מטא חושפת צ'טבוט AI חדש שיתחרה ב-ChatGPT
מטא META PLATFORMS , חברת האם של פייסבוק, אינסטגרם וואטסאפ, השיקה אתר חדש שנקרא Meta.ai ויאפשר למשתמשים להשתמש בצ'טבוט החדש של החברה באופן חינמי. הכלי החדש יתחרה ב-ChatGPT של OpenAI, ג'ימיני של גוגל ועוד והחברה תשלב את הצ'טבוט בכל המדיות החברתיות שלה.
מנכ"ל ומייסד החברה מארק צוקרברג הודיע כי המטרה של מטא היא לבנות "את הבינה המלאכותית המובילה בעולם ולהפוך אותה לזמינה לכולם. בשורה התחתונה אנו מאמינים כי מטא AI היא עוזרת הבינה המלאכותית החכמה ביותר שתוכלו להשתמש בה חינם".
לפי הדיווחים, בנוסף לשאילתות בשפה טבעית אליהם כבר התרגלנו, הצ'טבוט החדש יוכל לייצר תמונות ואנימציות קצרות. הגרסה החדשה צפויה לייצר תמונות ברמת דיוק גבוהה יותר לבקשת המשתמש. בעוד מטא AI היא חופשית כרגע לשימוש, שאילתות של משתמשים שיתחברו עם הפייסבוק שלהם ישמרו בזיכרון, מה שיקל על המשתמשים לחזור לשיחות קודמות. למטא אין כרגע תוכניות למכור מודעות או לדרוש מנוי לאתר. עם זאת, מניסיון עבר, ככל והאתר יתקדם החברה תמצא איך לעשות ממנו כסף והרבה וזה כנראה יגיע על חשבון המשתמשים.
נתון די מדהים הוא שיצירת תמונות מטקסט תעשה ותעודכן בלייב, כלומר משתמש יוכל לראות את התמונה משתנה בהתאם לדרישות מול עיניו, מה שמשקף את כוח המחשוב הרב שמטא מריצה מאחורי הקלעים. אנליסטים ציינו כי בעוד זה דבר יוצא מן הכלל, זה עשוי לגרום לבזבוז זמן רב בקרב המשתמשים, שיתמכרו לשחק ולבצע שינויים בתמונות בזמן אמת. אמרנו שהם ימצאו דרך לעשות כסף על חשבון המשתמשים לא?
- הביקוש בשיא: מיקרוסופט השקיעה כבר 60 מיליארד דולר בתשתיות AI
- מיקרוסופט תשקיע 8 מיליארד דולר באיחוד האמירויות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"מטא AI יוצר תמונות באיכות גבוהה כל כך מהר כך שהתמונות נוצרות ומתעדכנות תוך כדי ההקלדה, זה די משוגע", כתב צוקרברג. החברה ציינה כי התמונות הן חדות ואיכותיות יותר, עם יכולת טובה יותר לכלול טקסט בתמונות. הכלי של מטא מופעל על ידי Llama 3, הדור השלישי של מודל השפה הגדול קוד פתוח של החברה, שהושק גם הוא היום.
ה-Llama 3 יהיה חופשי למפתחים שיוכלו לבחור בין גרסה יעילה עם 8 מיליארד פרמטרים לבין גרסה בינונית עם 70 מיליארד פרמטרים. מטא הודיעה גם כי היא עובדת על מודל חדש שיכיל 400 מיליארד פרמטרים.
הגרסה הראשונית של המטא AI הושקה כבר בסתיו שעבר והייתה זמינה רק באפליקציות המדיה החברתית של החברה. עם ההשקה של הגרסה החדשה הבוקר, מטא הרחיבה את הגישה לכלי ל-12 מדינות חדשות, לאחר שקודם לכן הוא היה זמין רק בארה"ב. הכלי זמין בארה"ב גם במשקפיים החכמים שפיתחה החברה בשיתוף פעולה עם רייבאן ויגיע בקרוב גם למשקפי המציאות המדומה של החברה.
- פורטיסימו רוכשת את MyVisit - מערכת לניהול תורים
- איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מהאופציה ועד ההנפקה: ESOP מבית הפניקס ו-Slice Global משיקות...
החברה תכניס פונקציונליות חיפוש חדשה לכל הרשתות החברתיות שלה, כך שמשתמשים יוכלו לדבר עם הצ'טבוט ישירות דרך האפליקציות. בנוסף, מטא יצאה בשיתופי פעולה עם גוגל ובינג, כך שמטא AI יוכל לספק מידע זמן אמת למשתמשים כמו תוצאות ספורט או שערי מניות.
השבבים החדשים של מטא
החברה של צוקרברג נכנסה לבינה מלאכותית בכל הכוח וחשפה לאחרונה גם שבב חודש שנועד לעומסי העבודה של הבינה המלאכותית וישמש אותה בהפעלת המודלים שלה לדירוג והמלצת תוכן בפלטפורמות השונות. השבב החדש של החברה הוא הדור השני של שבב בשם MTIA, ראשי תיבות של Meta Training and Inference Accelerator.
ההכרזה של מטא הגיעה יום אחד בלבד לאחר הכרזות על שבבים חדשים מצד אלפבית ואינטל, כאשר ענקיות הטכנולוגיה מגבירות את המאמצים לעמוד בביקוש הגובר למשאבי מחשוב המתאימים ל-AI. לפי מטא, השבב החדש שלה מציג ביצועים טובים יותר פי 3 מהדור הראשון.
"הארכיטקטורה של השבב הזה מתמקדת ביסודה במתן האיזון הנכון בין מחשוב, רוחב פס זיכרון וקיבולת זיכרון למודלים של דירוג והמלצות", אמרה החברה.
בעוד אנבידיה NVIDIA COR נותרה השחקנית הדומיננטית בשוק, ספקים של מחשוב ענן כמו אמזן, גוגל ומטא מייצרות שבבים משלהן על מנת להשלים את השבבים של אנבידיה ובמקרים מסוימים אף בכדי לספק חלופות יעילות יותר. מנכ"ל מטא, מארק צוקרברג, אמר בעבר כי עד סוף 2024 החברה תחזיק ב-350,000 שבבי אנבידיה H100 שיפעלו במרכזי הנתונים שלה. נכון להיום, שבב ה-MTIA מהווה עבור מטא שבב משלים לזה של אנבידיה ולא תחליף.
- 1.גם לנו יש צ'ט-בוט: יאיר לפיד (ל"ת)יש עתיד 18/04/2024 23:26הגב לתגובה זו
ChatGPT (גרוק)איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?
רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.
הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.
המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי
הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.
המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- ציטט את ChatGPT כהוכחה רפואית - מה פסק השופט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".
