המתחרה של אנבידיה בדרך לוול-סטריט. ומה הקשר לישראל?
עד כה החברה גייסה דרך הון סיכון 715 מיליון דולר ושוויה הוערך ב-4 מיליארד דולר בסבב הגיוס האחרון שלה ב-2021. בשנה שעברה סריבראס ייצרה הכנסות של 79 מיליון דולר
ענקית השבבים אנבידיה NVIDIA COR שלטה בשוק השבבים לבינה מלאכותית עד כה, אבל רשימת המתחרות גדלה וזה צפוי להוות אתגר משמעותי עבורה. חברת סריבראס, בה מושקעים בין היתר מייסדי OpenAI, כמו גם משקיעים ישראלים רבים, מנהלת מגעים לקראת הנפקה בניו יורק. החברה חשפה בחודש שעבר את השבב הגדול ביותר שלה עד כה ה-Wafer Scale Engine 3, או WSE-3. השבב המסחרי הגדול ביותר שנוצר אי פעם ועם עוצמת מחשוב גדולה פי 50 משל H100 של אנבידיה.
השבב של סריבראס נחשב לענקי ומגיע בגודל של 72 אינץ' רבוע, לעומת זה של אנבידיה שמגיע בגודל של אינץ' רבוע אחד. במקום לחבר הרבה שבבים יחד, דבר שנחשב לאתגר הנדסי, סריבראס אורזת את כל הכוח על גבי מוליך למחצה ענק שמכיל ארבעה טריליון טרנזיסטורים.
החברה מחברת את השבב שלה לפלטפורמת מחשוב בשם CS-3, שלדבריה יכולה לאמן מודל שפה גדול כמו Llama של מטא ביום אחד בלבד, לעומת חודש שלם עבור מערכות המבוססות על השבבים של אנבידיה. סריבראס עדיין לא מוכרת שבבים ישירות, בעיקר בעקבות גודלו ומחירו של השבב, אך החברה כן מוכנה למכור מערכות חומרה מלאות כאשר רוב ההכנסות של הסטרט-אפ מגיעות ממכירה של גישה למערכות שלה בדומה לספקי ענן.
מנכ"ל סריבראס, אנדרו פלדמן, אמר לאחרונה כי החברה בנתה פי שמונה יותר מערכות ב-2023 מאשר בשנה לפני כן והיא צופה שהסך הכל יגדל פי 10 ב-2024. סריבראס ייצרה הכנסות של 79 מיליון דולר בשנה הקודמת, והגיעה לתזרים מזומנים מאוזן. עד כה החברה גייסה דרך הון סיכון 715 מיליון דולר ושוויה הוערך ב-4 מיליארד דולר בסבב הגיוס האחרון שלה ב-2021. לפי הערכות, החברה צפויה להיות מונפקת כעת לפי שווי של 20 מיליארד דולר.
הקשר הישראלי והמשקיעים
- המסחר ננעל במגמה מעורבת; ג'יי פרוג טסה 27%, טסלה ירדה 3.5%
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כבר מהשם של המנכ"ל אפשר להבין שמדובר ביהודי שהוא במקרה דובר מעט עברית והתנדב בעבר בקיבוץ בארץ. עם זאת, זהו לא הקשר הישראלי היחיד. בין המשקיעים הרבים בסטרטאפ ניתן למצוא את קרן אקליפס ונצ'רסף קרן ההשקעות של ליאור סוסן, יליד קיבוץ אשדות יעקב המשמש גם כחבר דירקטוריון בחברה. בנוסף אליו יש גם את דדי פרלמוטר, הישראלי הבכיר ביותר אי פעם באינטל העולמית, שכיום משמש כמשקיע אנג'ל ומהווה את אחד המשקיעים המוקדמים בסריבראס.
בנוסף לישראלים, בין המשקיעים ניתן למצוא קרנות מדובאי ואבו דאבי, כמו גם הקרנות קואטו , בנצ'מרק, אלטימיטר ופאונדיישן קפיטל.
- 5.מרבית יהודי ארה"ב סולדים ממדינת בן גביר (ל"ת)יהודים נגד בן גביר 22/04/2024 10:57הגב לתגובה זו
- אמונחטאפ 22/04/2024 12:34הגב לתגובה זועוד קפלניסט שמוחו נשטף ולא משנה מה הנושא חייב לפלוט את משפטי הנדסת התודעה ששתלו לו
- 4.התנדב בקיבוץ 22/04/2024 10:56הגב לתגובה זוהמנכ"ל התנדב בקיבוץ, ממש חברה קשורה לישראל ... אתה אמיתי ?
- 3.ממ 22/04/2024 09:13הגב לתגובה זונבדיאה כמעט 2 טריליון, והחברה הזאת4 מיליארד, ממש מתחרה....
- 2.נכנסתי לכתבה, הכנסות של 80 מליון פלוס שבב ענק בעול 22/04/2024 09:11הגב לתגובה זונכנסתי לכתבה, הכנסות של 80 מליון פלוס שבב ענק בעולם שכולם רוצים להקטין שבבים. היא לא מתחרה בשום דבר ומי שישקיע בה יפסיד הכל
- 1.אתם הבנתם 21/04/2024 23:44הגב לתגובה זוזה כבר צריך ארון קרור שלם ומקום.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותמנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"
מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".
לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים".
עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר
בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.
"סגור את הדבר הארור הזה"
דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל.
- אלוני חץ: רכישת אחזקות ג'יי פי מורגן בקאר - הושלמה
- ג'יימי דיימון: "המשבר בבנקאות לא הסתיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה, שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.
