למונייד: האם החלום שלה מתממש?
מה היקף המזומנים נטו של החברה ובכמה היא נסחרת ומה צפוי עוד 3 שנים מהיום?
ברבעון השני של השנה למונייד אכזבה בתוצאות בגלל מזג אוויר קשה במיוחד שהגדיל את תשלומי הביטוחים. אז אמר לנו דניאל שרייבר, מייסד שותף חברת הביטוח הדיגיטלי, כי אין שינוי בתחזיות והמטרה היא להגיע לתזרים חיובי עד 2027. השוק היה סקפטי והמניה נפלה כל הדרך מ-22 ל-11 דולר. ביום הדיווח היא קרסה ב-25%. שרייבר היה אופטימי והסביר שרכישת מטרומייל משתלבת כמו כפפה ליד והעלייה בפרמיות ובהכנסות תימשך. למונייד היא חברה עשירה במזומנים גם בזכות ההנפקה לפני שלוש שנים.
התחזית שלה תמיד היתה שלמרות שריפת מזומנים בדרך, היא תגיע לאיזון תזרימי לפני שהכסף בקופה ייגמר. יש לה קרוב ל-900 מיליון דולר בקופה והיא שורפת באזור ה-150-200 מיליון בשנה, אלא שיש לה התחייבויות הקשורות לכיסוי הביטוחי שלה ובפועל היקף הנכסים הנזילים נטו שלה הוא באזור 600-650 מיליון דולר. במצב כזה כמה רבעונים קשים וכבר עלולה להיות בעיה להגיע לאיזון לפני שהכסף נגמר. זה היה הפחד שהפיל לפני שלושה חודשים את המניה, והפחד הזה הוסר אתמול. הנהלת החברה הקדימה את נקודת האיזון של הרווחים והתזרים ל-2025 וזה נתן שקט למשקיעים שחששו מבעיות תזרים - יש מספיק כסף בקופה לספוג את התזרים השלילי עד ל-2025 ובמקביל התזרים השלילי גם יפחת בהדרגה. התחזית הזו התבטאה במסחר כשמניית למונייד זינקה ב-47% למחיר של 16.2 דולר המבטא שווי של 1.15 מיליארד דולר.
עדכוני מחירים כלפי מעלה
״בחודשים האחרונים עבדנו על מספר רב של יוזמות בתחום ה-AI הגנרטיבי וניתן לראות השפעות ראשוניות לכך כבר עכשיו בהתכווצות ההוצאות תוך כדי המשך הצמיחה״, מוסיף וינינגר, "אני יכול לשתף שאחת היוזמת כוללת מודל שפה חדש שהכנסנו לתוך תהליכי השירות שאנו מעניקים ללקוחות. המודל החדש מנהל שיחות מלאות דרך אימייל עם לקוחות ועוזר להם לבצע פעולות. הטכנולוגיה החדשה שלנו נמצאת באוויר רק מספר שבועות וכבר מטפלת בלמעלה מ-7% מהיקף המיילים שאנחנו מקבלים. אני מאמין שהמגמה הזו תמשיך, והמספר הזה יגדל משמעותית. "ככל שאנחנו מרחיבים את יכולות האוטומציה והבינה המלאכותית, נראה צמיחה גדלה והפסדים מתכווצים. ל-AI ואוטומציה יש תפקיד חשוב בדינמיקה הזאת בדרך לרווחיות. המשך התחזקות היכולות הטכנולוגיות שלנו בשילוב עם בינה מלאכותית ואוטומציה מאפשרות לנו להקדים את צפי המעבר לתזרים מזומנים חיובי ל-2025, וכן להגיע לשם עם מאות מיליונים בבנק״.
תוצאות רבעון שלישי
ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-114.5 מיליון דולר לעומת צפי ל-104.5 מיליון דולר, וגם בצד ההפסד למניה החברה הפסידה 88 סנט לעומת צפי להפסד של 94 סנט. הפרמיות המשולמות הסתכמו ב-719 מיליון דולר, עלייה של 18% לעומת הרבעון המקביל, בזמן שההוצאות התפעוליות קטנו ב-11% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-98 מיליון דולר. יחס תשלום התביעות מתוך ההכנסות (Loss Ratio) ירד ל-83%, כלומר שעל כל דולר שהחברה גובה כפרמיה מהמבוטחים שלה היא נאלצת להחזיר 83 סנט, וזאת לעומת 94% ברבעון הקודם. הרווח הגולמי גדל ל-22 מיליון דולר - צמיחה משמעותית של 170% לעומת הרבעון המקביל. החברה כאמור צופה מעבר לתזרים מזומנים חיובי עד סוף שנת 2025, מוקדם יותר מהצהרותיה הקודמות. המעבר ל-EBITDA מתואם חיובי צפוי להגיע קצת מאוחר יותר בתחילת 2026. ועדיין צריך להדגיש כי למונייד תגיע ל-2025 עם קופה מוערכת של כ-300-400 מיליון דולר, אבל כדי להגיע לרווחיות משמעותית היא תצטרך לצמוח בקצב הנוכחי עוד מספר שנים טובות כשבדרך יהיו עליות וירידות בהתאם למצב שוק הביטוח.למה למונייד עדיין מפסידה?
ההוצאות הגדולות של למונייד בדומה לכל חברת ביטוח הן "עלות רכישת לקוח". חברות הביטוח לא מרוויחות על לקוחות בתקופה הראשונה, אלא רק בהמשך הדרך. בנוסף האופרציה הביטוחית מאוד גדולה ויקרה. חברות ביטוח צריכות מסה של לקוחות כדי להגיע לרווחיות כשהדרך לרווחיות ארוכה. ללמונייד יש מעל 2 מיליון מבוטחים ובחלק מהמדינות שבהן היא פועלת היא בין הגדולות בתחום.
כפי שניתן לראות בטבלה, הפרמיה מכל לקוח עלתה והרווח הביטוחי הגולמי (לפני הוצאות תפעוליות, עלות רכישת לקוח ועוד) השתפר מאוד. ועדיין ההפסד על כל לקוח הוא ענק. החברה הפסידה ברבעון
61 מיליון דולר על הכנסות של 114.5 מיליון דולר. כדי להגיע לרווח אמיתי בשורה התחתונה צריך כמעט לשלש את ההכנסות. - למונייד הכתה את התחזיות; המניה מזנקת ב-8%
- סמנכ"ל הכספים של למונייד המליץ על המניה - מאז היא צנחה ב-20%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למונייד - סיכונים וסיכויים
למונייד צומחת בהכנסות בקצב של 50%, אבל ככל שגדלים קשה יותר לצמוח. היא נמצאת במצב שבו היא מוותרת על המזומנים שלה כדי לצמוח כשהמטרה היא להגיע לכמות מאוד גדולה של מבוטחים. הרציונל שלה הוא הסתכלות על טווח ארוך, לא על עוד שנה-שנתיים, על עוד 5-6 שנים ושם היא רואה רווחים מאוד גבוהים. אבל זה הימור גדול.
ראשית, למרות שלמונייד מדגישה את הטכנולוגיה, את הממשק החכם והידידותי שלה, בסופו של דבר היא מוכרת ביטוחים. האם היא יודעת למכור ביטוח? בטח שכן, אומרים מנהלי החברה, אבל חיתום שנעשה כמה שנים בלבד והוא בצמיחה, לא בהכרח לוקח את כל הסיכונים - אולי הרצון להיכנס בכל מחיר, פוגע בחיתום איכותי. אחרי הכל, חברת ביטוח חיה בזכות הסטטיסטיקה, בזכות הידיעה שאנשים מבטחים בשל הסיכון הקטן שמשהו יקרה ובשביל הוודאות הזו מוכנים לשלם יותר מהערך האמיתי-התוחלת של הביטוח. אבל כדי שהם יעברו למבטח אחר הם צריכים לקבל הצעה טובה יותר.
למה שלמונייד תיתן
הצעה טובה יותר מחברות אחרות? הטענה היא שהיא יודעת לעשות חיתום דיגיטלי טוב. אנחנו יודעים מה קרה לחברות שידעו לעשות חיתום דיגיטלי טוב בהלוואות וקרסו. נטל ההוכחה עדיין על למונייד. ואם היא אכן יודעת לבטח, אז כנראה שהיא יותר מהכל - חברת ביטוח עם ממשקים טכנולוגיים
טובים וידידותיים, חזקים, וזה יתרון בשוק הביטוח האמריקאי שרחוק מלהיות דיגיטלי ותקוע עם מערכות טכנולוגיות ישנות ומיושנות, ויותר גרוע - כל החברות הגדולות בנויות על רכישות, מיזוגים ועשרות מערכות טכנולוגיות ששולבו עם השנים. גם אם החלום של למונייד יתגשם, וזה בהחלט
אפשרי, היא כנראה תגיע ב-2026 להיות חברה עם הכנסות של 900 מיליון עד 1.1 מיליארד דולר, תזרים חיובי של עשרות בודדות ורווח של עשרות בודדות. בקופה יישארו בהערכה מאוד גסה 300 מיליון דולר נטו. כמה שווה חברה כזו? אם קצב הצמיחה יירד, משקיעים עשויים לנתח אותה כמו חברת
ביטוח "רגילה", מכפילי הרווח בענף הביטוח נמוכים. אם עדיין יהיה לה החלום הטכנולוגי, משקיעים ייתנו פרמיה על מכפיל הרווח, אבל גם אם יהיו מאוד נדיבים ייתנו 15-20. היום היא שווה 1.15 מיליארד דולר, היא כבר היתה שווה 13 מיליארד דולר בשיא. אבל גם להצדיק את השווי הנוכחי
לא יהיה טריוויאלי.
מניית למונייד - נפילה חדה מהשיא
- "פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
- מכה בכנף למונית האווירית: ארצ'ר אוויאיישן צנחה לאחר הפסד רבעוני
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
תחזית לרבעון האחרון של 2023
הנה התחזיות של החברה קדימה. יש שיפור, יש עלייה בהכנסות, ירידה בהפסדים, אבל תסתכלו על השנתיים האחרונות - 2022 ו-2023. השיפור ב-EBITDA משנה לשנה הוא 50 מיליון דולר למינוס של 187 מיליון דולר. הדרך לאפס כאמור עדיין ארוכה.

- 6.ש. 03/11/2023 21:56הגב לתגובה זוחברות האינשור טק קודסות ולקוחות מתרכזים בחברות שנשארו ומרחיבות את התזרים .בענף הביטוח רכב לא ניתן לברוח מהפסדים וכך מה שצפוי גם ללמונייד לא בעוד זמן רב זה ממש מעבר לפינה
- 5.מלכודת עכברים 03/11/2023 16:20הגב לתגובה זוהכסף יגמר ב2025
- 4.בת אל 03/11/2023 15:37הגב לתגובה זולא קונה את המודל הזה
- צודקת 03/11/2023 15:51הגב לתגובה זותיכנסי ביותר גבוה ותמכרי בנמוך ,הרי שוק לא ניתן לתיזמון
- 3.בעלייה 03/11/2023 15:10הגב לתגובה זולפחות חלק,השוק לא יברח
- 2.לאוניד רספייב 03/11/2023 14:32הגב לתגובה זואמא שלי אמרה לי פראיירים לא מתים, הם חיים לנצח בזכרונם של אלה שדפקו אותם
- תשקיע בבבושקות עדיף לך (ל"ת)סם 03/11/2023 17:56הגב לתגובה זו
- 1.מ. כהן 03/11/2023 12:07הגב לתגובה זומדוע לא להשקיע בלמונייד בעת הנוחכית.
- המנייה 04/11/2023 09:47הגב לתגובה זומסוכנת THAT'S WHY
- מה שעולה 04/11/2023 03:20הגב לתגובה זויירד אח"כ
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקלא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם
דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה
הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.
1 # סינגפור
סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.

2 # לוקסמבורג
מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.
- עלייה של 3.7% בתמ"ג ברבעון הראשון
- סיכום 2024: צמיחה אטית והוצאות בטחוניות תופחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3 # איחוד האמירויות הערביות
לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.
נשיא קזחסטן, קאסים-ז'ומארט טוקאייב (יוטיוב)הכלכלה של קזחסטן - המדינה שהצטרפה להסכמי אברהם
קזחסטן מצטרפת להסכמי אברהם. בפועל יש כבר עשרות שנים הסכמים עם קזחסטן, צפוי שההצטרפות תרחיב את שיתופי הפעולה בכמה מישורים. אבל מיהי בעצם קזחסטן? ועל מה מבוססת הכלכלה שלה?
קזחסטן היא אחת הכלכלות הצומחות באירואסיה, עם מיקום גאוגרפי שממצב אותה כגשר בין סין לאירופה ובין רוסיה למזרח התיכון. שטחה הוא כ- 2.72 מיליון קמ"ר, והיא התשיעית בגודלה בעולם. אין לה מוצא לים פתוח\ יש לה גבולות ארוכים שהופכים אותה לצומת דרכים חשוב בסחר העולמי.
היקף. אוכלוסייה 20.6 מיליון תושבים. זו מדינה עם אוכלוסייה צעירה יחסית שמספקת כוח עבודה זול ואיכותי. הנשיא הוא קאסים-ז'ומארט טוקאייב זה שש שנים. קזחסטן היא רפובליקה נשיאותית: ראש המדינה הוא נשיא הנבחר ולו סמכויות רבות, לרבות כמפקד עליון של הכוחות המזוינים. קיים ריכוז של כוח בידי הנשיא וההנהגה.
התמ"ג הנומינלי מתקרב ל-300 מיליארד דולר בסוף 2025, בעוד במונחי PPP הוא חוצה את ה-900 מיליארד. התמ"ג לנפש במונחי PPP עומד על כ-36,000 דולר, רמה דומה לטורקיה, אך נמוכה במקצת מרוסיה. המעבר ממשק מבוסס מחצבים בלבד למשק מגוון יותר נמצא בעיצומו, עם דגש על לוגיסטיקה, דיגיטל ותעשייה קלה.
צמיחה של 6%
כלכלת המדינה מבוססת על נפט. ברבעונים הראשונים של השנה נרשמה צמיחה שנתית של 6.1%-6.3%, כאשר התחזיות השנתיות נעות בין 5.5% מהבנק העולמי ל-5.9% מקרן המטבע. הגורם המרכזי: הרחבת שדה טנגיז, שהושקה רשמית בינואר 2025 והוסיפה 260 אלף חביות ליום בתפוקה מלאה. תפוקת הנפט הכוללת עברה את ה-100 מיליון טון בשנה, שיא היסטורי עם 75.7 מיליון טון בינואר-ספטמבר ו-8 מיליון טון באוקטובר לבדו. טנגיז לבדו תורם כשליש, עם תפוקה יומית שהגיעה ל-953 אלף חביות ביוני.
