דולב חזיזה
צילום: באדיבות מכבי חיפה

בעקבות מתקפה על ישראל, דולב חזיזה ענה לכוכב הכדורגל

מסוט אוזיל כתב דברי השמצה על ישראל, אלא ששחקנה של מכבי חיפה לא נשאר חייב: "עיניים כאלה גדולות ולא רואה כלום". אחרי המתקפה עליו, אוהדי טוטנהאם מגינים על מנור סולומון
מיכאל וייסרמן |

הסיקור סביב המלחמה בישראל נמצא בראש הכותרות וזוכה לתגובות מכל העולם. כי מי שסובל מכך הם בעיקר הליגיונרים באירופה. שלשום (שני) פורסם כי אוהדי גראנדה שתומכים בעם הפלסטיני דרשו להעמיד לדין את חלוץ נבחרת ישראל, שון וייסמן. האחרון כתב באחד הפוסטים: "למחוק את עזה" והאוהדים מעוניינים לתבוע אותו.

נגד ישראל. אוזיל (צילום: טוויטר פנרבחצ'ה)

כעת גם אוהדי טוטנהאם, שמוגדרים כפרו-פלסטינים, דורשים להשעות את הכוכב הישראלי של הקבוצה - מנור סלומון. האחרון מעלה מדי יום סרטונים רבים ואף מתראיין בנושא. אחד הפוסטים שהעלה הכחיש את הטענות כי ישראל הפציצה בית החולים בעזה. סולומון שיתף סרטון וכתב: "הם הורגים את האנשים שלהם, ואז מאשימים את ישראל". התגובה שלו עוררה זעם בקרב מוסלמים ברחבי הממלכה ואלה טענו: "למה טוטנהאם לא משעה את סולומון כמו שמיינץ השעתה את אל גאזי וניס את אטעל?".

עוד הוסיפו: "טוטנהאם, זה התור שלך. למה שחקנים כמו מנור וזינצ'נקו מעזים לתמוך בישראל ואף אחד לא מגיב? בגלל שהבעלים של טוטנהאם יהודי, אז יש שתיקה בנושא?".

מנגד, אוהדים אחרים תמכו בסולומון: "לקלל שחקן שלך בגלל שהציג עובדות? זו חרפה. אסור להכניס פוליטיקה. הוא מגיע ממדינה ומשרת את האינטרסים שלה, הוא לא הסית לטרור או תמך בארגון טרור. ההודעות שהוא מקבל לא הוגנות".

בינתיים ישנם שחקנים בכירים בעולם שמגנים את ישראל ובעיקר מדובר בשחקנים ממגזר ערבי וביניהם כרים בנזמה וגם מסוט אוזיל. האחרון שפרש לפני מספר חודשים, זעם על הפגיעה בבית החולים בעזה והאשים את ישראל וזאת למרות ההודעה וההוכחות של דובר צה"ל. אוזיל כתב: "האם יש איזושהי סיבה בעולם להטיל פצצות בכל יום, בכל שעה, על בני אדם, ובמיוחד על ילדים במטרה להרוג אותם?! בהחלט לאאא!!! זה פשוט סיוט – איפה האנושיות". כוכב מכבי חיפה, דולב חזיזה, הגיב לו:  "עיניים כאלה גדולות ולא רואה כלום".

בינתיים, קבוצות ישראליות צריכות להתמודד עם קשיים בעקבות המלחמה וכעת תורה של מכבי תל אביב בכדורגל. האחרונה צריכה לשחק בחמישי הבא במשחק שלב הבתים במסגרת הקונפרנס ליג מול זוריה האוקראינית. במכבי תל אביב כבר שלחו בקשה לדחות את המשחק אבל זוריה מסרבת. בהודעה הרשמית שיצאה מהקבוצה האוקראינית נכתב: "אנחנו מבינים את הסיטואציה בישראל, שנמצאת במלחמה נגד טרור בשטחי המדינה ומתמודדת עם אובדן של אנשים רבים. למרות זאת, צריך לזכור שבאוקראינה מתנהלת מלחמה כבר כמעט 10 שנים ושהאנשים שלנו, האוהדים שלנו, עברו הרבה. היינו צריכים לעזוב את הבתים שלנו ולהתחיל את החיים מחדש. למרות תקופות קשות, זוריה מעולם לא ביקשה לדחות משחק באירופה. גם עכשיו זוריה נודדת בין מדינות במשחקיה ונוסעת 15-20 שעות באוטובוס כשצריך כדי לארח את משחקיה בפולין ואז חוזרת לאוקראינה".

קיראו עוד ב"ביזספורט"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.