חברת Wing Cloud מגייסת 20 מיליון דולר ומשיקה את Winglang - שפת תכנות ייעודית לענן
Winglang היא שפת תכנות בקוד פתוח המאפשרת למפתחים האחדה בין תשתיות ענן וקוד אפליקציות במודל אחד שעובד עם AWS, Azure, GCP, Kubernetes serverless, ועוד.
Wing Cloud, שפיתחה את שפת התכנות החדשה והייעודית לפיתוח בענן, Winglang, נחשפה היום והודיעה על גיוס 20 מיליון דולר בסבב סיד בהובלת Ventures Battery Grove Ventures, StageOne Ventures.
בין המשקיעים שהצטרפו לסיבוב נמנים עמית אגרוואל, נשיא Datadog; ארמון דדגר, מייסד שותף ומנהל טכנולוגיות HashiCorp; בני שניידר, מייסד שותף של Salto; זאק קנטר, מייסד Stedi, ובכירים נוספים בתעשיית הטק.
משרדי Wing Cloud ממוקמים בתל אביב והיא מונה כ-16 עובדים. החברה נוסדה על ידי אלעד בן-ישראל (מנכ"ל), מהנדס בכיר לשעבר בחטיבת הענן של אמזון שיצר מספר פרויקטים בתחום תשתיות הענן, ושי בר (סמנכ"ל תפעול), מתכנת לשעבר במייקרוסופט, משקיע, ויזם שמכר את חברת Aniways ל-Verizon בשנת 2015.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שפת התכנות הייעודית לענן שפיתחה החברה בקוד פתוח, Winglang, נוצרה כדי לאפשר למפתחים לבנות באופן נוח ופשוט מערכות מבוזרות המשתמשות בתשתיות ענן.
הקומפיילר של Winglang מייצר הגדרות תשתית ל-Terraform, CloudFormation וכלים אחרים; ובנוסף קוד JavaScript שמיועד לרוץ על פלטפורמות מחשוב כגון AWS Lambda, Kubernetes ופלטפורמות מחשוב קצה.
לפי סקר של Sentry ו-SlashData, האתגר הנפוץ ביותר של חברות שבונות מערכות ענן הוא טשטוש הגבולות בין מפתחי האפליקציה ובין אנשי התשתית. על מנת להתמודד עם אתגר זה, Wing Cloud משיקה לצד Winglang גם גרסת בטא סגורה של Wing Cloud Console, פתרון ניהול ענן ויזואלי המאפשר למפתחים ולמפעילי תשתית לחלוק תצוגה בזמן אמת של ארכיטקטורת האפליקציה וזרימת הנתונים.
אלעד בן ישראל, מנכ"ל ומייסד שותף: "בשנים האחרונות הענן התפתח לכדי פלטפורמת מחשוב בעלת כוח עצום. עם זאת, כמתכנתים אנחנו עדיין נדרשים להתמודד עם כמות לא הגיונית של דרישות לא פונקציונליות כגון אבטחת מידע, ניהול הרשאות גישה, תצורת הרשת, הטמעה והקצאת משאבים. עם Winglang, אנחנו מפשטים באופן דרמטי את הטיפול במשימות אלה ואתגרים נוספים הקשורים בבניית אפליקציות על גבי תשתיות ענן, ומאפשרים למפתחים להתרכז בבניית האפליקציה ויצירת ערך ללקוחותיהם".
- טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
אריק רידוץ', אמר כי מדובר "בשפת התכנות של העתיד. ההשלכות מרחיקות לכת, ויגרמו למתכנתים לפשט תהליכים באמצעות שפת תכנות ייחודית, שנועדה לעידן הענן".
לוטן לבקוביץ', שותף כללי בקרן Grove Ventures: "העלייה בכמות שירותי תשתיות הענן הזמינים והעובדה שהפתרונות הקיימים אינם מאפשרים לייצג כראוי את היחסים הסבוכים בין שכבת הלוגיקה של הקוד לבין התשתית של שירותי הענן מביאות בסופו של דבר לפגיעה בפרודוקטיביות של אנשי פיתוח רבים. שפת Winglang של Wing Cloud צפוייה לחולל מהפכה באופן בו מפתחים בונים תוכנות בענן, להפחית מורכבויות ולאפשר אופטימיזציה של תהליכי עבודה. לצידה Wing Cloud Console תפשט את ניהול אפליקציות הענן ותאפשר למפתחי תוכנה ומהנדסי DevOps לעבוד יחד באופן מיטבי, והיא מהווה בעינינו את העתיד של בניית מערכות בענן".
יובל כהן, שותף מנהל בקרן StageOne Ventures: "אנו רואים מספר גדל והולך של פתרונות המנסים להתמודד עם האתגרים השונים שמפתחים וארגונים נתקלים בהם כשהם בונים תוכנות על גבי הענן. רבים מהפתרונות הללו מטפלים בסימפטומים ולא בבעיות היסודיות. מדהים לראות כיצד גישת שפת התכנות לענן של Wing Cloud מסוגלת לפתור כל כך הרבה מהאתגרים הללו בבת-אחת. אנו אוהבים את החזון הנועז והגדול של החברה ומאמינים שתוכל להביא ערך אדיר בתעשייה. הצוות של החברה כולל מגוון כישרונות יוצאים מן הכלל, כישורים ותשוקה משותפת לחדשנות, וזו אחת הקבוצות החזקות והמרשימות שפגשנו לאחרונה".
ברק שוסטר, Venture Partner בקרן Battery Ventures: "הודות לפתרונות של Wing Cloud ושל ה-Wing Compiler, צוותי הפיתוח יוכלו להתמקד ביצירת ערך ללקוחותיהם במקום להתעסק בעבודות תשתית ענן מייגעות. Wing מאפשרת למתכנתים חוויית פיתוח פשוטה לאפליקציות על גבי הענן, מבלי להתפשר על זמינות וגמישות התשתיות. התקדמנו כתעשייה לעידן של DevOps ו-Serverless, והגיעה העת שמפתחי אפליקציות יאמצו את המתודולוגיות האלו באופן פשוט יותר. אני מאמין של-Winglang יש את היכולת לשנות את זה".
עמית אגרוואל, נשיא Datadog: "הבנייה וההרצה של אפליקציות בסקייל גדול על גבי מספר ספקי ענן ברחבי העולם הן אתגר הנדסי מורכב, ומרבית לקוחות האנטרפרייז נדרשים לו בגלל סיבות מסחריות וצרכי אחסון מידע. אני נרגש מאוד להשקיע ב-Wing Cloud, משום שהמוצר שפיתחה החברה מאפשר למפתחים לפשט את יסודות הפיתוח והעבודה על גבי תשתיות הענן באופן אלגנטי, וכן להשתמש בפיצ'רים טכניים של ספקי ענן ספציפיים כשהם זקוקים לכך".
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
