מייסדי Cider Security
צילום: ויקטור לוי

חברת הסייבר הישראלית Cider Security גייסה 38 מיליון דולר

את הגיוס עבור חברת הסייבר Cider Security שפיתחה מערכת הפעלה לעולמות ה- Application Security הובילה טיגר גולבל שהצטרפה לגלילות קפיטל והגיעו לסך גיוסים של 38 מיליון דולר
קרן בוטביניק |
נושאים בכתבה גיוס הון סייבר

חברת Cider Security, שפיתחה מערכת הפעלה לעולמות ה-Application Security הודיעה על השלמת סבב גיוס A בסך 38 מיליון דולר מצד המשקיעים הקיימים בחברה - Tiger Global Management ו-Glilot Capital Partners, כאשר לחברה גם משקיעים פרטיים כמו Atlassian, DataBricks, SoFi ועוד.

החברה פיתחה פלטפורמה שמספקת לצוותי אבטחה תמונה מעמיקה ומקיפה של הטכנולוגיות, המערכות והתהליכים הקיימים בסביבת הפיתוח של הארגון. הטכנולוגיה צפויה לאפשר לצוותי האבטחה להטמיע בקרות ופתרונות למאפיינים הטכנולוגיים הייחודיים לכל סביבה ולהשיג חוסן מלא בכל תהליך ה-CD/CI (Continuous Integration Continuous Delivery). הטכנולוגיה שבנתה לדברי החברה ייחודית ותאפשר לארגונים להטמיע ולנהל תוכניות Application Security תוך דקות בודדות.

מטרת גיוס הסבב הנוכחי הוא להרחבת פעילות מרכז הפיתוח בארץ והקמת משרדים חדשים ברחבי העולם כדי לתת פתרון לביקוש ההולך וגובר לשירותי החברה. החברה נמצאת בשימוש של עשרות חברות גלובליות ומעסיקה כ-60 עובדים כיום בשלוש יבשות וצפויה להכפיל את עצמה.

 

החברה נוסדה בסוף שנת 2020 ע"י גיא פלכטר (מנהל אבטחת מידע לשעבר ב-AppsFlyer) ודניאל קריבלביץ' אשר לקח חלק בתפקידים שונים בכירים בתחום.

גיא פלכטר, מנכ"ל ומייסד שותף של Cider Security: "דניאל ואני חווינו בתפקידנו הקודמים את האתגרים עימם מתמודדים צוות אבטחת המידע סביב אבטחה של תהליכי הפיתוח. בחרנו לפתח מוצר שייתן מענה מדויק לכל אותם הכאבים אותם חווינו בעצמנו בעבר. ההוכחה להצלחתנו היא הביקוש האדיר למוצר, ביקוש אשר כבר בשלב מוקדם בתהליך הצמיחה שלנו מתעלה על כל ציפיותנו".

ג'ון קרטיוס, שותף ב-Tiger Global Management: "הביקוש בשוק למוצר של Cider Security הוא עצום. הפתרונות הקיימים הזמינים לצוותי אבטחת המידע אינם עומדים בקצב ההתעצמות של איומי הסייבר סביב תהליכי ומערכות הפיתוח, מה שמייצר נקודות תורפה משמעותיות שמשפיעות על עסקים ברחבי העולם. Cider Security עומדת להפוך לסטנדרט של תעשיית אבטחת המידע עבור עולמות ה- CI/CD. על אף העובדה שהם יחסית בתחילת דרכם, הם הגיעו לאבני דרך מרשימות וקיבלו פידבק מדהים מהשוק".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דפדפן AI של פרפלקסיטי, COMET. קרדיט: רשתות חברתיותדפדפן AI של פרפלקסיטי, COMET. קרדיט: רשתות חברתיות

דפדפני ה-AI מצעידים אותנו לעבר אינטרנט שלא מיועד לבני אדם

הדפדפנים החדשים מבוססי בינה מלאכותית מבטיחים לבצע פעולות במקום המשתמש ולסכם עבורו את הרשת,  אבל בפועל הם עדיין איטיים, שוגים במשימות פשוטות ומאלצים את בוני האתרים לחשוב מחדש למי הם באמת מפתחים: לבני אדם או לרובוטים

רן קידר |
נושאים בכתבה AI אינטרנט

המירוץ על "הדפדפן הבא" כבר בעיצומו. חברות כמו OpenAI, פרפלקסיטי ואחרות מבטיחות לנו עולם חדש שייפתח בפנינו, כשבמקום גלישה וחיפוש, נוכל לקרוא מידע מסוכם ועדכני, אפילו מבלי ללחוץ על כפתור. דפדפני ה-AI מדברים על שיחה טבעית עם עוזר חכם, כך שבמקום לפתוח לשונית, להקליד בגוגל ולעבור על דפים, נוכל לכתוב הוראה חופשית וקלילה והדפדפן כבר יבצע עבורנו את כל העבודה. זה נשמע מעולה, אבל כל מי שהתנסה באחד משלל האפשרויות הקיימות יודע שהמוצרים עדיין בוסריים והם עדיין מתקשים במשימות בסיסיות. 

עם זאת, למרות שכרגע הם אינם תורמים לנו, המשתמשים האנושיים, ההשפעה שלהם מתחילה להתבטא ברחבי הרשת, ואתרים חדשים צריכים לקבל החלטות אסטרטגיות, ובראשם, האם האתר מיועד לגלישה או אנושית או שעדיף שיהיה מותאם לסוכני AI אוטונומיים.

דפדפני AI כמו אטלס של OpenAI או קומט (Comet) של פרפלקסיטי בנויים אחרת מדפדפנים קלאסיים כמו כרום, ספארי או פיירפוקס. במקום תיבת חיפוש שמובילה לרשימת תוצאות, נקודת הפתיחה היא צ'אט עם עוזר חכם: המשתמש כותב "סכם את כל הטאבים הפתוחים", "מצא לי את התנאים בחשבון האשראי הזה" או "הכן רשימת משימות מכל המיילים שלא קראתי", והדפדפן מנסה לבצע.

מאחורי הקלעים פועלים "סוכנים" (agents) שמבצעים פעולות ברשת בדומה למשתמש אנושי: גוללים, לוחצים על כפתורים, ממלאים טפסים ומעתיקים טקסטים בין לשוניות. הרעיון הוא לחסוך את הזפזופ הידני ולהפוך את הדפדפן לכלי עבודה שמבצע תהליכים מורכבים מקצה לקצה, למשל, להכין דו"ח חודשי, להשוות מחירי תוכנות SaaS או לבצע משימות בירוקרטיות, כמו מילוי טפסים ועוד. 

במקביל, גם השחקנים הוותיקים כמו גוגל, מיקרוסופט ומוזילה מוסיפים שכבות AI לתוך הדפדפנים הקיימים, מסיכומי עמודים ועד עוזרים בצד המסך, אבל משמרים את מודל הגלישה המסורתי שבו החיפוש הוא עדיין נקודת הכניסה המרכזית. לפי מחקרים פנימיים בתעשייה, רוב המשתמשים עדיין מרגישים בנוח יותר שה-AI משמש כתוספת לחיפוש, ולא כתחליף מלא.