"ההכנסות של TSMC ב-2025 יכולות להגיע ל-100 מיליארד דולר"
למרות האזהרות לגבי התאוששות מהירה של חברת השבבים הטאיוונית TSMC, יש הטוענים שהרווחים בטווח הרחוק יתגמלו היטב את מי שנשאר בסירה גם בתקופה הקשה הנוכחית. מחקר של חברת ניו סטריט ממליץ למשקיעים לשמור על הפוזיציות ב-TSMC, כשהאנליסט פייר פארגו מציב מחיר יעד של 700 דולר טאיווני - אפסייד של 34%.
משרדי TSMC בטאיוואן, קרדיט: אתר החברה
"אנחנו צופים תיקון כלפי מעלה בהכנסות של TSMC והגעה למספרים של 100 מיליארד דולר בשנת 2025" הוא כתב, "אנחנו מאוד רגועים מהעובדה שלחברה יש לקוחות חזקים, אותם כולנו מכירים, שיעזרו לה להתרומם לגבהים חדשים אחרי המהמורה שאנחנו רואים עכשיו".
ההכנסות של החברה הסתכמו ב-76 מיליארד דולר בשנה שעברה, והאנליסטים בניו סטריט צופים שירדו ל-68 מיליארד דולר בשנה הנוכחית - בדומה לצפי של החברה עצמה. הירידה מגיעה מירידה רחבה בביקוש למוצרי טכנולוגיה הנשענים על החלקים של TSMC כמו סמארטפונים, מחשבים ומכשירי חשמל אחרים.
- אנבידיה ו-TSMC מציגות את שבב הבלקוול הראשון שמיוצר בארה"ב
- TSMC בלב מהפיכת ה-AI: מעלה את התחזיות במעל 30%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל הביקוש למכשירים האלה צפוי לעלות עד שנת 2025 כאשר המלאים הגבוהים הקיימים אצל החברות כרגע ידוללו ויגיעו לרמות נורמליות. חברת השבבים הטאיוונית צפויה גם להרוויח מגידול בתחום מרכזי המידע שצובר תאוצה בקרב חברות ענק כמו אנבידיה, ברודקום, AMD ומארוול. "הירידה בהכנסות החברה בשנת 2023 היא רק חלק מהמחזור. התחזית שלנו תומכת בצפי הצמיחה של החברה לטווח של השנתיים הקרובות.
בניגוד לניו סטריט, יש מי שפחות אופטימיים לגבי TSMC. בג'יי פי מורגן אומרים שחזרה של יצרנית השבבים הטאיוונים לשגרה עוד רחוקה - "אנחנו צופים ירידה בהכנסות בשנה הבאה", כתב הבנק בדוח שלו על יצרנית השבבים. מוקדם יותר החודש דווח שיצרנית השבבים ביקשה מספקים לעכב אספקת ציוד ייצור בשל החשש מפני האטה בביקוש והדיווח שלח את מניות יצרניות השבבים הגדולות לירידה של 4%-5%. בג'יי פי מורגן אומרים "אנחנו צופים המשך ירידה בהכנסות של TSMC גם ב-2024 בגלל ביקושים נמוכים". ביולי האחרון הנמיכה TSMC את התחזיות לשנה הבאה והיא עכשיו צופה ירידה של 10% בהכנסות. ההנהלה ציינה שהיא רואה הידרדרות גרועה מהמצופה בכל הנוגע לביקוש לשבבים בשווקים שלא נוגעים לבינה מלאכותית ושיקום איטי מהמצופה בכלכלת סין.
- 1.בשנתיים הקרובות יקיץ הקץ על TSMC כי סין תפלוש לטאיוון. (ל"ת)כלכלן בכיר 01/10/2023 12:40הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.
"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.
טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.
דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- מכה לטראמפ ולרפובליקנים: שריל נבחרה למושלת ניו ג'רזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.
הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת Truth Social
