טסלה נואשת: מבקשת מהספקים החזר כספי כדי לעבור לרווחית
יצרנית הרכבים החשמליים, טסלה, מבקשת מהספקים שלה להחזיר חלק מהכספים אותם שילמה להם מאז שנת 2016, כדי שהחברה תוכל להגיע לרווחיות.
על פי הדיווח, החברה שלחה מכתבים לספקים, בהם ביקשה חלק משמעותי מהסכומים ששילמה להם בחזרה. מנכ"ל החברה, אילון מאסק, צייץ בחשבון הטוויטר שלו ביום ראשון ואמר כי "רק הוצאות שקשורות לרבעון השלישי ולאחריו ילקחו בחשבון" לדבריו, "זה לא יהיה נכון לכלול הוצאות שנועדו לחסוך עלויות ברבעון הנוכחי".
טסלה מצידה סירבה להגיב לגבי התזכיר, אך אמרה כי היא מעוניינת לקבל הפחתה במחיר על פרויקטים מסוימים, כולל כמה מ-2016, וכמה שעדיין לא הושלמו. לטענת החברה, בקשות מהסוג הזה הן דבר שבשגרה ונועדו לחזק את היתרון התחרותי של החברה בשוק, ובייחוד כעת כשמודל 3 של החברה נכנס למתכונת ייצור גבוהה.
ההערכה היא כי הספקים יתמכו בטסלה, בהתחשב בכך שחלקים גדולים מהייצור של החברה שונה מאוד משאר החברות ובחלק מהמקרים טסלה היא הלקוחה היחידה של של חלקי הרכב שמיוצרים על ידי הספק, כך שבמידה וטסלה תיפול, חלק מהספקים עלולים לאבד הכל.
החברה, אשר צפויה לפרסם את תוצאותיה הכספיות ביום רביעי הבא (1 באוגוסט), התמודדה ברבעון השני עם הדלפת מידע של אחד העובדים, כשלדבריו של מאסק, מדובר במידע יקר ערך שפגע בחברה בצורה קשה. ועם זאת, טסלה הודיעה מוקדם יותר החודש כי הגיע ליעד של ייצור 5,000 רכבי מודל 3 בשבוע, אותו הציבה השנה.
- טסלה נגד טראמפ? מכתב לא חתום מטעם החברה: מלחמת הסחר פוגעת בנו
- מאסק מזעזע את הסוכנויות הפדרליות; רעשי רקע או שינוי אמיתי בשוק?
במקביל, מלחמת הסחר שמשפיעה על כל ענף הרכב האמריקאי, נתנה את אותותיה גם על החברה, אשר על פי הדיווחים מתכננת הקמת מפעל לייצור מכוניות בסין עם יכולת ייצור של כ-500 אלף רכבים בשנה.
עבור טסלה זו עלולה להיות מכה בכנף שיכולה לאיים על מעמדה בשוק כה חשוב, כיוון שסין היא אחת מרוכשות הרכבים הכי גדולות של החברה. למעשה, מעל 20% מהרכבים של טסלה נמכרים לסין. על פי הנתונים, טסלה מכרה בשנה האחרונה כ-14,800 רכבים בסין, ותופסת נתח שוק של כ-3% מתעשיית הרכבים החשמליים בסין. החברה הכפילה את הרווחים מהמכירות בסין בשנה החולפת למעל 2 מיליארד דולר.