מוחמד סלאח
צילום: טוויטר ליברפול

המחליף המפתיע של סלאח? ליברפול מנסה לפתות את פליקס

הכוכב הפורטוגלי היה כבר בדרך לברצלונה ועשוי למצוא את עצמו תחת יורגן קלופ. מה יהיה מחיר ההשאלה?
מיכאל וייסרמן | (1)

ז'ואאו פליקס נחשב לאחד הכשרונות הגדולים אך כישרון שכלל לא מיצה את עצמו. במהלך החודש האחרון כבר היה הקשר הפורטוגלי בדרך לברצלונה אבל כעת מסתמן שיש כיוון נוסף - ליברפול.

מה יהיה היעד הבא? פליקס (צילום: טוויטר צ'לסי)

כפי שפרסמנו, הכוכב הגדול של המועדון האנגלי, מוחמד סלאח, קיבל הצעת עתק מקבוצת אל איתיחאד מערב הסעודית ולכן בליברפול כבר מחפשים אופציה חילופית. פליקס כאמור הצהיר בשבועות האחרונים כי חלומו היה לשחק בברצלונה ואף היה מוכן להתגמש בשכרו שעומד על 25 מיליון אירו, כאשר פליקס מוכן לקצץ עבור ברצלונה ל-15 מיליון אירו. בשביל המעבר לליברפול ירצה להישאר בחוזהו הנוכחי.

סוגיה נוספת שעלתה היא ההסכם בין המועדונים. אתלטיקו מדריד תסכים לשאול אותו לליברפול, כך על פי דיווחים הלילה, תמורת 30 מיליון אירו, או למכור אותו תמורת 100 מיליון אירו.

פליקס זוכה לעניין רב מצד מועדונים בערב הסעודית שמוכנים להכפיל את שכרו באתלטיקו, כמקובל במועדונים הגדולים. הקשר הצעיר מעדיף בשלב זה למצות את האופציות באירופה.

פליקס, 23, גדל במחלקת הנוער של בנפיקה ליסבון והפך לשחקן הצעיר ביותר בהיסטוריה ששיחק במועדון הבוגרים. הוא הפך לשחקן הצעיר ביותר שכבש שער בדרבי מול ספורטינג ליסבון. לאחר עונה אדירה בבנפיקה בה שותף ב-26 משחקים וכבש 15 שערים, החליטה אתלטיקו מדריד להחתים את הקשר בסכום חסר תקדים של 126 מיליון אירו, מה שהיה הסכום הגבוה ששילם המועדון מאז ומעולם.

הפורטוגלי חתם על חוזה ל-7 שנים, אבל כבר לאחר 4 שנים הבינו בספרד כי הטאלנט אינו ממצה ולו במעט את הכישרון שלו. בחודש ינואר האחרון הושאל פליקס לצ'לסי תמורת 10 מיליון ליש"ט, כאשר האנגלים אף הכניסו סעיף לפיו יוכלו לרכוש אותו בסוף העונה הקרובה בסכום של 89 מיליון ליש"ט. העובדה שצ'לסי הודחה וכלל אינה במאבק האליפות מבהירה כי האנגלים יוותרו על הפורטוגלי בסיום העונה. פליקס שותף רק ב-11 משחקים בצ'לסי וכבש 2 שערים בלבד. במדריד שותף הקשר ב-96 משחקים וכבש 25 שערים.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    שלומי 31/08/2023 12:05
    הגב לתגובה זו
    יופי שרק יקחו אותו כברזה יעשה פלאים לקבוצה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.