עונת הדוחות בפתח - למה לצפות בוול סטריט?
אל תצפו לביצועים מרשימים במיוחד מהחברות בוול סטריט - האנליסטים צופים שההכנסות של החברות ברבעון השלישי יהיו גבוהות בממוצע ב-1.7% מהתקופה המקבילה בשנה שעברה. הרבעון השלישי בשנה שעברה היה רבעון שרוב החברות דיווחו על האטה בהכנסות.
העובדה שהחברות כנראה יראו צמיחה צנועה בהכנסות מעידה שהכלכלה בארה"ב עדיין לא חיה ובועטת, אם למישהו היה ספק. למרות התחזיות על גדילה בהכנסות הרווח למניה צפוי לרדת בממוצע ב-0.3%. החברות מתקשות יותר בצד הרווחים מאשר בהכנסות מכיוון ששולי הרווח קטנים בגלל גידול בהוצאות השכר שעולה בקצב מהיר יותר מהגידול במכירות.
נקודת האור היא אולי העובדה שהאנליסטים לא כל כך נחרצים בדעותיהם ושיש מקום להפתעה. התחזיות לרווח למניה של חברות ה-S&P 500 ירדו בערך ב-0.1% בחודש האחרון. "בגלל שהציפיות כל כך נמוכות לרבעון יש הרבה מקום להפתעות חיוביות", כותב קייל רודה, אנליסט מחברת קפיטל.
והנה, מעט הדוחות שהתפרסמו עד כה היו טובים יותר מהמצופה - 18 מתוך 21 החברות שדיווחו עקפו את תחזיות האנליסטים לגבי רווח למניה. פפסיקו למשל הפתיעה את השוק כשהראתה שהעלאת המחירים שלה לא הפריעה לה להגדיל את ההכנסות שלה בקצת פחות מ-7%, למרות שמספר המכירות ירד מעט.
- אמאר סוברמאניה עובר לאפל - במשימה להוציא אותה מהשיתוק הטכנולוגי
- לקראת פתיחת שבוע המסחר בוול סטריט - מה האנליסטים צופים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הבעיה מבחינת המניות היא שהשוק כבר מבטא את האופטימיות לגבי הביצועים של החברות, מה שאומר שעונת הדוחות כנראה לא תגרום לתזוזות משמעותיות בשוק. מדד ה-S&P 500 נסחר כבר במכפיל רווח עתידי של 18, לעומת מכפיל של 17 שהיה בתחילת השנה.
השוק צריך להיות מאוד בטוח בביצועים של חברה בשביל שהמניה תעלה, לא רק בטוח, וזה נכון במיוחד לאור העובדה שרוב המניות מתומחרות גבוה גם ככה. "הדבר המעניין ביותר יהיה התחזיות של החברות לשנת 2024 והאם הן חושבות שהן יצדיקו את ההערכות הגבוהות שלהן בשוק", כתב רודה.
סקטור אחד שיהיה מעניין לראות את התוצאות בו ואת התגובות אליהן הוא סקטור התעופה. שוק התעופה העולמי חווה עלייה חדה בביקושים מאז סוף עידן הקורונה וחברות התעופה חוזרות לקידמת הבמה לאחר שעתידן היה לא ברור. למרות ההייפ בענף, עברו כמה חודשים קשים על מניות חברות התעופה, מכיוון שמחירי הדלק עלו ועונת השיא של הקיץ הגיעה לסיומה.
- השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?
- מצרים מפחיתה ריבית בפעם החמישית השנה: האינפלציה בירידה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
- 1.ירידה בהכנסות של רוב החברות (ל"ת)מיתון בפתח 12/10/2023 17:07הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

השקעה בחו"ל: חמישה יעדים לרכישת דירה – עד מיליון שקל
בדיקה מקיפה: חמישה יעדי השקעה אטרקטיביים באירופה והסביבה שעדיין אפשריים עם תקציב ישראלי ממוצע
רכישת דירה בישראל הפכה לאתגר כלכלי עבור רבים, ולעיתים אף לחלום שהולך ומתרחק. וכאשר המחירים ממשיכים לנסוק, משקיעים רבים מחפשים אלטרנטיבות מעבר לים, במדינות שבהן סכום של כמיליון שקל (כ-230,000 יורו או 250,000 דולר נכון לדצמבר 2025) עדיין מאפשר רכישת נכס שלם ואף מניב.
בכתבה זו נסקור חמישה יעדים פופולריים בקרב משקיעים ישראלים: טביליסי (גאורגיה), אתונה (יוון), ליברפול (בריטניה), ליסבון (פורטוגל) וסופיה (בולגריה). נבחן את יתרונותיהם וחסרונותיהם, כולל נתוני מחירים, תשואות שכירות ממוצעות, שכר מקומי ואיכות החיים הכללית, כדי לספק תמונה מלאה עבור המשקיע הפוטנציאלי.
יוצאים לדרך: דרכון אירופי לא יזיק
לפני שנצלול לפרטי היעדים, חשוב להבין שבעלות על דרכון אירופי משנה את כללי המשחק. עבור ישראלים רבים המחזיקים בדרכון כזה (בעיקר פורטוגלי, רומני, פולני או גרמני), ההשקעה הופכת לפשוטה יותר מבחינה בירוקרטית ומיסויית. אזרחי האיחוד האירופי יכולים בדרך כלל לרכוש נכסים ללא הגבלות מיוחדות, ליהנות מחופש תנועה ומגורים, ולעיתים אף לזכות בהטבות מס מקומיות.
במדינות כמו יוון ופורטוגל, משקיעים ללא דרכון אירופי עשויים להיות זכאים לתוכניות "ויזת זהב", המעניקות אישור שהייה בתמורה להשקעה בסכום מסוים - אך מי שמחזיק כבר בדרכון חוסך את התהליך המורכב הזה.
- מחירי הדירות ירדו, ריבית המשכנתא ירדה - מתי יחזרו המשקיעים?
- מיומנו של יועץ השקעות - על הדילמה בין השקעה בבורסה להשקעה בדירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טביליסי, גאורגיה: עיר מתפתחת עם תשואות שיא
בירת גאורגיה הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה למשקיעים המחפשים הזדמנויות בשווקים מתפתחים. העיר העתיקה והיפה, עם המרחצאות הטרמליים והתרבות הים תיכונית-מזרח אירופית שובת הלב, מציעה שילוב של מחירים נמוכים ואפשרויות לתשואה גבוהה.
