הוודסטוק של ה-AI: כל מה שצריך לדעת לקראת כנס המפתחים של אנבידיה
השנה החולפת הייתה ללא ספק השנה של אנבידיה, לאחר שמנייתה קפצה במאות אחוזים בחסות הבהלה לבינה המלאכותית, תוך שהיא מגיע לשווי שיא של מעל 2 טריליון דולר. כעת נשואות עיני המשקיעים אל עבר כנס המפתחים הנתי שיערך השבועב (17-21 במרץ) וצפוי להגיע לשיאו בנאום של ג'נסן הואנג, מנכ"ל החברה (יום ב') במהלכו הוא עתיד לחשוף חלק מהמוצרים החדשים של החברה.
כנס המפתחים השנתי של החברה, או בשמו המלא "The Nvidia GPU Technology Conference" (GTC) ייצא לדרך היום בסן חוזה, קליפורניה, ויתקיים לראשונה מאז 2019 באופן פיזי. על פי ההערכות של החברה, כ-16,000 איש צפויים לגדוש את מרכז הכנסים מקנרי שבעמק הסיליקון, נתון כפול מזה שנרשם בשנת 2019. נתון לא מפתיע שכן מאז 2019 הרבה מים זרמו בנהר, ובעיקר הרבה דולרים לכיוון המניה ששילשה את שוויה בשנה שעברה, והתקרבה לכדי מרחק נגיעה מענקיות הטכנולוגיה אפל ומיקרוסופט. זאת על רקע העניין הבלתי פוסק בתחום הבינה המלאכותית, בו שלוטות ללא עוררין שבביה של החברה האמריקאית.
במהלך הכנס צפוי הואנג להציג את ההתפתחויות והפיתוחים האחרונים של החברה, כאשר כל העיניים יהיו נשואות אל עבר ה-B100, הדור הבא של מעבדי הבינה המלאכותית אשר על פי ההערכות צפוי להתחיל להימכר כבר בסוף השנה הקרובה. סביר להניח שאנבידיה לא תעניק תמחור ספציפי עבור המוצר אך מחירו צפוי לעלות על זה של קודמו, הנמכר ביותר מ-20,000 דולר.
אנבידיה גם ככל הנראה תציג שורה של עדכונים לתוכנה שלה הידועה בשם CUDA, המספקת כלים למפתחים להפעיל את תוכניות הבינה המלאכותית שלהם על השבבים של ההחברה. מה שגם מאפשר לה לוודא שהם ממשיכים לעשות בהם שימוש, שכן CUDA מקשה על מעבר לרכיבים הנמכרים על ידי מתחרים כמו AMD ושבבים פנימיים המוצעים על ידי מיקרוסופט וגוגל.
- המסחר ננעל במגמה מעורבת; ג'יי פרוג טסה 27%, טסלה ירדה 3.5%
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמו כן אנבידיה החלה בשנה שעברה להציע את השבבים והתוכנה שלה כשירות ענן למפתחים, דבר שמעורר עניין רב בקרב האנליסטים שמסקרים את החברה. שאלה קריטית נוספת שתעסיק את האנליסטים היא האם החברה תבסס יתרון טכנולוגי מובהק על פני יריבות סיניות. זאת לאחר שהממשל האמריקאי ניתק את הגישה של חברות סיניות לשבבים המתקדמים ביותר של אנבידיה, מה שהביא אותן לחפש תחליפים בעיקר אצל חברות כמו וואווישפיתחה שבבים שמתחרים בשבב ה-A100 של אנבידיה. ברקע העובדה שאף חברה סינית עדיין לא טענה שהיא מחזיקה בשבב המתחרה בשבב הדגל של אנבידיה ה-H100.
עד כמה העניין סביב האירוע גדול בקרב האנליסטים שמסקרים את החברה ניתן ללמוד מהסקירה שהוציאו האנליסטים של בנק אוף אמריקה, בה הם כינו את הכנס בוודסטוק של הבינה המלאכותית ("AI Woodstock"), ואף העלו את מחיר היעד עבור המניה מ-925 דולרל-1,100 דולר לקראת הכנס. זאת על אף הזינוק המטאורי במחיר המניה בשנה האחרונה, כשלפי הבנק המניה עודנה נסחרת במכפיל נמוך יותר מאשר בעת השקת ChatGPT בנובמבר 2022.
בכלל באופן כללי האנליסטים בווול סטריט מציגים עמדה שורית כלפי מניית ענקית השבבים לקראת האירוע, כאשר אנליסטים בודדים בלבד מחזיקים בהמלצת מכירה. על פי חלק מההערכות התנודתיות במחיר המניה בימים האחרונים נובעת ככל הנראה ממיצוב של סוחרים לקראת האירוע של השבוע הבא. נתוני האופציות מראים כי משקיעים משלמים פרמיה הולכת וגדלה, כדי להרוויח מעליית מחירים ככל שהכנס מתקרב, במיוחד עבור חוזים קצרי טווח. על כן, כל מה שנותר הוא לראות האם החברה תצליח לעמוד בציפיות העצומות (וייתכן שבלתי סבירות) ממנה.
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
אנבידיה אחרי זינוק נדיר בשווי - פי מעל 20 ב-5 שנים והיא נסחרת ב-2.25 טריליון דולר, שלישית מבחינת שווי שוק אחרי אפל עם 2.6 טריליון ומיקרוסופט עם 3.2 טריליון.
- 3.דוד 18/03/2024 11:28הגב לתגובה זוקניתי ב 550, לא מתכוון למכור לפני שתעבור את ה 1000..
- 2.ל-1. פיספסת את הרכבת על תבכה תוכל תלב בשקט (ל"ת)דוד 17/03/2024 20:50הגב לתגובה זו
- 1.האמיתי 17/03/2024 15:59הגב לתגובה זואף אחד לא מדבר על הסכנות האדירות של הבינה המלאכותית רק האמרקאים חולי הנפש מסוגלים ככה בחזירותם לפמפם ככה מניה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותמנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"
מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".
לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים".
עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר
בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.
"סגור את הדבר הארור הזה"
דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל.
- אלוני חץ: רכישת אחזקות ג'יי פי מורגן בקאר - הושלמה
- ג'יימי דיימון: "המשבר בבנקאות לא הסתיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה, שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.
