מיקרון
צילום: טוויטר

מיקרון הציגה תוצאות ותחזיות חזקות אז למה המנייה יורדת ב-8%?

יצרנית שבבי הזיכרון, שמספקת רכיבים חיוניים עבור מעבדי הבינה המלאכותית של אנבידיה הכתה את צפי האנליסטים ברבעון השני וסיפקה תחזיות חזקות לרבעון הקרוב, אך המשקעים ציםםו ליותר ושלחו את המניה לירידות במסחר המאוחר
איתן גרסטנפלד | (2)

יצרנית שבבי הזיכרון מיקרון MICRON TECHNOLOGY הציגה אמש תוצאות חזקות עבור הרבעון השני של 2024. עם זאת, מניית החברה ירדה במסחר המאוחר בכ-8%, לאחר שהתחזית שלה אכזבה את המשקיעים, שחיפשו תמורה גדולה יותר ממאניה של בינה מלאכותית.

הכנסות החברה ברבעון השני של 2024 עמדו על 6.81 מיליארד דולר, עלייה של כ-82% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה, דיווח החברה על מעבר לרווח מתואם של 62 סנט למניה, בהשוואה להפסד של 1.73 דולר למניה.  בכך הכתה החברה את צפי האנליסטים, שצפו הכנסות של 6.67 מיליארד דולר לצד רווח של 50 סנט למניה.

הצמיחה המשמעותית בהכנסות והמעבר לרווחיות בשורה התחתונה הוגעת לעובדה שהחברה נהנית מהביקוש האדיר למעבדי בינה מלאכותית. מיקרון, כמו יתר יצרניות שבבי הזיכרון, מייצרת שבבי HBM (זיכרון בעל רוחב פס גבוה), המשמשים כרכיב חיוני עבור שבבי הבינה המלאכותית של חברות כמו אנבידיה. במהלך הרבעון החולף מכרה מיקרון שבבי HBM3 בהיקף של 100 מיליון דולר, והיא מעריכה שברבעון הקרוב המכירות יעלו ל"כמה מאות מיליוני דולרים". בהמשך, היא צופה שהמכירות יגיעו למיליארדים רבים במהלך שנת 2025.

את הרבעון הקרוב (Q3) צופה מיקרון כי תסיים עם הכנסות של 7.4-7.8 מיליארד דולר, לצד רווח מתואם של כ-1.08 דולר למניה. נתון גבוה מצפי האנליסטים להכנסות של 7.58 מיליארד דולר, ורווח של 1.02 דולר. חרף התחזית החזקה, מניות החברה ירדו בכ-8% במסחר המאוחר, ככל הנראה בשל העובדה שהמשקיעים ציפו לתחזיות חזקות אפילו יותר, בשל העניין הבלתי פוסק בטכנולוגיות של בינה מלאכותית.

על אף הדחיפה מתנופת הבינה המלאכותית, מיקרון ממשיכה להתמודד עם שורה של אתגרים משמעותיים. ראשית, הביקוש למוצריה המסורתיים, שבבי זיכרון עבור מחשבים וסמארטפונים, נותר חלש. תחומים אלו, רק מתחילים להתאושש מהשפל ההיסטורי אליו הגיעו בשנה שעברה. שנית, הגברת הייצור של הזיכרונות עבור מעבדי הבינה המלאכותית ניצבת מול הקושי להגדיל את תפוקת המפעל, מה שמקשה על החברה לעמוד בביקושים העצומים מצד חברו כמו אנבידיה. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    שחף 27/06/2024 15:56
    הגב לתגובה זו
    אים לא הייתי קורא לא הייתי מבין למה הירידה שינראת תמוהה.
  • 1.
    שחף 27/06/2024 15:55
    הגב לתגובה זו
    אים לא הייתי קורא לא הייתי מבין למה הירידה שינראת תמוהה.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.