שר האוצר הקפיא בחודש את העלאת המס על רכבים חשמליים
אחרי חודשים של אי וודאות לגבי הקפאת העלייה במס קנייה על רכבים חשמליים מ-20% ל-35% על רקע המלחמה, הוקפא המס הקודם למשך חודש אחד. נראה כי אם המלחמה תימשך והקושי לייבא רכבים לארץ יגדל גם בשל בעיות ההובלה שנובעות מהארכת מסלול ההגעה בשל איום החות'ים, אזי תהיה אורכה נוספת. עם זאת, לא מדובר בביטול העלאת המס, אלא בהקפאה של חודש ולכל היותר עוד פרק זמן קצר מאוד בהמשך.
בהתאם לצו שפרסם שר האוצר: רכבים חשמליים שיגיעו לארץ באיחור, בשל הסיכון הביטחוני בים האדום, לא יושפעו מעליית המס. שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', פרסם להערות הציבור צו הקובע כי שיעורי מס הקנייה המוטלים על רכבים חשמליים ורכבי פלג אין, שהיו בתוקף בשנת 2023, ימשיכו לחול עד ה-31 בינואר 2024 לגבי רכבים הנמצאים בדרכם לישראל וזאת בתנאי כי בעת יציאת הרכב מנמל המוצא אמור היה להגיע לנמל בישראל עד ליום ה- 31 בדצמבר 2023 והעיכוב בהגעתו נגרם כתוצאה מהסיכון הביטחוני הכרוך בהעברת טובין בים האדום במהלך מלחמת חרבות ברזל. וכן בתנאי שהוגשה לגבי הרכבים הצהרת ייבוא עד ליום 31 בינואר 2024.
בצו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה נקבעה בשנת 2019, בהוראת שעה, העלאה מדורגת של מס הקנייה החל על רכבים חשמליים. במסגרת סעיף 4 להוראת השעה נקבע כי המס על רכבים חשמליים המסווגים בפרטי המכס המצוינים בצו יעמוד על 20% בשנת 2023, ובהתאם לסעיף 5 להוראת השעה מס הקנייה יעמוד בשנת 2024 על 35%. עוד נקבע כי מס הקנייה על רכבי פלאג-אין יעמוד בשנת 2023 על 55%.
- 3.דודו 31/12/2023 16:14הגב לתגובה זוכל עוד לבטריה יש אורך חיים מוגבל, ואין אחריות מעבר לתקופה של גג 8-10 שנים, אז לרכבים האלו אין שווי בתור רכבי יד 2. מי רוצה לשלם על בטריה חדשה שעולה כמו כל האוטו?
- 2.מר בחור 31/12/2023 11:09הגב לתגובה זוסמוטריץ גרוע באופן מיוחד.
- 1.יחיאל 29/12/2023 19:31הגב לתגובה זוכדאי גם לנו לחכות עם הרכישה שיחנקו היבואנים החזיריים עם מלאי גדול

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?
MGS6 - D-SUV חשמלי. צילום רונן טופלברגהתחרות מתגברת - שני קרוסאוברים חשמליים חדשים של MG
לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל החלה בשיווק שני קרוסאוברים חשמליים חדשים ומאובזרים.
ה MGS5 בסגמנט C-SUV במחיר של 149.0 אלף ש"ח
ה MGS6 בסגמנט D-SUV במחיר של 179.0 אלף ש"ח
קבוצת לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל השיקה הבוקר שני דגמי קרוסאובר חשמליים. שני הדגמים ה MGS5 וה – MGS6 מצטרפים לסגמנטים התחרותיים ביותר בשוק היום כשלצידם מחיר תחרותי מעניין, רמת אבזור יחידה וציון מקסימלי במבחן הבטיחות האירופאי EuroNcap.
הדגם הראשון ה MGS5 הוא קרוסאובר בסגמנט C-SUV עם אורך כולל של 4.476 מטר, רוחב של 1.85 מטר, גובה של 1.63 מטר ובסיס גלגלים של 2.73 מטר. העיצוב אינו פורץ דרך אולם נאה לכשעצמו. החומרים בתא הנוסעים נעימים למגע, ואיכות ההרכבה נראית לפחות באולם התצוגה כמצוינת. תא הנוסעים מצויד בלוח מחוונים בגודל ''10.25 ומסך מולטימדיה בגודל ''12.8 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
ה MGS5 משווקת ברמת אבזור יחידה ומפנקת הכוללת קילס מלא, מצלמת 360°, טעינה אלחוטית, מושב נהג חשמלי, חימום למושבים הקדמיים, גג פנורמי נפתח ועוד. בתחום הבטיחות בו MG מצטיינת כבר שנים ה MGS5 לא שונה עם חמישה כוכבי בטיחות ב EuroNcap וציון אבזור בטיחות 6 לפי הקריטריונים של 2026, ( או ציון אבזור בטיחות 7 לפי הקריטריונים של 2025).
ה MGS5 מצוידת במנוע חשמלי בהספק של 170 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ. הסוללה בקיבולת 62.2Kwh ומאפשרת טווח מוצהר של 425 ק"מ בתקן WLTP. טעינה איטית AC בהספק של עד 11Kw וטעינה מהירה DC בהספק של עד 150Kw. ל S5 יכולות V2L בהספק של עד 6Kw.
- דגמי IM בישראל - תחרות לטסלה ואקספנג
- אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ה MGS5 משווקת במחיר של 148,888 ₪ לרכב בצבע לבן. צבעים מטאליים בתוספת של 1888 ₪, וריפוד פנים בהיר בתוספת של 1555 ₪.
