MG3 Hybrid - מסתערת על הצוואר של הטויוטה יאריס ההיברידית
קבוצת לובינסקי, יבואנית דגמי MG לישראל הודיעה הבוקר על תחילת שיווקה של ה MG3 Hybrid+.
ה MG3 היא סופר מיני מתקדמת עם הנעה היברידית, ובכך תספק מענה ראוי ללקוחות החוששים ממעבר להנעה חשמלית מלאה, ועדין מבקשים רכב חסכונית שאינו גדול.
ה MG3 Hybrid+ מציגה מימדים חיצוניים מעט גדולים מקטגוריית הסופר מיני עם אורך כולל של 4.11 מטר. בסיס הגלגלים הוא כמקובל בקטגוריה עם 2.57 מטר. נפח תא המטען של ה MG3 עומד על 293 ליטר, ובקיפול המושבים האחוריים מתקבל נפח הטענה של 983 ליטר.
ה MG3 Hybrid+ מציגה הנעה היברידית מלאה, עם טוויסט קטן. כידוע הנעה היברידית משלבת מנוע בנזין ויחד עם מנוע חשמלי הנעזר בסוללה שאינה גדולה. מחשב הרכב מנהל את ההנעות באופן שקוף לנהג, ומפעיל כל פעם את המנוע שהוא מוצא לנכון. ל MG3 Hybrid+ יש עדכון חכם למערכת זו, מנוע הבנזין יכול להניע ישירות את הגלגלים, אבל יכול גם להתנתק מהנעת הגלגלים ולשמש כגנרטור קטן המטעין את סוללת הרכב, ובכך מאשר הארכה משמעותית של הנסיעה באמצעות המנוע החשמלי.
מנוע הבנזין בנפח 1.5 ליטר, ובעל פליטת מזהמים נמוכה במיוחד (דרגת זיהום 3). מנוע זה מספק 102 כ"ס ומומנט של 13 קג"מ, ומניע את הגלגלים באמצעות תיבת הילוכים בעלת שלושה הילוכים. המנוע החשמלי מפיק 136 כ"ס ומומנט מרשים של 25.5 קג"מ, הנעזר בסוללה בקיבולת של 1.83Kwh. ההספק המשולב של שני המנועים עומד על 194 כ"ס מרשימים (נזכיר, על מרכב של סופר מיני בגודל של פיג'ו 208 בערך). שילוב זה מביא את גורת ה MG לזינוק מ 0 ל 100 קמ"ש בתוך 8 שניות, וצריכת דלק של 4.4 ליטר ל 100 ק"מ, שהם כ 22.5 ק"מ לליטר.
ל MG3 Hybrid+ גם שלושה מצבי רגנרציה לאיחזור אנרגיה חזרה לסוללת הרכב, בדומה לרכב חשמלי מלא.
עבור הנהג מצוייד הרכב בצג לוח מחוונים בגודל 7'' וכן צג מולטימדיה בגודל 10.25'' כולל קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
ה MG3 Hybrid+ תשווק בשתי רמות גימור – קומפורט הכוללת חישוקי 16'', התנעה ללא מפתח ועוד איבזור רב, לרבות אפליקציה, והיא משווקת במחיר של 126,888 ₪. רמת הגימור הגבוהה, לקשרי תשווק המחיר של 127,888 ₪ והיא מוסיפה איבזור לרבות מצלמות 360, חימום להגה ועוד. דגם לקשרי + מוסיף גג שמש (כל הכבוד ללובינסקי שמציעים גג שמש כאופציה מתומחרת ולא מאלצים את הלקוחות להיצלות בשמש החמה ללא צורך) והוא משווק במחיר של 128,888 ₪.
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- דאצ'יה ביגסטר - הכי גדול של דאצ'יה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
לזריזים מביניכם, לובינסקי מציעה הטבת השקה בדמות הנחה של 8888 ₪ לדגם הקומפורט כך שהוא יעלה לכם רק 118.0 אש"ח, והטבה בגובה 5888 ₪ לדגם הלקשרי כך שמחירו יעמוד על 122.0 אש"ח. דגם הלקשרי + נהנה מהנחה של 3888 ₪ כך שמחירו יעמוד על 125.0 אש"ח.
הטבות אלו בתוקף עד 15.11.24. אבל זה לא הכל, מחיר הרכב מחושב כבר עם 18% מע"מ, ולקוח שיבחר לקבל את הרכב עוד בשנת 2024, יזוכה גם ב 1% מע"מ.
ל MG3 Hybrid+ אחריות מלאה לשבע שנים או 150,000 ק"מ, ואילו לסוללה האחריות שמונה שנים או 150,000 ק"מ. מרווח הטיפולים הוא אחת לשנה או 15,000 ק"מ, המוקדם מביניהם.
דעת מומחה:
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
