סופר מיקרו
צילום: טוויטר

למה סופר מיקרו צונחת במסחר והאם זה ישפיע על אנבידיה?

בהמשך לדוח השורטיסטים שפורסם על החברה אמש, סופר מיקרו דיווחה כי תדחה את הגשת המסמך הרגולטורי לדוח השנתי שלה ל-SEC, מתוך צורך בזמן נוסף לעבד את הנתונים - המנייה צונחת ב-23%; האם תהיה השפעה על אנבידיה?
רוי שיינמן | (2)

חברת השבבים סופר מיקרו  SUPER MICRO COMPUTER צונחת במסחר וזאת לאחר שהודיעה כי תדחה את הגשת המסמך הרגולטורי (10K) לדוחות הכספיים שלה לשנה הפיסקאלית שלה שהסתיימה ב-30.6 וזאת מתוך צורך בזמן נוסף להעריך את הנתונים. 

צ'ארלס ליאנג, מנכ

צ'ארלס ליאנג, מנכ"ל סופר מיקרו; קרדיט: טוויטר

מדובר במסך חשבונאי אותו מגישות החברות לרשות לניירות ערך האמריקאית, ה-SEC, ובעוד החברה ציינה כי לא ייעשו שינויים לדוחות הסופיים, המשקיעים חוששים שכן יהיו שינויים ושהעיכוב מגיע מאחר ורואה החשבון החיצוני לא מוכן לחתום על המסמך.

החדשות מגיעות כשבועיים לאחר דוחות החברה לרבעון השני בהם פספסה את צפי האנליסטים בגדול - החברה דיווחה על רווח של  6.25 דולר למניה על הכנסות של 5.31 מיליארד דולר. צפי האנליסטים היה לרווח של 8.12 דולר למניה על הכנסות של 5.32 מיליארד דולר. מה שעוד בלט לרעה בעיני המשקיעים היה שולי הרווח הגולמי המותאם של החברה שעמדו על 11.3% ברבעון לעומת 17.1% בשנה הקודמת.

 

האם SMCI משחקת בדוחות?

הדיווח של החברה מגיע גם רק יום אחד אחרי דוח חריף של חברת השורט הינדנבורג שטענה כי החברה נוקטת בפרקטיקות חשבונאיות פסולות ולא ממלאת אחר הסנקציות האמריקאיות על חברות ומדינות.

הדוח הצביע על מספר "דגלים אדומים" בהתנהלות של SMCI, כמו פעולות כספיות לא מדווחות ופעילות מול חברות ממדינות עליהן מוטלות סנקציות. האנליסט וו ז'ין הו מבולמברג אמר לגבי הדוח כי הוא "יכול לגרום לעריכת חקירה מעמיקה יותר של הפרקטיקות החשבונאיות והעברות כספים עם לקוחות".

בנוסף, חשוב לציין שבשנת 2020 החברה תיקנה את את הדוחות שלה לשנים 2014-2017 בעקבות חקירה של ה-SEC ושילמה קנס על כך שנקטה בפרקטיקות חשבונאיות פסולות.

מה החדשות והדוחות של SMCI אומרים על אנבידיה לקראת הדוחות שלה? 

למרות התוצאות החלשות ברבעון השני, התחזית של סופר מיקרו הייתה חזקה. החברה סיפקה תחזית הכנסות לרבעון השלישי של 6-7 מיליארד דולר, לעומת צפי האנליסטים שעמד על 5.52 מיליארד דולר. היא גם צופה מכירות של 26-30 מיליארד דולר לשנה כולה, זאת בהשוואה לצפי האנליסטים שעומד על 23.4 מיליארד דולר.

קיראו עוד ב"גלובל"

מבין כל חברות השבבים, לדוחות סופר מיקרו יש את הפוטנציאל הגדול ביותר לחזות במידה מסוימת את תוצאות אנבידיה. סופר מיקרו עובדת עם אנבידיה בבניית מעבדים המשמשים את החברה של ג'נסן הואנג לבניית שרתי AI ולכן היא מספקת את האינדיקציה הטובה ביותר לפעילות של אנבידיה בתחום הזה, ולפי הדוחות של סופר מיקרו זה לא נראה טוב.

ג'נסן הואנג, מנכ

ג'נסן הואנג, מנכ"ל אנבידיה; קרדיט: טוויטר

נוסף על  כך, אם יעלה כי SMCI אכן שיחקה עם המספרים בדוחות שלה לאורך זמן, זה יכול להאיר את תחום שבבי הבינה המלאכותית כולו באור אחר. בינתיים, צפי האנליסטים לדוחות אנבידיה עומד על רווח של 64 סנט למניה ברבעון לצד הכנסות של 28.65 מיליארד דולר, אלא שאנבידיה צפויה לעקוף את הצפי כי שעשתה ברבעונים האחרונים.

מניית סופר מיקרו נסחרת לפי שווי של 24.6 מיליארד דולר אחרי עלייה של 48% מתחילת השנה ושל 65.5% ב-12 החודשים האחרונים. המנייה נסחרת כעת לפי מכפיל 12 על הרווחים הצפויים לה השנה ומכפיל 9 על הרווחים הצפויים לה בשנה הבאה.

מניית סופר מיקרו מתחילת השנה

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    האורקל 28/08/2024 22:46
    הגב לתגובה זו
    מממש ללא הרף
  • 1.
    האמיתי 28/08/2024 21:59
    הגב לתגובה זו
    כל השבבים יירדו 70 אחוזים לפחות מהבועה הנוראית של האמרקאים חולי הנפש
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

האגיס
צילום: יח"צ
הטור של גרינברג

העסקה שתייצר את וול מארט של תחום הטיפוח האישי

הרכישה של יצרנית הטיילנול Kenvue בידי קימברלי קלארק תמורת קרוב ל-50 מיליארד דולר תסייע לשני הצדדים - המותגים של Kenvue "יתעוררו" וקימברלי תקבל חיזוק משמעותי שיכול למצב אותה בעמדת הובלה בשוק שהתחזיות צופות לו מכירות של 632 מיליארד דולר ב-2032. וגם: מיהי מטסרה, יצרנית התרופה להשמנת יתר שנמצאת במוקד הקרב בין פייזר לנובו נורדיסק 



שלמה גרינברג |

בתחילת השבוע ראינו (שוב) את מסלול הייסורים שצריכים המשקיעים לעבור בשנים האחרונות. ביום ג' הובטח להם, באמצעות כל אתרי התקשורת מניו יורק ועד טוקיו דרך ת"א, שהמשבר הגדול מתחיל בגלל ההערכות המטורפות ועוד כל מיני סיבות. ביום ד', כשהמשקיעים התעוררו בחרדה ממה שנראה להם כחזרה של משבר 1929, התגלה להם שכלום לא קרה. אפילו מופע האימים של ראש העיר השיעי החדש של ניו יורק ומלחמותיו בטראמפ, בביל אקמן ובמיליארדרים נוספים (שאפילו כלי התקשורת המכובדים ביותר טענו ביום ג' שתרומתו למשבר שמתפתח רצינית) לא הפריע לשוק לעלות בעוצמה.

למה חשוב לציין זאת? ראשית, כי המשקיעים, ברובם, אינם מטומטמים כפי שהתקשורת נוטה להאמין. הם רואים את התוצאות העסקיות, מבינים לאן מכוון הנשיא ומנתחים נכון את התוצאות. תיקון בהחלט מתחייב בגלל ההערכות המטורפות, אבל משבר? למה? הבעיה היא שאפילו תיקונצ'יק לא מתאפשר בגלל שמי שקורא נכון את המפה הכלכלית מבין שכרגע המניות הן עדיין המשחק המועדף בעיר לטווח הבינוני והארוך, והבעיה היחידה היא המחיר. אבל מה לעשות כשיש מספיק משקיעים, במיוחד מדורות ה-X,Y ו-Z, שמוכנים להיכנס אפילו בתיקון קטנטן. דעתי היא שמתחייב תיקון ערכים גדול בהרבה מ-2%, אבל לצורך כך מתחייב "זרז" רציני ולא שטויות מהתקשורת.

משקיעים אקטיביסטים ציפו לעסקה

מדוע קימברלי קלארק (סימול:KMB) רוכשת את Kenvue (סימול:KVUE), יצרנית הטיילנול? האמת, לא הופתעתי לראות את עסקת הרכישה הזאת בשווי של 48.7 מיליארד בשילוב של מניות ומזומן. לא הופתעתי כי מאז הונפקה KVUE, יצרנית התרופה הנפוצה בעולם לשיכוך כאבים והורדת חום, במאי 2023, היו דיבורים רבים בוול סטריט על האפשרות של מיזוג בין החברות. Kenvue הייתה מטרה של משקיעים אקטיביסטים שאינם מרוצים ממסלולה של החברה ווול סטריט. בנוסף הם ציפו שקימברלי-קלארק הוותיקה תבצע פעילות M&A משמעותית מאחר שבחמש השנים האחרונות היא לא סיפקה את הסחורה לבעלי מניותיה לאחר שבין 2009 ל-2020 שילשה המניה את ערכה.

אני הכרתי היטב את Kenvue עוד בטרם הונפקה, כשהייתה חלק מענקית התרופות ג'ונסון אנד ג'ונסון (סימול:JNJ). ג'ונסון אנד ג'ונסון הנפיקה את החברה במאי 2023. ההנפקה אמנם הצליחה, החברה גייסה 3.8 מיליארד, והמניה פתחה את דרכה הציבורית בעלייה שאיפשרה ל-JNJ למכור את כל המניות שברשותה בשוק. אבל מניית KVUE לא שימחה את בעליה כי מאז ההנפקה ירדה בקרוב ל-50%. הירידה נבעה מירידה במכירות שלוותה בירידה חדה יותר ברווח למניה, מ-1.09 דולר ב-2022 ל-54 סנט ב-2024. 

האנליסט קונהי קים מהמורנינג סטאר, שאני עוקב אחרי הניתוחים שלו בתחום הרפואה ושמכסה את קימברלי, כתב שלדעתו מסעה הקצר והבלתי מוצלח של Kenvue כחברה ציבורית נבע בחלקו מביצוע לקוי וחוסר ניסיון בפעילות כעסק עצמאי. הוא כתב שחברת מוצרי צריכה מבוססת יותר, כמו קימברלי-קלארק, יכולה לסייע בהעלאת ערכה של Kenvue, מה שיתרום משמעותית לרוכשת. הסיבה שקימברלי רכשה את Kenvue במחיר כזה - פרמיה של 46% אבל במחיר שלמעשה מייצג את מחיר ההנפקה ב-2023 - קשורה לכך.