האם לקנות רכב חשמלי? אל תאמינו למה שמספרים לכם
הממשלה לא יכולה מצד אחד לטעון לרצונה ונחישותה להגיע לשיעורים מאוד גבוהים של חדירת רכבים חשמליים (90% בשנת 2030) ומצד שני להקשות על ציבור הרוכשים. יש מחיר גם לאוויר נקי ולשימוש באנרגיה ירוקה ואם הממשלה רוצה לתדעף את זה - המחיר צריך להיות בהתאם. רכב חשמלי אמור להיות כלכלי יותר מרכב על בנזין, אבל המשוואה משתנה בעקבות מס הנסועה.
חישבנו לאחרונה את המשמעות של מס נסועה על כדאיות רכישת רכב חשמלי. העלות החודשית הממוצעת עשויה להגיע ל-200 שקל. באוצר מנסים ללכת בין הטיפות ומתחבאים מאחורי התחברוה הציבורית. הם טוענים שהמס הזה נועד לגרום לאנשים לנסוע בתחבורה ציבורית. רגע, יש תחבורה ציבורית בשבת? ובכלל - יש תחבורה ציבורית מספקת בארץ? התשובה לשתי השאלות היא לא. באוצר פשוט רוצים כסף. הם מבינים שמעבר מרכבים על בנזין לרכבים חשמליים פוגע בהכנסות שלהם - המסים על דלק הם מאוד גדולים והם צריכים פיצוי על כך דרך מיסוי על נסיעה בשימוש ברכבים חשמליים ופלאג-אין.
"מטרתו של תזכיר הפחתת הגודש ועידוד השימוש בתחבורה ציבורית, שיקבע מיסוי בגין הנסועה השוטפת של רכבים חשמליים ופלאג-אין ורכבים שאינם מונעים על ידי בנזין וסולר", כותבים באוצר וממשיכים - "ברמה דומה למס הבלו שמוטל על בנזין וסולר ובהפחתת התועלות הסביבתיות של הרכבים החשמליים כמו הפחתת זיהום אוויר, פליטת גזי חממה ורעש. הצעת החוק קובעת כי החל משנת 2026 יוטל מס של 15 שקל לכל 100 ק"מ על רכבים אלה. חבות המס תיקבע בהתאם לבדיקה שתעשה במכון הרישוי בעת חידוש רישיון הרכב, גביית המס תתבצע על ידי רשות המסים".
- מס נסועה: הממשלה רוצה לייקר את הנסיעה ברכבים חשמליים, מה המשמעות?
- מס נסועה או מס טעינה - מה המס שיחול על רכבים חשמליים וכמה זה יעלה לכם?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר טוענים כי צעד זה מהווה כלי משמעותי בהתמודדות הממשלה עם החמרת הגודש בכבישים בישראל, שהנו מהגבוהים ב-OECD - "מעבר לכורח התחבורתי, מס הנסועה הינו אחד מצעדי הממשלה העיקריים להתמודדות עם הגירעון הפיסקלי המבני שהוחמר בעקבות מלחמת ה-7.10. חיוניות חקיקת החוק הועצמה עוד יותר לאור הורדת דירוג אשראי ישראל והחשיבות בנקיטת צעדים שיגבירו את האמינות והיציבות הפיננסית של ישראל ושיתרמו להורדת היחס חוב-תוצר.
אפשרות אחרת למסות רכבים חשמליים היתה דרך מס טעינה. מיסוי לפי היקף טעינת הסוללות. לכאורה אין הבדל בין מס נסועה למס טעינה - מה זה משנה אם ממסים את בעל הרכב לפי קילומטראז' או לפי טעינה, אלא שבפועל מדובר על שינוי גדול עם משמעות סביבתית. הטעינה דרך המטענים תזהה את הרכב, את משך הטעינה, ושעת הטעינה ותוכל בהינתן תעריפים שונים לשעות על פני היום לעודד שימוש בשעות שאין בהן עומס. זה אומר שניתן יהיה להוזיל את העלות, אם השימוש יהיה בלילה, ומכאן שיש הבדל בין מס הטעינה למס הנסועה שלא מתחשב בזמן הנסיעה. מס הטעינה היה אמור להיות בסכום נמוך יותר, אבל הוא ירד, בשלב זה מהפרק.
- מקסוס eDeliver 5 Combi - מסחרית חשמלית דו שימושית
- טסלה תחת בדיקה: האם ידיות החירום במודל 3 מסוכנות בשעת משבר?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
מה זה מס נסועה וכמה תשלמו כל חודש?
מס נסועה הוא מס המוטל בהתאם למרחק שנוסעים ברחב. המס הזה נשקל במקומות שונים בעולם כמו מדינות מסוימות בארה"ב ובברטיניה. בארץ כאמור מדובר על 15 שקל ל-100 קילומטר. רכב ממוצע נוסע כ-12-15 אלף קילומטר בשנה. אם תתרגמו את זה למיסים תקבלו מס של 200 שקל בחודש, כלומר 2,400 שקל בשנה. אם אתם נוסעים יותר תקבלו הוצאות כמובן גדולות יותר.
זה אולי יכול להיראות סכום קטן, אבל זה סכום משמעותי שיכול בהחלט לגרום לרוכשים להימנע מרכישת רכב חשמלי וכל זה שיש עדיין סימני שאלה בקשר לרכבים חשמליים - סכום הביטוח העתידי לא ברור וגם הבלאי על הסוללה לא ידוע. גם ככה אנשים שרוכשים רכב חשמלי נמצאים באי וודאות וסיכון בשל הבתוליות של התחום, והסכום של מס הנסועה רק יקשה על ההחלטה שלהם.
במשרד האנרגיה הציגו יעד שעד 2030 מעל 90% מהרכבים יהיו על חשמל, בעוד שכיום זה מתחת ל-20%. מס נסועה יפגע ביעד הזה.
מה עדיף כלכלית - רכב חשמלי או רכב בנזין?
עשינו את הבדיקה הזו לאחרונה, המספרים לא השתנו. בחרנו ברכב משפחתי קלאסי מסוג מאזדה 3 - עלות המחירון עומדת על כ-145 אלף שקל, שקל כאשר צריכת הדלק עפ"י היצרן מסתכמת בכ-13.8 ק"מ לליטר אם כי מבחני שטח מצביעים על צריכה של 10.5 ק"מ לליטר. נפח מיכל הדלק שעומד על 51 ליטר מצביע על עלות של כ-340 שקלים בממוצע למרחק נסיעה של 530 ק"מ. מדובר כמובן בעלות בסיסית של הנסיעה אליה יש להוסיף את עלויות הביטוח השונות לפי בחירת המבטח.
שקל. צריכת הדלק שלו עפ"י היצרן מסתכמת בכ-17.8 ק"מ לליטר אם כי מבחני שטח מצביעים על צריכה של 14.4 ק"מ לליטר. נפח מיכל הדלק דומה לזה של המאזדה 3 ומסתכם ב-50 ליטר, מה שמצביע גם כן על עלות תדלוק ממוצעת של כ-340 שקלים אם כי למרחק נסיעה של כ-720 ק"מ, כ-36% יותר מהמאזדה 3.
- 33.לבן 10/03/2024 10:16הגב לתגובה זוכמה אנחנו טפשים. הרבה תגובות מאנשים שאינם מבינים דבר וחצי דבר. רכבי הבעירה הפנימית( בנזין) עוברים מהעולם. יש מלחמה על הכסף הגדול של התעשייה סביבה.
- 32.רכבי סולר יותר חסכוניים מבנזין (ל"ת)משה 10/03/2024 08:14הגב לתגובה זו
- 31.אא 10/03/2024 06:19הגב לתגובה זואגנדה 2030 בפתח, אזאל דאגה, לא תהיה לנו ברירה
- 30.תמיד הנהגים בארץ היו פרה חולבת ! מה השתנה עכשיו? (ל"ת)חיישראל 10/03/2024 01:51הגב לתגובה זו
- 29.ניר 09/03/2024 19:52הגב לתגובה זוייצור הסוללה, ייצור החשמל להטענה וקבירת הסוללה מזהמים יותר מרכב בנזין. ולמה שנוסעים הרכב חשמלי ייהנו מפטור ממס בלו?
- אא 10/03/2024 06:20הגב לתגובה זולא מספיק לך מע"מ, מס ישיר, מס קנייה, ביטוח לאומי ומס בריאות. בקרוב יחיסו אותך מס על האויר שאתה נושם. הרבי בסוף הוא שייך לכולנו ואתה פולט פחמן
- סטש 09/03/2024 20:43הגב לתגובה זוחשמל מיוצר באמצעים סולריים, הסוללות מחזירות 500,000 ק״מ לפחות וגם אז אפשר למחזר אותן, וכבר הוכח שייצור הסוללה לא מזהם משמעותית מייצור נפט לדוגמא. בכך מקרה, לאורך חיי רכב חשמלי, העלויות והזיהום קטנים בהרבה.
- 28.תשכחו מההבטחות 09/03/2024 18:59הגב לתגובה זואין רכבת לאילת אז יהיו כבישים לרכב חשמלי ב 90% כששחיקת הכבישים גבוהה יותר
- 27.כתב מטומטם 09/03/2024 17:29הגב לתגובה זותיסעו בתחב"צ ולא יהיה לכם מס נסועה - ולכולם לא יהיו פקקי תנועה.
- 26.בושה!!!!!!!!!!!!!!!! 09/03/2024 17:22הגב לתגובה זותתביישו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 25.לא התייחסת להיברידי, ולא לתחזוקה שוטפת- מוסך וכו. (ל"ת)דני 09/03/2024 13:38הגב לתגובה זו
- 24.Lora 09/03/2024 09:08הגב לתגובה זולללללא לגעת ברכב חשמלי!!! בממוצע שכנים שלי מספרים שרכשו...וטעו. מחשבים כל הפעלת מזגן . חימום..30%סוללה.. הנסיעה ארוכה אורכת ש ע ו ת נוספות להמתנת טעינה.. אז תודה על החרא הזה ממשיכה בנזין
- 23.מה עם החלפת בטריה אחרי 7 שנים? .. המחיר אסטרונומי (ל"ת)שחרזדה 08/03/2024 19:43הגב לתגובה זו
- רשום בכתבה. עלות של 6,000 שח לחודש. (ל"ת)דני 09/03/2024 13:33הגב לתגובה זו
- 22.בהתייחס 08/03/2024 16:30הגב לתגובה זוממשלות הולכות תמיד על מיסוי של מה שהאזרחים רצים אחריו וכך הזול יחסית מתייקר יותר ויותר והופך למיצרך לעשירים
- 21.עם מזגן או בלי? ימי עבודה כשהרכב במוסך (ל"ת)ארנון 08/03/2024 15:09הגב לתגובה זו
- 20.הביטוח המקיף ברכבים חשמליים עלה השנה ב150% בממוצע! 08/03/2024 15:05הגב לתגובה זוהביטוח המקיף ברכבים חשמליים עלה השנה ב150% בממוצע!!! זה ובתוספת המס הופך את הרכב החשמלי ללא כדאי כלל. ועוד לא לקחנו בחשבון את חרדת הטווח
- 19.חומי 08/03/2024 14:53הגב לתגובה זואני בעלים של טסלה, נוסע בשנה 35,000 ק"מ, לאחר 3 שנים חוסך 60,000 ש"ח. בקיצור תמשיכו לנסוע על רכבים מפגרים שנוסעים על אש ואנ אמשיך להיות מרכב על מדהים.
- שאבי 09/03/2024 19:11הגב לתגובה זואין תקלות.
- הכל לעת עתה 09/03/2024 19:01הגב לתגובה זומקום לחשמליות ולא חשמל לטעינתן
- ומה יקרה 08/03/2024 16:31הגב לתגובה זוכי אין חשמל לטעינה?
- 18.אא 08/03/2024 14:52הגב לתגובה זולעומת סתם מס כמו מס הנסיעה שמעודד זיהום וגורם למקבלי החלטות להראות כעושקי הציבור..!
- 17.הלך הפטור מטסט 08/03/2024 14:42הגב לתגובה זוכי צריך להגיע רק על מנת לרשום את הקילומטרז. ככה אני מעריך.
- 16.בן 08/03/2024 14:23הגב לתגובה זוהרי מה הרעיון ברכ חשמלי אם לא בתרומתו הגדולה לשיפור איכות האוויר? זה תואם ביחס ישיר להורדת התמותה והמחלות שקשורות בזיהום אוויר. ממשלה גרועה שעושה הכל הפוך. למה שלא תמסו גם את הלא מעשנים? שהרי לא פייר שהמעשנים משלמים מס כה גבוה על רכישת סיגריות.. פשוט שר אוצר כושל וגם טיפש בממשלה הגרועה בתולדות המדינה
- אא 10/03/2024 06:23הגב לתגובה זוממתי איזה ממשלה פה דאגה לאזרחים? במלחת יום כיפור? ב7 באוקטובר? בקורונה? ביוקר המחייה. תתעורר...
- 15.איתי 08/03/2024 14:16הגב לתגובה זואני משלם מב בלו על הדלק. רכב חשמלי נהנה מאותם תשתיות בחינם.
- 14.ילדי ישראל 08/03/2024 14:03הגב לתגובה זורכב חדש מאבד מערכו 15,000 ש"ח + ביטוח מקיף 5000 ש"ח 20,000 ש"ח לפני חשמל או דלק .מי שנוסע יותר מ30,000 ק"מ בחודש ויש לו מטען בבית כדאי להתעסק עם רכב חשמלי .
- דני 09/03/2024 13:36הגב לתגובה זוושניהם צריכים ביטוח. אז מה אתה רוצה להגיד ? שנקנה רכב משומש ?
- 30,000 ק"מ בשנה (ל"ת)ילדי ישראל 09/03/2024 07:04הגב לתגובה זו
- 13.תדלוק דלק 3 דקות פעמיים בחודש גג. חשמלי - לך תמצא עמדה (ל"ת)שעות של חיפוש והמתנה 08/03/2024 13:16הגב לתגובה זו
- תתקין בבית ולא תהיה לך בעיה (ל"ת)גדי 24/07/2024 09:14הגב לתגובה זו
- 12.כולכם מפספסים. דיזל! הכי משתלם. וגם מזהם היום הרבה פחות (ל"ת)ליאור 08/03/2024 12:59הגב לתגובה זו
- 11.ידע 08/03/2024 12:03הגב לתגובה זותודה רבהכתבה מעניינת ומעשירה. החכמתי
- 10.הישראלים יעצרו את הספידומטר, האוצר יוכל לגבות כסף קטן (ל"ת)חזי 08/03/2024 11:46הגב לתגובה זו
- חחחח....פתאום כולם נוסעים 2000 קמ בשנה.... (ל"ת)א 08/03/2024 16:30הגב לתגובה זו
- 9.עידן, חיפה 08/03/2024 11:39הגב לתגובה זוזה הפרש של 1200 שקל לשנה מההפרש שלכם (על 15,000 קמ). דבר שהוא כן נכון - אצלי באיוניק 5 החשמלית, עלות ק"מ היא אכן 12 אגורות.
- 8.היברידי הפתרון הנכון בשלב זה (ל"ת)א-ב 08/03/2024 11:32הגב לתגובה זו
- ניר 31/05/2024 20:16הגב לתגובה זוהמס על החשמלי יהיה גם על ההיברידי לכן מי שקונה היברידי אכל אותה הכי הרבה. גם בנזין וגם מס על כל ק"מ. מי שקונה היברידי זה כמו מישהו שלא יודע להחליט ובוחר משהו באמצע שזה הכי גרוע שיש
- 7.מויז 08/03/2024 11:32הגב לתגובה זובסוף כל משפט שאתם אומרים בעברית יושב ערבי עם נרגילה אפילו אם זה מתחיל בסיביר או בהוליווד עם הבה נגילה אמרתי לו ביידיש היא שופטת בינינו בתוך בועת שתיקתה שוב נתקלות עינינו.
- אני מקווה שאתה לא נוהג במצבך. (ל"ת)דני 09/03/2024 13:37הגב לתגובה זו
- 6.נעבור לימי הביניים סוסים ועגלות זה הפתרון לעושק (ל"ת)רון 08/03/2024 11:19הגב לתגובה זו
- 5.מדינת חלם... (ל"ת)ישרוליק 08/03/2024 11:12הגב לתגובה זו
- 4.ה עם רכב היברידי ? יש מס נסועה? נחשב חשמלי? 08/03/2024 11:10הגב לתגובה זוה עם רכב היברידי ? יש מס נסועה? נחשב חשמלי?
- 3.אם כי נכונה… בחישוב עלויות התידלוק בבנזין מול חשמל 08/03/2024 11:01הגב לתגובה זואם כי נכונה… בחישוב עלויות התידלוק בבנזין מול חשמל, מה הרלוונטיות של גודל מיכל הדלק? הנתון הרלוונטי הוא מרחק הנסיעה לליטר דלק
- 2.א-ו: סעו בתחב"צ, יא בכיינים. ורק בשבת בגרוטאה שלכם. (ל"ת)סר האוצר 08/03/2024 10:58הגב לתגובה זו
- 1.מגיב 08/03/2024 10:58הגב לתגובה זוכתבת שהפחת של הסוללה הוא 5-7 אלש בשנה, המחירים של הסוללות רק צונחים, האיכות עולה, בטעינה ביתית אפשר להטעין בלילה ועם מונה חכם לעבור ספק חשמל לחברות שנותנות 20% הנחה על צריכה בלילה, בקיצור- לא מדוייק בעליל
- זו לא הנקודה 08/03/2024 14:36הגב לתגובה זוכשירצה למכור הטכנולוגיה עלולה להיות במקום כזה שלא יהיה ביקוש לרכב שלו (אלה אם מדובר בטסלה). זה לא המצב ברכב בנזין שנקנה היום.

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?
כלי רכב חשמלייםשפורד אירופה ציפתה להשיק עד סוף 2024, הבטחה שלא התגשמה (פורד)פניית הפרסה של פורד אירופה
המעבר מעבר מפואר לעתיד לא ברור של פורד אירופה
לאחרונה חתמו פורד אירופה וקבוצת רנו על הסכם לייצור כלי רכב חשמליים קטנים, סופרמיני ומיני, שיתבססו על פלטפורמה החשמלית שפיתחה Ampere, חטיבת כלי הרכב החשמליים של קבוצת רנו. מדובר בשני דגמים קטנים, שישתלבו בסגמנט B ואולי אף A, סגמנט שעדיין אין לו נוכחות גדולה בקטגוריית כלי הרכב החשמליים, בעיקר בגלל הקושי בשילוב סוללה בכלי רכב קטן. אולם בעיה זו תיפתר בעתיד - היא חייבת להיפתר - מאחר שלא סביר ששוק הרכב העתידי יתנהל ללא כלי רכב קטנים, שלא רק שהם מתאימים יותר לסביבה עירונית, אלא גם מחיריהם יהיו נמוכים יותר ויקרבו את המכונית החשמלית אל ההמונים.
כלי רכב חשמליים שב-2022 פורד אירופה ציפתה להשיק עד סוף 2024, הבטחה שלא התגשמה (פורד)
עבור פורד אירופה זהו שיתוף פעולה שני בייצור כלי רכב חשמליים עם יצרנית רכב אירופית. פורד אקספלורר ופורד קאפרי, שני קרוסאוברים הנושאים שמות היסטוריים של המותג, שאין להם קשר למוצר עליו הם מודבקים (כשם שלמוסטנג מאך-E אין שום קשר למוסטנג המקורי), הינם קרוסאוברים חשמליים המבוססים על פלטפורמת MEB של קבוצת פולקסווגן ומיוצרים במפעל פורד בקלן, שהוסב בשנים האחרונות, בהשקעה של כ-2 מיליארד יורו, למרכז לייצור כלי רכב חשמליים וסוללות. אולם הפרויקט כשל, בין השאר בגלל הצמיחה האיטית מהצפוי בגידול התפוצה של כלי רכב חשמליים. כשלונו של המפעל תרם לכך שבעסקה הנוכחית עם רנו, כלי הרכב ייוצר במפעלי רנו בצפון צרפת, המתמחים בייצור כלי רכב חשמליים – מיוצרים בהם הדגמים רנו 5 ורנו 4 החשמליות - אחרי שפורד תעצב את כלי הרכב, מבחוץ ומבפנים, ותעניק לו את המאפיינים הוויזואליים של פורד אירופה. שני הסכמים אלה, עם פולקסווגן ועם רנו, מעידים שיתכן שפורד אירופה, כפי שהיתה מוכרת ב-58 השנים האחרונות, נמצאת לקראת סיום דרכה. בנוסף להפיכת רנו לקבלנית ייצור (contract manufacturing) לפורד, שתי החברות גם ינהלו מו״מ על שיתוף פעולה בייצור כלי רכב מסחריים. עבור פורד, וככל הנראה גם עבור רנו, סגמנט כלי רכב מסחריים הוא בעל רווחיות גבוהה.
שיתוף הפעולה עם רנו, מצטרף למהלך שנקטה פורד מוטור קומפני השנה, כאשר הזרימה לפורד אירופה, שהמטה הראשי שלה נמצא בקלן, גרמניה, 4.4 מיליארד דולר, והודיעה שהיא אינה מחויבת יותר לתמוך בחברה, במידה ותידרש תמיכה כזו. כלומר פורד אירופה צריכה להפוך לחברה רווחית לטווח ארוך.
- עדכונים לפורד ברונקו - המחיר החל מ 380.0 אלף ש"ח
- פורד מתחילה למכור רכבי יד שנייה דרך אמזון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פיננסים
בשנים האחרונות התוצאות הפיננסיות של פורד אירופה אינן נחשפות, אחרי שבראשית 2022, בהתלהבות שנבעה מהצלחה הצפויה של המכונית החשמלית, פורד מוטור קומפני שינתה את צורת הדיווח מחלוקה לאזורים גיאוגרפיים לחלוקה לחטיבות כלי רכב: כלי רכב בעלי מנועי בעירה פנימית (פורד בלו), כלי רכב חשמליים (מודל e), וכלי רכב מסחריים (פורד פרו). החטיבה האחרונה היא גם החטיבה הרווחית ביותר של הקבוצה ובאופן ניכר.
למרות שנתונים מדויקים אינם ידועים ההערכה שבשנתיים האחרונות פורד אירופה אינה מפסידה, אולם רווחיה נמוכים.
