גוגל
צילום: Pawel Czerwinski on Unsplash

גוגל תשהה את יכולת ייצור התמונות של ג'ימיני - יותר מדי טעויות

אדיר בן עמי | (2)

ענקית החיפוש גוגל GOOGLE חוסמת באופן זמני את השימוש בכלי הבינה המלאכותית שלה המייצר תמונות של אנשים בעקבות אי דיוקים. החברה החלה להציע ייצור תמונות בעזרת מודל ה-AI שלה ג'ימיני בתחילת החודש, אך במהלך הימים האחרונים החלה לקבל תלונות על שגיאות שנמצאו בתמונות. 

זו לא הפעם הראשונה שזה קורה. לפני כשנה, לאחר ששיחררה את הצ'אטבוט שלה שנקרא אז - בארד, הצ'אטבוט סיפק מידע שגוי ולא מדויק שגרם למניות החברה לרדת ב-9%. "אנו מודעים לכך שג'ימיני מייצר אי דיוקים בחלק מהתמונות ההיסטוריות אותן הוא מייצר", אמרה החברה.

בארד מותג מחדש כג'ימיני מוקדם יותר החודש, בנוסף להשקה של מסלול בתשלום למשתמשים המעוניינים לקבל יכולות טובות יותר ממודל ה-AI. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    Django 23/02/2024 08:46
    הגב לתגובה זו
    עננה לי ש- 500 מגה-בייט (כפול 8 = 4000 מגה-ביט) קטן מ-1000 ג'יגה-ביט
  • --- 26/02/2024 21:21
    הגב לתגובה זו
    4000 מגה בייט קטן מ-1000 ג'יגה בייט, או שכתבת לא נכון
פרמטריקס
צילום: שגב אורלב

פרמטריקס: גיוס 27 מיליון דולר לפי שווי של כ-120 מיליון דולר

החברה השלימה גיוס על רקע צמיחה ב-300% עקב עלייה בביקוש בעולם לביטוח במקרים של הפסקות ונפילות בשירותי הענן

הדס ברטל |
נושאים בכתבה גיוס הון

חברת פרמטריקס, ספקית ביטוח פרמטרי להתפרצויות דיגיטליות, השלימה גיוס בהיקף 27 מיליון דולר, בהובלת Mundi Ventures, FirstMark Capital ו-HDI Group. הסבב מעלה את סך ההון שגויס מאז הקמתה ב-2020 ל-45 מיליון דולר, לאחר גיוס קודם של 17.5 מיליון דולר. הגיוס מגיע על רקע צמיחה של 300% בהכנסות, המונעת מביקוש גלובלי לביטוח נגד הפסקות שירותי ענן.

פרמטריקס נוסדה על ידי יונתן חצור, החברה מעסיקה כ-30 עובדים, ושמרה על צמיחה פי 3 שנתית ללא הגדלת כוח אדם משמעותית, תוך הסתמכות על מודל טכנולוגי יעיל. המערכת מנטרת בזמן אמת מעל 7,000 ספקי  SaaS ו-PaaS וגם ספקי מרכזי נתונים ומעל מיליארד נקודות נתונים שבועיות, ב-200 מדינות. היא מזהה אירועי דאונטיים: קריסות, ירידות זמינות או תקלות, ומפעילה פיצויים אוטומטיים על פי פרמטרים מוגדרים מראש, ללא צורך בהוכחת נזק או תביעות.

המודל שונה מביטוח סייבר מסורתי, שמתמקד בשחזור נתונים לאחר פריצות. פרמטריקס מכסה נזקי דאונטיים בשירותי ענן, IT, תשלומים מקוונים ושירותים מבוזרים, עם גבול כיסוי של מעל 100 מיליון דולר לכל סיכון, מגובה על ידי מעל 20 סינדיקטים ב-Lloyd's of London. מוצרים מרכזיים כוללים ביטוח SLA למרכזי נתונים, ביטוח סייבר ו-Tech E&O עם טריגר פרמטרי, ופתרונות ארגוניים לכשלי מערכות ראשוניים ושלישיים.

ב-2025 השיקה פרמטריקס מוצרים חדשים: בפברואר - Parametric Performance Guarantee לכיסוי ביצועים; במאי,  תוכנית לכשלי Endpoint; ביוני שותפות עם Lockton לביטוח SLA למרכזי נתונים; ובדצמבר – CyberPMX לכיסוי סייבר פרמטרי. ביולי מונתה סנדי פרדיגוארה לתפקיד בכיר. באפריל צוין כי ביטוח SLA מספק הטבות מימון למרכזי נתונים. במרץ חודש איגרת חוב Cumulus Re לכיסוי אסונות.

החברה שילמה תביעות במהירות לאחר תקלת AWS באוקטובר 2025, שגרמה להפסדים מוערכים של 38-581 מיליון דולר. דוח 2024 של פרמטריקס מציין עלייה של כמעט 20% בתקלות ענן קריטיות, עם ממוצע משך תקלה של 1.5 שעות ב-AWS ו-5.8 שעות ב-Google Cloud בין אוגוסט 2024 לאוגוסט 2025. ב-2024, 54% מתקלות IT במרכזי נתונים עלו מעל 100,000 דולר. כמות התקלות גלובלית עלתה מ-1,382 בינואר 2025 ל-2,110 במרץ.