מטא עולה ב-4% - אלו הגורמים שיכולים לעזור לה להמשיך ולעלות
מניית מטא עולה היום ב-4% לאחר שבוול-סטריט אופטימיים לגבי העתיד. ישנם שלושה גורמים פוטנציאליים שיתכן ויעזרו למניות מטא META PLATFORMS לעלות בחודשים הקרובים. הגורם הראשון הוא תוצאות טובות מהתחזית שנחשבת בעיני רבים לשמרנית. הגידול בהכנסות יגיע לפי הערכות דרך שיפור בהכנסות מסרטוני Reels וגידול בזירה הסינית.
הגורם השני הוא שהחברה תספק צפי נמוך יותר להוצאות התפעול, כפי שקרה בעבר והגורם השלישי והאחרון הוא המשך הגידול בהכנסות כתוצאה מהחדרת הבינה המלאכותית בעיקר בתחום שירות הלקוחות.
מטא סיימה את שנת 2023 עם ביצועים הרבה יותר טובים מאשר שנת 2022. מנכ"ל החברה, מארק צוקרברג, כינה את השנה שעברה "שנת יעילות", לאחר שמטא ביצעה קיצוצים של אלפי מקומות עבודה. מאז נובמבר 2022, צמצמה החברה כ-21,000 משרות, כחלק מנסיונותיה להרגיע את המשקיעים, ולהראות להם שהיא מרסנת את העלויות, על רקע הירידה בצמיחה בהכנסות, סביבת האינפלציה הגבוהה והחששות מפני הפסדים משמעותיים בחטיבת המטאוורס.
בנוסף, החברה התרחקה מהמטאוורס לטובת עולם ה-AI. הבינה המלאכותית צפויה לעזור למטא לשפר את מעורבות המשתמשים בפלטפורמות הפייסבוק, האינסטגרם והוואטספ של החברה בעזרת המלצות תוכן, מה שצפוי לספק רווחים מתמשכים מפרסום. בכנס המשקיעים השנתי של החברה השיקה מטא פיצ'רים חדשים כמו עריכה ועיצוב מחדש של תמונות בעזרת AI, עוזר אישי חדש מבוסס AI (בדומה לסירי של אפל) ומספר תכונות חדשות מבוססות AI שיעזרו ליחידים ולעסקים לקדם את עצמם במרחב העסקי והוירטואלי.
- המשבר שסגר את הבורסה בת"א ליותר משבועיים והאפליקציה שהושקה ועשתה מהפכה
- מטא: רוצים פרטיות? תשלמו על פייסבוק ואינסטגרם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מימוש המניות של צוקרברג
צוקרברג מכר מניות מטא בהיקף של חצי מיליארד דולר במהלך החודשיים האחרונים של 2023, כאשר הוא מכר מניות בכל יום החל מה-1.11.23 ועד לסוף השנה. זה המימוש הראשון של המייסד מאז נובמבר 2021. צוקרברג עדיין מחזיק ב-13% מהמניות והוא גם האדם השביעי העשיר ביותר בעולם עם שווי מוערך של 125 מיליארד דולר, לפי בלומברג.
כאמור, המימוש האחרון של צוקרברג היה בסוף 2021 - למעשה, צוקרברג מכר מניות בכמעט כל ימי המסחר ב-2021, השנה בה המנייה גם הגיעה לשיא, חוץ מחודש דצמבר, אז המימושים הסתכמו בסך עצום של 4.6 מיליארד דולר, כאשר רוב הסכום, כ-4.1 מיליארד דולר, נתרם לקרן הפילנתרופית שלו, מה שהשאיר אותו עם 312 מיליון דולר אחרי מס.
מה שמעניין הוא שאחרי שהמניה הגיעה לשיא בחודש ספטמבר של אותה שנה, היא נכנסה לאחת התקופות הקשות שלה כאשר היא איבדה 76% עד שהגיעה לשפל שנה לאחר מכן. כנראה שאין קשר בין המימוש לבין הקריסה של המנייה מאחר וזו הייתה תקופה קשה על השוק כולו, אבל כמו שאמרנו, מימושים גדולים של בכירים הרבה פעמים מהווים נורת אזהרה.
- "פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
- מכה בכנף למונית האווירית: ארצ'ר אוויאיישן צנחה לאחר הפסד רבעוני
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
הדוחות לרבעון השלישי
בדוחותיה לרבעון השלישי עקפה מטא את תחזיות האנליסטים. לפי הדוחות, החברה רשמה רווח נקי של 4.39 דולרים למניה (לעומת צפי של 3.61 דולר למניה, עליה של 168% לעומת השנה שעברה), והכנסות של 34.15 מיליארד דולר (לעומת צפי של 33.56 מיליארד וקפיצה של 23%), כשמרבית ההכנסות, כמעט 34 מיליארד דולר, מגיעות מהאפליקציות (פייסבוק, ווטסאפ, אינסטגרם, מסנג'ר).
עם זאת, המניה פירסמה גם אזהרת רווח. במהלך שיחת הרווחים חשפה סמנכ"לית הכספים של החברה כי יש ביקוש חלש יותר לפרסום עד כה ברבעון הרביעי. סוזן לי אמרה כי חל "ריכוך מסוים" בביקוש לפרסום בתחילת הרבעון הרביעי, מה שעשוי להיות קשור לאירועים גלובליים, כולל ההתפתחויות האחרונות בישראל.
ומה לגבי התחזית? מטא צופה הכנסות ברבעון הרביעי של בין 36.5 מיליארד דולר ל-40 מיליארד דולר, בהתאם לתחזית וול סטריט של 38.7 מיליארד דולר.
מספר המשתמשים הפעילים באפליקציות עלה ב-7% ל-3.96 מיליארד. מספר המשתמשים הפעילים היומי עלה ל-3.14 מיליארד (שיפור של 7%). מספר המשתמשים החודשי בפייסבוק עומד על 3.05 מיליארד (עלייה של 3%) ומספר המשתמשים היומי על 2.09 מיליארד (עלייה של 5%). ההכנסות מפרסום זינקו ב-23.5% ל-33.64 מיליארד דולר. הרווח התפעולי זינק ל-40% - הכפלה מהרבעון המקביל אשתקד, מה שמשקף את "שנת היעילות" של החברה שבה החליטה על צמצום עלויות. העלויות וההוצאות ירדו ב-7%, בעוד שמספר העובדים בסוף הרבעון עמד על 66,185, ירידה של 24%.
- 2.בעל תהייה 11/01/2024 08:41הגב לתגובה זוקניתי את המניה לפני כעשר שנים, מאז היא עלתה פי 6. אני ממש לא מתלונן. אבל, לצד ההנאה מהרווחים, קשה לי להבין את התופעה. אני אדם עובד, בגיל העמידה, כמעט לא רואה סביבי אנשים שמשתמשים בפייסבוק. מיהם אותם מיליארדי המשתמשים? מה הם מחפשים שם, חוץ מפטפוטים יומיים על הפוליטיקה וצפייה בסרטונים? האם ביקוש לשטויות וההבלים האלה הוא כל כך גבוה? או שהמשתמשים כולם סובלים מבדידות או מתחושת שעמום ואי-מיצוי בחיים? ברצינות, איך אפשר להשתמש באופן יעיל בפייסבוק? מה כל כך טוב בה?
- 1.הוא מוכר 10/01/2024 20:52הגב לתגובה זושוי מנופח
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקלא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם
דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה
הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.
1 # סינגפור
סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.

2 # לוקסמבורג
מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.
- עלייה של 3.7% בתמ"ג ברבעון הראשון
- סיכום 2024: צמיחה אטית והוצאות בטחוניות תופחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3 # איחוד האמירויות הערביות
לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
