ארז רפאל מנכל דריו
צילום: אבי קורט
דוחות

למרות שפספסה בהכנסות - דריו הלת' עוקפת בשורה התחתונה

החברה רשמה ברבעון הראשון של השנה הפסד מתואם של 20 סנט למניה על הכנסות של 5.8 מיליון דולר; צפויה להגיע לאיזון תפעולי במחצית השנייה של 2025
דור עצמון |

חברת דריו הלת' דריו הלת' העוסקת בשירותי בריאות דיגיטליים רשמה ברבעון הראשון של 2024 הכנסות של 5.75 מיליון דולר, מתחת לצפי האנליסטים להכנסות של 6.76 מיליון דולר. עם זאת, החברה עקפה את הצפי להפסד מתואם של 40 סנט למניה כאשר רשמה בפועל הפסד מתואם של 20 סנט למניה.

ההכנסות החוזרות מחברות ביטוח ומעסיקים בערוץ ה-B2B2C ברבעון הראשון של 2024 הסתכמו בכ-3.47 מיליון דולר, גידול של כ-176% בהשוואה שנה-מול-שנה, וכ-210% גידול רצוף בהשוואה ל-1.12 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2023, כאשר פעילות הליבה ממשיכה לעורר עניין, כמו גם תוספת הכנסות מ-Twill Health (טוויל) עם השלמת העסקה ב-15 בפברואר השנה.

לדברי החברה, מימוש הסינרגיה בין דריו וטוויל הצפויה להפחית את הוצאות התפעול בכ-30% עד הרבעון הרביעי של השנה. עוד טוענים החברה כי היא צפויה להגיע לאיזון תפעולי במחצית השנייה של 2025. הרבעון הראשון של 2024 הסתיים עם יתרות מזומנים ושווי מזומנים בסך של כ-34.7 מיליון דולר.

נכון לטרם פתיחת המסחר בוול סטריט, מניית דריו הלת' צנחה ב-54% בשנה האחרונה למחיר של 1.7 דולר ושווי שוק של 51.9 מיליון דולר.

ארז רפאל, מנכ"ל דריו: "ברבעון הראשון גדלו הכנסות החברה בכ-59% לעומת הרבעון הרביעי של 2023, נתון המשקף צמיחה אורגנית של עסקי המקור של דריו, והכנסות שנבעו מרכישת טוויל. שיעור ההכנסות מערוץ ה- B2B2C כחלק מסך ההכנסות צמחו לכ-60% ברבעון הראשון של 2024, לעומת כ-31% ברבעון הרביעי של 2023. ההכנסות מעסקי המקור מערוץ ה-B2B2C צמחו ב-38% ברציפות לעומת הרבעון הרביעי של 2023, בעיקר בשל השקת פלטפורמת Aetna, הרחבת שיתופי פעולה עם לקוחות קיימים והצטרפות של לקוחות חדשים. אנו צופים כי הצמיחה תימשך גם ברבעון השני של 2024, כאשר נתחיל להפיק תמורה מלקוחות שהצטרפו באמצע הרבעון הראשון, או יצטרפו ברבעון השני ולכשנחווה רבעון מלא של הכנסות מטוויל.

אנו מאמינים שהגענו לנקודת מפנה משמעותית בהרחבת העסק שלנו ובהאצת המסלול לרווחיות, עם לקוחות חדשים אלה בערוץ ה-B2B2C, בשילוב עם הכנסות עם שולי רווח גבוהים יותר, השגת יעילות תפעולית והרחבת מוצרים שנוספו באמצעות רכישת טוויל. אנו צופים כי נשיג צמיחה משמעותית בהכנסות מפעילות הליבה שלנו על בסיס משולב בשנת 2024, וצפויה צמיחה גדולה עוד יותר בטווח הארוך, כולל הזדמנויות משמעותיות למכירה צולבת שאנו בוחנים כעת. בהתבסס על הביצועים הנוכחיים שלנו אנו צופים כי ההכנסות מערוץ ה-B2B2C עם שולי רווח גבוהים אלה יהוו כ-80% מסך העסקים שלנו עד 2025. לצד סינרגיה בעלויות שתמשיך לסייע בהפחתת הוצאות התפעול, אנו מאמינים שאנו בדרך להגיע לאיזון במחצית השנייה של 2025".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

אסיסי נשיא מצרים
צילום: מצרים

מצרים מפחיתה ריבית בפעם החמישית השנה: האינפלציה בירידה

האינפלציה במצרים 12.3%, הריבית על הלוואות כ-20%

משה כסיף |
נושאים בכתבה ריבית מצרים

הבנק המרכזי של מצרים הודיע על הפחתת ריבית חמישית בשנת 2025, לאחר שהאינפלציה הפתיעה כלפי מטה ואפשרה למעשה מדיניות מוניטרית מקלה יותר. הריבית על פיקדונות ירדה ב-100 נקודות בסיס לרמה של 18%, והריבית על הלוואות ירדה באותו שיעור ל-21%.

המהלך, של הבנק המרכזי שיצר הפתעה בקרב חלק מהכלכלנים, משקף את ניסיונה של קהיר לאזן בין הורדת עלויות המימון של המדינה והמערכת הבנקאית לבין שמירה על יציבות מחירים. למרות שהאינפלציה עדיין נמצאת ברמה דו-ספרתית, ההאטה האחרונה בקצב עליית המחירים מאפשרת לבנק המרכזי להמשיך בהדרגתיות במסלול ההורדות.

אינפלציה נמוכה מהצפוי

הגורם המרכזי שהביא להורדת הריבית הנוספת הוא ירידת האינפלציה הכללית ל-12.3% בנובמבר, נתון מפתיע לנוכח קיצוץ בסובסידיות הדלק שנעשה כחלק מרפורמות בתמיכת קרן המטבע. הבנק המרכזי ציין כי עדיין קיים לחץ מתמשך באינפלציה שאינה מזון, כמו עלויות שירותים וסחורות שאינן בסיסיות, וכן מתיחות גיאופוליטית עולמית כגורמי סיכון. המסר הוא שהקיצוץ מהווה התאמה זהירה לנתונים ולא שינוי מהותי במדיניות.

נזכיר כי בתחילת 2024, מצרים העלתה את הריבית לשיא והפחיתה את ערך המטבע בכ-40%. צעדים אלו היו חלק מתיקון רחב שנועד לייצב את שוק המטבע, לצמצם עיוותים ולאפשר כניסת מימון חיצוני. במקביל, מצרים קיבלה חבילת תמיכה גלובלית בהיקף של כ-57 מיליארד דולר כדי להתמודד עם לחצים חריפים כמו מחסור במטבע זר ותשלומי ריבית כבדים על התקציב. כל שינוי בריבית נבחן גם דרך הפריזמה של שירות החוב: ריבית גבוהה מדי מכבידה על המדינה, אך ריבית נמוכה מדי עלולה לפגוע ביכולת למשוך הון זר.

המטרה: אטרקטיביות למשקיעים זרים

מאז תחילת 2025, מצרים מבצעת הורדה הדרגתית בריבית תוך שמירה על פער מספיק גדול כדי להישאר אטרקטיבית למשקיעים זרים באפיקי חוב מקומיים. זהו איזון מורכב: הורדת הריבית מקלה על התקציב ועל פעילות עסקית, אך אם היא מהירה מדי, עלולה להתחדש לחץ על המטבע ועל האינפלציה.