תוקף את ישראל וקורס: הסיבה להידרדרות המהירה ביחסים עם טורקיה

ארדואן הפך ביומיים האחרונים למבקר העיקרי של ישראל בנוגע לאירועים בעזה, מי שעוקב אחר הכלכלה הטורקית שקורסת לא צריך להיות מופתע
 |  (31)
רג'פ טאיפ ארדואן, צילום: Getty images Israel
הריצה אל הדולר מתגברת הערב בכל העולם, כאשר הערב גם האירו מצטרף למגמה ומאבד 0.8%. כצפוי, השווקים המתעוררים סופגים את מירב הפגיעה מהבריחה אל הדולר, כאשר המטבעות של ברזיל, טורקיה, רוסיה, מקסיקו, הודו משלימים הערב ירידה של עד 20% בחודשיים האחרונים. הסיטואציה בארגנטינה היא הבעייתית ביותר, כאשר הממשל צפוי לנסות הערב לגייס כ-30 מיליארד דולר לכיסוי חובות קודמים. הסיכוי של ארגנטינה להצליח הערב קלושים ללא התערבות של קרן המטבע העולמית.
המדינה שצריכה לעניין את ישראל במיוחד היא טורקיה, שהמטבע המקומי בה נופל כעת בעוד 2% ומשלים צניחה של יותר מ-16% מתחילת 2018. חוזי הביטוח נגד חדלות הפירעון של המדינה (CDS) מזנקים בשעה זו בעוד כ-10% ונסחרים ברמות שיא מאז ניסיון המהפכה הכושל.
הלירה הטורקית הערב

 
המגמה הערב בטורקיה מגיעה ברקע להתבטאויות נוספות של ארדואן הבוקר בנוגע למדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי במדינה. בראיון לרשת בלומברג טוען הבוקר ארדואן כי "ייקח אחריות רבה יותר על המדיניות המוניטרית בטורקיה כאשר ינצח את בבחירות ביוני הקרוב".
נראה כי ההגדרה של ארדואן לעצמאות הבנק המרכזי במדינה מעוותת. כאשר נשאל ארדואן על עצמאות הבנק המרכזי במדינה ענה כי "כמובן שהבנק המרכזי במדינה עצמאי, אבל הבנק לא יכול לקחת את העצמאות הזאת ולא להתייחס כלל להוראות שמוסר הנשיא במדינה".
 
כצפוי, כאשר האינפלציה מרימה (לכתבה המלאה), וכאשר הלחץ על הכלכלה הטורקית מתחזק הערב שוב, האש מופנת לישראל. ביומיים האחרונים ארדואן הפך להיות המבקר העיקרי של המדיניות הישראלית בנוגע לאירועים ברצועת עזה. הערב גירשה הערב את השגרירים הישראלים מאנקרה (לכתבה המלאה). מישהו מופתע ?
האם יש להתרגש מהמהלכים של טורקיה? כמובן שלא. המדיניות של הפד' צפויה להמשיך להפעיל לחץ על השווקים המתעוררים, והסיטואציה בטורקיה צפויה להחריף עוד יותר בקרוב עד לנפילת המשטר במדינה.
תגובות לכתבה(31):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 25.
    חולה במצב קשה
    עמי 29/05/2018 13:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא חייבים לאבחן אדם רק בנוכחותו הפיסית אצל הפסיכולוג,ארדואן למשל...מאז שניסו לחסלו חי במנותק מהמציאות,מבטו,דבריו וטון דיבורו,לרוב צעקות של שוק מימי הביניים,כל אלה מצביעות על מחלת נפש קשה,וכמו שההסטוריונים מסתמכים על ההיסטוריה כדי לחוות דעת על מנהיגי עבר,הרי כבר עתה מומחים וגם הדיוטות יכוליםצ לאבחן מחלותיו וסכנותיו של הרודן הטורקי האיסלמיסטי
    סגור
  • 24.
    ארדוגאן=צ'אוצ'סקו
    עובד 28/05/2018 12:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המצב הכלכלי בטורקיה הוא על הפנים ולכן הכלב הטורקי עושה העתקת מטרות לקהל החסידים הדפוק שלו ומחליף את הנושא לישראל השנואה על האחים המוסלמים. גם הכלב הטורקי המגלומן הזה בנה לעצמו ארמון כמו צ'אוצ'סקו ומקווה שסופו יהיה בדיוק כמו הרודן הרומני. אינשאללה.
    סגור
  • 23.
    אם הלירה לא תשנה כיוון, אכניס אותה לכלא- על העלבת הנשיא (ל"ת)
    ארדואן 24/05/2018 21:16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 22.
    העתיד יבהיר לך ארדוואן את האמת..!!
    אליעז 24/05/2018 09:37
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אני קורא לארדוואן להתעשת...אם אתה איש מאמין..ארדוואן ? שים לב.!! ככל שאתה פוגע בישראל ובעם היהודי כך אתה תקרוס ותיפגע ודוגמאות רבות לכל בעולם החופשי....לכן קח כמה צעדים אחורה חשוב על המשך עתידך הפוליטי ותזהר שמא תיפול למהמורה עמוקה מאוד ותסחף אחריך עם נאור שלם..!!
    סגור
  • זה סופו של כל המן הרשע בימנו
    chiki 25/05/2018 08:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לראות את כל שבנה מתמוטט ולהזרק לפח אשפה של ההסטוריה
    סגור
  • 21.
    התורכי
    אחד העם 21/05/2018 18:15
    הגב לתגובה זו
    3 2
    לא למדו לקך:המתחיל עם היהודים נופל בשלב מסוים בדרך??
    סגור
  • 20.
    קמפיין של אנטישמיות
    ג'ק 18/05/2018 19:32
    הגב לתגובה זו
    4 1
    המפלט האחרון של האנטישמי במסע הבחירות שלו . משלהב את ההמון הפרימיטיבי בחסות האיסלאם הרדיקלי כאשר הכלכלה קורסת והמגלומניה משתלטת . מזכיר את גרמניה של שנות ה-30 במאה הקודמת .
    סגור
  • האיסלם הוא הרדיקלי (ל"ת)
    ר 28/05/2018 10:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 19.
    מפריע לי בבלאט מעדיף לאמן קבוצה טורקית מה אין לו הצעות (ל"ת)
    אלי 15/05/2018 19:21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 18.
    למה לבקר בטורקיה עם הכל כלול שלהם כביכול
    בן ציון 15/05/2018 19:17
    הגב לתגובה זו
    13 3
    התייר הישראלי כבר לא כדאי לו לנסוע לאנטליה ובכלל לטורקיה בגלל שכבר לא זול שם יותר ובגלל האווירה העויינת שם עדיף יוון או ספרד ועוד מדינות כולל איטליה ועוד רק לא טורקיה לא ולא אנא מכם נחרים את ארדואן ומה שמסביבו
    סגור
  • טען עוד
  • כבר לא זול?!... מי לימד אותך כלכלה?...
    מיקי 24/05/2018 09:48
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לירה טורקית, שלא מזמן נתת תמורתה שקל וחצי, שווה היום 73 אגורות. זה הכי זול שיכול להיות!! את ארדואן תמיד תוכל להחרים. את העם הטורקי - לא. אנשים מקסימים, מאירי פנים ומארחים מושלמים.
    סגור
  • לא כדאי ?
    משה 16/05/2018 00:55
    הגב לתגובה זו
    3 5
    הצחקת אותי הישראלים ימכרו את אבא שלהם בשביל כסף. זול בטורקיה
    סגור
  • 17.
    עד נפילת המשטר בתורקיה? אתה רציני? (ל"ת)
    אלי 15/05/2018 18:43
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 16.
    צובע תשער
    למה יעזוב 15/05/2018 18:37
    הגב לתגובה זו
    2 1
    עוד מעט הרבה שערות לבנות לצבוע
    סגור
  • מה הקשר לביבי,מדברים כאן על ארדואן (ל"ת)
    יאיר 24/05/2018 15:25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 15.
    הולך לחטוף
    ארדואן 15/05/2018 18:33
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אחלה זמבורה הגיע הזמן השור הזועם על הבנק המרכזי זועם עלינו יחטוף אחלה זמבורה לבריאות
    סגור
  • 14.
    שיישרף באש הגיהנום !!
    אלון 15/05/2018 18:30
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מגיע לו כל מה שעושים לו וחבל מאוד שהעם שלו לא מבצע מהפכה !!!!
    סגור
  • 13.
    הסוף (ל"ת)
    ארדואן 15/05/2018 17:58
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 12.
    איזה כתבה מוזרה
    ליאור 15/05/2018 17:48
    הגב לתגובה זו
    3 1
    איזה כתבה מוזרה
    סגור
  • 11.
    יחרבו כל שונאי ישראל באשר הם. ארדואן סופך קרוב מתמיד
    ישראלי 15/05/2018 17:48
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ואתה האשם היחידי לסופך. השנאה שלך אוכלת את מוחך המעוות עד לסופך הקשה. רק חבל שהעם הטורקי יסבול מזה
    סגור
  • 10.
    טרדואן
    מדינות גדשות 15/05/2018 17:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יצטרך למכור הרבה מטח למנוע קריסת הכלכלה פשיטת רגל
    סגור
  • 9.
    אולי ארדואן
    מדינות גדשות 15/05/2018 17:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסוף יעלם
    סגור
  • 8.
    התערבות
    מדינות גדשות 15/05/2018 17:39
    הגב לתגובה זו
    1 1
    במדיניות הבנק המרכזי אי העלאת ריבית תגרום לפיחות ענק אבל העלאת הריבית בצורה תמיט אסון על אלו שגדושים בחובות חברות עלולות לפשוט תרגל והבנקים יחד איתם קריסת בנקים
    סגור
  • 7.
    איזה דפקט! ...חחח (ל"ת)
    חחח 15/05/2018 17:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    את הקריסה של טורקיה רואים מזמן
    ==================== 15/05/2018 17:37
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רק שאי אפשר למכור בארץ לירות תורקיות פשוט בושה
    סגור
  • 5.
    בחובות מטח
    מדינות גדשות 15/05/2018 17:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעיקר חובות דולרים סיכון לפשיטת רגל גם חברות מקומיות גם בנקים מקומיים יספגו הפסדים בריחת הון מהמדינה
    סגור
  • 4.
    הכלכלה הטורקית צומחת ב 7% ומטבע שנחלש טוב ליצוא (ל"ת)
    להפציץ כותרות 15/05/2018 17:34
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 3.
    פיחות גדול
    נכון 15/05/2018 17:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אינפלציה גבוה ערך הכסף יורד האינפלציה בולעת ירידת ערך הכסף הן כלפי הדולר והן בגלל עליית מחירים ערכו של נמטבע קורס נפגעים הציבור עליית מחירים ארדואן מחפש מישהו לנגוח בו תפס את ישראל שינגח ראשו בקיר הוא בבעיה אם ערך המטבע ימשיך עוד לרדת. יחטוף בבחירות ראשייה דירוג האשראי ירד של המדינה בעלי חובות במטח בבעיה
    סגור
  • 2.
    כאשר הפיחות גדול
    נכון 15/05/2018 17:28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    האינפלציה גבוה מוצרי הייבוא מתייקרים הריבית רצחנית ומכאן לנפילת המשטר קרובה הבחירות בפתח המצב עוד יורע בגלל בריחת הון מהמדינה ומכירת נכסים בגלל ירידת המטבע המקומי
    סגור
  • 1.
    ארדואן אבוד בעץ לבוד
    מייק 15/05/2018 17:26
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סתם יצא לי חרוז וארדואן ילך הביתה בקופסא ארוז...(עוד חרוז) חהחהחה
    סגור
  • הבית שווה
    למה יעזוב 15/05/2018 18:35
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מליארד דולר איך יארוז אותו?
    סגור