גריפ סקיוריטי
צילום: אריק סולטן

גריפ סקיוריטי, גייסה 41 מיליון דולר

ההשקעה הנוכחית נועדה לסייע לחברה להאיץ את פיתוח המוצר ואת ההתרחבות הגלובלית שלה; גייסה עד כה 66 מיליון דולר
דור עצמון |

גריפ סקיוריטי (Grip Security), גייסה 41 מיליון דולר בסבב B בהובלת Third Point Ventures. בסבב השתתפו משקיעת הסיד של החברה, קרן YL Ventures, וכן Intel Capital ו-The Syndicate Group. החברה, שנוסדה לפני כשנתיים וחצי, גייסה עד כה סכום כולל של 66 מיליון דולר. ההשקעה הנוכחית נועדה לסייע לחברה להאיץ את פיתוח המוצר ואת ההתרחבות הגלובלית שלה.

המוצר של גריפ נועד למפות ולהציג בפני מנהלי אבטחת מידע בארגונים את כל מאות ולעתים אלפי אפליקציות ה-SaaS הנמצאות בשימוש הארגון. הפלטפורמה מזהה יישומים, חשבונות פעילים וגם חשבונות רדומים בעלי גישה לא מפוקחת ומתמשכת לנתוני לקוחות. כיום ישנן למעלה מ-75 אלף אפליקציות SaaS בשוק, שבהן נאגרת כמות מידע משמעותית, ומספר ההרשאות הכוללות גישה לאפליקציות האלו גדל. המידע אינו מאוחסן בתוך הארגון אלא זז בקצב מהיר בענן, ולצוותי אבטחת המידע אין אפשרות אפקטיבית לדעת למי יש גישה למידע ואילו הרשאות חדשות התווספו. שימוש לא מבוקר באפליקציות SaaS גורם לאובדן שליטה על כמות המשתמשים הלא מפוקחים ובכך לחשיפת מאגרי המידע של הארגון לתקיפות.

המוצר של גריפ נועד לאפשר גילוי מהיר של איומים אלו, תיעדופם וניהול כלל תהליכי הטיפול והתיקון הנדרשים - כל זאת, בפלטפורמה אחת. החברה עושה שימוש בטכנולוגיה המבוססת על אבטחת זהויות, וכך נותנת לצוותי האבטחה כלי שמגן על השימוש השוטף באפליקציות הארגוניות בצורה פשוטה להטמעה. בשנה האחרונה נרשמה עלייה של כ-400% בהכנסות של החברה.

בין הלקוחות של גריפ נמצאים בנקים, בתי חולים, וגם חברות Fortune 500. משרדי החברה ממוקמים בישראל (תל אביב) ובארה"ב (בוסטון), ולחברה 75 עובדים בשני המוקדים. צוות ה-R&D של החברה נמצא בישראל והוא שילש את גודלו בשנה האחרונה על מנת לתמוך בצמיחה מואצת זו.

מנכ"ל גריפ, ליאור יערי: "הצמיחה המהירה שלנו, הן מבחינת גודל החברה, מספר הלקוחות ואיכות המוצר, היא תוצאה ישירה של צוות חזק טכנולוגית ומקצועית אשר שוקד על התאמת המוצר לצרכי השוק. וזו רק ההתחלה - אנו ננצל את ההון שגייסנו על מנת לממש את החזון שלנו, להגדיר ולהוביל את שוק ה-SaaS Security. לצורך כך אנחנו מתכננים להתרחב בישראל ובארה"ב בצוותי R&D וה-Go-to-Market שלנו".

ספיר הרוש, שותפה בקרן Third Point Ventures: "יש לקרן ניסיון של למעלה מ-20 שנה באיתור חברות הפותרות בעיות מהותיות עבור ארגונים גלובליים. אצל גריפ זיהינו את היכולת לפתור נקודת כאב מהמשמעותיות שיש כיום לצוותי האבטחה, ובעזרת הטכנולוגיה הייחודית שפיתחה, לספק מענה יעיל וקריטי לשורה ארוכה של לקוחות. מלבד כמות הלקוחות, גריפ עובדת עם ארגונים גלובליים שאנו אישית מכירים כמחמירים ותובעניים במיוחד בתחום האבטחה, והיכולת שלה לזכות באמונם לאורך זמן מרשימה ביותר על אף היותה חברה הנמצאת בשלב הצמיחה המוקדמת".

עופר שרייבר, שותף בכיר בקרן YL Ventures אשר הובילה את סבב הסיד של גריפ והשתתפה בסבבי ה-A וה-B שלה: "גריפ מוכיחה שגם בתקופות מאתגרות, חברה שיש לה מוצר חזק שנותן מענה אמיתי לבעיות אקוטיות יכולה לשגשג. היזמים השכילו לפתור בעיה שכל חברה, גדולה כקטנה, סובלת ממנה - האתגר שבאבטחת השימוש הגובר באפליקציות SaaS בארגונים - ולכן המוצר מצליח גם בהיקפים גדולים. אין לנו ספק שגריפ תמשיך לצמוח ולהוביל בתחומה".

קיראו עוד ב"BizTech"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, קרדיט: חנה טייבאלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, קרדיט: חנה טייב

רשות החדשנות משיקה שלוש תכניות דגל בהיקף של 180 מיליון שקל

שלושת המאגדים החדשים בהיקף כולל של כ-180 מיליון שקל לשלוש השנים הקרובות, מציבים את ישראל בלב זירת המחקר והפיתוח העולמית בתחומי איכות הסביבה, טכנולוגיות חישה וחומרה מתקדמת. מדובר ביוזמות רחבות-היקף שיחברו בין תעשייה, ממשלה ואקדמיה - ובהן חברות ענק כמו אנבידיה, רפאל, אלביט והתעשייה האווירית, לצד מכון ויצמן, מכון וולקני והאוניברסיטה העברית

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רשות החדשנות

רשות החדשנות הודיעה על השקת שלוש תכניות דגל בהיקף כולל של כ-180 מיליון שקל לשלוש השנים הקרובות, במסגרת מאגדי מחקר יישומי שנועדו להעניק לתעשייה הישראלית יתרון תחרותי וליצור אימפקט כלכלי וסביבתי משמעותי. שלושת המאגדים - Green Soil, DiamondSEMI IL ו-NDT - ממוקדים בליבת החדשנות הישראלית: טכנולוגיות סביבתיות, רכיבי חומרה מתקדמים ומדע החומרים.

ד"ר אלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, מסביר כי "שלושת מאגדי הדגל החדשים שאישרנו הם ביטוי עוצמתי ליכולת של ישראל לקחת את המדע והידע המצטבר באקדמיה ולהפוך אותו למנועי צמיחה כלכליים ותעשייתיים אמיתיים. הם מדגימים את העומק והבשלות של החדשנות הישראלית: מההתמודדות עם אתגרי הסביבה והאקלים דרך פיתוח רכיבים מבוססי יהלום שיכולים לשנות את תעשיית המוליכים למחצה ועד טכנולוגיות חישה ובדיקה מתקדמות שמציבות את ישראל בלב המהפכה התעשייתית הבאה".

"המאגדים האלה מראים איך השקעה ממשלתית חכמה, ממוקדת וארוכת טווח יכולה להצמיח ידע חדש, ליצור יתרון טכנולוגי ולבנות תשתיות של מצוינות שישרתו את הכלכלה הישראלית לשנים רבות קדימה. זהו בדיוק השילוב הייחודי של מדע, תעשייה וחזון שמבדיל את ישראל משאר העולם ומאפשר לה להיות לא רק מעצמת סטארט-אפים, אלא מעצמת עומק טכנולוגי גלובלית".

"האתגר האמיתי שלנו כיום הוא להמשיך לייצר חדשנות שמבוססת על ערך אמיתי - על מדע, על תעשייה ועל יכולת יישומית. זהו השלב בהתפתחות של ההייטק הישראלי - המעבר מהמהירות אל העומק, מהמוצר הבודד אל תשתיות שמעצבות את העתיד".

שלושת מאגדי הדגל: טיהור קרקעות, רכיבי מוליכים למחצה מבוססי יהלומים וטכנולוגיות בדיקה

Green Soil היא תכנית לפיתוח טכנולוגיות ביולוגיות לטיהור קרקעות ומי תהום מזיהומים קשים, בהם PFAS (תרכובות כימיות עמידות), חומרי נפץ ודלקים. הפיתוח מבוסס על שימוש בחיידקים ובמרכיבים ביולוגיים מותאמים לפירוק מזהמים בשטח עצמו ובעומק הקרקע, תוך שילוב שיטות החדרה וניטור מתקדמות. התכנית מאגדת 10 חברות ו-16 קבוצות מחקר ובהן אלביט, נטפים, בז"ן, נצר השרון ומכון וולקני, וצפויה לפתוח לשוק הישראלי והעולמי הזדמנויות בהיקפים של מאות מיליארדי דולרים.