יאיר ורועי מייסדי אנקדוטסד
צילום: אנקדוטסד

הסטארטאפ הישראלי anecdotes גייס 25 מיליון דולר

הגיוס הובל על ידי קרן Glilot Capital Partners, בהשתתפות המשקיעים הקיימים Red Dot Capital Partners, Vintage Investment Partners ו-Shasta Venture. הסבב החדש מביא את סך ההשקעה בחברה מאז הקמתה ל-55 מיליון דולר
נחמן שפירא |

חברת הסטארטאפ anecdotes, המפתחת פלטפורמה לאוטומציה של תהליכי קומפליינס בארגונים, השלימה סבב גיוס B בסך 25 מיליון דולר. הסיבוב הובל על ידי קרן Glilot Capital Partners, בהשתתפות המשקיעים הקיימים Red Dot Capital Partners, Vintage Investment Partners ו-Shasta Venture, וכן Vertex ו-DTCP שהצטרפו כמשקיעים חדשים. הסבב החדש מביא את סך ההשקעה בחברה מאז הקמתה ל-55 מיליון דולר.

מייסדי anecdotes יאיר קוזניצוב מנכל רועי עמיאור סמנכל מוצר

  מייסדי anecdotes יאיר קוזניצוב מנכל, רועי עמיאור סמנכל מוצר. צילום anecdotes 

anecdotes פועלת בתחום ה-GRC (ממשל, ניהול סיכונים ותאימות). הפלטפורמה של החברה מאפשרת לארגונים לנהל את תהליכי ניהול הסיכונים והקומפליינס על פי דרישות הרגולציה על ידי איסוף ונורמליזציה של המידע בצורה אוטומטית, המחליפה את הצורך לבצע פעולות ידניות. הפלטפורמה משמשת כסביבת עבודה עבור כל הגורמים המעורבים בתהליכים אלו, מנהלי קומפליינס, מנהלי אבטחת מידע, מבקרים חיצוניים ויועצים. השימוש באוטומציה חוסך עבודה ידנית מייגעת, משאבי זמן וכסף לארגון, משפר את איכות ודיוק המידע שבן אדם מתקשה להגיע אליהם. המידע שנאסף על ידי הפלטפורמה יכול לשמש את הארגון לקבלת אישורים לעמידה ברגולציות שונות.

 

אינטגרציה עם 120 פלטפורמות

מאז סבב הגיוס האחרון, בפברואר 2022, הגדילה החברה יותר מפי 3 את ה-ARR וזאת בעיקר הודות להרחבת בסיס הלקוחות בארה"ב שכולל כיום בין השאר את החברות Lifelabs, Snowflake, Coinbase, Aristocrat, SoFi, Grafana, Payscale ורבות נוספות. במהלך השנה האחרונה האיצה החברה פיתוח של יישומים חדשים ויכולות ניהול דאטה במערכת ההפעלה כדי לענות על הצרכים של ארגונים מתקדמים. היכולות הבולטות כוללות ניתוח מידע ו-Playbooks שמחזקים את כל אחד מיישומי ה-GRC הקיימים והחדשים, כמו גם ערכת כלים של GenAI לניהול ביקורת, ניהול מדיניות וסיכונים, בחינת גישת משתמשים ועוד. בין הכלים החדשים של החברה anecdotes AI Toolkit, המספק רשימה מקיפה של סיכונים, בקרות ומדיניות לשילוב מאובטח של יכולות AI Generative.

הפלטפורמה פועלת באינטגרציה עם 120 פלטפורמות, כולל מערכות ארגוניות שנמצאות בשימוש נרחב כגון Azure, PagerDuty, Datadog וכן בתחום הזהות, אבטחה ותשתית ענן. הנוכחות של החברה באתרים המרכזיים של Google Cloud Marketplace ו- Amazon Web Services מגדילה את החשיפה שלה. בנוסף, הרחיבה החברה את מעגל הפרטנרים ויצרה קשרים וחיבורים עם עשרות שותפי ערוצים וחברות ייעוץ.

החברה הוקמה בשנת 2020 על ידי יאיר קוזניצוב המשמש כמנכ"ל ורועי עמיאור סמנכ"ל מוצר. לחברה משרדים בתל אביב, ניו יורק וסן פרנסיסקו, והיא מעסיקה 60 עובדים. ההשקעה תשמש את החברה להמשך ההתרחבות הגלובלית בצפון אמריקה, אירופה, והמזרח הרחוק וחיזוק השותפויות עם Deloitte, Coalfire, Google וחברות נוספות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מייסדי פרמטריקס, צילום: Parametrixמייסדי פרמטריקס, צילום: Parametrix

פרמטריקס: גיוס 27 מיליון דולר לפי שווי של כ-120 מיליון דולר

החברה השלימה גיוס על רקע צמיחה ב-300% עקב עלייה בביקוש בעולם לביטוח במקרים של הפסקות ונפילות בשירותי הענן

הדס ברטל |
נושאים בכתבה גיוס הון

חברת פרמטריקס, ספקית ביטוח פרמטרי להתפרצויות דיגיטליות, השלימה גיוס בהיקף 27 מיליון דולר, בהובלת Mundi Ventures, FirstMark Capital ו-HDI Group. הסבב מעלה את סך ההון שגויס מאז הקמתה ב-2020 ל-45 מיליון דולר, לאחר גיוס קודם של 17.5 מיליון דולר. הגיוס מגיע על רקע צמיחה של 300% בהכנסות, המונעת מביקוש גלובלי לביטוח נגד הפסקות שירותי ענן. השווי המוערך לפיו נעשתה הגיוס עומד על 120 מיליון דולר עד 150 מיליון דולר. אלו האינדיקציות שאנחנו מקבלים מהשוק וזה גם הגיוני בהינתן השלב שבו היא נמצאת והיקף הגיוס. עם זאת,  החברה לא מוכנה למסור את השווי וטוענת שפרסום השווי הזה לא נכון ועושה לא נזק.  

פרמטריקס נוסדה על ידי יונתן חצור, החברה מעסיקה כ-30 עובדים, ושמרה על צמיחה פי 3 שנתית ללא הגדלת כוח אדם משמעותית, תוך הסתמכות על מודל טכנולוגי יעיל. המערכת מנטרת בזמן אמת מעל 7,000 ספקי  SaaS ו-PaaS וגם ספקי מרכזי נתונים ומעל מיליארד נקודות נתונים שבועיות, ב-200 מדינות. היא מזהה אירועי דאונטיים: קריסות, ירידות זמינות או תקלות, ומפעילה פיצויים אוטומטיים על פי פרמטרים מוגדרים מראש, ללא צורך בהוכחת נזק או תביעות.

המודל שונה מביטוח סייבר מסורתי, שמתמקד בשחזור נתונים לאחר פריצות. פרמטריקס מכסה נזקי דאונטיים בשירותי ענן, IT, תשלומים מקוונים ושירותים מבוזרים, עם גבול כיסוי של מעל 100 מיליון דולר לכל סיכון, מגובה על ידי מעל 20 סינדיקטים ב-Lloyd's of London. מוצרים מרכזיים כוללים ביטוח SLA למרכזי נתונים, ביטוח סייבר ו-Tech E&O עם טריגר פרמטרי, ופתרונות ארגוניים לכשלי מערכות ראשוניים ושלישיים.

ב-2025 השיקה פרמטריקס מוצרים חדשים: בפברואר - Parametric Performance Guarantee לכיסוי ביצועים; במאי,  תוכנית לכשלי Endpoint; ביוני שותפות עם Lockton לביטוח SLA למרכזי נתונים; ובדצמבר – CyberPMX לכיסוי סייבר פרמטרי. ביולי מונתה סנדי פרדיגוארה לתפקיד בכיר. באפריל צוין כי ביטוח SLA מספק הטבות מימון למרכזי נתונים. במרץ חודש איגרת חוב Cumulus Re לכיסוי אסונות.

החברה שילמה תביעות במהירות לאחר תקלת AWS באוקטובר 2025, שגרמה להפסדים מוערכים של 38-581 מיליון דולר. דוח 2024 של פרמטריקס מציין עלייה של כמעט 20% בתקלות ענן קריטיות, עם ממוצע משך תקלה של 1.5 שעות ב-AWS ו-5.8 שעות ב-Google Cloud בין אוגוסט 2024 לאוגוסט 2025. ב-2024, 54% מתקלות IT במרכזי נתונים עלו מעל 100,000 דולר. כמות התקלות גלובלית עלתה מ-1,382 בינואר 2025 ל-2,110 במרץ.