מכבי נתניה גביע הטוטו
צילום: מכבי נתניה

כמה כסף תקבל הזוכה בגביע הטוטו?

המפעל יצא לדרך בשבוע שעבר עם שלב הבתים. כמה תרוויח כל קבוצה על ניצחון וכמה על הפסד?

מיכאל וייסרמן | (1)

גביע הטוטו 2023/24 יצא לדרך בשבוע שעבר - מכבי תל אביב עלתה לחצי הגמר בזכות ניצחון במשחק האירופאיות על הפועל באר שבע, בתוצאה 1:6. מכבי חיפה עלתה לחצי הגמר בזכות ניצחון במשחק "אלוף האלופים" על בית"ר ירושלים - 1:3.

יחגגו גם העונה? קהל מכבי נתניה (צילום: שלומי גבאי)

כעת הטורניר תופס תאוצה עם שני בתים ושתי המנצחות בהם יעלו לחצי הגמר וישחקו נגד מכבי חיפה ומכבי תל אביב. שאר הקבוצות ימשיכו את הטורניר במשחקי הדירוג כאשר כל שאר המדורגות בצמרת יקבלו מענקים.

עבור רוב הקבוצות מדובר בהכנה לקראת עונת המשחקים בליגת העל, אך עבור קבוצות רבות זה מפעל חשוב שיכול לסייע להן מבחינה כלכלית.

המנצחת בטורניר תקבל סכום של 900 אלף שקל, שעבר בעונה שעברה למכבי נתניה שזכתה בזכות ניצחון במשחק הגמר על הפועל באר שבע. הקבוצה שתפסיד בגמר תקבל סכום 650 אלף שקל. חשוב לציין כי מתניה חילקה מענקים לשחקנים עבור הזכיה. המענקים מוערכים במיליון שקל, כך שזכיה במקום השני הייתה "כלכלית" יותר. קבוצות שיסיימו במקומות השלישי והרביעי יזכו למענק של 360 אלף שקל. המקום החמישי יקבל 350 אלף שקל.

מקומות 6-7 יקבלו 300 אלף שקל, המקום ה-8 יקבל סכום של 250 אלף שקל והמקום ה-9 סכום של 200 אלף שקל. מקומות 10-11 יקבלו סכום של 170 אלף שקל, מקומות 12-13 יקבלו סכום של 140 אלף שקל ואילו הקבוצה שתסיים במקום האחרון - 110 אלף שקל. הקבוצה שסיימה במקום האחרון בעונה שעברה היא הפועל חיפה.

מעבר לכך, יש גם מענקים על תוצאות. כל ניצחון יעניק למנצחת סכום של 50 אלף שקל. קבוצה שתסיים בתיקו תקבל 40 אלף שקל והקבוצה המפסידה מקבלת מענק כספי של 30 אלף שקל.

כל 14 הקבוצות ישחקו בטורניר. המועדון שזכה בכמות הגבוהה ביותר של גביעים במפעל הוא מכבי תל אביב (7 זכיות). הפועל ראשון לציון זכתה בטורניר בליגה הלאומית בעונה שעברה. בניגוד למשחקי גביע המדינה, בגביע הטוטו תיקו מוביל פנדלים ולא להארכה.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    4ןקף 30/07/2023 22:07
    הגב לתגובה זו
    איי שיט
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.