בדרך למיזוג? וויז מנסה לרכוש את סנטינל וואן
האם הסטארטאפ הישראלי וויז (Wiz) של אסף רפפורט בדרך לרכוש את חברת הסייבר סנטינל וואן? לפי דיווחים בבלומברג, התשובה היא חיובית. וויז, אף היא ענקית סייבר, בתחום הענן, עשויה ליצור מיזוג ענק בתחום הסייבר הישראלי. לפי הגיוס האחרון שלה, וויז מוערכת ב-10 מיליארד דולר וסנטינל וואן נסחרת לפי שווק שוק של 4.84 מיליארד דולר. על פי ההערכות, העסקה תהיה בסכום גבוה מ-5 מיליארד.
לפי בלומברג, וויז כבר מנהלת שיחות בנוגע למימון העסקה. היא תצטרך לגייס הון כדי לממן את המהלך ולכן נערכו שיחות עם מספר גופים פיננסיים. נראה כי גיוס המימון הוא השלב הקריטי בעסקה הזאת. לאחרונה דווח כי גם תומא בראבו מתעניינת ברכישה, וגם מתחרתה בארה"ב קראודסטרייק, שנסחרת לפי שווי של 35 מיליארד דולר, בעניין.
חשוב להדגיש כי סנטינל וואן משתפת פעולה עם וויז כבר עתה. בחודש מרץ הם יידעו את התקשורת בהחלטה לשלב ידיים בנוגע לפתרונות סייבר שמאפשרים הגנה על הענן.
הניסיון למכור את סנטינל וואן הוא לא בגדר הפתעה. לאחרונה דווח מספר פעמים כי היא שוקלת למכור והסתייעה בבנק השקעות כדי לקבל ייעוץ בנושא. החברה הוקמה ב-2013 על ידי תומר וינגרטן, אז נחשבה להנפקת הסייבר הגדולה ביותר בישראל. הוא הונפקה ב-2021 לפי שווי של 9 מיליארד דולר.
- 3.יריב 27/08/2023 18:25הגב לתגובה זועסקי רוח. הרבה לקוחות מרשימים אבל ללא רווחיות.
- 2.וייז "מוערכת ב 10 מילארד" חולמים חלומות.. (ל"ת)ברי 27/08/2023 12:11הגב לתגובה זו
- 1.אחד שלא יודע 27/08/2023 08:41הגב לתגובה זומגאלומניה מעולם לא הועילה לציבור, כך יהיה עם עובדי שתי החברות אם המיזוג ייתרחש. ברור שיפוטרו רבים מעובדי החברה הממוזגת, בך הכל בשתי החברות מועסקים כ 2,700 עובדים, כמה יפוטרו? שווי החברה המיצרפית יהיה אחרי זמן מסויים קטן מהשווי שחולמים עליו, לא אתפלא אם אחרי המיזוג ואחרי שתירגע ההתלהבות השווי יעמוד על פחות מ 10 מיליארד. יש סיבה לכך שסנטיננל נסחרת בשוויה הנוכחי שגם הוא מופרז לטעמי. הלברה מייצרת הפסדים, משמע היא מוכרת את מוצריה בהפסד כדי לרכוש נתח שוק, נראה שזה נגמר.. גם הגישה הזו וגם ההתרחבות. ודבר נוסף קטן, במצב הנוכחי לא נכון עבור Wiz לפרסם דוחות כספיים, זה מוקדם מדי. יש הבדל בין סיפורי ARR לבין הכנסות ורווחים.
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

מצרים מפחיתה ריבית בפעם החמישית השנה: האינפלציה בירידה
האינפלציה במצרים 12.3%, הריבית על הלוואות כ-20%
הבנק המרכזי של מצרים הודיע על הפחתת ריבית חמישית בשנת 2025, לאחר שהאינפלציה הפתיעה כלפי מטה ואפשרה למעשה מדיניות מוניטרית מקלה יותר. הריבית על פיקדונות ירדה ב-100 נקודות בסיס לרמה של 18%, והריבית על הלוואות ירדה באותו שיעור ל-21%.
המהלך, של הבנק המרכזי שיצר הפתעה בקרב חלק מהכלכלנים, משקף את ניסיונה של קהיר לאזן בין הורדת עלויות המימון של המדינה והמערכת הבנקאית לבין שמירה על יציבות מחירים. למרות שהאינפלציה עדיין נמצאת ברמה דו-ספרתית, ההאטה האחרונה בקצב עליית המחירים מאפשרת לבנק המרכזי להמשיך בהדרגתיות במסלול ההורדות.
אינפלציה נמוכה מהצפוי
הגורם המרכזי שהביא להורדת הריבית הנוספת הוא ירידת האינפלציה הכללית ל-12.3% בנובמבר, נתון מפתיע לנוכח קיצוץ בסובסידיות הדלק שנעשה כחלק מרפורמות בתמיכת קרן המטבע. הבנק המרכזי ציין כי עדיין קיים לחץ מתמשך באינפלציה שאינה מזון, כמו עלויות שירותים וסחורות שאינן בסיסיות, וכן מתיחות גיאופוליטית עולמית כגורמי סיכון. המסר הוא שהקיצוץ מהווה התאמה זהירה לנתונים ולא שינוי מהותי במדיניות.
נזכיר כי בתחילת 2024, מצרים העלתה את הריבית לשיא והפחיתה את ערך המטבע בכ-40%. צעדים אלו היו חלק מתיקון רחב שנועד לייצב את שוק המטבע, לצמצם עיוותים ולאפשר כניסת מימון חיצוני. במקביל, מצרים קיבלה חבילת תמיכה גלובלית בהיקף של כ-57 מיליארד דולר כדי להתמודד עם לחצים חריפים כמו מחסור במטבע זר ותשלומי ריבית כבדים על התקציב. כל שינוי בריבית נבחן גם דרך הפריזמה של שירות החוב: ריבית גבוהה מדי מכבידה על המדינה, אך ריבית נמוכה מדי עלולה לפגוע ביכולת למשוך הון זר.
- לאומי מספק מימון של 1.7 מיליארד לקיסטון בריבית טובה וזה עדיין מעל ריבית המשכנתא שלכם
- טראמפ: אם השווקים חזקים יו״ר הפד צריך להוריד ריבית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המטרה: אטרקטיביות למשקיעים זרים
מאז תחילת 2025, מצרים מבצעת הורדה הדרגתית בריבית תוך שמירה על פער מספיק גדול כדי להישאר אטרקטיבית למשקיעים זרים באפיקי חוב מקומיים. זהו איזון מורכב: הורדת הריבית מקלה על התקציב ועל פעילות עסקית, אך אם היא מהירה מדי, עלולה להתחדש לחץ על המטבע ועל האינפלציה.
