חברת הסייבר הישראלית Cider Security גייסה 38 מיליון דולר
חברת Cider Security, שפיתחה מערכת הפעלה לעולמות ה-Application Security הודיעה על השלמת סבב גיוס A בסך 38 מיליון דולר מצד המשקיעים הקיימים בחברה - Tiger Global Management ו-Glilot Capital Partners, כאשר לחברה גם משקיעים פרטיים כמו Atlassian, DataBricks, SoFi ועוד.
החברה פיתחה פלטפורמה שמספקת לצוותי אבטחה תמונה מעמיקה ומקיפה של הטכנולוגיות, המערכות והתהליכים הקיימים בסביבת הפיתוח של הארגון. הטכנולוגיה צפויה לאפשר לצוותי האבטחה להטמיע בקרות ופתרונות למאפיינים הטכנולוגיים הייחודיים לכל סביבה ולהשיג חוסן מלא בכל תהליך ה-CD/CI (Continuous Integration Continuous Delivery). הטכנולוגיה שבנתה לדברי החברה ייחודית ותאפשר לארגונים להטמיע ולנהל תוכניות Application Security תוך דקות בודדות.
מטרת גיוס הסבב הנוכחי הוא להרחבת פעילות מרכז הפיתוח בארץ והקמת משרדים חדשים ברחבי העולם כדי לתת פתרון לביקוש ההולך וגובר לשירותי החברה. החברה נמצאת בשימוש של עשרות חברות גלובליות ומעסיקה כ-60 עובדים כיום בשלוש יבשות וצפויה להכפיל את עצמה.
החברה נוסדה בסוף שנת 2020 ע"י גיא פלכטר (מנהל אבטחת מידע לשעבר ב-AppsFlyer) ודניאל קריבלביץ' אשר לקח חלק בתפקידים שונים בכירים בתחום.
גיא פלכטר, מנכ"ל ומייסד שותף של Cider Security: "דניאל ואני חווינו בתפקידנו הקודמים את האתגרים עימם מתמודדים צוות אבטחת המידע סביב אבטחה של תהליכי הפיתוח. בחרנו לפתח מוצר שייתן מענה מדויק לכל אותם הכאבים אותם חווינו בעצמנו בעבר. ההוכחה להצלחתנו היא הביקוש האדיר למוצר, ביקוש אשר כבר בשלב מוקדם בתהליך הצמיחה שלנו מתעלה על כל ציפיותנו".
- סטארטאפ הפרופטק Venn גייס 52 מיליון דולר, מכוון לניהול מיליון דירות עד 2026
- פיטנגו גייסה 300 מיליון דולר לקרנות טכנולוגיה ובריאות המשקיעות בשלבים מוקדמים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ג'ון קרטיוס, שותף ב-Tiger Global Management: "הביקוש בשוק למוצר של Cider Security הוא עצום. הפתרונות הקיימים הזמינים לצוותי אבטחת המידע אינם עומדים בקצב ההתעצמות של איומי הסייבר סביב תהליכי ומערכות הפיתוח, מה שמייצר נקודות תורפה משמעותיות שמשפיעות על עסקים ברחבי העולם. Cider Security עומדת להפוך לסטנדרט של תעשיית אבטחת המידע עבור עולמות ה- CI/CD. על אף העובדה שהם יחסית בתחילת דרכם, הם הגיעו לאבני דרך מרשימות וקיבלו פידבק מדהים מהשוק".
פאלו אלטופאלו אלטו עם תחזית סייבר בעידן ה-AI: שנת 2026 תהיה "שנת המגן"
החברה מזהירה מפני נקודת מפנה חסרת תקדים בעולמות הסייבר: מצד אחד מתקפות AI מואצות, משבר אמון בנתונים, אחריות משפטית חדשה ומרוץ קוונטי; מהצד השני, עליית היכולות המגנות שהופכות את 2026 לשנה שבה ההגנה צפויה לעקוף את ההתקפה
ענקית אבטחת הסייבר הבינלאומית פאלו אלטו Palo Alto Networks -0.94% מפרסמת את תחזיות הסייבר לשנת 2026, ומזהירה מפני שנה שתסמן נקודת מפנה דרמטית בהגנת המידע הארגוני. על פי החברה, 2026 תהיה "שנת המגן", כלומר השנה בה יכולות
הגנה מונעות בינה מלאכותית יטו לראשונה את מאזן הכוחות לטובת המגינים.
בעוד שסוכני AI אוטונומיים הופכים לחלק בלתי נפרד מכוח העבודה הארגוני, ולעיתים אף עולים במספרם על עובדים אנושיים, מתקפות הסייבר הופכות מהירות, חמקמקות ומבוססות מודלים מתקדמים של
למידה. תוקפים ומשתמשים זדוניים מאמצים בינה מלאכותית להגברת היקף המתקפות ולניצול חולשות חדשות בסביבה הדיגיטלית. מנגד, הגנות מבוססות AI מתחילות לייצר פריצת דרך: קיצור משמעותי של זמני תגובה, הפחתת מורכבות ויכולת לזהות ולנטרל סיכונים בזמן אמת.
"הטמעת
הבינה המלאכותית מגדירה מחדש את סיכוני הסייבר, אך ההזדמנות האמיתית נמצאת דווקא בצד ההגנה”. מסבירה ונדי ויטמור, ראש תחום אבטחת מודיעין בפאלו אלטו נטוורקס. “התוקפים משתמשים ב-AI כדי להרחיב ולהאיץ מתקפות על כוח עבודה היברידי, שבו סוכנים אוטונומיים כבר עולים במספרם
על בני אדם ביחס מדהים של 1:82. על הצד המגן להשיב באותה מהירות, באמצעות הגנה פרואקטיבית, חכמה ומונעת. זהו שינוי פרדיגמה הכרחי, שמאפשר לארגונים לא רק להגן על עצמם טוב יותר, אלא גם להאיץ את החדשנות שלהם בבטחה.”
על רקע השינויים העמוקים הללו, פרסמה
פאלו אלטו נטוורקס את שש התחזיות המרכזיות שיעצבו את אסטרטגיות הסייבר של ארגונים בשנת 2026 - החל מהתפרצות מתקפות זהות מבוססות AI ועד לעליית האחריות המשפטית סביב שימוש בטכנולוגיות אוטונומיות.
- "הבינה המלאכותית משנה את מפת הסייבר"
- אינטל ופאלו אלטו מזנקות, ומה מראים החוזים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התחזיות המרכזיות של פאלו אלטו נטוורקס לשנת 2026
עידן חדש בהונאת זהות: זיופים מבוססי-AI יהפכו לבלתי ניתנים לזיהוי
גימיני 3 גוגלגוגל משיקה את Gemini 3 ומשלבת אותו מיידית במנוע החיפוש
המודל החדש מציע הבנה מולטימודלית משופרת, סוכן אוטונומי לביצוע משימות מורכבות, וממשק חיפוש עשיר יותר וכל זה זמין מהיום למאות מיליוני משתמשים ומפתחים.
גוגל השיקה את Gemini 3, הדור החדש של מודל הבינה המלאכותית שלה ובמקום להשיק מודל שמוצג לעיתונאים ונעלם לכמה חודשים עד שהמוצרים של החברה מתחילים לאמץ אותו, הפעם גוגל שילבה את Gemini 3 כבר מהשנייה הראשונה בתוך המוצרים הכי רווחיים שלה ובראשם מנוע החיפוש.
במשך תקופה ארוכה דיברו בחברה על יכולות המודלים, על מדדים בתחרויות פנימיות ועל מבחני ביצועים שמעידים על שיפור. בשוק, לעומת זאת, רוצים לראות כסף. המשקיעים מסתכלים על AI לא כעל תחרות טכנולוגית אקדמית אלא כעל שורת הכנסות חדשה. גוגל מבינה את זה היטב, ולכן דואגת הפעם להציג מודל שכבר משרת מאות מיליוני משתמשים ולא מודל שנמצא “בדרך לשוק”.
מתקרבים ל״עוזר אוניברסלי״
לצד החיפוש, גוגל מציגה פיצ׳רים שקרובים יותר לעולם שבו מודלים כבר לא רק “עונים על שאלות”, אלא מבצעים משימות במקום המשתמש. Gemini Agent הוא הדוגמה לזה. הכלי מסוגל לטפל במשימות מורכבות כמו סידור תיבת אימייל, הזמנת טיסה או ניהול לו״ז. זהו עוד צעד לקראת “עוזר אוניברסלי” - חזון שמלווה את גוגל כבר שנים, אך הפעם מקבל צורה מוחשית.
- בינה מלאכותית ופיננסים: כלי עזר או סיכון לכספנו?
- הכירו את ננו בננה - עורך התמונות החכם של גוגל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם באפליקציית Gemini בוצעו שינויים משמעותיים. גוגל מבינה שהמשתמשים מצפים למענה שלא נראה כמו קובץ טקסט ישן, אלא כמו ממשק מסודר, אינטראקטיבי ומדויק יותר. לכן האפליקציה עברה עיצוב מחדש, עם אפשרות להציג תשובות במבנה הדומה לאתר אינטרנט, כולל רכיבים ויזואליים ואינטראקטיביים. זה צפוי להשפיע במיוחד על עולם יצרני התוכן, שמגלים יותר ויותר שגוגל הופכת לתווך המרכזי בין משתמש למידע, לעיתים על חשבונם.
