09:59 בולטות בת"א: מזור רובוטיקה מוסיפה 1.3%, כיל מאבדת 1%

09:49 תל אביב: נעצרו 4 חשודים בזיוף כרטיסי אשראי בכספומטים בעיר >>

08:41 תושב כפר קאסם נפצע בינוני מירי; נסיבות האירוע נחקרות

08:33 ירושלים: צעיר בן 23 נעצר בחשד לפריצה לסניף בנק

08:20 כוחות הבטחון פשטו במבצע לילי על 8 כלי תקשורת פלסטיניים >>

08:16 אסיה: שנחאי עולה 0.3%, סנסקס יורד 0.35%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
טירטס לוו רודמ

מדור וול סטריט

מדור וול סטריט

תויגתב יכה
הכי בתגיות

"מטעה, משלה, מציג בורות ומהווה סכנה הרסנית" - המכתב שמכה גלים בארה"ב

370 כלכלנים, מתוכם 8 זוכי פרס נובל חתמו על המכתב. מפלס הלחץ בארה"ב עולה - הנה עיקרי המכתב
 |  71
מכתב פתוח
Share
המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ הולך ומתחזק בסקרים כאשר נותר פחות משבוע ליום הבחירות בארה"ב. הילרי קלינטון עדיין מובילה בממוצע הסקרים, אבל אין ספק שהמומנטום נמצא בידיים של טראמפ. אתמול פורסם בוול סטריט ג'ונרל מכתב פתוח עליו חתומים 370 מבכירי הכלכלנים בארה"ב (כולל 8 זוכי פרס נובל) ובו הם מזהירים כי טראמפ הוא סכנה לאמריקה.


"דונלד טראמפ מהווה סיכון הרסני לארה"ב", כך נכתב במכתב שנמתח על פני 10 עמודים, אבל מכיל רק קצת יותר מעמוד של נקודות אותן מעלים הכלכלנים, ובשאר העמודים ניתן לראות רצף ארוך של שמות הכלכלנים החתומים על המכתב. הנה חלק מהנקודות:

1. "הוא מדרדר את האמון במוסדות ציבור חיוניים שאוספים ומפיצים נתונים לגבי מצב הכלכלה, כגון משרד הסטטיסטיקה בלשכת העבודה, וזאת באמצעו הפצת אינפורמציה שגויה לגבי היושרה של אותם גופים".2. "הוא משלה בוחרים באוהיו ומישיגן כאשר הוא טוען כי פתיחה מחדש של הסכמי הסחר או שינוי בהתנהלות מול סין יביאו לעלייה משמעותית של היקף העובדים במגזר הייצור. בפועל, מספר העובדים בתחום הייצור נמצא בירידה מאז שנות ה-70 והדבר קשור בעיקר לאוטומציה, ולא לעניינים הקשורים למסחר".3. "הוא טוען כי ביכולתו להחזיר משרות לעובדי ייצור לשעבר, כאשר בפועל אין לו שום תכנית לעזור להם לבצע את המעבר לעבודות מתגמלות יותר בסקטור השירותים. במקום זאת, הוא מנווט את הדיון תוך התעלמות מהמציאות של התקדמות טכנולוגית והיתרונות של המסחר הגלובאלי".

4. "הוא משלה את הציבור כאשר הוא אומר שהיקף הייצור בארה"ב הולך וקטן, כאשר בפועל מיקום הייצור וסוגי המוצרים השתנו אבל התפוקה יותר מהכפילה את עצמה מאז שנות ה-80". 

5. "הוא מטעה את הציבור כאשר הוא טוען שהסכמי הסחר הנוכחיים שוחקים את ההכנסה והרווחה של האמריקני. אמנם הרווח מהסכמים אלו לא מתחלק בצורה שווה (וזה דיון חשוב בפני עצמו), אבל בפועל גם ההכנסה וגם הרווחה רשמו שיפור משמעותי מאז שנות ה-80".

6. "הוא הצהיר שהוא יחסל את הגירעון הפיסקאלי אבל בפועל הציג תכנית להורדת מיסים בהיקף של 2.6-5.9 טריליון דולר במשך עשור".

7. הוא הצהיר שבכוונתו להפחית את הגירעון המסחרי אבל בפועל הציג תכנית להפחתת החיסכון הציבורי, דבר שרק יגדיל את הגירעון המסחרי". 

וכך מפרטים הכלכלנים עוד ועוד נקודות: "הצהרותיו חושפות בורות עמוקה מאוד בתחום הכלכלי וחוסר יכולת להקשיב למומחים בעלי אמינות. הוא חוזר ומשמיע נתונים סטטיסטיים מזויפים או מטעים ומשמעי טענות מופרחות בתחום המיסוי והתחרותיות המסחרית. הוא מקדם חשיבה בסגנון ביצוע ניסים, על פני שימוש באפשרויות כלכלניות".  

לסיום נכתב במכתב כי "דונלד טראמפ הוא אפשרות מסוכנת והרסנית למדינה הזו. הוא מדרדר את אמון הציבור כאשר הוא טוען לקונספירציות והוא מקדם שיח של אשליות על פני התמודדות עם המציאות. למעשה, הוא מציב איום ייחודי לתפקודה של הדמוקרטיה והמוסדות הכלכליים ובכך מהווה סכנה לשגשוג המדינה. בשל כך, אנחנו ממליצים בחום שלא תצביעו לדונלד טראמפ". למכתב המקורי - לחץ כאן
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

71 תגובות ב-46 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
46 דונאלד 03/11/2016 08:56 מכתב שעלה לקלינטונית הרבה כסף להשיג, לא? (ל"ת)
45 הילרי קינטון 02/11/2016 21:51 כולכם פה כל כך חכמים
אינני שמאלני אבל אני קורא את התגובות וכאילו יש לטאמפ אישי יחסי ציבור בארץ אדם וולגארי גס רוח פוגעני וכו וכו שמועמד לתפקיד הרציני ביותר בעולם ו.... באים 370 אנשים יודעי דבר (נכון שכל המגיבים פה מאוד מבינים בכלכלה אבל נראה לי שהם מבינים יותר) וכותבים עליו שהוא מסוכן ואנשים עדיין תומכים בו איך אמר איינשטיין לשני דברים אין גבול ליקום ולטיפשות וחזר וגמר ליקום הוא איננו בטוח
44 נוסטרדאמוס 02/11/2016 21:29 התחזית לעתיד הקרוב והבינוני
טראמפ ינצח ויהיה הנשיא בזכות ה FBI שהכניס נוק אאוט בלתי חוקי להילרי ולדמוקרטים . יש אמרה מפורסמת "שלפני שיהיה טוב מאוד צריך שיהיה רע מאוד " וכך יהיה . 4 שנים רעות מאוד לאמריקה והעולם בהובלת טראמפ האוויל הריקני והעקשן שיגרמו לאלפי אוהדיו ובוחריו לנטוש אותו מהר בגלל שמצבם יורע מאוד . טראמפ בגלל אופיו עשוי לנקוט בכל מיני מהלכים בלתי תקינים אם ישתבשו תוכניותיו והבטחותיו ועלול לסיים את הקריירה בהדחה כמו ניכסון או כמו הדוצ'ה מוסליני האיטלקי שהתחיל כמו טראמפ לפני כ 80 שנה בדמגוגגיות מעל המרפסת וסיים כשהוא תלוי על ידי אוהדיו לשעבר על עמוד חשמל כשרגליו למעלה וראשו למטה . זאת מטאפורה עבור טראמפ שיזהר !!!
קורמורן 03/11/2016 10:44 טעות גדולה לחשוב שהמצביעים יתייחסו לעובדות.
עובדה שרבים, כולל אנשים משכילים, נסחפים אחריו מבלי לשים לב לשגיאות בסיסיות שלו בהבנת הכלכלה. רובם לא היו זקוקים למכתב הכלכלנים בכדי להבין את עומק בורותו בכלכלה, ביחסים בינלאומיים ובמנהל ציבורי. לאחר 4 שנים של קטסטרופה, הוא יצא לציבור, יודה בכשלונותיו, יספר שלמד מהם רבות וכעת הוא ממש אבל מש יהיה מעולה והאידיוטים יאמינו. בינינו, ארה"ב זו לא הדמוקרטיה היחידה שהציבור בה מסתנוור מהוקוס פוקוס של מנהיג לכאורה.
43 עכשיו אני בטוח בטרמפ 02/11/2016 19:40 אתר שמאלני בטירוף!!! (ל"ת)
אינספקטור 02/11/2016 21:35 הקללה האמתית
הימנים הם חלאות גזעניות שמשולים בעולם לחרה בביוב . אז מה אתה מתגאה בסירחון שעולה ממך ?
42 עופר 02/11/2016 19:20 מתגובת הכלכלנים נראה שהם מנסים להטעות יותר
ה"כלכלנים" מפחדים שיעלו להם על הבלוף.
אחד 03/11/2016 00:29 החברה מוולסטריט מתים מפחד
שטראמפ יכנס בהם.
41 007 02/11/2016 19:07 הגיע הזמן לנקות אורוות צחנה כמו הכלכלנים שבכתבה (ל"ת)
40 שלומי 02/11/2016 18:32 הכלכלנים קפיטליסטיים רק מטלטלים את העולם משפל לשיט
מאז משבר שנת 2000 הכלכלה העולמית נעה ממשבר למשבר. השיטה לא עובדת. כל הפיתוחים הטכנולוגיים לא משרתים את האדם אלה גורמים לשורות של רצף מספרים שהם "כסף" שמצטבר בחשבונות של אחוז אפסי מהאוכלוסיה ללא כל שימוש. משהו צריך להשנות וצריך את הילד התמים שיצעק המלך עירום. זה התפקיד של טרמפ. לשבור את הכלים ואולי כתוצאה מכך יבנה משהוא חדש. אני מספיק מבוגר לזכור את רייגן שנבחר על תקן ליצן ולבסוף הוא הצליח לפורר את ברית המועצות האימתנית בלי יריה אחת אפילו.
תלמד את העובדות 03/11/2016 08:44 רייגן לא פורר דבר- לא היו לבריה"מ נכסים כלכליים לפורר (ל"ת)
39 abc 02/11/2016 16:13 anybody but clinton (ל"ת)
38 אם אתם נגד אני בעד 02/11/2016 16:04 טרמפ טוב לישראל!!! (ל"ת)
37 רחלי 02/11/2016 16:02 זה לא מעניין את הבורים וחסרי ההשכלה והם יצביעו לטראמפ (ל"ת)
דב 02/11/2016 16:49 37
גזענית קטנה. קראי את דבריי במספר 21, ותגובת שלמה גרינברג, מומחה עולמי, ב-31. אחזור שוב: לגבר שמעדיף מועמד גבר בבחירות, הוא שוביניסט, וכמובן גם בור וחסר השכלה. לעומת זאת, אישה שמעדיפה אישה בבחירות, היא מתקדמת וטוענת להעצמת נשים. ממש יופי ומתוחכם. את יודעת מי זאת הקלינטון הזאת? קראי מה כתבתי עליה. שלחי לי את המייל שלך ואשלח לך מסמכים מוכחים מי היא הנוכלת הנכלולית השקרנית חסרת כל כישורים, והכישלון מהדהד. אשמח מאד לעדכן אותך בערימות מסמכים חוקיים על "משפחת המפיה הגרועה יותר ממשפחת גמבינו. אך את כמו כל "המשכילים" לא רוצה לדעת ומעדיפה אטימות מחשבתית. וכל היתר בורים וחסרי השכלה, כדברייך. לא אוסיף יותר, כי על כמוך נאמר: "ענה כסיל כאיוולתו - פן ייחשב חכם בעיניו." אך מיד: "אל תען כסיל כאיוולתו - פן תדמה לו גם אתה."
36 בבר 70 שנה בבורסה 02/11/2016 15:49 רק דונלד טראמפ יביא לנו את הישועה (ל"ת)
35 שחרזדה 02/11/2016 15:35 כשהאליטה נגדך אתה כנראה הולך לנצח !!!!
כאדם שגר וחי בישראל באזור הבועה .ברור לי שרוב מצביעי הליכוד מצביעים נגדי ולא בעד ביבי ... אולי טראמפ הולך להיות הביבי של אמריקה ! האבסורד הגדול הוא ש " הביבי " תמיד טוב לאלו שמצביעים נגדו .ורע לאלו שמצביעים עבורו .כך שבסוף זה לא אסון גדול !
בא 02/11/2016 15:55 נכון ,ביבי תמיד הולך נגד הבוחרים שלו ,בגלל שיש לו
אוטיזם לוחמני .
abc 02/11/2016 16:13 ביבי,ביבי,ביבי, תעשו משהו עם עצמכם. (ל"ת)
34 בשוק 02/11/2016 15:28 בשוק ששניהם בגיעו עד לכאן. האשמה היא של האמריקאים (ל"ת)
33 אריק 02/11/2016 15:19 אלה שחוששים מנפילה בשווקים לא מודעים שהשווקים מוחזקים
בחיים באמצעים מלאכותיים וירידה משמעותית תבוא בין אם יבחר טראמפ או תיבחר קלינטון
32 טל 02/11/2016 15:18 העם האמריקאי בעצמו בור ועם הארץ
מתאים להם כמו כפפה
בא 02/11/2016 16:01 לא כולם שם סתומים,יש כול מני אנשים .אתה טועה . (ל"ת)
31 שלמה גרינברג 02/11/2016 15:18 חבל שקראתם רק הכותרות
ראשית מדובר רק בכלכלנים אקדמאים, מהאוניברסיטאות ושם לא יעזו להגיד מילה טובה על טראמפ. שנית מדובר בסקר שני, הראשון, בספטמבר, נערך לגבי קלינטון וכדאי שתקראו, בדיוק אותן דעות שליליות לגבי הצהרותיה על הכלכלה.
סמי 02/11/2016 20:43 אחד שמבין
תודה שלמה הבהרה חשובה מכל התגובות
30 ריקי 02/11/2016 15:18 כלכלת בחירות
נניח שטרטמפ יבחר, הוא היחיד שאומר באלו צעדים ינקוט לכשיבחר. טראמפ אומר שיוריד את שיעור המס מ-35% ל-15%, צעד כזה יעלה את ערך החברות , אם כך הבורסה צריכה לעלות ולא לרדת.בואו ניזכר מה היה כשנתניהו ניצח בבחירות בשנת 1996 הבורסה הגיבה בעצבנות ונפלה 10% ביום אחד, מישהו זוכר מה קרה אחרי הירידה החדה, הבורסה לא הפסיקה לעלות.
בא 02/11/2016 16:02 אני זוכר מה קרה ב8 שנים אחרונות ,מחירי דירות עלו 150 אח
וז ,בגלל ביבי .
ריקי 02/11/2016 16:26 מענה
זה בדיוק הסיפור, אם יורידו בארץ את המס על שוק ההוןה מ-25% ל-10 מחירי הדירות יירדו, שוק ההון יעלה חזק.
PASH 13/11/2016 13:41 זה המתכון להורדת מחירי הדירות...!!!!
באם יורידו המס על רווחי בורסה , ההון השחור/לבן יזרום מהדירות לשם - אך אל-דאגה - לשנות המסוי בבורסה צריך כאן "טראמפ" משלנו...!!! שאין סיכוי לצפות להופעתו...
29 אלי 02/11/2016 15:15 בורות? אובמה או קלינטון מבינים עוד פחות מימנו
ותיאוריות קונספירציה? ממש לא תיאוריות אלא עובדות וזה שיש לו חלומות כלכליים מה רע בזה. הוא עוד לא היה בגוף ממשלתי ויעבור תהליך לימוד מה גם שהנשיא אינו כל יכול ותהיה עליו ביקורת על כל צעד שיתפש לא שמאלני.
28 האיש שתמיד חוזר 02/11/2016 15:07 כל מי שיש לו מה להפסיד קם ...
אתרים כלכליים אמורים לדעת מה משמעות קונצנזוס ... בכל תחום!
27 ליל 02/11/2016 15:02 טרמפ מציע נסיגה מגלובליזציה שמגדילה פערים
בתקופת אובמה הפערים בין עניים לעשירים גדלו . את העניים זרקו מהבתים והעשירים קנו בזול העשירים קיבלות תמיכה והזרמה ממשלתית וכסף זול . כל זה בשם הסכנה הכלכלית הסכנה חלפה והמדיניות לא השתנתה . על זה מתקיימות הבחירות השאר לא רלוונטי .
26 hary 02/11/2016 14:47 קלינטון הגרועה מבין שניהם!טראפ טוב לישראל (ל"ת)
אבי 02/11/2016 15:23 למה ? (ל"ת)
25 בר 02/11/2016 14:47 עבודה בעיניים
אותם מאות כלכלנים שמאיימים על הציבור בארהב מטעים את הציבור לחשוב שכאילו הכלכלה בארהב מצליחה האמת היא שהכלכלה שם כושלת ומי שהביא לכך זה אותם מאות כלכלנים שכל מה שהם יודעים לעשות זה להדפיס כסף
24 ehudhl 02/11/2016 14:46 הם צודקים. זה נכון גם לכאן. הרפובליקנים שלנו
שזה הליכוד גם משלה ומגלה בורות הרסנית. הציבור האמריקאי התחרפן והלך שבי אחרי הבלוף של טראמפ שמוכר עצמו כמעין 'רובין הוד' אך הבעיה היא שהוא הגזלן והגזען לא המושיע. הוא יבחר.
יעקב 02/11/2016 15:47 שם כמו כאן שמאלנים עלובים כמוך משקרים על בסיס יומי (ל"ת)
23 שמאלנים פיקחו עיניים 02/11/2016 14:44 קלקלנים!!היכן היו ב2008?קלינטון רעה עולם ולישראל (ל"ת)
אבי 02/11/2016 15:19 גודש בוש הרפובליקני - תקרא
הממשל עד 2008 היה בידי הרפובליקנים ( גורג׳ בוש) החל משנת 2,000 ...הם העבירו לאובמה בשנת 2,008 מדינה מרוסקת כלכלית ומוכת טרור !! אבל מה חשובה האמת מה חשובות העובדות .. הימין חי משקר וצעקות בלבד
אבי 02/11/2016 15:19 גודש בוש הרפובליקני - תקרא
הממשל עד 2008 היה בידי הרפובליקנים ( גורג׳ בוש) החל משנת 2,000 ...הם העבירו לאובמה בשנת 2,008 מדינה מרוסקת כלכלית ומוכת טרור !! אבל מה חשובה האמת מה חשובות העובדות .. הימין חי משקר וצעקות בלבד
22 לוי 02/11/2016 14:42 הכלכלנים וטרמפ
מענין כמה כסף עשו אותם כלכלנים שקיבלו פרס נובל האם יש להם פת לחם
21 דב 02/11/2016 14:41 המכתב
לא משנה שהם פוסלים את הצעות טראמפ. זה ויכוח אקדמי מקובל. אנט יודעים כי במקום בו יציע אדם א', תמיד יקומו כאלה ויאמרו ב', לבטח כאשר מדובר בכלכלה. הבעיה שלי עם היצורים הללו, שהם בעצם תומכים בנוכלת, אולי מהגדולות בעידן שלנו, שקרנית כרונית, חברה במשפחת פשע נוסח גמבינו, בלתי קומפטנטית באופן מוחלט, אשר מאחריה שובל של כישלונות נחרצים; נתמכת בכסף על-ידי סעודיה וקטאר; ועוזרתה הראשית באה ממשפחת תומכי האחים המוסלמים. כל אלה דברים מוכחים, שהכל מדברים בהם, ויש מספיק נתונים המוכיחים זאת. אז מה, אנשי אקדמיה? זה מה שאתם רוצים להעלות? אפשר להתווכח אם טראמפ יצליח בתוכניותיו. זה בסדר. אך לתמוך בכישלון מהדהד כזה? השתגעתם? ושימו לב לכותרת של ביזפורטל, ששוב מביא בתדירות את חברות מפלגת מר"ץ העליזות, לעומת תוכן הדברים במכתב, שזה ויכוח לגיטימי.
20 שפשפ 02/11/2016 14:33 ועשיר יותר מכל הכלכלנים האלה ביחד , כנראה שמבין משהו .! (ל"ת)
19 שישקו 02/11/2016 14:23 טראמפ לא מבין מהחיים שלו אבל למיליוני טיפשים זה לחם
אים האידיוט הזה יבחר הכלכלה תראה כמו האג"ח זבל שהוא הנפיק ועשה תספורת .
18 אמיר 02/11/2016 14:05 זה פשוט לא יאומן אייך כל המושחתים מגוייסים להפלת טראמפ
כנראה הכסף מגיע עד לפה
17 HAKY1 02/11/2016 14:03 180 מיליון אזרחים לא טועים (ל"ת)
16 י 02/11/2016 13:59 כמו כל מחבל תקשורתי ביזפורטל מחליטה לייצג צד שמאלני שלה
שהוא אנטי טרמפ
15 אחד 02/11/2016 13:54 גרוע מכל הבחינות, אבל כלכלית עדיף על החלאות
אובמבה/קלינטון, ברננקי/פישר - האסונות הכלכליים של העת הזו. יותר גרוע מהם אין
14 מלכה 02/11/2016 13:43 אמרו-אמרו
אלו בוודאי אותם זוכי פרס נובל ואותם כלכלנים ששרו שירי תהילה עד לרגע הנפילה ב-2008
13 משה 02/11/2016 13:34 למה אצלנו אין הודעות כאלה
אצלנןו אנשי הכלכלה לא מתערבים בבחירות.יהיה מה שיהיה.רוב הכלכלנים יודעים ששלום עם שכיננינו יביא לשגשוג כלכלי באיזור כולו.אבל יש ממשלה ימינית שמתקיפה את דעות השכנים ועושה מה שהיא רוצה כי יש לובי יהודי בקונגרס והם תמיד יהיו בעד ישראל יעלה כמה שיעלה.
BULL 02/11/2016 14:48 שלום ושגשוג כלכלי
דוגמת גוש קטיף: שלום לבטחון שגשוג לטילים ומנהרות
בא 02/11/2016 13:51 חלום עכשיו , אין כאן מקום פיזי לשתי מדינות עויינות . (ל"ת)
12 בא 02/11/2016 13:32 מייצרים הכול בסין,ובארהב מייצרים מכשירים פיננסיים . (ל"ת)
11 בא 02/11/2016 13:30 כשהעשירים בוכים ,העניים מצביעים לטרמפ. (ל"ת)
10 עצוב 02/11/2016 13:27 היהודי אשם!!! (ל"ת)
9 שלוקי 02/11/2016 13:27 גם ערפאת קיבל פרס נובל - אחד מדד לאמינות יושר וכו' (ל"ת)
טוני 02/11/2016 13:40 גם אובמה קיבל נובל לשלום
איזה שלום הוא עשה?
בא 02/11/2016 13:53 אובמה לא עשה מלחמה . (ל"ת)
דב 02/11/2016 14:46 בא
אתה מדבר ברצינות? כל העולם ואשתו לועגים לחברי הפרס שנתנו לאישיות שכל מעשיה הרס מוחלט וכאוס טוטאלי של הסדר העולמי? לא עשה מלחמה? אתה מבין מה הוא עשה למזרח התיכון? בכלל הפנמת מה קורה במערכת הבינלאומית? עליית רוסיה של פוטין? ניצחונות איראן, כולל נשק גרעיני? ההרס בסוריה? ההתנגדות לשלטון א-סיסי במצרים ולהחזרת מורסי? מה אומר לך? מצא מין (אתה) את מינו (אובמה)? אפילו אותך אינני רוצה להעליב ברמות העליבות הנוראה של היצור הנהנתן וחדל האישים אובמה. אנא, התנצל!
נכון גם במלחמת העולם 02/11/2016 14:35 השניה נרצחו מליונים והאמריאקים שתקו גרשו את היהודים
לא נתנו להם להכנס לאמריקה ורובם נרצחו זה העם האמריקאי האמיתי
8 בא 02/11/2016 13:25 בארהב לא מצביעם לאותה מפלגה 3 פעמים.וגם הילרי סתומה
לדבר בטלפון פרטי כשאתה שר חוץ זה פשוט טיפשות של בלונדיניות . ועוד מ8 מכשירים .
7 בא 02/11/2016 13:21 כול דרום אמריקה זורמת לארהב,כסף זה לא הכול לטאות . (ל"ת)
6 אובייקטיבי 02/11/2016 13:15 הוכח שכלכלה אינו מדע ובטח לא מדוייק הכלכלה בעולם רעה
בכל משבר מנסים המומחים להסביר באינטלקט... כששוברים את הכללים (שמי שלמד לנצל אותם מוצץ לכלל את הרווחים (-עיין וול סטריט). מה שהעולם וארה"ב בפרט הוא קודם כל הבנה טבעית וחכמה לכלכלה ולא הסברים באמצעות פונקציות ומודלים ששייכים לשנות החמישים ..... שינוי מהותי יגרום לכלכלה פורחת
5 ביום שלמחרת הבחירות 02/11/2016 12:56 אמריקה תיעלם!!! חבורת המפחידנים..ח.ח..חח..ח.ח. (ל"ת)
בא 02/11/2016 13:29 אה ,אני לא בטוח שיש להם עתיד . (ל"ת)
4 אדם 02/11/2016 12:53 טייקון שמוכר לאמריקאים הבטחות שיקריות והטיפשים מאמינים
טייקון דואג לטייקונים ולא לאף אחד אחר ! רק אמריקאים טיפשים מאמינים שהוא יסדר להם עבודה וכו ,בזמן שכל שהוא רוצה זה לבטל לטייקונים תשלום מיסים,ולקבור את אמריקה עוד יותר עמוק (כמו ביבי)
אצלנו אותו הדבר 02/11/2016 14:20 גם ביבי מוכר לנו הבטחות ללא כיסוי והסתומים מאמינים לו (ל"ת)
3 גור 02/11/2016 12:49 אלה הם הכלכלנים - מנפחי הבועות - יש להם עוד חוצפה
למתוח ביקורת על תפיסה שסוף סוף תשים קץ לניפוח הבלון הענק שיתפוצץ לכולנו בפרצוף - זו רק שאלה של זמן ( לא ארוך ) בסוף טראמפ יבחר והם יפילו עליו את התיק , כאילו אשמת הניפוח של שנים שהם ביצעו - באשמתו .
2 חרטההההה 02/11/2016 12:46 איזה שטויות !!!!
לא להאמין !! בחיים לא היה דבר כזה ! כמה האליטות בלחץ !!! היו מועמדים גרועים ממנו שלא עשו להם כזה לינץ' !!! הציבור כבר פחות מטומטם !!!
1 אבי 02/11/2016 12:41 בכיינות של אינטרסנטים (ל"ת)