שרון וגנר מנכל סיקסגיל
צילום: סיקסגיל

אקזיט נוסף בסייבר - סיקסגיל של אלרון נמכרת ב-130 מיליון דולר ל-Bitsight

רוי שיינמן |
נושאים בכתבה אלרון סייבר

Bitsight המובילה העולמית בניהול סיכוני סייבר, הודיעה היום כי חתמה על הסכם לרכישת חברת Cybersixgill, ספקית גלובלית מובילה בתחום מודיעין איומי סייבר. Cybersixgill מוחזקת גם על ידי אלרון שתקבל 22 מיליון דולר מתמורה כוללת של 130 מיליון דולר. 

השילוב בין Bitsight ל-Cybersixgill, מסבירים בחברות, יעניק לארגונים נראות חסרת תקדים אל משטח התקיפה החיצוני שלהם (Extended Attack Surface), וכן אל שרשראות האספקה הארגוניות והאיומים הממוקדים בהן. מהלך זה יאפשר למנהלי אבטחת מידע לזהות, לתעדף ולצמצם סיכונים בצורה יזומה -- הן בתוך הארגון והן בעבודה מול ארגוני צד שלישי.

 

"בעידן שבו מתקפות הסייבר הולכות ומתרבות, מודיעין סייבר הופך חיוני מתמיד. מנגד, השימוש במודיעין איומי סייבר כחלק מניהול משטח התקיפה של הארגון או של שרשרת האספקה שלו נותר מורכב, יקר וגוזל זמן", אומרים בחברות - "השילוב בין  Bitsight ל-Cybersixgill יאפשר למנהלי אבטחת מידע לקבל תובנות רלוונטיות בהקשר הייחודי של הארגון והאיומים עליו. החיבור של יכולות מיפוי הנכסים הדיגיטליים המתקדמות של Bitsight עם התובנות וההתרעות בזמן-אמת שמספקת Cybersixgill, יעניקו למנהלי אבטחת מידע את היכולת לזהות במהירות איומים מתהווים כחלק מפלטפורמה אחודה אחת.

 

״הרכישה של Cybersixgill היא צעד חשוב במימוש החזון המוצרי שלנו, והיא תאפשר לנו להציע תובנות חסרות תקדים בנוגע לחשיפה ולסיכונים שקיימים במשטח התקיפה המורחב של הארגון״, אמר סטיב הארווי, מנכ״ל Bitsight. ״הצוות והטכנולוגיה של Cybersixgill, יאפשרו לנו להעניק ללקוחות שלנו הבנה מעמיקה הרבה יותר בנוגע לאיומים המדויקים והייחודיים לתשתית הארגונית שלהם. אנחנו מחוייבים להשקעה משמעותית ב-Cybersixgill ובמוצרים המובילים שהיא פיתחה, ונמשיך לקדם ולהוביל חדשנות שתביא ערך רב יותר ללקוחות של Bitsight. יחד, אנחנו נכנסים לעידן חדש בדרך שבה ארגונים מנהלים סיכוני סייבר, ומאפשרים לחברות ולארגונים להקדים מענה לאיומים מתפתחים״.

 

Cybersixgill אוספת מידע באופן סמוי ובזמן אמת ממגוון רחב של מקורות. אלו כוללים בין היתר פורומים ושווקים ברשת האפלה (Dark Web) וברשת העמוקה (Deep Web), בקבוצות התכתבויות פרטיות, במאגרי קוד ובאתרים ברשת הפתוחה. יכולת הבינה המלאכותית המתקדמת של החברה, Cybersixgill IQ, ממנפת את איסוף הנתונים הנרחב והמקיף של Cybersixgill לתובנות, ניתוח ודוחות נגישים וקלים להבנה.

 

"מודיעין איומי הסייבר שמספקת Cybersixgill יעשירו את הפתרונות של Bitsight בתחום ניהול משטח התקיפה החיצוני של הארגון וניטור רציף של ארגוני צד שלישי ושל שרשרת האספקה, וכן יפתחו עולם של שימושים חדשים עבור לקוחותיה של Bitsight. שימושים אלו כוללים בין היתר ציד איומים (Threat Hunting), מודיעין סייבר על קבוצות תקיפה, דוחות על איומים הממוקדים בתעשיות שונות, מידע על פגיעויות וחולשות אפשריות, ועוד. בנוסף, Bitsight מתכוונת להשתמש במודלי הבינה המלאכותית היוצרת (Generative AI) של Cybersixgill ולהזין אליהם את אוסף הנתונים העצום שלה, הכולל בין השאר מיפוי של מיליוני חברות ברחבי העולם, על מנת לספק ערך נוסף ללקוחותיה".

 

״אנחנו מעריכים מזה זמן רב את החזון וההובלה של Bitsight, ואת האופן שבו החברה מסייעת לארגונים לנהל חשיפת סיכוני סייבר ולהבין את הסיכונים שבשרשרת האספקה שלהם״, אמר שרון וגנר, מנכ״ל Cybersixgill. ״איחוד הכוחות עם Bitsight יאפשר לנו להרחיב ולפתח את פתרונות מודיעין האיומים שלנו ולאפשר ללקוחות שלנו גישה לאנליטיקות מתקדמות ומקיפות של איומי סייבר, דוגמת התובנות ש-Bitsight מספקת על סיכוני ספקים. באמצעות השקעה מוגברת וחדשנות בישראל, אנחנו נמשיך לפרוץ את הגבולות של העולם המתפתח של הגנת סייבר״.

קיראו עוד ב"BizTech"

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד

הונאה ברשת (AI)הונאה ברשת (AI)

המלחמה בהונאות: TrueScontrol סטארט-אפ ישראלי יקבע אם האתר אמין; למה זה חשוב?

על רקע ההונאות והאכזבה משירותים ומוצרים שמקבלים ברשת האינטרנט, פותח מנגנון שיספק קוד אימון לאתרים ולאנשי מקצוע; המטרה: לצמצם את ההונאות בתחום הזה ולייצר לעסקים אמינים גושפנקא אובייקטיבית שתוכר על ידי הציבור

רן קידר |
נושאים בכתבה הונאה

בעשור האחרון הכלכלה הדיגיטלית צמחה בקצב מואץ, אך במקביל צמחה גם תופעה שפוגעת ישירות בשורה התחתונה של עסקים שמשתמשים בדיגיטל: הונאות שגורמות לשחיקת האמון ברשת. 

צרכנים נחשפים לאינספור אתרים, בעלי מקצוע ושירותים מקוונים אך מתקשים לדעת מי מהם אמין, מוסמך ובעל זהות ברורה. התוצאה היא לרוב היסוס, נטישת עסקאות ופגיעה בהכנסות של העסקים האלו. על הרקע הזה הוקם  הסטארט־אפ הישראלי TrueScontrol שמבקש להתמודד עם הבעיה דרך מתן ביטחון לגולשים. 

מנהלי החברה, גל חזיזה ושחר ישראל בוטבול מסבירים כי התופעה של בריחת לקוחות מעסקים בגל חוסר אמון הובילה אותם להבין שהציבור רוצה קוד אימון ולא להסתמך על הבטחות וה"יהיה בסדר" המוכר. הם רוצים לדעת שהעורך דין, יועץ מס, מכונאי, טכנאי מחשבים הוא אמין ואת זה הם מתכוונים לספק להם דרך  TrueScontrol. 

הם יצרו שכבה אוטומטית עם תוספת של אימות אנושי מול בעלי האתר ונותני השירותים וכך הם מעבדים והופכים את המידע שהתגבש אצלם למדד אמון. 


אובדן אמון = אובדן הכנסות


מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין רמת אמון לבין החלטות רכישה. אתרים שאינם נתפסים כאמינים סובלים משיעורי נטישה גבוהים, יחס המרה נמוך ופגיעה במוניטין לטווח ארוך. זה נכון לכל סוגי האתרים, גם אתרי תוכן וגם אתרים של אנשי מקצוע. בעולמות שבהם השירות ניתן מרחוק כמו: מסחר מקוון, ייעוץ, רפואה, משפטים והנדסה, חוסר הוודאות הופך לחסם כלכלי של ממשעסקים לגיטימיים נאלצים כיום "להוכיח את עצמם" שוב ושוב רק משום שהצרכן אינו יודע להבדיל בינם לבין גורמים מתחזים וכאן הפתרון של  TrueScontrol יכול לספק להם מענה טוב.