מטוס לוקהיד מרטין
צילום: לוקהיד מרטין
דוחות

לוקהיד מרטין מפספסת את הצפי בשורה העליונה ועוקפת בתחתונה

ענקית הביטחון לוקהיד מרטין דיווחה על תוצאותיה לרבעון השלישי - ההכנסות היו מעט מתחת לצפי האנליסטים והסתכמו ב-17.1 מיליארד הדולר בעוד הרווח עקף את הצפי והסתכם ב-6.8 דולר למניה; בנוסף, החברה העלתה מעט את תחזית ההכנסות שלה לשנה כולה
רוי שיינמן |

ענקית הביטחון והחלל לוקהיד מרטין  LOCKHEED MARTIN CORP דיווחה על תוצאותיה לרבעון השלישי שהיו מעורבות: ההכנסות היו מתחת לצפי האנליסטים בעוד שהרווחים עלו על הציפיות. בנוסף, החברה עלתה את התחזיות שלה לשנה כולה אך בצורה שמרנית למדי.

 

הכנסות נמוכות מהצפוי ורווחים גבוהים מהתחזיות

ברבעון השלישי של 2024, הכנסות לוקהיד מרטין הסתכמו ב-17.1 מיליארד דולר, נמוך מצפי האנליסטים של 17.37 מיליארד דולר, פספוס של כ-1.5%. העלייה השנתית בהכנסות עמדה על 1.3%, קצב גידול נמוך יחסית, בעיקר לאור הציפיות להתרחבות ניכרת בעקבות גידול במסירות ה-F-35 והתגברות ההזמנות ממדינות רבות בעולם. למרות זאת, החברה הכתה את תחזיות הרווח עם רווח של 6.8 דולר למניה, לעומת צפי ל-6.48 דולר, עקיפה של 5%.

ה-EBITDA של החברה הסתכם ב-2.76 מיליארד דולר, עלייה של 13.6% על התחזיות שעמדו על 2.43 מיליארד דולר. העלייה החדה הזו משקפת את היכולת של לוקהיד לייעל את הוצאותיה למרות עלייה בתחרות ובתנאי השוק המורכבים.

בנוסף החברה עדכנה מעט את תחזיות ההכנסות שלה לשנת 2024, ומעריכה כעת כי המחזור השנתי יעמוד על 71.25 מיליארד דולר, לעומת התחזיות הקודמות של 71 מיליארד דולר. מדובר בעדכון קל כלפי מעלה, שלא שונה מהותית מההערכות בשוק. החברה מעריכה כי הרווח לשנה המלאה יעמוד על 26.65 דולר למניה, אשר תואם פחות או יותר את ציפיות האנליסטים. עם זאת, שיעור הרווח התפעולי צפוי לעמוד על כ-12.4%, דומה לרבעון המקביל אשתקד.

 

גידול בצבר ההזמנות אך ירידה בתזרים המזומנים

לוקהיד מרטין דיווחה על צבר הזמנות של 165.7 מיליארד דולר, המשקף עלייה מרשימה בקצב ההזמנות. החברה סיפקה 48 מטוסי F-35 במהלך הרבעון, מה שמחזק את צבר ההזמנות בתחומי ההגנה האווירית. כמו כן, נרשמה עלייה בפרויקטים של טילים מדויקים ומערכות טכנולוגיה מתקדמות לשוק הביטחוני.

עם זאת, שיעור תזרים המזומנים החופשי של החברה ירד מ-15% ברבעון המקביל אשתקד ל-12.2% ברבעון הנוכחי, ירידה שעלולה להטריד את המשקיעים. 

 

לוקהיד נהנית מהסכסוכים ברחבי העולם

בזירות הגיאופוליטיות ברחבי העולם לוקהיד מרטין נהנית ממשברים ומוקדי החיכוך. הסכסוכים בין רוסיה ואוקראינה, המתחים בין סין וטיוואן, וכן החיכוכים בין צפון לדרום קוריאה, כולם מגבירים את ההזמנות של מערכות הגנה מתקדמות. לוקהיד גם נחשבת לספקית הביטחונית הגדולה ביותר של ישראל, עם פרויקטים הכוללים את מטוסי הקרב F-35, מערכות טילים והגנה אווירית מתקדמות.

למרות הביצועים החזקים יחסית ברבעון החולף, המשקיעים חוששים מירידות במניה שכבר זינקה ב-36% מתחילת השנה. מכפיל הרווח העתידי של לוקהיד מרטין עומד על כ-21, גבוה יחסית למכפיל העתידי של החברה לאורך השנים. כמה אנליסטים ציינו כי העלייה המהירה במניה עלולה להוביל לאכזבה אם החברה לא תמשיך להכות את תחזיות השוק.

קיראו עוד ב"גלובל"

מניית לוקהיד מרטין בשנה האחרונה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

צילום: Jens Mahnke, Pexelsצילום: Jens Mahnke, Pexels
הטור של גרינברג

עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית

יצרנית שואבי האבק החכמים חברת iRobot הייתה כוכבת של ממש בוול סטריט מאז הנפיקה לפני 20 שנה ועד לפני כארבע שנים. אבל הצעת רכש של אמזון לחברה, שעוררה התנגדות בקרב פוליטיקאים, והמכסים של טראמפ שפגעו במכירות של כל החברות האמריקאיות בסין, הובילו אותה כעת עד פשיטת רגל. וגם: העתיד הוורוד שנשקף לטבע ואיזו עסקת ענק מבטיחה את המשך התמיכה האמריקאית בישראל    

שלמה גרינברג |
נושאים בכתבה טבע שברון


לאחר שכמעט כל המניות במדד ה-S&P - ליתר דיוק 97% או 484 חברות - פרסמו את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, הסתבר שההכנסות עלו ב-8.2% - שיא של 12 רבעונים, הרווחים עלו ב-16.5% - שיא של 16 רבעונים, והרווחים הממוצעים הפתיעו בעלייה של 9.6% - שיא של 16 רבעונים. הקונצנזוס חוזה כעת שהעלייה בהכנסות וברווחים לשנת 2026 צפויה להיות חזקה מכפי שהעריכו, במיוחד מצד חברות מרכזי נתונים עם צבר הזמנות שהולך וגדל, חברת TSM מאיצה בניית מפעלים לשם כך. 

זה באשר למיקרו. באשר למקרו, המצב אפילו טוב יותר. "זה עתה", כותב הוול סטריט ג'ורנל, "ראינו את הרבעון הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות מבחינת ההכנסות או בארבע שנים מבחינת הרווחים. הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתגבר על זעזועי הסחר וההגירה של 2025, תוך שהיא לועגת לציפיות הרווחות להאטה או אפילו למיתון, ועוקפת מדינות מפותחות אחרות". 

אבל התקשורת לא יכולה לסגת מאווירת הפסימיות שהיא מפמפמת, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן. "סיבה אחת גדולה למצב (הטוב)", ממשיכה הכתבה, "היא שהאמריקאים, למרות התחזית הפסימית לגבי הכלכלה, למרות כעסם המתמשך על המחירים הגבוהים ואפילו על ההאטה בשוק העבודה, ממשיכים להוציא כסף. השקעות עסקיות עצומות במרכזי הנתונים ובפרויקטים אחרים שדרושים למרוץ הבינה המלאכותית גם הן מסייעות להגביר את צמיחת הכלכלה (ההשקעות בבינה מלאכותית וצריכת משקי בית היוו כמעט 70% מהצמיחה ברבעון השלישי). הכלכלה האמריקאית", מסכם המאמר, "לגלגה על רבות מהתחזיות הקשות מתחילת השנה, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקידו עם הבטחות גדולות להעלאת מכסים ולצמצום ההגירה".

מזה שנים אני חוזר וטוען שאסור למשקיעי המאה ה-21 לסמוך על כותרות ופרשנויות לצורך החלטות ההשקעה, כאשר המידע כולו נמצא בהישג יד ברשת. האמת? איני חושב שהפרשנים בתקשורת ישנו את קונספציית הפסימיות שבה הם לכודים, אבל טוב יעשה המשקיע אם תמיד ידבק בעובדות, הזמינות כולן ברשת, לפני שיפעל על סמך תחזיות המומחים.

עסקת הגז של שברון מבטיחה עוד השקעות אמריקאיות

שברון היא צאצאית ישירה של ענקית הנפט סטנדרד אויל ופעילה ב-180 ארצות. החברה נוסדה בקליפורניה ב-1870 וכעת היא עוברת לטקסס, בגלל עלויות, רגולציה ובעיקר מסיבות פוליטיות. זו אחת מחברות האנרגיה המשולבות המובילות בעולם. החברה מייצרת נפט גולמי וגז טבעי, מייצרת דלקים לתחבורה, חומרי סיכה, פטרו כימיקלים ותוספים, ומפתחת טכנולוגיות בכל תחומי העיסוק שלה. היא גם נכנסת לעסקי אנרגיה חדשים.