אמדוקס
צילום: יחצ

אמדוקס לקראת פיטורים של 1,000-2,000 עובדים

החברה מעסיקה כ-5,000 עובדים בארץ, כ-400-500 יפוטרו; בשנים האחרונות קיצצה אמדוקס את כוח האדם בישראל והסיטה אותו למקומות עם שכר  עבודה נמוך יותר כמו הודו
רוי שיינמן | (6)
נושאים בכתבה אמדוקס פיטורים

לביזפורטל נודע כי חברת התוכנה אמדוקס אמדוקס נערכת לפיטורים של בין 1,000-2,000 עובדים מסך כ-28-29 אלף העובדים שלה בעולם. החברה מעסיקה 5,000 עובדים בארץ כשבעשור האחרון היא מקצצת בכמות העובדים בארץ ומגדילה את היקף העובדים בחו"ל, במדינות כמו הודו שהפכה למרכז גדול של החברה. הפיטורים בארץ יהיו בהיקף של 400-600 עובדים והיתר ברחבי העולם. ב-2023 פיטרה החברה 2,700 עובדים, 350 מתוכם היו בישראל.   

 ההנהלה של אמדוקס צוחקת כל הדרך אל הבנק בשעה שהיא מפטרת עובדים 

תוצאות חלשות - פיטורי עובדים

הירידה בהיקף העובדים נובעת בעיקר מחולשה בתוצאות. אמדוקס הזהירה לפני מספר חודשים כי לא תעמוד בתחזית המוקדמת. צפי הצמיחה השנתית ירד ל-2.6% בהכנסות ול 7%-11% ברווח למניה. מניית אמדוקס ירדה ב-4.5% מתחילת השנה וב-13% ב-12 החודשים האחרונים. 

  שוקי שוורץ, מנכ"ל אמדוקס - פיטורים של אלפי עובדים 

הסיבה להנמכת התחזית היא האטה אצל ספקיות התקשורת שבהתאמה מקטינות את ההצטיידות וההשקעות שלהן. אמדוקס מנסה מול חברות קטנות יותר ומצליחה ובמקביל היא מקבלת כבר הזמנות למערכות החדשות שלה מבוססות AI.

ההכנסות ברבעון שמסתיים במרץ (הרבעון השני הפיסקלי של 2024 על פי החברה) הסתכמו ב-1.25 מיליארד דולר, צמיחה שנתית של 2% שנבעה מרכישות. הרווח המתואם הסתכם ב-1.56 דולר למניה - בהתאם להערכות הקונסנזוס. 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    תמים 30/07/2024 19:08
    הגב לתגובה זו
    כמה קל לפטר עובדים. תמיד העובדים אשמים בחברה שמפסידה.
  • 3.
    הייטקיסט 21/07/2024 08:45
    הגב לתגובה זו
    ניזכור ולא נשכח!!!
  • 2.
    תכנתן באמדוקס 20/07/2024 12:48
    הגב לתגובה זו
    המנהלים המגלומנים פינטזו על קמפוס חדש גרנדיוזי ועכשיו הוא חצי ריק
  • D-BILL 21/07/2024 00:17
    הגב לתגובה זו
    עכשיו,כשהאדמה רועדת מבחינה בטחונית -פתאום הכל קורס... הייטק שמייטק-מספיק עם המשכורות עתק לחתולים השמנים...וגם לעובדים המתנשאים! סוף סוף- המטבע התהפך.
  • 1.
    D-BILL 19/07/2024 22:32
    הגב לתגובה זו
    אוכלי החינם באבטלה סמויה -מגרבצים-אוכלים ארטיקים ומרוויחים הון! אז עכשיו שלעובדי ההייטק אין עבודה - אולי המדינה תתעורר ותתחיל לתת שכר גבוה גם לשאר האוכלוסיה הרגילה- שכיום היא סוג ב". נמאס הייטק זה כלום. מי שבאמת מחזיק את המשק הם העובדים הפשוטים שקורעים את התחת! יאללה בלאגאן פיטורים!
  • hus 21/07/2024 14:59
    הגב לתגובה זו
    ההייטק הוא הקטר של המשק שהמדינה חולבת ממנו הרבה כסף משכורות מוגזמות אבל צרות העין שלך היא "תמות נפשי עם פלישתים"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותאלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיות

להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים

"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?

רן קידר |
נושאים בכתבה נטפליקס סוני

נטפליקס Netflix, Inc 0.61%   רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.

על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.

איפה המרצ'נדייז? 

אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.

הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים. רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.

במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32%   (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro Inc.  (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.