ובעיקר מעוררת עניין, שאלות והיערכות מחודשת במגזר העסקי.

ה-AI כבר היום משפר את הדרך שבה עסקים מתנהלים: תהליכים מתייעלים, שירותים מתקדמים מתגלגלים במהירות לשוק, ונוצרות יכולות חדשות שלא היו אפשריות עד לאחרונה. ארגונים משתמשים ב-AI  כדי לנתח נתונים במהירות, לחזות התנהגות לקוחות, לייעל תהליכי שרשרת אספקה ולהציע שירותים אוטומטיים חכמים שמעצימים את חוויית הלקוח.

אבל לא רק אנחנו משתמשים בטכנולוגיה הזו. האקרים ותוקפי סייבר עושים בה שימוש יום-יומי כדי לעקוף הגנות מסורתיות, לזהות פרצות בצורה חכמה יותר, ולבצע מתקפות מדויקות, שקטות ומורכבות מאי פעם. הם משתמשים ב-AI  כדי להסתוות, ללמוד דפוסי פעולה של משתמשים לגיטימיים, ולחדור למערכות בעזרת תוכן שנראה אנושי לחלוטין, החל מאימיילים מעולמות הפישינג ועד תקיפות מבוססות צ'אט.

המציאות הזו מחייבת כל ארגון, בכל גודל ובכל תחום, להסתכל מחדש על מה שהוא יודע, או חושב שהוא יודע, על תשתיות, רשתות ואבטחה. כבר לא מספיק "להיות מחובר". עכשיו צריך לדעת שאתה מחובר נכון, חכם ובעיקר בטוח

המספרים מדברים: איומי הסייבר מתעצמים

בשנת 2024 בלבד, הנזק העולמי מתקיפות סייבר חצה את רף 9.5 טריליון דולר, סכום אדיר, בסדר גודל של כלכלה של מדינה שלמה. מדובר בפגיעה שאינה רק טכנולוגית, אלא גם כלכלית, תדמיתית ותפעולית עבור ארגונים רבים.