האם רשות התחרות תגיש כתב אישום נגד ויקטורי ואייל רביד?
האם רשות התחרות תגיש כתב אישום נגד ויקטורי ובעל השליטה, אייל רביד, בגין חשד להתערבות במחיר ולהסדר כובל? על פי הודעת החברה, התשובה עשויה להיות חיובית, אחרי שימוע.
בהמשך לדיווחי החברה, מנובמבר 2021 וכן מדצמבר 2023, הבוקר התקבל במשרדי החברה מכתב יידוע שני מרשות התחרות, לפיו לאחר בחינת חומר הראיות, רשות התחרות שוקלת להגיש כתב אישום כנגד החברה, בכפוף לשימוע, בגין החשדות המנויים ב-"כתב החשדות" שצורף למכתב. ככל הידוע, ההחלטה להגיש כתב אישום, בכפוף לשימוע, קשורה גם להתבטאויות פומביות של רביד.
באוקטובר 2021 כתב רביד פוסט בדף הפייסבוק שלו והתבטא כך: "את הדברים האלה צריך לכתוב בצורה מפורשת כדי שאף אחד לא יגיד שלא ידע. ימים קשים לפנינו, אפשר להגיד שלפנינו ממש צונאמי של עליות מחירים". מספר ימים אחר כך זינקו מחירי הכלים החד פעמיים ומאוחר יותר גם מחירי המשקאות הממותקים. באמצעות התבטאויות אלה, כך על פי החשד, רביד גרם לחלק מהרשתות להבין כי הוא עומד להעלות מחירים.
הודעה דומה נמסרה גם לרביד, מבעלי השליטה בחברה, המכהן כדירקטור וכמנכ"ל החברה. כתבי החשדות כאמור מתייחסים לחשד להתערבות במחיר לצרכן של מוצרים הנמכרים אצל מתחרים ולחשד להסדר כובל בין החברה לבין מתחרים, המהוות עבירות לכאורה בהתאם לחוק קידום התחרות בענף המזון, התשע"ז-2014, לחוק התחרות הכלכלית, התשמ"ח-1988, וביחס לחברה גם לפי חוק העונשין, התשל"ז-1977.
- ויקטורי: הרווח נחתך ב-81.5% ל-2.1 מ' שקל, ההכנסות ירדו ב-2.2%
- תשואת חסר בויקטורי - אולי זו הזדמנות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 7.שאול 22/06/2024 02:51הגב לתגובה זוזה כמו שעשית נפיחה והסרחת את הסביבה .
- 6.YL 21/06/2024 22:02הגב לתגובה זולא יודע מה היום אבל עד לפני כ שבוע אני שמעתי שכל הירקות היו ב מחיר של 0.80 אגורות לקג
- 5.מריה 21/06/2024 10:57הגב לתגובה זוהרבה יותר זול ויותר טעים
- 4.רגזני 20/06/2024 10:09הגב לתגובה זוהחוק צריך לחבוט בשודד השחצן הזה, למען יראו וייראו. אני כבר לא אכנס לרשת הזו.
- 3.v 19/06/2024 16:46הגב לתגובה זוmafia
- באם לא יהיה פיקוח ואין פיקוח אז רואים שהמדד המחירי 20/06/2024 09:35הגב לתגובה זובאם לא יהיה פיקוח ואין פיקוח אז רואים שהמדד המחירים לצרכן עולה 2.9% והמחירים עולים ב 10% ומזינים את ממד המחירים הבא לצרכן לעלות. גם בשנות ה 80 היה בדיוק אותו הדבר המחירים עולים והיצרנים והספקים העלו פי 3 ו 4 יותר מהמדד וכך האיצו את האינפלציה ועשו רווחים עצומים על חשבון הצרכן.
- 2.אזרח מיואש . 19/06/2024 16:17הגב לתגובה זויש רשות תחרות ? טוב לדעת . אז למה יש תחרות בין השרים והח"כים מי יותר גנב ומי יותר מושחת ?
- 1.נו באמת אם כבר צריך לעצור את כולם (ל"ת)אחד שיודע 19/06/2024 12:54הגב לתגובה זו

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
תיירות במרוקו קרדיט: גרוקבין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
התעופה הישראלית מתאוששת עם חזרה הדרגתית לשמיים, יעדים חדשים-ישנים ותחרות שאט אט חוזרת בענף - תמונת מצב
ענף התעופה הישראלי עובר בתקופה האחרונה תמורות שונות במטרה לחזור לשגרה של לפני המלחמה. אחרי חודשים של האטה עמוקה בעקבות המלחמה, השמיים של ישראל מתחילים להיפתח מחדש, אך התמונה עדיין רחוקה מלהיות פשוטה ומהשגרה שהכנו לפני ה-7 באוקטובר. לצד חידוש קווים בינלאומיים חשובים והגעת שחקנים חדשים לשוק המקומי, ניכרת ירידה כללית בהיקף הפעילות, בעיקר בטיסות יוצאות, והאתגרים בענף נותרו רבים.
אחת ההתפתחויות הבולטות היא חידוש הטיסות בין ישראל ומרוקו, שנעצרו לחלוטין במהלך המלחמה. הקו הזה, שנפתח במקור כחלק מההסכמות המדיניות בין המדינות, מקבל כעת רוח חיים מחודשת, והוא נחשב לסמל לחזרה הדרגתית של התיירות והקשרים הכלכליים. עם זאת, נראה שהביקוש עדיין מתון, בעיקר בגלל זהירות של נוסעים ותנאי ביטחון אזוריים שלא חזרו לשגרה מלאה.
במקביל, חברת וייז אייר (Wizz Air), אחת מחברות הלואו־קוסט ההונגרית ואחת הבולטות באירופה, מתכננת להקים בסיס בישראל, צעד שממחיש את האמון המתחדש בשוק המקומי. הבסיס צפוי לשמש מוקד לפעילות שוטפת, ולהגדיל את היקף הטיסות לאירופה וליעדים נוספים. מדובר במהלך אסטרטגי שנועד להעמיק את אחיזת החברה באזור, תוך מתן תחרות ישירה לשחקניות הוותיקות ובראשן אל על.

- המלונות שאירחו מפונים יקבלו 160 מיליון ש' לשיפוצים
- קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אל על ניצלה את תקופת הגאות בשווקים ואת הסביבה התפעולית החיובית בשנה שלפני המלחמה כדי לשפר את מצבה הפיננסי. החברה הצליחה לצמצם חובות באופן ניכר, הודות לרווחיות גבוהה ולעלייה חדה במניית החברה, שאפשרה גיוס הון בתנאים נוחים. כיום, אל על נמצאת בעמדה טובה יותר מבחינת איתנות פיננסית וניהולית, אבל היא פועלת בסביבה שונה לחלוטין כאשר התחרות גדלה, מחירי הדלק נותרו תנודתיים והנוסעים נזהרים יותר בתכנון נסיעות לחו"ל.
