יאיר ורועי מייסדי אנקדוטסד
צילום: אנקדוטסד

הסטארטאפ הישראלי anecdotes גייס 25 מיליון דולר

הגיוס הובל על ידי קרן Glilot Capital Partners, בהשתתפות המשקיעים הקיימים Red Dot Capital Partners, Vintage Investment Partners ו-Shasta Venture. הסבב החדש מביא את סך ההשקעה בחברה מאז הקמתה ל-55 מיליון דולר
נחמן שפירא |

חברת הסטארטאפ anecdotes, המפתחת פלטפורמה לאוטומציה של תהליכי קומפליינס בארגונים, השלימה סבב גיוס B בסך 25 מיליון דולר. הסיבוב הובל על ידי קרן Glilot Capital Partners, בהשתתפות המשקיעים הקיימים Red Dot Capital Partners, Vintage Investment Partners ו-Shasta Venture, וכן Vertex ו-DTCP שהצטרפו כמשקיעים חדשים. הסבב החדש מביא את סך ההשקעה בחברה מאז הקמתה ל-55 מיליון דולר.

מייסדי anecdotes יאיר קוזניצוב מנכל רועי עמיאור סמנכל מוצר

  מייסדי anecdotes יאיר קוזניצוב מנכל, רועי עמיאור סמנכל מוצר. צילום anecdotes 

anecdotes פועלת בתחום ה-GRC (ממשל, ניהול סיכונים ותאימות). הפלטפורמה של החברה מאפשרת לארגונים לנהל את תהליכי ניהול הסיכונים והקומפליינס על פי דרישות הרגולציה על ידי איסוף ונורמליזציה של המידע בצורה אוטומטית, המחליפה את הצורך לבצע פעולות ידניות. הפלטפורמה משמשת כסביבת עבודה עבור כל הגורמים המעורבים בתהליכים אלו, מנהלי קומפליינס, מנהלי אבטחת מידע, מבקרים חיצוניים ויועצים. השימוש באוטומציה חוסך עבודה ידנית מייגעת, משאבי זמן וכסף לארגון, משפר את איכות ודיוק המידע שבן אדם מתקשה להגיע אליהם. המידע שנאסף על ידי הפלטפורמה יכול לשמש את הארגון לקבלת אישורים לעמידה ברגולציות שונות.

 

אינטגרציה עם 120 פלטפורמות

מאז סבב הגיוס האחרון, בפברואר 2022, הגדילה החברה יותר מפי 3 את ה-ARR וזאת בעיקר הודות להרחבת בסיס הלקוחות בארה"ב שכולל כיום בין השאר את החברות Lifelabs, Snowflake, Coinbase, Aristocrat, SoFi, Grafana, Payscale ורבות נוספות. במהלך השנה האחרונה האיצה החברה פיתוח של יישומים חדשים ויכולות ניהול דאטה במערכת ההפעלה כדי לענות על הצרכים של ארגונים מתקדמים. היכולות הבולטות כוללות ניתוח מידע ו-Playbooks שמחזקים את כל אחד מיישומי ה-GRC הקיימים והחדשים, כמו גם ערכת כלים של GenAI לניהול ביקורת, ניהול מדיניות וסיכונים, בחינת גישת משתמשים ועוד. בין הכלים החדשים של החברה anecdotes AI Toolkit, המספק רשימה מקיפה של סיכונים, בקרות ומדיניות לשילוב מאובטח של יכולות AI Generative.

הפלטפורמה פועלת באינטגרציה עם 120 פלטפורמות, כולל מערכות ארגוניות שנמצאות בשימוש נרחב כגון Azure, PagerDuty, Datadog וכן בתחום הזהות, אבטחה ותשתית ענן. הנוכחות של החברה באתרים המרכזיים של Google Cloud Marketplace ו- Amazon Web Services מגדילה את החשיפה שלה. בנוסף, הרחיבה החברה את מעגל הפרטנרים ויצרה קשרים וחיבורים עם עשרות שותפי ערוצים וחברות ייעוץ.

החברה הוקמה בשנת 2020 על ידי יאיר קוזניצוב המשמש כמנכ"ל ורועי עמיאור סמנכ"ל מוצר. לחברה משרדים בתל אביב, ניו יורק וסן פרנסיסקו, והיא מעסיקה 60 עובדים. ההשקעה תשמש את החברה להמשך ההתרחבות הגלובלית בצפון אמריקה, אירופה, והמזרח הרחוק וחיזוק השותפויות עם Deloitte, Coalfire, Google וחברות נוספות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אבטלה מובטלים שירות התעסוקה
צילום: שירות התעסוקה

הגיוסים בהייטק חוזרים, אבל לא בתחום התוכנה; שיעור האבטלה 3%

נתוני הלמ"ס מצביעים על שיעור בלתי מועסקים של 3% בדומה לחודש הקודם; איך חזרת המילואימניקים תשפיע על המשק ומה היקף המשרות הפנויות?

רן קידר |


הנתונים האחרונים מהיום של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מצביעים על שוק עבודה חזק במיוחד, שמפגין יציבות ואפילו סימני התאוששות בענפים שנפגעו בשנים האחרונות, ובראשם ההייטק. שיעור בלתי המועסקים בישראל מנוכה עונתיות עמד באוקטובר על 3% בלבד דומה לחודש הקודם - רמה שנחשבת נמוכה היסטורית (יודגש כי שיעור האבטלה כולל גם את המתייאשים מחיפוש עבודה, הלא משתתפים בכוח העבודה שהפסיקו לעבוד בגלל פיטורים או סגירת מקום העבודה בשנתיים אחרונות המועסקים שנעדרו זמנית מעבודתם כל השבוע מסיבות כלכליות + הבלתי מועסקים והוא עומד על 4.2%). שיעור ההשתתפות בכוח העבודה נשאר על 60.9%, מה שמעיד על יציבות יחסית בשוק.

גידול במספר המשרות הפנויות - הייטק בתמונה

לפי נתוני הלמ"ס, מספר המשרות הפנויות הגיע ל־149.8 אלף באוקטובר, לעומת 147.3 אלף בספטמבר. מדובר בנתון שמעיד על המשך ביקוש גבוה לעובדים, ומתקרב לשיאים שנרשמו באמצע 2022. אחת ההפתעות החיוביות טמונה בענף "מידע ותקשורת", שהוא חלק מההייטק שם נרשמה עלייה מחודשת במספר המשרות הפנויות: כ־13.8 אלף, גידול של 30% בשנתיים. .

זה עדיין רחוק מהשיא של 2021, אך מדובר בהתאוששות לאחר תקופה של פיטורים רחבים, הקפאות גיוס וירידה בהשקעות הון סיכון. הנתון מצביע על כך שחברות טכנולוגיה חוזרות לגייס, גם אם באופן מדוד וזהיר יותר.

מספר העובדים הכולל בענף ההייטק ממשיך לעלות. נכון לאוקטובר 2025, יש בענף זה כ־260 אלף מועסקים, עלייה לעומת 249 אלף בשנה שעברה ו־213 אלף בלבד ב־2021. במלים אחרות, למרות האטה עולמית, תנודתיות גיאו־פוליטית ומימון מצטמצם, ההייטק הישראלי ממשיך לשמור על צמיחה.

מנגד, בחודש אוקטובר נרשמה ירידה של כ־2% במספר המשרות הפנויות של מפתחי תוכנה - ה-AI כידוע מחליף את הג'וניורים ותחום מפתחי התוכנה נפגע. 

ההשפעה של המילואים נחלשת - והעבודה חוזרת לשגרה

באוקטובר נרשמה ירידה חדה בשיעור הנעדרים ממקום העבודה עקב שירות מילואים – מ־22.3% מכלל הגברים העובדים בספטמבר ל־12.3% בלבד באוקטובר. השחרור ההדרגתי של המגויסים והחזרה של אלפי עובדים לשוק האזרחי צפויים להעלות את היצע העובדים הזמין,  תהליך שדורש משוק העבודה להיות דינמי, אך גם מספק לחברות הזדמנות לגייס עובדים מיומנים שהתפנו.


גימיני 3 גוגלגימיני 3 גוגל

גוגל משיקה את Gemini 3 ומשלבת אותו מיידית במנוע החיפוש

המודל החדש מציע הבנה מולטימודלית משופרת, סוכן אוטונומי לביצוע משימות מורכבות, וממשק חיפוש עשיר יותר וכל זה זמין מהיום למאות מיליוני משתמשים ומפתחים.

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה Gemini

גוגל השיקה את Gemini 3, הדור החדש של מודל הבינה המלאכותית שלה ובמקום להשיק מודל שמוצג לעיתונאים ונעלם לכמה חודשים עד שהמוצרים של החברה מתחילים לאמץ אותו, הפעם גוגל שילבה את Gemini 3 כבר מהשנייה הראשונה בתוך המוצרים הכי רווחיים שלה ובראשם מנוע החיפוש.


במשך תקופה ארוכה דיברו בחברה על יכולות המודלים, על מדדים בתחרויות פנימיות ועל מבחני ביצועים שמעידים על שיפור. בשוק, לעומת זאת, רוצים לראות כסף. המשקיעים מסתכלים על AI לא כעל תחרות טכנולוגית אקדמית אלא כעל שורת הכנסות חדשה. גוגל מבינה את זה היטב, ולכן דואגת הפעם להציג מודל שכבר משרת מאות מיליוני משתמשים ולא מודל שנמצא “בדרך לשוק”.





מתקרבים ל״עוזר אוניברסלי״

לצד החיפוש, גוגל מציגה פיצ׳רים שקרובים יותר לעולם שבו מודלים כבר לא רק “עונים על שאלות”, אלא מבצעים משימות במקום המשתמש. Gemini Agent הוא הדוגמה לזה. הכלי מסוגל לטפל במשימות מורכבות כמו סידור תיבת אימייל, הזמנת טיסה או ניהול לו״ז. זהו עוד צעד לקראת “עוזר אוניברסלי” - חזון שמלווה את גוגל כבר שנים, אך הפעם מקבל צורה מוחשית.

גם באפליקציית Gemini בוצעו שינויים משמעותיים. גוגל מבינה שהמשתמשים מצפים למענה שלא נראה כמו קובץ טקסט ישן, אלא כמו ממשק מסודר, אינטראקטיבי ומדויק יותר. לכן האפליקציה עברה עיצוב מחדש, עם אפשרות להציג תשובות במבנה הדומה לאתר אינטרנט, כולל רכיבים ויזואליים ואינטראקטיביים. זה צפוי להשפיע במיוחד על עולם יצרני התוכן, שמגלים יותר ויותר שגוגל הופכת לתווך המרכזי בין משתמש למידע, לעיתים על חשבונם.


“סוכני תוכנה אוטונומיים”