גיטלאב
צילום: טוויטר

מניית GitLab נופלת ב-19% - לא עמדה בציפיות הגבוהות

החברה צופה שההכנסות לשנה כולה יהיו בין 725 ל-731 מיליון דולר, מתחת צפי של וול סטריט ל-732 מיליון דולר. אפילו אם GitLab תצליח להגיע לקצה העליון של טווח התחזית, צמיחת ההכנסות תאט ל-26% מ-37% ב-2024
אדיר בן עמי |

שיגעון הבינה המלאכותית יכול להטיס מניות ויכול גם להפיל אותן במידה והחברות לא מצליחות לספק את הציפיות הגבוהות שמתלוות לשימוש בטכנולוגיה. GitLab GITLAB המציעה פלטפורמה, שירותים וכלים עבור מפתחי תוכנה צונחת לאחר שאכזבה בתחזית להמשך, למרות שעקפה את הצפי להכנסות ולרווחים. 

הרווחים לרבעון הרביעי של GitLab היו יציבים ועמדו על 15 סנט עם הכנסות של 163.87 מיליון דולר. בוול-סטריט ציפו לרווח למניה של 8 סנט על הכנסות של 157.89 מיליון דולר. התחזית של החברה היא שהותירה את המשקיעים והאנליסטים מאוכזבים.

GitLab צופה שההכנסות לשנה כולה יהיו בין 725 ל-731 מיליון דולר, מתחת צפי של וול סטריט ל-732 מיליון דולר. אפילו אם החברה תצליח להגיע לקצה העליון של טווח התחזית, צמיחת ההכנסות תאט ל-26% מ-37% ב-2024. GitLab צופה כי הרווח למניה יעמוד על בין 19 ל-23 סנט, נמוך מהצפי של 35 סנט.

מנכ"ל החברה, סיד סיברנדי' אמר שהשילוב של AI בפלטפורמה של GitLab ממקם אותה בעמדה חזקה להמשיך ולזכות בהזדמנויות הגדולות בשוק. עם זאת, לעצם היותה של Gitlab חברה הנהנת משיגעון הבינה המלאכותית נלוות ציפיות גדולות. במיוחד לאחר עלייה של 18% מתחילת השנה וזינוק של 43% בשנה האחרונה כולה (נכון למחיר הסגירה של יום שני). החברה נסחרת כעת לפי שווי של 9.4 מיליארד דולר.

אנליסט Mizuho, גרג מוסקוביץ', אמר שבעוד שהוא שותף לאכזבה של המשקיעים בנוגע לתחזית החברה, הגיע הזמן "להתעלם מהרעש" ולקנות מניית GitLab. "אנו מאמינים ש-GitLab נמכרת יתר על המידה ואנו נותרים בטוחים ביכולתה לצמוח", אמר, תוך שהוא מצטט מונטיזציה של AI ומה שהוא מחשיב כהשפעה שמרנית על ההכנסות מהתמחור. 

אנליסט D.A. Davidson, גיל לוריא, הוריד את יעד המחיר שלו למניה ל-65 דולר מ-75 דולר, ושמר על דירוג ניטרלי. לוריא ציין כי התחזית של GitLab דורשת סבלנות. "בסך הכל, צוין שלמרות מספר מקורות ההכנסה בשנת 2025, לוקח זמן לבנות Pipeline ולסגור עסקאות מה שמצביע על כך שיקח זמן עד שתוצג צמיחה משמעותית", אמר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".

ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".