סולאראדג
צילום: אתר החברה
חשיפת Bizportal

עכשיו זה רשמי: סולאראדג' במהלך התייעלות ופיטורים של מאות עובדים

כפי שנחשף בביזפורטל בשבוע שעבר - החברה יוצאת למהלך התייעלות הכולל פיטורים נרחבים; עם זאת החברה מדברת על פיטורי 400 איש - זה לא יספיק
רוי שיינמן | (13)

כפי שנחשף בביזפורטל בשבוע שעבר - סולאראדג' יוצאת למהלך התייעלות ומפטרת מאות עובדים. החברה מדווחת על פיטורי 400 עובדים מתוכם 200 עובדים בישראל. מדובר, על פניו בכמות נמוכה של עובדים מפוטרים.

הסיבה היא ככל הנראה חוסר הקשר בין הכמות המפוטרת בפועל לכמות שמדווחים עלייה. חברות נוטות לדווח על פיטורים בהיקף נמוך יותר ממה שקורה בפועל. לחילופין יכול להיות שהחברה נערכת לגלים נוספים של קיצוצים בהמשך בהמשך, או שהנהלתה סבורה שהיא נמצאת דווקא לקראת שינוי חיובי. הערכה זו היתה כמעט בכל אחד מהרבעונים האחרונים בשנה האחרונה וזה התברר כטעות, אבל חיייבם להגיד - מתישהו זה יקרה, ואחרי שנה פלוס של אכזבות, ייתכן שאנחנו קרובים לרצפה.

הבעיה שהרצפה הזו משאירה את סולאראדג' עם מלאי שמספיק לה לשנה וחצי-שנתיים לעומת מצב טבעי של כמה חודשים. זה עשוי להוביל למחיקת מלאי ענקית. המלאי בספרים עומד על 1.55 מיליארד דולר.

בהמשך לאינדיקציות שקיבלנו שאלנו את החברה, האם תהיה מחיקת מלאי קרובה? החברה מסמסה את תשובתה עד לפרסום ההודעה הרשמית. בהודעה לא מדובר על מחיקת מלאי, אבל זה מתבקש.

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    D-BILL 16/07/2024 22:40
    הגב לתגובה זו
    נותנים לבן אדם לעבוד שנה בוקר-עד לילה ומעיפים הביתה! פראיירים לא מתים רק מתחלפים. וכל העובדי הייטק שלוקחים משכנתא במליונים וחושבים שיעבדו עד הקבר -הנה לכם דוגמא שאין חוסן לאף אחד!
  • 9.
    סבידור 15/07/2024 22:18
    הגב לתגובה זו
    לשקר לעובדים
  • 8.
    אנפייז אהובתי 15/07/2024 16:15
    הגב לתגובה זו
    עלוב שהחברה הודיעו דרך התקשורת על פיטורים לעובדים לפני שההנהלה הודיעה. חברה פח שציועדת לגריטה וחבל על העובדים.
  • 7.
    נתקעתם עם מלאי, למה לא להוריד מחיר? (ל"ת)
    מאור 15/07/2024 15:20
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    העובדים שם מעולים ההנהלה זבל. (ל"ת)
    עודד 15/07/2024 13:11
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    מהנדס - על 15/07/2024 13:07
    הגב לתגובה זו
    קצת מדי ומאוחר מדי
  • דרדל'ה ! (ל"ת)
    בן גביר 15/07/2024 19:54
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מנכ"ל 15/07/2024 12:48
    הגב לתגובה זו
    אני לא איש טכנולוגיה
  • 3.
    Mi 15/07/2024 12:24
    הגב לתגובה זו
    האם החברה מעוורת את העובדים? מכינה אותם לגל הבא?
  • ללא שם 15/07/2024 15:40
    הגב לתגובה זו
    השבת ה-40K שלי שנעלמו לי תלויים בזה
  • 2.
    חברה יהירה - לא פלא שלקתה בעיוורון. (ל"ת)
    מהנדס תוכנה 15/07/2024 12:05
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לנדאו ריסק את החברה - הראשון שצריך לעוף (ל"ת)
    הנהלה פח 15/07/2024 11:43
    הגב לתגובה זו
  • כשביבי יעוף הוא יעוף (ל"ת)
    חחח 15/07/2024 14:30
    הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

פורטוגל
צילום: יחצ

השקעה בחו"ל: חמישה יעדים לרכישת דירה – עד מיליון שקל

בדיקה מקיפה: חמישה יעדי השקעה אטרקטיביים באירופה והסביבה שעדיין אפשריים עם תקציב ישראלי ממוצע

ענת גלעד |
נושאים בכתבה דירה להשקעה

רכישת דירה בישראל הפכה לאתגר כלכלי עבור רבים, ולעיתים אף לחלום שהולך ומתרחק. וכאשר המחירים ממשיכים לנסוק, משקיעים רבים מחפשים אלטרנטיבות מעבר לים, במדינות שבהן סכום של כמיליון שקל (כ-230,000 יורו או 250,000 דולר נכון לדצמבר 2025) עדיין מאפשר רכישת נכס שלם ואף מניב.

בכתבה זו נסקור חמישה יעדים פופולריים בקרב משקיעים ישראלים: טביליסי (גאורגיה), אתונה (יוון), ליברפול (בריטניה), ליסבון (פורטוגל) וסופיה (בולגריה). נבחן את יתרונותיהם וחסרונותיהם, כולל נתוני מחירים, תשואות שכירות ממוצעות, שכר מקומי ואיכות החיים הכללית, כדי לספק תמונה מלאה עבור המשקיע הפוטנציאלי.

יוצאים לדרך: דרכון אירופי לא יזיק

לפני שנצלול לפרטי היעדים, חשוב להבין שבעלות על דרכון אירופי משנה את כללי המשחק. עבור ישראלים רבים המחזיקים בדרכון כזה (בעיקר פורטוגלי, רומני, פולני או גרמני), ההשקעה הופכת לפשוטה יותר מבחינה בירוקרטית ומיסויית. אזרחי האיחוד האירופי יכולים בדרך כלל לרכוש נכסים ללא הגבלות מיוחדות, ליהנות מחופש תנועה ומגורים, ולעיתים אף לזכות בהטבות מס מקומיות.

במדינות כמו יוון ופורטוגל, משקיעים ללא דרכון אירופי עשויים להיות זכאים לתוכניות "ויזת זהב",  המעניקות אישור שהייה בתמורה להשקעה בסכום מסוים - אך מי שמחזיק כבר בדרכון חוסך את התהליך המורכב הזה.

טביליסי, גאורגיה: עיר מתפתחת עם תשואות שיא

בירת גאורגיה הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה למשקיעים המחפשים הזדמנויות בשווקים מתפתחים. העיר העתיקה והיפה, עם המרחצאות הטרמליים והתרבות הים תיכונית-מזרח אירופית שובת הלב, מציעה שילוב של מחירים נמוכים ואפשרויות לתשואה גבוהה.