יש לכם ביטקוין או אית'ריום? אתם יכולים לקנות רכב בארץ
עד לא מזמן מטבעות דיגיטליים דוגמת ביטקוין BITCOIN 0.96% או אית'ריום ETHEREUM -0.94% היו נחלתם של ספקולנטים או אנשים שהחליטו לקחת סיכון ולהשקיע חלק מהתיק שלהם בנכסים התנודתיים. בעוד קיימים היום מספר עסקים בעולם המקבלים תשלום בביטקוין או אית'ריום (ואפילו יש מדינה שהכריזה על הביטקוין כמטבע רשמי - אל סלבדור), המטבעות הדיגיטליים התקשו לממש את חזון החדירה לשווקים שרבים מהמשקיעים ייחלו לו.
אך בשבוע שעבר ה-SEC, בהחלטה היסטורית, אישר למסחר קרנות סל המחקות ביטקוין, ועזר לטבעות הדיגיטליים לבצע צעד גדול אל עבר אימוץ רחב - ועכשיו גם בארץ עסקים מתחילים לקבל אותו כתשלום.
יבואנית הרכב כלמוביל, המייבאת לארץ רכבי יונדאי, מיצובישי, מרצדס, ג'נסיס ו-ORA, הודיע על שיתוף פעולה עם ברוקר הקריפטו Bits of Gold ופירמת KPMG במסגרתו תקבל תשלום במטבעות ביטקוין ואית'ריום.
במסגרת שיתוף הפעולה לקוחות יוכלו לשלם על רכב שיקנו מכלמוביל באמצעות המטבעות הדיגיטליים, לא כולל המקדמה אותה עדיין יידרש לשלם בשקלים, כאשר ניתן יהיה לשלם חלק מהתשלום או את כולו במטבעות דיגיטליים. התשלום יבוצע לאחר בדיקה של Bits of Gold הכפופה לרגולציה ולרישיון שניתן לה על ידי רשות שוק ההון.
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- שוק הקריפטו תחת לחץ: הביטקוין בדרך ל-100 אלף דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תהליך הבדיקה כולל שלושה שלבים: בשלב הראשון, תתבצע בדיקת נאותות וזיהוי ראשוניים והעברת המטבעות מארנק הלקוח אל ארנקי Bits of gold. בשלב השני, יתבצע תהליך זיהוי מלא ובחינת מסלול המטבעות לצורך עמידה בתנאי הרגולציה הישראלית. בשלב השלישי ובסיום כל הבדיקות יומרו המטבעות הדיגיטליים לשקלים באופן מפוקח להשלמת רכישת המכונית. סכום הקניה יוגבל לרכב אחד למשפחה ועד למיליון שקלים ותהליך הרכישה עצמו צפוי לקחת עד 8 ימים, תלוי בהרכב המטבעות המופקדים ואישורי החברות המלוות.
"כלמוביל שמחה לאפשר ללקוחות המעוניינים בכך אפשרות לשלם במטבעות דיגיטליים. מדובר בבשורה וחדשנות בעולם הרכישות הפיזיות ובקניית רכבים בפרט", מסרה רוני קאופמן, סמנכלית הפיתוח העסקי של כלמוביל. "מאז השקת מוצר ה-"Connect", פתחנו למספר גופים ולקוחותיהם את הדלת למטבעות דיגיטליים, ואנו עמלים על המשך כניסה לתחום של עוד גופים במגוון תחומים", הוסיף יובל רואש, מייסד ומנכ״ל Bits of Gold. "אנו גאים על השותפות עם כלמוביל ושמחים שבחרו להתחבר למטבעות דיגיטליים באמצעותנו".
- 4.ככה מלבינים הון (ל"ת)אזרח 16/01/2024 11:28הגב לתגובה זו
- 3.אריק 16/01/2024 06:46הגב לתגובה זואיך שאני מכיר את bits יהיה פה עמלה של איזה 3 אחוז במקרה הטוב.
- 2.אייסמן 15/01/2024 23:03הגב לתגובה זואוספים את המטבעות בחינם בלינק https://ice.io/@sunlight1
- 1.מעולה, כן ירבו (ל"ת)בומר 15/01/2024 15:13הגב לתגובה זו

רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה
במבצע שערכה יחידת ניהול ספרים ברשות המסים, במסגרתו התבצעו כ-100 ביקורות סמויות במוניות ברחבי הארץ ובזמנים שונים, ונבדקו רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב-"מונה חכם", נמצא כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה
מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק
יחידת ניהול ספרים ברשות המסים ערכה בתקופה האחרונה מבצע מקיף בקרב נהגי מוניות, לבדיקת רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב"מונה חכם". המבצע כלל כ-100 ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ בזמנים משתנים. מתוצאות המבצע עולה כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק. ברגע שלא רושמים את ההכנסה אז מעלימים את ההכנסה ומעלימים מס. ברגע שמעלימים מס, מקטינים את הקופה הציבורית, "גונבים" מהקופה הציבורית.
כאשר "גונבים" את הקופה הציבורית, גורמים לכך שאחרים משלמים יותר. אם כולם היו משלמים כמו שצריך, המס הכולל היה נמוך יותר. ומכאן שאנחנו מקבלים בהכללה - שנהגי המוניות "גונבים" את הקופה הציבורית. הם מתלוננים ללא הירף על כך שהתמורה שלהם נמוכה, דורשים ומקבלים העלאות, ובסוף עוד לא מדווחים ולא משלמים מס. הכי נכון היה להגביר את התחרות דרך אובר, אבל מה שקיים בעולם כבר שנים, לא מגיע לכאן כי הלובי של נהגי המוניות חזק.
רוב נהגי המוניות הם עברייני מס
במסגרת הרפורמה המשותפת לרשות המסים ומשרד התחבורה, שמכונה 'נסיעה טובה', כלל נהגי
המוניות מחויבים להשתמש "במונה חכם", מערכת ממוחשבת הרושמת ושומרת את הנתונים של כל נסיעה, לרבות שעת התחלת הנסיעה ושעת סיומה, מרחק הנסיעה והסכום שנרשם בחשבונית. בכל נסיעה, גם אם תעריף הנסיעה הוסכם מראש, חובה להפעיל את המונה. מטרת הרפורמה הינה להגביר את השקיפות
בענף, לצמצם הון שחור ולהבטיח תשלום מס אמת.
במסגרת מאמצי האכיפה, ערכה רשות המסים מבצע ניהול ספרים משולב ארצי בשיתוף מחלקת ביקורת ממוחשבת, מחלקת ניהול ספרים והמחלקה הכלכלית, שכלל ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ, מצפונה ועד דרומה. מנתוני המבצע
עולה, כאמור, כי בכ-80% מהביקורות שנערכו לא הופעל המונה החכם.
- קנס של 20 אלף שקל לנהג מונית ש"עבד" על תיירים - האם זה ירתיע את נהגי המוניות?
- מחירי המוניות יתייקרו ב-3% - למה Uber לא פועלת בארץ?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מלבד אי הפעלת מונה, התגלו במהלך המבצע מספר מקרים חריגים. באחד מהמקרים זוהו שתי מוניות בעלות אותו מספר זכות ציבורית. בארבעה מקרים נוספים זוהה מונה חכם במונית שאינו מוכר בחברות המונים
המספקות אותם לנהגי המוניות. עוד התגלה כי מספר הרישוי של אחת המוניות אינו מספר רישוי של מונית ורשום במרשמי משרד התחבורה כמספר של רכב המיועד לגריטה.

רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה
במבצע שערכה יחידת ניהול ספרים ברשות המסים, במסגרתו התבצעו כ-100 ביקורות סמויות במוניות ברחבי הארץ ובזמנים שונים, ונבדקו רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב-"מונה חכם", נמצא כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה
מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק
יחידת ניהול ספרים ברשות המסים ערכה בתקופה האחרונה מבצע מקיף בקרב נהגי מוניות, לבדיקת רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב"מונה חכם". המבצע כלל כ-100 ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ בזמנים משתנים. מתוצאות המבצע עולה כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק. ברגע שלא רושמים את ההכנסה אז מעלימים את ההכנסה ומעלימים מס. ברגע שמעלימים מס, מקטינים את הקופה הציבורית, "גונבים" מהקופה הציבורית.
כאשר "גונבים" את הקופה הציבורית, גורמים לכך שאחרים משלמים יותר. אם כולם היו משלמים כמו שצריך, המס הכולל היה נמוך יותר. ומכאן שאנחנו מקבלים בהכללה - שנהגי המוניות "גונבים" את הקופה הציבורית. הם מתלוננים ללא הירף על כך שהתמורה שלהם נמוכה, דורשים ומקבלים העלאות, ובסוף עוד לא מדווחים ולא משלמים מס. הכי נכון היה להגביר את התחרות דרך אובר, אבל מה שקיים בעולם כבר שנים, לא מגיע לכאן כי הלובי של נהגי המוניות חזק.
רוב נהגי המוניות הם עברייני מס
במסגרת הרפורמה המשותפת לרשות המסים ומשרד התחבורה, שמכונה 'נסיעה טובה', כלל נהגי
המוניות מחויבים להשתמש "במונה חכם", מערכת ממוחשבת הרושמת ושומרת את הנתונים של כל נסיעה, לרבות שעת התחלת הנסיעה ושעת סיומה, מרחק הנסיעה והסכום שנרשם בחשבונית. בכל נסיעה, גם אם תעריף הנסיעה הוסכם מראש, חובה להפעיל את המונה. מטרת הרפורמה הינה להגביר את השקיפות
בענף, לצמצם הון שחור ולהבטיח תשלום מס אמת.
במסגרת מאמצי האכיפה, ערכה רשות המסים מבצע ניהול ספרים משולב ארצי בשיתוף מחלקת ביקורת ממוחשבת, מחלקת ניהול ספרים והמחלקה הכלכלית, שכלל ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ, מצפונה ועד דרומה. מנתוני המבצע
עולה, כאמור, כי בכ-80% מהביקורות שנערכו לא הופעל המונה החכם.
- קנס של 20 אלף שקל לנהג מונית ש"עבד" על תיירים - האם זה ירתיע את נהגי המוניות?
- מחירי המוניות יתייקרו ב-3% - למה Uber לא פועלת בארץ?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מלבד אי הפעלת מונה, התגלו במהלך המבצע מספר מקרים חריגים. באחד מהמקרים זוהו שתי מוניות בעלות אותו מספר זכות ציבורית. בארבעה מקרים נוספים זוהה מונה חכם במונית שאינו מוכר בחברות המונים
המספקות אותם לנהגי המוניות. עוד התגלה כי מספר הרישוי של אחת המוניות אינו מספר רישוי של מונית ורשום במרשמי משרד התחבורה כמספר של רכב המיועד לגריטה.
