קרן ETF עם תשואה של 300% – האם זה מתאים לכם?
קרן YieldMax MSTR Option Income Strategy ETF (MSTY) הצליחה להציג תשואה מרשימה של 300% מאז השקתה לפני שנה וחצי, בעיקר בזכות ניצול תנודתיות מניית מיקרוסטרטג'י. מסחר על תנודתיות עשוי לייצר רווחים גבוהים, אבל אנחנו כבר יודעים שסיכוי הולך יחד עם סיכון. אין מתנות חחינם, אבל כדאי להכיר את הרעיון שמאחורי המוצר ואת הקרן עצמה.
האסטרטגיה שמאחורי קרן MSTY
קרן MSTY משתמשת באסטרטגיה של מכירת אופציות CALL קצרות טווח על מניית מיקרוסטרטג'י, שנחשבת לאחת המניות התנודתיות ביותר בשוק. בזכות התנודתיות הגבוהה (שנמדדת במונח שנקרא - בטא שהוא כ-200% כיום), הקרן מצליחה לייצר הכנסות חודשיות משמעותיות למחזיקיה. דמיינו רק בשביל הדוגמה שמכרתם אופציית CALL על המניה לפני חודש בשער של 40 דולר ובמחיר מימוש של 430 דולר. המניה נסחרה אז ב-405 דולר. מחיר האופציה נראה יקר והוא באמת כזה - ככל שהתנודתיות גדולה יותר כך ערך האופציה גבוה יותר.
המניה זינקה ל-425 דולר והאופציה פקעה ושוויה בפקיעה אפס כי היא מתחת למחיר המימוש. כלומר בעל האופציה קונה אותה כעת באפס אחרי שמכר אותה ב-40 דולר. כך הוא מרוויח 40 דולר. הסיכון הוא המניה תזנק בצורה משמעותית ואז המשקיעים המתוחכמים עושים stoploss כדי להגביל את ההפסד. לרוב זה עובד עד שזה לא עובד, אבל יש בהחלט גופים שמתמחים במסחר באופציות ומרוויחים מכך.
הקרן הזו מתמחה ובינתיים מרוויחה.הקרן הניבה תשואה של 300% מתחילת פעילותה, בנובמבר היא הניבה כ-12% - הרבה מעבר לתשואה של קרנות דומות כמו JEPI, הניבה תשואה שנתית של כ-10%.
- קרן סל על אקמן: ETF חדשה תעקוב אחרי התיק של המשקיע המפורסם
- FTSE 100: מה מייחד את המדד הבריטי, ולאן נעלמו מניות הטכנולוגיה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
.
למי זה מתאים?
- 6.טוב 25/11/2024 21:47הגב לתגובה זובמקרה עולה כתבה 3 שעות אחרי שהוא מוציא סרטו על אותה תעודה בדיוק.... מענין איזה צירוף מקרים..... לפחות היית נותן קרדיט
- 5.ישראל ישראלי 24/11/2024 13:48הגב לתגובה זוהבעיה בקרנות מהסוג הזה זה שבירידות היא נופלת כמעט כמו נכס המקור ובעליות הרווח מוגבל בגלל הקאבר קול אז בתקופה שהמניה עולה יורדת עולה יורדת הלוך ושוב הקרן נאכלת. זה אסטרטגיה שמתאימה למניות לא תנודתיות שהם גם מאוד סחירות.
- 4.מושיקו 24/11/2024 06:51הגב לתגובה זואיך הגעתם ל300אחוז??? בשיא שלה היא עשתה 200
- 3.משה 24/11/2024 06:28הגב לתגובה זותסתכל על גרף כל הזמנים של הקרן , בחיים לא הגיע ל 300% .
- 2.נועם 23/11/2024 09:56הגב לתגובה זומנפחים את השער של המניה כאשר כבר מזמן לא מקביל לערך של הביטקוין. תנודתיות חמורה במהלך יום מסחר. לא כותב מתוך פוזיציה אבל כן מנסה לקנות ETF שורט על המניה.
- 1.נועם 23/11/2024 09:51הגב לתגובה זומנפחים את השער של המניה כאשר כבר מזמן לא מקביל לערך של הביטקוין. תנודתיות חמורה במהלך יום מסחר. לא כותב מתוך פוזיציה אבל כן מנסה לקנות ETF שורט על המניה.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
