עליות בוול סטריט - אנבידיה עלתה ב-4.5%, ARM ב-6.5%
שמניות השבבים שנפלו בשישי תקנו בגדול היום. אנבידיה שירדה ב-10% בשישי עלתה ב-4.5%. ARM זינקה ב-6.5%.
עונת הדוחות: למה לצפות בדוחות גוגל, מטא וטסלה? בינה מלאכותית ורכבים אוטונומיים - חברות הטכנולוגיה מהגדולות בעולם ידווחו השבוע, למה כדאי לשים לב?
אנבידיה מתקנת אחרי נפילה של 10% ביום חמישי. קראו כאן על הסיכונים והסיכויים של אנבידה. וגם זיו סגל בטור ניתוח טכני גם על אנבידה.
בין החברות הבולטות שידווחו השבוע:
שלישי:
לפני המסחר: ג'נרל מוטורס GENERAL MOTORS , UPS UNITED PARCEL SERVICE , ג'נרל אלקטריק GENERAL ELECTRIC , פפסיקו PEPSICO INC , לוקהיד מרטין LOCKHEED MARTIN CORP , ספוטיפיי SPOTIFY TECHNOLOGY , ג'ט בלו JETBLUE AIRWAYS CORP .
אחרי המסחר: טסלה TESLA INC , ויזה VISA , אנפייז ENPHASE ENERGY , טקסס אינסטרומנטס TEXAS INSTRUMENTS , מאטל MATTEL .
רביעי:
לפני המסחר: בואינג BOEING , AT&T AT&T INC , ורטיב VERTIV HOLDINGS LLC. , ג'נרל דיינמיקס GENERAL DYNAMICS .
אחרי המסחר: מטא META PLATFORMS , IBM INTERNATIONAL BUSINESS MACHINES , פורד FORD MOTOR , צ'יפוטלה CHIPOTLE MEXICAN GRILL .
חמישי:
לפני המסחר: רויאל קאריביאן ROYAL CARIBBEAN CRUISES , אמריקן איירליינס AMERICAN AIRLINES , קטרפילר CATERPILLAR , סאות'ווסט SOUTHWEST AIRLINES CO , מובילאיי מובילאיי , אסטרה זנקה ASTRAZENECA PLC -US .
- הנאסד״ק עלה ב-1%; צ׳ק-אפ זינקה ב-190%, טבע נפלה ב-5%
- הנאסדק עלה 0.4% וסגר בשיא חדש; טסלה עלתה 7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אחרי המסחר: מיקרוסופט MICROSOFT , גוגל GOOGLE , אינטל INTEL CORPORATION , סנאפ SNAP INC , ווסטרן דיגיטל WESTERN DIGITAL , טי מובייל T-MOBILE , גיליאד GILEAD SCIENCES .
שישי:
לפני המסחר: אקסון מוביל EXXON MOBIL , שברון CHEVRON CORP , קולגייט-פלמוליב COLGATE-PALMOLIVE .
נאסד"ק -0.21%
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
דאו ג'ונס 0.16%
BITCOIN -0.19%
- טרם החל המסחר הרציף
מאקרו
לקראת פתיחת שבוע המסחר בוול סטריט - האנליסטים מנתחים עונת הדוחות תרכז השבוע עניין כאשר בין היתר טסלה, בואינג, מטא, גוגל, מיקרוסופט, אינטל וחברות גדולות נוספות תפרסמנה את דוחותיהן; וגם - מה האנליסטים חושבים על הורדת הריבית?
קרן המטבע הבינלאומית קוראת לבנק אוף יפן לנהוג בזהירות בהעלאת הריבית אחרי 8 שנים של ריבית שלילית, הבנק המרכזי של יפן הבין שהאינפלציה העולמית לא פוסחת גם על ארץ השמש העולה והעלה את הריבית; אז מדוע בקרן המטבע הבינלאומית מזהירים מפני העלאת ריבית ביפן?
מניות במרכז
אנבידיה NVIDIA COR נפלה ב-10%, האם זה הזמן לקנות? וגם על היום הקשה של עובדי אנבידיה ענקית השבבים זכתה בסיבוב הראשון של הבינה המלאכותית (AI), אבל עכשיו התחרות מתחממת; גם לאמזון, גוגל, מטא, AMD ואינטל יש שאיפות גדולות בשבבי ה-AI; מה הסיכויים והסיכונים באנבידיה?
המתחרה של אנבידיה בדרך לוול-סטריט. ומה הקשר לישראל? עד כה החברה גייסה דרך הון סיכון 715 מיליון דולר ושוויה הוערך ב-4 מיליארד דולר בסבב הגיוס האחרון שלה ב-2021. בשנה שעברה סריבראס ייצרה הכנסות של 79 מיליון דולר.
בעקבות שנה מאתגרת: נייקי NIKE ולולולמון LULULEMON ATHLTCA INC מפטרות עובדים שוק בגדי הספורט חווה האטה כאשר הצרכנים לא ממהרים לבזבז כסף על מוצרי מותרות. עם זאת, בוול-סטריט עדיין נרשמת אופטימיות: "תחזיות הרווח סוף סוף נראות ברות השגה".
אחרי שנים קשות: השקת משחק הווידיאו הפופולארי תחזיר את טנסנט למסלול? בזמן שהמתחרה ByteDance קיבלה בשורות רעות מוושינגטון, ענקית הטכנולוגיה הסינית טנסנט הכריזה על השקה מוקדמת של המשחק "Dungeon & Fighter Mobile", אחרי שבע שנים של פיתוח.
שוק ההנפקות: רובריק מחפשת שווי של עד 6.8 מיליארד דולר חברת אבטחת המידע שרכשה בשנה שעברה את למינר הישראלית עשתה צעד נוסף לקראת רישום מניותיה למסחר בארצות הברית במטרה לגייס סכום של עד 713 מיליון דולר; חברות הסייבר הישראליות יצטרפו?
לקראת דוחות מיקרוסופט MICROSOFT : מה צופים בבנק אוף אמריקה בבנק אוף אמריקה מעריכים כי התרחבות תחום ה-AI לשירותים והמוצרים של מיקרוסופט תביא לשיפור ניכר ברווחיות ברבעונים הקרובים ומציבים למניה מחיר יעד של 480 דולר, גבוה בכ-20% ממחיר המניה כיום.
בנק אוף אמריקה עם המלצה "ניטרלית" על רדיט REDDIT - אפסייד של 15% בנק אוף אמריקה פרסם סקירה ראשונה של מנית רדיט שהתחילה להיסחר לא מזמן כאשר הוא נותן לה המלצת קניה "ניטרלית" עם מחיר יעד של 46 דולר.
הישראליות בוול סטריט
באטמ באטמ (UK) תספק את פלטפורמת ה-Edgility ללקוח טלקום Tier1 חדש מדובר בחוזה חדש לשלוש שנים לאספקת פלטפורמת הוירטואליזציה ומחשוב הקצה של באטמ לחברת טלקום במקסיקו; מצפה כי הסכם זה יתרום לעמידתה בתחזית המכירות של הפלטפורמה עבור השנה הנוכחית; המניה קופצת ב-8%.
בריינסוויי בריינסוויי (US) מתרחבת בישראל; המנכ"ל: "אופן השימוש כמעט שילש את עצמו" מנכ"ל החברה הדר לוי: "מדובר במפנה בתפיסה של מדינת ישראל כלפי תחום בריאות הנפש והבעת אמון בטכנולוגיה הלא-פולשנית שלנו"; על ההכנסות: "עומד מאחורי התחזית. נייצר תזרים מזומנים חיובי בכל שנת 2024".
ישראלית נוספת בדרך לוול סטריט: גאוזי הגישה תשקיף לקראת הנפקה החברה הישראלית המספקת פתרונות הצללה לכלי רכב ובניינים תרשום את מניותיה למסחר בארצות הברית במהלך הרבעון הקרוב; החברה אמנם מציגה צמיחה עקבית בהכנסות, אך זקוקה נואשות למזומנים.
"הרצון הוא שסולאראדג' תהיה מובילה, אני יודע שמשקיעים התאכזבו" - לסולאראדג' סולאראדג' ניתן אות הוקרה בועידת ההשקעות באנרגיה; יוגב ברק, סמנכ"ל השיווק של החברה: "השוק נמצא בתיקון אחרי הרבה שנים של גידול מאוד מהיר".
- 3.דן 23/04/2024 10:53הגב לתגובה זואין מה לעשות צריך להתכונן למחיקת העליות שהיו בקרנות הגמל בחודש מרץ ובתקוה שלא יותר מזה
- 2.שוק ההימורים. (ל"ת)אבגדהו 22/04/2024 22:04הגב לתגובה זו
- 1.-------------------- 22/04/2024 16:20הגב לתגובה זו73.78 אחוז
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
