מיקרוסופט
צילום: טוויטר

מיקרוסופט מחפשת חלופות זולות לשיתוף הפעולה עם OpenAI

החברה מתכננת לשלב מודלים של בינה מלאכותית עצמאיים ואף לשתף פעולה עם ספקי צד שלישי, במטרה להפחית את התלות שלה במפתחת של ChatGPT. השימוש הנרחב במודלים של OpenAI הביא גם לעלויות תפעוליות כבדות
עוזי גרסטמן |

מיקרוסופט MICROSOFT , אחת מחברות הטכנולוגיה המובילות בעולם, החלה בשינוי אסטרטגי משמעותי במערך הבינה המלאכותית (AI) שלה. על פי דיווחים שפורסמו, החברה מתכננת לשלב מודלים של בינה מלאכותית עצמאיים ואף לשתף פעולה עם ספקי צד שלישי, במטרה להפחית את התלות שלה ב-OpenAI - השותפה המרכזית שלה בתחום זה.

ב-2019 החלה מיקרוסופט בשיתוף פעולה מקיף ומעמיק עם OpenAI - שותפות שהובילה להשקת מודלי GPT בשירותי הענן Azure וביישומי קופיילוט. שיתוף הפעולה סייע למיקרוסופט להוביל את שוק הבינה המלאכותית בתחום העסקי והאישי, בייחוד לאחר השילוב של ChatGPT בכלים כמו וורד ואקסל.

מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נדלה צילום: טוויטר

עם זאת, השימוש הנרחב במודלים של OpenAI הביא גם לעלויות תפעוליות כבדות. לפי הדיווחים, השימוש במודלים האלה מייקר משמעותית את הפעלת השירותים, ומיקרוסופט שואפת לצמצם את העלויות האלה באמצעות פתרונות אלטרנטיביים.

מיקרוסופט החלה לשתף פעולה עם חברות כמו אנטרופיק

מקורות פנימיים חושפים שמיקרוסופט בוחנת שילוב של מודלי AI עצמאיים במוצרים שלה. אחד הצעדים המרכזיים הוא פיתוח טכנולוגיות פנימיות לשירותי הבינה המלאכותית, המיועדות לשמש לצד, או במקום, המודלים של OpenAI. בנוסף, מיקרוסופט החלה לשתף פעולה עם ספקי AI צד שלישי, כולל חברות מובילות כמו אנטרופיק ו-Cohere, מתוך כוונה להוסיף גמישות ושילוביות לפתרונות שמוצעים למשתמשים.

המוצר המרכזי שבו מתמקדת האסטרטגיה החדשה הוא Microsoft 365 Copilot, שמציע כלים מבוססי בינה מלאכותית לייעול העבודה המשרדית. מיקרוסופט מתכננת להרחיב את היכולות של קופיילוט באמצעות שילוב של מודלים מגוונים, שיאפשרו התאמה טובה יותר לצרכים עסקיים ייחודיים, תוך הפחתת העלויות הכרוכות בשימוש ב-GPT.

אחת הסיבות המרכזיות למהלך זה היא הרצון של מיקרוסופט להפחית את העלויות הכרוכות בשימוש בפתרונות OpenAI, בייחוד לאור הזינוק בצריכת ה-AI בקרב לקוחות עסקיים. מעבר לפתרונות עצמאיים ולספקי צד שלישי עשוי לחסוך לחברה מיליוני דולרים בשנה, ולהפוך אותה לתחרותית יותר בשוק העולמי. בנוסף, הגיוון של הפתרונות מבטיח למיקרוסופט שליטה רבה יותר בטכנולוגיות שהיא מציעה ללקוחותיה, ומפחית את הסיכון העסקי הכרוך בתלות בלעדית בשותפה אחת.

קיראו עוד ב"BizTech"

המהלך של מיקרוסופט עשוי לשנות את מפת הבינה המלאכותית בכמה אופנים:

תחרות מוגברת - השוק עשוי לראות תחרות גוברת בין OpenAI לבין ספקי בינה מלאכותית חדשים שמיקרוסופט תשתף עמם פעולה.

חדשנות טכנולוגית - הגיוון במודלים יכול לעודד פיתוח של טכנולוגיות בינה מלאכותית חדשות ומתוחכמות יותר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד

הונאה ברשת (AI)הונאה ברשת (AI)

המלחמה בהונאות: TrueScontrol סטארט-אפ ישראלי יקבע אם האתר אמין; למה זה חשוב?

על רקע ההונאות והאכזבה משירותים ומוצרים שמקבלים ברשת האינטרנט, פותח מנגנון שיספק קוד אימון לאתרים ולאנשי מקצוע; המטרה: לצמצם את ההונאות בתחום הזה ולייצר לעסקים אמינים גושפנקא אובייקטיבית שתוכר על ידי הציבור

רן קידר |
נושאים בכתבה הונאה

בעשור האחרון הכלכלה הדיגיטלית צמחה בקצב מואץ, אך במקביל צמחה גם תופעה שפוגעת ישירות בשורה התחתונה של עסקים שמשתמשים בדיגיטל: הונאות שגורמות לשחיקת האמון ברשת. 

צרכנים נחשפים לאינספור אתרים, בעלי מקצוע ושירותים מקוונים אך מתקשים לדעת מי מהם אמין, מוסמך ובעל זהות ברורה. התוצאה היא לרוב היסוס, נטישת עסקאות ופגיעה בהכנסות של העסקים האלו. על הרקע הזה הוקם  הסטארט־אפ הישראלי TrueScontrol שמבקש להתמודד עם הבעיה דרך מתן ביטחון לגולשים. 

מנהלי החברה, גל חזיזה ושחר ישראל בוטבול מסבירים כי התופעה של בריחת לקוחות מעסקים בגל חוסר אמון הובילה אותם להבין שהציבור רוצה קוד אימון ולא להסתמך על הבטחות וה"יהיה בסדר" המוכר. הם רוצים לדעת שהעורך דין, יועץ מס, מכונאי, טכנאי מחשבים הוא אמין ואת זה הם מתכוונים לספק להם דרך  TrueScontrol. 

הם יצרו שכבה אוטומטית עם תוספת של אימות אנושי מול בעלי האתר ונותני השירותים וכך הם מעבדים והופכים את המידע שהתגבש אצלם למדד אמון. 


אובדן אמון = אובדן הכנסות


מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין רמת אמון לבין החלטות רכישה. אתרים שאינם נתפסים כאמינים סובלים משיעורי נטישה גבוהים, יחס המרה נמוך ופגיעה במוניטין לטווח ארוך. זה נכון לכל סוגי האתרים, גם אתרי תוכן וגם אתרים של אנשי מקצוע. בעולמות שבהם השירות ניתן מרחוק כמו: מסחר מקוון, ייעוץ, רפואה, משפטים והנדסה, חוסר הוודאות הופך לחסם כלכלי של ממשעסקים לגיטימיים נאלצים כיום "להוכיח את עצמם" שוב ושוב רק משום שהצרכן אינו יודע להבדיל בינם לבין גורמים מתחזים וכאן הפתרון של  TrueScontrol יכול לספק להם מענה טוב.