אפל על הגל: אייפונים דקים יותר וסוללות חדשות בדרך - למה האנליסטים חוששים?
יצרנית האייפון APPLE הכריזה בכנס המפתחים האחרון שלה על אסטרטגיית ה-AI שלה, לה המשקיעים חיכו בקוצר רוח כבר תקופה ארוכה. כעת, אור הזרקורים מופנה אל עבר השקת האייפון 16, כאשר המשקיעים מצפים כי יכולות בינה מלאכותית חדשות הדורשות חומרה חדשה יגרמו לסייקל שדרוג בקרב לקוחותיה של אפל.
עם זאת, מסתבר כי לא כל החידושים שהחברה מתכננת סובבים סביב הבינה המלאכותית. לפי בדיקה של שרשרת האספקה שערכו אנליסטים מקבוצת Susquehanna, אפל עובדת על אייפון שיהיה דק יותר ב-20% עד 25% מהגרסאות הנוכחיות. זה צפוי להיות השינוי הגדול ביותר במבנה האייפון מאז החברה שינתה את מסך המכשיר מ-LED ל-OLED ב-2020.
בבלומברג דיווחו גם כן על האייפון הדק יותר שצפוי להיות מושק ב-2025 וימכר תחת סדרת האייפון 17. ב-Susquehanna צופים כי מסירות האייפון יגדלו ב-3% השנה וב-6% ב-2025.
הדור הבא של הסוללות בדרך
דיווח נוסף שפורסם היום הוא כי אחת מהספקיות של אפל, TDK היפנית, הודיעה כי הגיעה לפריצת דרך בפיתוח של סוללת מצב מוצק (Solid state) חדשה המסוגלת לאחסן באופן משמעותי יותר אנרגיה מאשר גרסאות קודמות. בעוד הסוללה נועדה בעיקר למוצרים הלבישים של אפל, כמו האפל ווטצ', עדיין מדובר בחדשות טובות שיכולות לעזור גם כן למניה.
- בנק אוף אמריקה: אפל תכפיל את הרווחים תוך 5 שנים בזכות ה-AI
- אפל בשיא כל הזמנים - האם האייפון 17 יציל את 2025?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ב-TDK ציינו כי לחומר החדש בסוללות שלה יש צפיפות אנרגיה משוערת של 1,000 וואט שעה לליטר, בערך פי 100 יותר מהסוללה הרגילה הנוכחית. מצב מוצק מתייחס לסוללה שאין בה נוזל שנועד להקל על זרימת החשמל. סוללות מצב מוצק מבטיחות טעינה מהירה יותר ועלויות נמוכות יותר, אך נכון להיום קשה לייצר אותם בקנה מידה מסחרי.
"הטכנולוגיה של TDK נועדה למכשירים לבישים שונים, כגון אוזניות אלחוטיות, מכשירי שמיעה ואפילו שעונים חכמים", נמסר בהודעת החברה.
הערכת השווי של אפל
מניית אפל עלתה בכ-11% מתחילת השנה, כאשר חלק ניכר מהעלייה הגיע לאחר שהחברה פרסמה את אסטרטגיית ה-AI שלה. עם זאת, בוול-סטריט חוששים כי הערכת השווי הנוכחית של החברה גבוהה מדי.
הצמיחה העקבית ברווחים, קופת המזומנים העצומה ויכולת החברה להשקיע בתחומים חדשים עזרו למניית אפל להיסחר בפרמיה ביחס למדד ה-S&P 500. מניית החברה נסחרת כעת במכפיל רווח עתידי ל-12 חודשים של 30, פרמיה של 43% למכפיל של 21 בו נסחר ה-S&P 500 ופרמיה לפרמיה הממוצעת של 26% בו נסחרה אפל ביחס למדד ב-10 השנים האחרונות.
- להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
- "טראמפ הבטיח להגן עלינו מפני התקפות ספקולטיביות בשוק המט"ח"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
בוול-סטריט סבורים כי יתכן ולאפל לא מגיע מכפיל כזה. על אף שהצמיחה ברווחים של החברה היא עקבית, היא אינה מרשימה במיוחד. האנליסטים צופים כי הרווח למניה יגדל בכ-8% בשנה ב-2025 ו-2026, מתחת לצמיחה הצפויה של ה-S&P 500 ומכפיל הרווח הנוכחי שלה הוא יותר מפי 3 מהצמיחה ברווחים, הרבה מעל צמיחה צפויה ממוצעת ל-10 שנים של 1.8.
- 1.לא הייתי מהמר נגד החברה עם החפיר הכי עמוק שיש (ל"ת)אמיר 18/06/2024 03:24הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
