יוסי כרמיל סלברייט
צילום: גבע טלמור

סלברייט בתוצאות טובות ומעלה תחזיות קדימה המניה עולה - השווי כבר 2 מיליארד דולר

איציק יצחקי |

חברת סלברייט מובילה בפתרונות לחקירות דיגיטליות עבור המגזר הציבורי והפרטי, מכה את התחזיות לרבעון הרביעי של השנה ומעלה תחזיות להמשך. "סלברייט רושמת ביצועים מעולים לשנת 2023 עם תוצאות מצוינות לרבעון הרביעי המאופיינות בצמיחה חזקה של השורה העליונה, שיפור משמעותי ברווחיות שלנו, ותזרים מזומנים יציב כתוצאה מהפעילות", אמר יוסי כרמיל, מנכ"ל סלברייט. "עקפנו את היעדים השאפתניים שהצבנו לעצמנו בתחילת השנה, ועלינו מעל הסטטוס של Rule of 45 עם גידול של 27% ב-ARR ושולי רווח EBITDA מתואם של 19%.

"במהלך השנה, החברה עמדה ביעדים אסטרטגיים חשובים, בהם השגי חדשנות בעלי ערך והשפעה, הרחבה וחיזוק הקשרים עם לקוחות מרכזיים ברחבי העולם, וצירוף טאלנטים משמעותיים לארגון. סלברייט פותחת את שנת 2024 כשהיא ממוצבת היטב למימוש מטרותיה האסטרטגיות, עם פלטפורמה מורחבת של Case-to-Closure (פלטפורמה לפענוח מהיר יותר של מקרי פשע) המאפשרת לנו לענות לצרכי החקירות הדיגיטליות 'מקצה לקצה' של לקוחותינו במגזר הציבורי והפרטי. היעדים הפיננסיים שלנו ל-2024 משקפים את המשך הצמיחה, בעוד אנו מתכוננים לשנה נוספת של תוצאות חזקות ב-ARR וגידול בהכנסות עם פוטנציאל טוב לשיפור ברווחיות התפעולית שלנו".

ההכנסות החוזרות השנתיות (ARR) הסתכמו ב-315.7 מיליון דולר, גידול של 27% לעומת שנה קודמת. ההכנסות הסתכמו ב-93 מיליון דולר, גידול של 26% לעומת רבעון מקביל בשנה שעברה. הרווח נקי למניה בדילול מלא Non-GAAP של 0.11 דולר. ה-EBITDA הסתכם ב-22.7 מיליון דולר, שיעור רווחיות של 24.4%.

תוצאות לשנה כולה - הכנסות של 325.1 מליון שקל, גידול של 20% לעומת שנה קודמת. הכנסות ממנויים של 280.4 מיליון דולר, גידול של 30% לעומת שנה שעברה. רווח נקי Non-GAAP של 60.9 מליון דולר, 0.28 דולר למניה. EBITDA מתואם ושולי רווח EBITDA מתואם של 61.9 מיליון דולר ושולי רווח של 19.1%.

תחזית קדימה

"השילוב בין צמיחה חזקה בהכנסות, שיפור משמעותי בשולי רווח גולמי וניהול מבוקר של מבנה העלויות שלנו אפשר לנו לייצר EBITDA מתואם גבוה יותר בשנת 2023, הן בדולרים והן כרווחיות שולית", אומרת דנה גרנר, סמנכ"לית הכספים "אנחנו פותחים את 2024 עם הזדמנויות אטרקטיביות לבנות מומנטום נוסף ולהרחיב את עסקינו. על בסיס מגמות עבר, אנו מצפים לייצר  52 עד 55 אחוזים מתוך ההכנסות של השנה כולה במחצית השנייה של 2024, בעודנו נערכים לשדרוג על ידי לקוחותינו לפתרון Inseyets שלנו. תחזית הרווחיות שלנו ל-2024 משקללת את ההזדמנות לשיפור נוסף עם השקעה מחושבת בפעילות השיווק שלנו לצד יוזמות מו"פ וחדשנות, שהינן קריטיות להצלחה בטווח הארוך".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"

מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"

רן קידר |
נושאים בכתבה JP Morgan

מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".

 לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים". 

עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.

"סגור את הדבר הארור הזה" 

דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל. 

לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה,  שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.