NIO מצטרפת לחגיגה ומשיקה סמארטפון שיתמוך במכוניות שלה
יצרנית הרכבים החשמליים NIO NIO INC מציגה סמארטפון (אנדרואיד) משלה וצופה שלפחות חצי מלקוחות החברה יקנו אותו. "עלות המכשיר תנוע בין 900 ל-1000 דולר, מחיר זולה ב-150 דולר לעומת ה- Huawei", אומר וויליאם לי, מנכ"ל החברה.
לי מוסיף ואומר: "כיום מחצית מהלקוחות שלנו מחזיקים באייפון בעוד שהמחצית השנייה משתמשים שמכשירי אנדרואיד של Huawei ומותגים אחרים. אני מאמין שהחלק של משתמשי האנדרואיד צפוי להחליף את המכשירים שלהם במכשירים שלנו."
NIO היא חברת הרכבים הסינית הראשונה אמנם אך לא היחידה שמוציאה טלפון משלה שלכאורה יסתנכרן במהירות לרכב ויהיו לו פונקציות מיוחדות. תהליך האספקה של המכשיר יתחיל בעוד שבוע, ב-28 לספטמבר. גם חברת הרכבים השבדית Polestar מתכננת להשיק מכשיר סלולרי שיסתנכרן עם הרכב שלהם וצפויה להשיק אותו בדצמבר. גם אפל APPLE ושיומי XIAOMI CORP ADR כבר מזמן התחילו לעבוד על המכוניות שלהן.
"עסקי הטלפונים שלנו לא נועדו להתחרות ביצרניות הטלפונים", אמר המייסד והמנכ"ל של ניו, וויליאם לי בשיחה אמש עם משקיעים וכתבים. "במקום זאת, נרצה להשתמש בטלפון ככלי לספק את החוויה הטובה ביותר למשתמשי הרכב שלנו", אמר לי, שהוביל את המהלך של יצרנית הרכבים. זאת כחלק מהניסיונות של חברות הרכבים החשמליים לשפר את יכולות הקישוריות שלהן באמצעות מכשירים סלולריים.
- דלק מוטורס מציגה את ה Voyah Courage וחוזרת לציי רכב
- דאונסייד של 19% - בגולדמן זאקס מורידים המלצה ל-NIO
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חברת NIO היא אחת מיצרניות הרכבים החשמליים הגדולות בעולם עם שווי שוק של 18.9 מיליארד דולר אבל היא נמצאת בתקופה לא הכי טובה. החברה נאבקת בהפסדים מתרחבים ובצניחה במכירות על רקע מלחמת המחירים המתנהלת בימים אלו בסין. זאת לאחר שהחברה פספסה את צפי האנליסטים המוקדם ברבעון השני הן בשורה העליונה והן בשורה התחתונה.
יצרנית הרכב החשמלי הציגה ברבעון השני של 2023 הכנסות של 8.77 מיליארד יואן (1.21 מיליארד דולר), ירדה של כ-15% בהשוואה לכ-10.29 מיליארד יואן ברבעון המקביל אשתקד ומתחת לצפי האנליסטים להכנסות רבעוניות של 9.25 מיליארד יואן צפוי.
בשורה התחתונה, רשמה החברה הפסד מתואם של 3.28 יואן (45 סנט) למניה, מתחת צפי האנליסטים להפסד מתואם של 2.45 יואן למניה. זאת בין היתר בשל שחיקה במרווחי הרווחיות הגולמי של החברה שעמדו ברבעון השני על 6.2%, ירידה ביחס ל-16.7% ברבעון המקביל אשתקד, אך עלייה מ-5.1% בהשוואה לרבעון הראשון של 2023. זאת לאחר שהחברה מסרה רק 23,520 כלי רכב במהלך הרבעון, ומכרה שורה של דגמים בהנחות משמעותיות.
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
מתחילת השנה, רשמה NIO ירידה של 12% ואילו ירידה של 59% ב-12 החודשים האחרונים. המניה נסחרת במחיר של 8.8 דולר ושווי שוק של 15 מיליארד דולר.
- 3.שי שטרית 22/09/2023 20:05הגב לתגובה זוכל מי שירכוש ניו, ירכוש גם את הפלאפון. צעד חכם.
- 2.המגיב 21/09/2023 11:31הגב לתגובה זוקצת יקר.
- 1.שמעון 21/09/2023 10:33הגב לתגובה זוהחברה בשיאה עמדה על 60 דולר למניה כעת פחות מ 9 דולר ירידה עצומה אומנם תחזיות היצור הולכות וגדלות אבל מה עם הרווחים והתאוששות מחיר המניה ????
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
צילום: Jens Mahnke, Pexelsעלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
יצרנית שואבי האבק החכמים חברת iRobot הייתה כוכבת של ממש בוול סטריט מאז הנפיקה לפני 20 שנה ועד לפני כארבע שנים. אבל הצעת רכש של אמזון לחברה, שעוררה התנגדות בקרב פוליטיקאים, והמכסים של טראמפ שפגעו במכירות של כל החברות האמריקאיות בסין, הובילו אותה כעת עד פשיטת רגל. וגם: העתיד הוורוד שנשקף לטבע ואיזו עסקת ענק מבטיחה את המשך התמיכה האמריקאית בישראל
לאחר שכמעט כל המניות במדד ה-S&P - ליתר דיוק 97% או 484 חברות - פרסמו את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, הסתבר שההכנסות עלו ב-8.2% - שיא של 12 רבעונים, הרווחים עלו ב-16.5% - שיא של 16 רבעונים, והרווחים הממוצעים הפתיעו בעלייה של 9.6% - שיא של 16 רבעונים. הקונצנזוס חוזה כעת שהעלייה בהכנסות וברווחים לשנת 2026 צפויה להיות חזקה מכפי שהעריכו, במיוחד מצד חברות מרכזי נתונים עם צבר הזמנות שהולך וגדל, חברת TSM מאיצה בניית מפעלים לשם כך.
זה באשר למיקרו. באשר למקרו, המצב אפילו טוב יותר. "זה עתה", כותב הוול סטריט ג'ורנל, "ראינו את הרבעון הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות מבחינת ההכנסות או בארבע שנים מבחינת הרווחים. הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתגבר על זעזועי הסחר וההגירה של 2025, תוך שהיא לועגת לציפיות הרווחות להאטה או אפילו למיתון, ועוקפת מדינות מפותחות אחרות".
אבל התקשורת לא יכולה לסגת מאווירת הפסימיות שהיא מפמפמת, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן. "סיבה אחת גדולה למצב (הטוב)", ממשיכה הכתבה, "היא שהאמריקאים, למרות התחזית הפסימית לגבי הכלכלה, למרות כעסם המתמשך על המחירים הגבוהים ואפילו על ההאטה בשוק העבודה, ממשיכים להוציא כסף. השקעות עסקיות עצומות במרכזי הנתונים ובפרויקטים אחרים שדרושים למרוץ הבינה המלאכותית גם הן מסייעות להגביר את צמיחת הכלכלה (ההשקעות בבינה מלאכותית וצריכת משקי בית היוו כמעט 70% מהצמיחה ברבעון השלישי). הכלכלה האמריקאית", מסכם המאמר, "לגלגה על רבות מהתחזיות הקשות מתחילת השנה, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקידו עם הבטחות גדולות להעלאת מכסים ולצמצום ההגירה".
מזה שנים אני חוזר וטוען שאסור למשקיעי המאה ה-21 לסמוך על כותרות ופרשנויות לצורך החלטות ההשקעה, כאשר המידע כולו נמצא בהישג יד ברשת. האמת? איני חושב שהפרשנים בתקשורת ישנו את קונספציית הפסימיות שבה הם לכודים, אבל טוב יעשה המשקיע אם תמיד ידבק בעובדות, הזמינות כולן ברשת, לפני שיפעל על סמך תחזיות המומחים.
- העלאת דירוג לטבע; מניית החברה בשיא של 8 שנים
- טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עסקת הגז של שברון מבטיחה עוד השקעות אמריקאיות
שברון היא צאצאית ישירה של ענקית הנפט סטנדרד אויל ופעילה ב-180 ארצות. החברה נוסדה בקליפורניה ב-1870 וכעת היא עוברת לטקסס, בגלל עלויות, רגולציה ובעיקר מסיבות פוליטיות. זו אחת מחברות האנרגיה המשולבות המובילות בעולם. החברה מייצרת נפט גולמי וגז טבעי, מייצרת דלקים לתחבורה, חומרי סיכה, פטרו כימיקלים ותוספים, ומפתחת טכנולוגיות בכל תחומי העיסוק שלה. היא גם נכנסת לעסקי אנרגיה חדשים.
