מטא חושפת צ'טבוט AI חדש שיתחרה ב-ChatGPT
מטא META PLATFORMS , חברת האם של פייסבוק, אינסטגרם וואטסאפ, השיקה אתר חדש שנקרא Meta.ai ויאפשר למשתמשים להשתמש בצ'טבוט החדש של החברה באופן חינמי. הכלי החדש יתחרה ב-ChatGPT של OpenAI, ג'ימיני של גוגל ועוד והחברה תשלב את הצ'טבוט בכל המדיות החברתיות שלה.
מנכ"ל ומייסד החברה מארק צוקרברג הודיע כי המטרה של מטא היא לבנות "את הבינה המלאכותית המובילה בעולם ולהפוך אותה לזמינה לכולם. בשורה התחתונה אנו מאמינים כי מטא AI היא עוזרת הבינה המלאכותית החכמה ביותר שתוכלו להשתמש בה חינם".
לפי הדיווחים, בנוסף לשאילתות בשפה טבעית אליהם כבר התרגלנו, הצ'טבוט החדש יוכל לייצר תמונות ואנימציות קצרות. הגרסה החדשה צפויה לייצר תמונות ברמת דיוק גבוהה יותר לבקשת המשתמש. בעוד מטא AI היא חופשית כרגע לשימוש, שאילתות של משתמשים שיתחברו עם הפייסבוק שלהם ישמרו בזיכרון, מה שיקל על המשתמשים לחזור לשיחות קודמות. למטא אין כרגע תוכניות למכור מודעות או לדרוש מנוי לאתר. עם זאת, מניסיון עבר, ככל והאתר יתקדם החברה תמצא איך לעשות ממנו כסף והרבה וזה כנראה יגיע על חשבון המשתמשים.
נתון די מדהים הוא שיצירת תמונות מטקסט תעשה ותעודכן בלייב, כלומר משתמש יוכל לראות את התמונה משתנה בהתאם לדרישות מול עיניו, מה שמשקף את כוח המחשוב הרב שמטא מריצה מאחורי הקלעים. אנליסטים ציינו כי בעוד זה דבר יוצא מן הכלל, זה עשוי לגרום לבזבוז זמן רב בקרב המשתמשים, שיתמכרו לשחק ולבצע שינויים בתמונות בזמן אמת. אמרנו שהם ימצאו דרך לעשות כסף על חשבון המשתמשים לא?
- הדור הבא של משחקי הווידאו נבנה באמצעות בינה מלאכותית
- בנק אוף אמריקה: מכירות השבבים יעלו ב-30% ב-2026
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"מטא AI יוצר תמונות באיכות גבוהה כל כך מהר כך שהתמונות נוצרות ומתעדכנות תוך כדי ההקלדה, זה די משוגע", כתב צוקרברג. החברה ציינה כי התמונות הן חדות ואיכותיות יותר, עם יכולת טובה יותר לכלול טקסט בתמונות. הכלי של מטא מופעל על ידי Llama 3, הדור השלישי של מודל השפה הגדול קוד פתוח של החברה, שהושק גם הוא היום.
ה-Llama 3 יהיה חופשי למפתחים שיוכלו לבחור בין גרסה יעילה עם 8 מיליארד פרמטרים לבין גרסה בינונית עם 70 מיליארד פרמטרים. מטא הודיעה גם כי היא עובדת על מודל חדש שיכיל 400 מיליארד פרמטרים.
הגרסה הראשונית של המטא AI הושקה כבר בסתיו שעבר והייתה זמינה רק באפליקציות המדיה החברתית של החברה. עם ההשקה של הגרסה החדשה הבוקר, מטא הרחיבה את הגישה לכלי ל-12 מדינות חדשות, לאחר שקודם לכן הוא היה זמין רק בארה"ב. הכלי זמין בארה"ב גם במשקפיים החכמים שפיתחה החברה בשיתוף פעולה עם רייבאן ויגיע בקרוב גם למשקפי המציאות המדומה של החברה.
- אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
החברה תכניס פונקציונליות חיפוש חדשה לכל הרשתות החברתיות שלה, כך שמשתמשים יוכלו לדבר עם הצ'טבוט ישירות דרך האפליקציות. בנוסף, מטא יצאה בשיתופי פעולה עם גוגל ובינג, כך שמטא AI יוכל לספק מידע זמן אמת למשתמשים כמו תוצאות ספורט או שערי מניות.
השבבים החדשים של מטא
החברה של צוקרברג נכנסה לבינה מלאכותית בכל הכוח וחשפה לאחרונה גם שבב חודש שנועד לעומסי העבודה של הבינה המלאכותית וישמש אותה בהפעלת המודלים שלה לדירוג והמלצת תוכן בפלטפורמות השונות. השבב החדש של החברה הוא הדור השני של שבב בשם MTIA, ראשי תיבות של Meta Training and Inference Accelerator.
ההכרזה של מטא הגיעה יום אחד בלבד לאחר הכרזות על שבבים חדשים מצד אלפבית ואינטל, כאשר ענקיות הטכנולוגיה מגבירות את המאמצים לעמוד בביקוש הגובר למשאבי מחשוב המתאימים ל-AI. לפי מטא, השבב החדש שלה מציג ביצועים טובים יותר פי 3 מהדור הראשון.
"הארכיטקטורה של השבב הזה מתמקדת ביסודה במתן האיזון הנכון בין מחשוב, רוחב פס זיכרון וקיבולת זיכרון למודלים של דירוג והמלצות", אמרה החברה.
בעוד אנבידיה NVIDIA COR נותרה השחקנית הדומיננטית בשוק, ספקים של מחשוב ענן כמו אמזן, גוגל ומטא מייצרות שבבים משלהן על מנת להשלים את השבבים של אנבידיה ובמקרים מסוימים אף בכדי לספק חלופות יעילות יותר. מנכ"ל מטא, מארק צוקרברג, אמר בעבר כי עד סוף 2024 החברה תחזיק ב-350,000 שבבי אנבידיה H100 שיפעלו במרכזי הנתונים שלה. נכון להיום, שבב ה-MTIA מהווה עבור מטא שבב משלים לזה של אנבידיה ולא תחליף.
- 1.גם לנו יש צ'ט-בוט: יאיר לפיד (ל"ת)יש עתיד 18/04/2024 23:26הגב לתגובה זו
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
