10 מיליון שקל לתכניות יזמות להקמת סטרטאפים למשרתי מילואים וחיילים משוחררים
בתכנית ייחודית של קרן ההון האנושי להייטק של רשות החדשנות, יחד עם האגף והקרן לחיילים משוחררים במשרד הבטחון, נבחרו 13 תכניות מגוונות שמטרתן פיתוח והתנעת יזמות ואקסלרציה של מיזמים של אוכלוסיית משרתי/ות המילואים וחיילים/ות משוחררים/ות.
קהל היעד הרלוונטי לתוכניות נע בין מועמדים ללא ניסיון אך עם רעיון למיזם טכנולוגי לבין מועמדים שכבר התנסו בעולמות היזמות, או בעלי מיזם פעיל, וכעת רוצים להרחיב את סט הכלים ולקבל סיוע בהיבטים השונים של המיזם, כגון גיוס מימון ראשוני, חשיפה למשקיעים, פיתוח טכנולוגי, תיקוף שוק, הקמת צוות, בניית אב טיפוס ראשוני (MVP), חיבור למנטורים ופיתוח המיזם. משתתפי המיזם גם יקבלו ליווי מרשות החדשנות לטובת הגשה למסלולי ההשקעה השונים ברשות, כגון קרן ההזנק וקרן תנופה.
חנן ברנד, סמנכ"ל הזנק ברשות החדשנות: "חיילי צה”ל בסדיר ובמילואים נעמדו כאיש אחד להגן על מדינתנו מאז ה-7 לאוקטובר, במאמץ עצום והקרבה אישית הראויה לכל הערכה. את יכולות הפיקוד והניהול שאותם הפגינו ואת היצירתיות אותה היו צריכים להפעיל לצורך מילוי תפקידם אנו רוצים עתה לרתום לטובת ההייטק הישראלי. התוכניות המצוינות שנבחרו, מבין עשרות רבות של הגשות, משלבות בין צרכים אמיתיים שמגיעים מהתעשייה, לבין הפוטנציאל המצוין הקיים בקרב חיילים משוחררים ואנשי המילואים להקמת חברות הזנק, כחלק מגל חדש של יזמות טכנולוגית ודור חדש של חברות ישראליות פורצות דרך. אנו רואים בתוכנית זו הזדמנות ייחודית לאפשר לאוכלוסייה זו, שנתנה את כל כולה למען המדינה, להתחיל דרך חדשה ובה בעת להפוך את היצירתיות והרעיונות שלה למציאות באמצעות הנבטת יוזמות וחברות סטארט-אפ חדשות ,שיחזקו את האב החדשנות הישראלי".
איל הנס, ראש האגף ומנהל הקרן לחיילים משוחררים במשרד הביטחון: "תוכנית זו מהווה מנוף חשוב, במיוחד בעת הזו, לשילוב החיילים המשוחררים ואנשי המילואים זכאי האגף והקרן, בשוק העבודה העכשווי וזאת באמצעות מתן כלים חדשניים וידע ייחודי בדגש על עולם התוכן של יזמות. תוכנית זו נבנתה מתוך רצון להוקיר את האוכלוסייה החשובה הזו שמהווה את חוד החנית של החברה הישראלית, על תרומתה המשמעותית בשירות הסדיר ובמילואים ולפתוח עבורם חלון הזדמנויות יוצא דופן לאופקים חדשים".
להלן רשימת הגופים שנבחרו:
1.אוניברסיטת חיפה - שותפות של מרכז היזמות של האוניברסיטה עם בית הספר למדעי הים, שמטרתה הנבטת מיזמים בתחום הכלכלה הכחולה (Blue Economy).- 40 מיליון שקל: רשות החדשנות משקיעה בחמישה אתרי הרצה חדשים לסטארטאפים
- "החזון שלנו הוא להיות בכל קליניקה בעולם ולהציל חיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
2.מרכז חדשנות דרום –התכנית שתפעל באשכול נגב מערבי מורכבת מהכשרות עיוניות ומעשיות ליזמות טכנולוגית, המתמקדת בהקמת מיזמים בתחום הדיפנסטק (טכנולוגיה בטחונית).
3. Starburst Aerospace תכנית אקסלרציה למשוחררים וחיילי מילואים עם רקע טכנולוגי בדגש על תחומי טכנולוגיה עמוקה AI שבבים וחלל).
4.איגנייט דיפטק- תכנית אקסלרציה שתפעל מאיזור שרונה בתל אביב, המבוססת על הנסיון הרב של האקסלרטור של אינטל איגנייט, שיפעל להקמה וסיוע למיזמי דיפטק בשלבי הפרה סיד וסיד.
5.פיק יור לייף - תכנית רחבה החל משלב ה- Ideation ועד ל Validatioהכוללת הכשרה עיונית ומעשית, כישורים רכים ושיתוף עם מנטורינג בכירים מהתעשיה.
6.זיו האפט BDO– תכנית אקסלרציה ליזמים ללא רקע יזמי קודם, התכנית מחולקת לשלבי פרה האצה, האצה ופוסט-האצה עם ליווי אישי.
7.חבל בנימין - תכנית אקסלרציה ליזמים באיזורי ירושלים והשומרון. התוכנית תתמקד בהנגשת הידע וחניכת המשתתפים במטרה להגיע ל MVP וללקוחות ראשוניים.
8.DTEC -מטרת התוכנית לספק תשתית הכשרה מתאימה למימוש הפוטנציאל היזמי הגלום בחיילים משוחררים ומשרתי מילואים מהמגזר הדרוזי. בתכנית שותפי תוכן כגון ROAD2, מכון מיג"ל וקרן GROVE.
- אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
9.מרכז רפואי צפון (פורייה) - תכנית משותפת יחד עם מכללת תל חי וחברת הטכנולוגיה הביו-רפואית קאט AI . התכנית מיועדת עבור בעלי השכלה של הנדסאות בתחומי הביוטק והרפואה הדיגיטלית ומקנה כלים להקמת פרויקט טכנולוגי רפואי.
10.Made in JLM - התכנית "מרעיון לביטחון" בשילוב מרכז היזמות של האונ' העברית HUJI INNOVATE ומיזם Problems Worth Solving (PWS) מיועדת להכשיר יוצאי מילואים ולסייע להם לבנות חברות בתחומי אתגרי הביטחון והחירום של ישראל.
11.בשיתוף The edge , עיריית ת"א, I-Lab Angels ותנועת אור. הכשרה ליזמות ותכנית VENTURE BUILDING מבוססת אתגר, עבור משרתי מילואים בדגש על קליימטק, דיפטק, ותחומי הבריאות.
12.ביזבוסט ונצ'רס – תכנית אקסלרציה חדשה המשלבת את תחום הבינה המלאכותית תוך התמקדות ביזמים מקרב יוצאי יחידות קרביות ותושבי הפריפריה.
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
הונאה ברשת (AI)המלחמה בהונאות: TrueScontrol סטארט-אפ ישראלי יקבע אם האתר אמין; למה זה חשוב?
על רקע ההונאות והאכזבה משירותים ומוצרים שמקבלים ברשת האינטרנט, פותח מנגנון שיספק קוד אימון לאתרים ולאנשי מקצוע; המטרה: לצמצם את ההונאות בתחום הזה ולייצר לעסקים אמינים גושפנקא אובייקטיבית שתוכר על ידי הציבור
בעשור האחרון הכלכלה הדיגיטלית צמחה בקצב מואץ, אך במקביל צמחה גם תופעה שפוגעת ישירות בשורה התחתונה של עסקים שמשתמשים בדיגיטל: הונאות שגורמות לשחיקת האמון ברשת.
צרכנים נחשפים לאינספור אתרים, בעלי מקצוע ושירותים מקוונים אך מתקשים לדעת מי מהם אמין, מוסמך ובעל זהות ברורה. התוצאה היא לרוב היסוס, נטישת עסקאות ופגיעה בהכנסות של העסקים האלו. על הרקע הזה הוקם הסטארט־אפ הישראלי TrueScontrol שמבקש להתמודד עם הבעיה דרך מתן ביטחון לגולשים.
מנהלי החברה, גל חזיזה ושחר ישראל בוטבול מסבירים כי התופעה של בריחת לקוחות מעסקים בגל חוסר אמון הובילה אותם להבין שהציבור רוצה קוד אימון ולא להסתמך על הבטחות וה"יהיה בסדר" המוכר. הם רוצים לדעת שהעורך דין, יועץ מס, מכונאי, טכנאי מחשבים הוא אמין ואת זה הם מתכוונים לספק להם דרך TrueScontrol.
הם יצרו שכבה אוטומטית עם תוספת של אימות אנושי מול בעלי האתר ונותני השירותים וכך הם מעבדים והופכים את המידע שהתגבש אצלם למדד אמון.
- יועץ מס זייף מסמכי מילואים כדי לחמוק מתשלום מס- יצא ל"שרת" בעזה מהבית
- רשות ני"ע מזהירה: כך תזהו הונאות השקעה בעידן ה-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובדן אמון = אובדן הכנסות
מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין רמת אמון לבין החלטות רכישה. אתרים שאינם נתפסים כאמינים סובלים משיעורי נטישה גבוהים, יחס המרה נמוך ופגיעה במוניטין לטווח ארוך. זה נכון לכל סוגי האתרים, גם אתרי תוכן וגם אתרים של אנשי מקצוע. בעולמות שבהם השירות ניתן מרחוק כמו: מסחר מקוון, ייעוץ, רפואה, משפטים והנדסה, חוסר הוודאות הופך לחסם כלכלי של ממש. עסקים לגיטימיים נאלצים כיום "להוכיח את עצמם" שוב ושוב רק משום שהצרכן אינו יודע להבדיל בינם לבין גורמים מתחזים וכאן הפתרון של TrueScontrol יכול לספק להם מענה טוב.
