Tectu
צילום: Tectu

Global AI רוכשת את Tectu הישראלית ב-13 מיליון דולר

רוי שיינמן | (3)
נושאים בכתבה Tectu אקזיט

חברת Tectu המתמחה באפיון, פיתוח והטמעה של טכנולוגיות מתקדמות, נרכשת על ידי חברת Global AI של היזם הסלובני דארקו הורבט. חברת Tectu הוקמה בשנת 2022, על ידי היזם ארי מרגלית, מייק מרגוליס, נטע ירדני ושניר סמוז׳יק, כבוטסטראפ, וכוללת כ-70 עובדים. מבין לקוחותיה הבולטים נכללים בין היתר קבוצת פז, פזגז, דלק, בנק לאומי, אסותא, מאוחדת, מכון ויצמן, מטח, אלטשולר שחם, איילון ביטוח, מגדל שוקי הון, כלמוביל, Brightsource, החברה למשק וכלכלה וכן, ממשלת ראס אל חיימה באמירויות (Ras Al-Khaimah) וחברת FactorialHR הספרדית.


סכום הרכישה מוערך בכ-13 מיליון דולר, לפי החלוקה הבאה: מניות בשווי 12 מיליון דולר של חברת Global AI ומיליון דולר במזומן. במסגרת העסקה כלל הטכנולוגיות של חברת Tectu והצוותים שלה ישולבו במערך הבינלאומי של Global AI. חברת Global AI הקימה מרכז מחקר ופיתוח בישראל, המרכז מתמקד בפיתוח פתרונות AI מתקדמים לשוק הגלובלי ולישראל בפרט. כמו כן, סוכם כי החברה תמשיך לפעול במסגרת השותפות בישראל ותזרים אליה השקעות, תוך הרחבת פעילותה למגוון תחומים נוספים.


Tectu פיתחה פתרונות טכנולוגיים ומוצרי AI לחברות אנטרפרייז, בפרט פתרונות מודרניזציה, ענן, פלטפורמות דאטה, פתרונות דיגיטל ומוצרי Generative AI לשימוש פנים ארגוני וחיצוני ללקוחות קצה, כגון התאמה אישית של פתרונות Generative AI לצורכי הארגון, תוך שמירת ביטחון, פרטיות ומשילות על פתרונות ה AI בארגון. תכנון וביצוע שדרוג מערכות ליבה בארגונים גדולים, בניית תשתיות Data מרכזיות כבסיס לפיתוח יכולות AI, שיפור תהליכים טכנולוגיים ארגוניים ושירותים חכמים.


היזם הסלובני דארקו הורבט עשה בעבר מספר עסקאות בישראל, בין היתר, השקיע כ-15.5 מיליון דולר בחברת גנדן של נוחי דנקנר באמצעות קבוצת Aktiva שבשליטתו, וכן שימש כמשקיע מרכזי באחת מהעסקאות המשמעותיות ביותר בישראל, הכוללת את רכישת השליטה בקבוצת אי.די.בי.


״אנחנו נרגשים לצרף את Tectu למשפחתנו. ישראל, כסטארטאפ ניישן, ממשיכה להוות מוקד לחדשנות טכנולוגית עולמית", מסר מנכ”ל Global AI, דארקו הורבט. "על כן, הרכישה של Tectu, עם המומחיות שלהם, ה DNA המיוחד שלהם, הצוות המיומן והפתרונות הייחודיים שפיתחו, משתלבת באופן מושלם בחזון שלנו להובלת תחום ה-AI. הקמת מרכז המחקר והפיתוח החדש בישראל היא עדות לחשיבות שאנחנו רואים בשוק הישראלי כזרז לחדשנות עולמית. יחד נוכל לא רק להצעיד את תחום הבינה המלאכותית קדימה, אלא גם לחזק את השפעתנו הגלובלית ולייצר פתרונות פורצי דרך לשוק העולמי והישראלי כאחד".


״אנחנו גאים בשיתוף הפעולה עם Global AI", מסר ארי מרגלית, מנכ”ל Tectu. "החיבור הזה מהווה צעד משמעותי שמאפשר לנו להרחיב את השפעתנו הגלובלית ולספק פתרונות מתקדמים ללקוחות בכל העולם. השותפות משלבת את המומחיות והפתרונות שלנו עם היכולות והחזון הגלובלי של Global AI, וביחד נוכל להציע פתרונות חדשניים ומותאמים אישית שימשיכו למצב אותנו בחזית תחום הבינה המלאכותית בארץ ובעולם".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    משה 16/01/2025 16:12
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד לחבורת האלופים !!
  • 2.
    אחד שמכיר 16/01/2025 15:36
    הגב לתגובה זו
    מת על הצוות וההנהלה שלהם ידענו תמיד שיצליחו בענק. חבורה של תותחים אחד אחד
  • 1.
    אחד שמכיר 16/01/2025 15:31
    הגב לתגובה זו
    מגיע לחבורה המצוינת הזאת
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד

יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד