יאיר ורועי מייסדי אנקדוטסד
צילום: אנקדוטסד

הסטארטאפ הישראלי anecdotes גייס 25 מיליון דולר

הגיוס הובל על ידי קרן Glilot Capital Partners, בהשתתפות המשקיעים הקיימים Red Dot Capital Partners, Vintage Investment Partners ו-Shasta Venture. הסבב החדש מביא את סך ההשקעה בחברה מאז הקמתה ל-55 מיליון דולר
נחמן שפירא |

חברת הסטארטאפ anecdotes, המפתחת פלטפורמה לאוטומציה של תהליכי קומפליינס בארגונים, השלימה סבב גיוס B בסך 25 מיליון דולר. הסיבוב הובל על ידי קרן Glilot Capital Partners, בהשתתפות המשקיעים הקיימים Red Dot Capital Partners, Vintage Investment Partners ו-Shasta Venture, וכן Vertex ו-DTCP שהצטרפו כמשקיעים חדשים. הסבב החדש מביא את סך ההשקעה בחברה מאז הקמתה ל-55 מיליון דולר.

מייסדי anecdotes יאיר קוזניצוב מנכל רועי עמיאור סמנכל מוצר

  מייסדי anecdotes יאיר קוזניצוב מנכל, רועי עמיאור סמנכל מוצר. צילום anecdotes 

anecdotes פועלת בתחום ה-GRC (ממשל, ניהול סיכונים ותאימות). הפלטפורמה של החברה מאפשרת לארגונים לנהל את תהליכי ניהול הסיכונים והקומפליינס על פי דרישות הרגולציה על ידי איסוף ונורמליזציה של המידע בצורה אוטומטית, המחליפה את הצורך לבצע פעולות ידניות. הפלטפורמה משמשת כסביבת עבודה עבור כל הגורמים המעורבים בתהליכים אלו, מנהלי קומפליינס, מנהלי אבטחת מידע, מבקרים חיצוניים ויועצים. השימוש באוטומציה חוסך עבודה ידנית מייגעת, משאבי זמן וכסף לארגון, משפר את איכות ודיוק המידע שבן אדם מתקשה להגיע אליהם. המידע שנאסף על ידי הפלטפורמה יכול לשמש את הארגון לקבלת אישורים לעמידה ברגולציות שונות.

 

אינטגרציה עם 120 פלטפורמות

מאז סבב הגיוס האחרון, בפברואר 2022, הגדילה החברה יותר מפי 3 את ה-ARR וזאת בעיקר הודות להרחבת בסיס הלקוחות בארה"ב שכולל כיום בין השאר את החברות Lifelabs, Snowflake, Coinbase, Aristocrat, SoFi, Grafana, Payscale ורבות נוספות. במהלך השנה האחרונה האיצה החברה פיתוח של יישומים חדשים ויכולות ניהול דאטה במערכת ההפעלה כדי לענות על הצרכים של ארגונים מתקדמים. היכולות הבולטות כוללות ניתוח מידע ו-Playbooks שמחזקים את כל אחד מיישומי ה-GRC הקיימים והחדשים, כמו גם ערכת כלים של GenAI לניהול ביקורת, ניהול מדיניות וסיכונים, בחינת גישת משתמשים ועוד. בין הכלים החדשים של החברה anecdotes AI Toolkit, המספק רשימה מקיפה של סיכונים, בקרות ומדיניות לשילוב מאובטח של יכולות AI Generative.

הפלטפורמה פועלת באינטגרציה עם 120 פלטפורמות, כולל מערכות ארגוניות שנמצאות בשימוש נרחב כגון Azure, PagerDuty, Datadog וכן בתחום הזהות, אבטחה ותשתית ענן. הנוכחות של החברה באתרים המרכזיים של Google Cloud Marketplace ו- Amazon Web Services מגדילה את החשיפה שלה. בנוסף, הרחיבה החברה את מעגל הפרטנרים ויצרה קשרים וחיבורים עם עשרות שותפי ערוצים וחברות ייעוץ.

החברה הוקמה בשנת 2020 על ידי יאיר קוזניצוב המשמש כמנכ"ל ורועי עמיאור סמנכ"ל מוצר. לחברה משרדים בתל אביב, ניו יורק וסן פרנסיסקו, והיא מעסיקה 60 עובדים. ההשקעה תשמש את החברה להמשך ההתרחבות הגלובלית בצפון אמריקה, אירופה, והמזרח הרחוק וחיזוק השותפויות עם Deloitte, Coalfire, Google וחברות נוספות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד