אמיר שלכט גלובל אי
צילום: אתר החברה

מנכ"ל גלובל אי: "אנחנו רק ב-10% חדירה בשופיפיי, הפוטנציאל עדיין גדול"

בספטמבר האחרון השיקה גלובל אי שירות בשיתוף פעולה עם שופיפיי, שמאז מציג צמיחה יפה והולך להוות אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של החברה; המנכ"ל אמיר שלכט וסמנכ"ל הכספים עופר קורן מספרים על שיתוף הפעולה ועל מנועי הצמיחה האחרים של החברה

רוי שיינמן | (1)

גלובל אי גלובל-אי , המספקת שירותי לוקליזציה לעסקים ולחנויות אינטרנטיות, היא אחת מהחברות הישראליות הצומחות. למרות שהמניה שלה עלתה רק ב-10% מאז ההנפקה ב-2021 לשווי של 4.9 מיליארד דולר, הצמיחה בהכנסות מראה שיש כאן ביזנס חזק - צמיחה של 80% ב-2021, 67% ב-2022 ו-40% ב-2023 אלה נתונים חזקים, ולפי תחזית החברה היא תכניס ב-2024 סכום של 753 מיליון דולר (אמצע טווח), מה שיהווה צמיחה של 32% וצמיחה ממוצעת של 54.8% ב-4 השנים מאז ההנפקה. מתחילת השנה ירדה המניה ב-24% וב-12 החודשים האחרונים ירדה ב-12.5%.

מנית גלובל אי ב-12 החודשים

אחד ממנועי הצמיחה החזקים והמרכזיים של החברה הוא שיתוף הפעולה עם שופיפיי SHOPIFY INC , ענקית המסחר המקוון, שמאפשרת ללקוחות שלה להנות מהשירות של גלובל אי בלחיצת כפתור, דבר הפותח את גלובל אי לקהל של לקוחות שאומנם כנראה לא הייתה מקבלת כי הם קטנים מדי עבורה, אבל זו מסה גדולה של לקוחות שעושים הבדל גדול.

ברבעון הראשון של השנה ההכנסות צמחו ב-24% ביחס לשנה שעברה ל-145.9 מיליון דולר, ועקפו את צפי האנליסטים שעמד על 141.5 מיליון דולר. ההפסד למניה עמד על 0.19 דולר, נמוך מתחזית האנליסטים שעמדה על 0.23 דולר. שווי הסחורות הנסחרות (GMV) על גבי הפלטפורמה עלה ב-32% ל-930 מיליון דולר. ההכנסות מדמי שירות גדלו ב-35.6% והכנסות מלוגיסטיקה עלו ב-15.4%. הרווח הגולמי Non-GAAP גדל ב-36% ל-66.1 מיליון דולר והרווחיות הגולמית עלתה ב-3.9% ל-45.3%. ההפסד התפעולי של החברה הצטמצם ל-29.3 מיליון דולר. ה-EBITDA המתואם עמד על 21.3 מיליון דולר, עלייה של 46.8% ביחס לשנה שעברה.

מנכ"ל החברה אמיר שלכט וסמנכ"ל הכספים עופר קורן הגיעו לכנס של בית ההשקעות אופנהיימר לדבר על מנועי הצמיחה של החברה ובעיקר על שיתוף הפעולה עם שופיפיי והפוטנציאל שעדיין טמון בו.

מה מאפשר לכם לצמוח בקצבים כאלה לצד שיפור הרווחיות? מה שוק היעד ומה היתרון התחרותי?

"שוק היעד הוא B2C ואיקומרס בינלאומי", אומר שלכט. "אין הרבה מתחרים בשוק הזה, השווקים שאנחנו נכנסים אליהם נמצאים במזרח - יפן, אוסטרליה, קוריאה ושווקים נוספים שאפשר להיכנס אליהם ולמכור מהם לכל העולם. אנחנו מוסיפים שירותים נוספים, עד היום התמקדנו בעניין של שיפור המרה עכשיו אנחנו מאפשרים ללקוחות לקבל כספי מיסים בחזרה. אנחנו עובדים על שירות של ניהול ביקוש שיאפשר להכניס גם טראפיק חדש. יש לנו גם מוצר שפיתחנו עם שופיפיי שנותן לראשונה פתרון בלחיצת כפתור להתחלת מכירה בינלאומית, הוא הושק בספטמבר וצומח בקצבים מרשימים ויהיה מנוע צמיחה של החברה".

"מבחינת המאקרו זו לא שנה כזו טובה", אומר קורן. "אנחנו עדיין מתחת לממוצע הרב שנתי ויחד עם זאת אחרי שראינו נפילה בפברואר לשבועיים, ראינו מאז התייצבות, הסביבה די יציבה ונראית ברמה די דומה למה שצפינו לשנה. אם המתווה ימשך כך הוא מתאים לרמת התכנון. יש אפסייד עתידי אולי כאשר הבטחון של הצרכנים יגבר ונראה תוספת צמיחה. במחצית השניה של השנה אנחנו צופים צמיחה גדולה יותר שלא קשורה לסביבת המאקרו, היא תגיע מלקוחות חדשים שם הפייפליין הוא חזק שהיה לנו אי פעם. גם השירות עם שופיפיי הולך וצובר תאוצה ברמה יומית. בנוסף, גם החברה שרכשנו, BORDER FREE, בשביל היכולות והנכסים שלה תתרום לצמיחה. הלקוחות שלה הם לקוחות LEGACY אמריקאים כבדים אז הם דווקא קצת מכבידים עלינו, אבל החלק שלו בפעילות הולך ויורד. התחלנו להיכנס לתהליכי אינטגרציה של לקוחות מ-BORDER FREE, בדרך כלל כשעושים את זה אנחנו רואים קפיצה משמעותית אצל פעילות הלקוחות כי שיעורי ההמרה אצלינו גבוהים משמעותית. לא רק שיש לנו ביטחון גבוה למחצית השניה, אני חושב שהאלמנטים האלה מייצרים מומנטום חזק גם ל-2025".

קיראו עוד ב"גלובל"

כמה זמן לוקח המעבר של לקוח למשל מ-BORDER FREE אליכם?

"ללקוח אנטרפרייז גדול תהליך המעבר אלינו יכול לקחת כמה חודשים. מה שבעיקר לוקח זמן זה ההחלטות העסקיות שהלקוח צריך לקחת בתוך התהליך, זה נוגע בהמון מחלקות וזה גורם ללקוח לזוז לאט. לקטנים לוקח מספר שבועות. במערכת עם שופיפיי אין עניין של העברה, זה באמת לחיצת כפתור ולאחר מכן כמה שעות עם יום עד שהלקוח מתחיל למכור. החלק של שופיפיי בהכנסות גדל כי אנחנו אקסקלוסיביים איתם. כשהנקפקנו לשופיפיי ולסיילספורס היה משקל של 30% כל אחת בפעילות וזה גדל, אז זה ייתן לכם תמונה לאיפה הם עומדים היום".

"כל הרעיון מאחורי ה-MARKETS PRO, שיתוף הפעולה עם שופיפיי, הגיע מכך שהיו הרבה פעמים שהגיעו אלינו לקוחות קטנים, ובגלל שאנחנו גדולים מדי היה לנו גבול תחתון לגודל של לקוח", מוסיף שלכט. "מצד שני היה חבל לוותר על הפוטנציאל הזה. אחת האפשרויות הייתה לבנות פלטפורמה חדשה שמוכוונת לעסקים קטנים, אך למזלנו הכרנו אז את FLOW שכבר הלכה לכיוון הזה. ברגע שקנינו אותם יכלנו לחבר את שני הדברים, הידע שלנו והפלטפורמה שלהם. שופיפיי היו 'השושבין' של העסקה הזו והגענו למצב שאנחנו יכולים להציע את הפתרון על גבי שופיפיי כאשר הוא מוטמע שם. שופיפיי נותנים את השירות והשיווק אבל מאחורי הקלעים אנחנו עושים את העבודה".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ליאור 29/05/2024 07:10
    הגב לתגובה זו
    ומהו השתפ עם שופיפיי
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

פורטוגל
צילום: יחצ

השקעה בחו"ל: חמישה יעדים לרכישת דירה – עד מיליון שקל

בדיקה מקיפה: חמישה יעדי השקעה אטרקטיביים באירופה והסביבה שעדיין אפשריים עם תקציב ישראלי ממוצע

ענת גלעד |
נושאים בכתבה דירה להשקעה

רכישת דירה בישראל הפכה לאתגר כלכלי עבור רבים, ולעיתים אף לחלום שהולך ומתרחק. וכאשר המחירים ממשיכים לנסוק, משקיעים רבים מחפשים אלטרנטיבות מעבר לים, במדינות שבהן סכום של כמיליון שקל (כ-230,000 יורו או 250,000 דולר נכון לדצמבר 2025) עדיין מאפשר רכישת נכס שלם ואף מניב.

בכתבה זו נסקור חמישה יעדים פופולריים בקרב משקיעים ישראלים: טביליסי (גאורגיה), אתונה (יוון), ליברפול (בריטניה), ליסבון (פורטוגל) וסופיה (בולגריה). נבחן את יתרונותיהם וחסרונותיהם, כולל נתוני מחירים, תשואות שכירות ממוצעות, שכר מקומי ואיכות החיים הכללית, כדי לספק תמונה מלאה עבור המשקיע הפוטנציאלי.

יוצאים לדרך: דרכון אירופי לא יזיק

לפני שנצלול לפרטי היעדים, חשוב להבין שבעלות על דרכון אירופי משנה את כללי המשחק. עבור ישראלים רבים המחזיקים בדרכון כזה (בעיקר פורטוגלי, רומני, פולני או גרמני), ההשקעה הופכת לפשוטה יותר מבחינה בירוקרטית ומיסויית. אזרחי האיחוד האירופי יכולים בדרך כלל לרכוש נכסים ללא הגבלות מיוחדות, ליהנות מחופש תנועה ומגורים, ולעיתים אף לזכות בהטבות מס מקומיות.

במדינות כמו יוון ופורטוגל, משקיעים ללא דרכון אירופי עשויים להיות זכאים לתוכניות "ויזת זהב",  המעניקות אישור שהייה בתמורה להשקעה בסכום מסוים - אך מי שמחזיק כבר בדרכון חוסך את התהליך המורכב הזה.

טביליסי, גאורגיה: עיר מתפתחת עם תשואות שיא

בירת גאורגיה הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה למשקיעים המחפשים הזדמנויות בשווקים מתפתחים. העיר העתיקה והיפה, עם המרחצאות הטרמליים והתרבות הים תיכונית-מזרח אירופית שובת הלב, מציעה שילוב של מחירים נמוכים ואפשרויות לתשואה גבוהה.