איילון נתיב כביש תחבורה ציבורית
צילום: דוברות נתיבי איילון, עמוס לוזון-צלמים

החל מיולי - עלייה במחירי הנסיעה בתחבורה ציבורית

ההתייקרות צפויה לעמוד על 12%, במשרד התחבורה מיהרו להאשים את הממשלה הקודמת במצב. עדיין ניתן למתן את העלייה אם רגב תוותר על תוכנית "צדק תחבורתי"
אדיר בן עמי | (4)

תעריפי הנסיעה בתחבורה ציבורית צפויים להתייקר ב-1 ביולי בכ-12%, זאת בעקבות עליית מדד סל התשומות של התחבורה הציבורית.

שרת התחבורה מירי רגב מיהרה להאשים את הממשלה הקודמת, שאיננה בשלטון כבר חצי שנה ואמרה "מדובר בירושה שקיבלנו מהממשלה הקודמת, על התקנה של העלאת המחירים חתמו שר האוצר הקודם ליבר-מס (כך נכתב במקור) והשרה לשעבר מיכאלי". עוד הוסיפו ממשרד התחבורה כי "מרגע שהשרה רגב עודכנה על המצב היא פועלת יחד עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' במטרה לדחות את הגזירה ולמצוא פתרון להתייקרות מחירי התחבורה הציבורית".

שרת התחבורה הקודמת מיכאלי ושר האוצר הקודם ליברמן דווקא פעלו כדי למנוע התייקרות בשיעור של 6.5% בתעריפי התחבורה הציבורית שתוכננה לאפריל 2022. באוגוסט השיקו השניים את רפורמת התעריפים "דרך שווה", שהעלתה את מחירי הנסיעה בחלק מהערים והוזילה ברובן.

העלייה בתעריפי הנסיעות בתחבורה ציבורית תשפיע על תוכניתה של רגב להוזיל את המחירים בספטמבר הקרוב. בהתאם לתוכנית שנקראת "צדק תחבורתי" שלה הוקצו 360 מיליון שקל, הייתה צפויה הוזלה בתעריפי הנסיעה של 50% במוקדים שונים בפריפריה, נכים ובעלי מוגבלויות היו צפויים לקבל הנחה של 50% וצעירים בגילאי 18-26 הנחה של 33%. בעקבות העלייה המחיר צפוי להיות גבוה יותר מהתכנון.

במשרד האוצר אמרו כי פנו כבר לפני שבועיים למשרד התחבורה והזהירו מפני העלייה ואף הציעו למשרד להשתמש בחלק מהכספים שנועדו לתוכנית "צדק תחבורתי" על מנת להוזיל את מחירי הנסיעות ולמתן את העלייה הצפויה, אך לא קיבלו תגובה. בנוסף, במשרד האוצר התנגדו לתוכניתה של רגב ואמרו כי נכון יהיה להשתמש ב-360 מיליון השקלים לטובת הוספת קווי אוטובוסים נוספים על רקע העומסים בתחבורה הציבורית.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    איתן 19/06/2023 23:05
    הגב לתגובה זו
    שעושקים את האנשים הכי חלשים ועניים בחברה שאין להם שום ברירה אחרת ונאלצים לנסוע בתחב"צ.
  • 2.
    לילי 19/06/2023 20:22
    הגב לתגובה זו
    ועוד יש להם חוצפה להנדס מדד ל 0.2% - מדינת בננות
  • 1.
    מהפקק 19/06/2023 19:43
    הגב לתגובה זו
    המלחמה בפקקים מחייבת תחבורה ציבורית זולה ביותר . אוטובוס אחד על הכביש חוסך מקום של עשרות מכוניות פרטיות בפקקים .עד שנזכה למטרו אנחנו עלולים להשתגע .
  • נכה 27/06/2023 01:53
    הגב לתגובה זו
    מדובר בירושה ממשלה קודמת, היא רק לא מוכנה שזה יבוא על חשבון הנכים
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

באר שבע
צילום: משרד גיורא גור אדריכלים

הממשלה אישרה תכנית לפיתוח מטרופולין באר שבע בכמיליארד שקלים

בהחלטת ממשלה להזנקת באר שבע והנגב בהובלת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ אושרה תוכנית אסטרטגית לחיזוק ופיתוח מטרופולין באר שבע בהשקעה כוללת של כמיליארד שקל

רן קידר |
נושאים בכתבה באר שבע

בהחלטת ממשלה להזנקת באר שבע והנגב בהובלת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ אושרה תוכנית אסטרטגית לחיזוק ופיתוח מטרופולין באר שבע בהשקעה כוללת של כמיליארד שקל. ההחלטה גובשה במסגרת עבודת מטה של משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר ועתידה לתמוך בהעתקת מחנות צה״ל לנגב, לשפר את התשתיות, איכות החיים וההזדמנויות עבור תושבי הנגב, המשרתים ומשפחותיהם. 

ההחלטה מהווה אבן יסוד לשינוי היסטורי שעתיד לעצב את פני הנגב לדורות הבאים. ההחלטה כוללת השקעה של כמיליארד שקלים ומתמקדת בארבעה תחומים מרכזיים: צמיחה כלכלית, פיתוח תשתיות תחבורה, שיפור איכות החיים והביטחון האישי, וחינוך והון אנושי. בתחום הצמיחה הכלכלית, יושקעו כ-200 מיליון שקל בפיתוח האקו-סיסטם הקיים בין האקדמיה, התעשייה והצבא. במסגרת זו יוקם מרכז מו"פ דואלי יישומי בשיתוף מפא"ת, ייפותחו תחומי החדשנות והסייבר, יושקעו משאבים בתעסוקה ותיירות ופיתוח העיר העתיקה כמוקד תיירות ומגורי צעירים. 

בתחום התחבורה, יושקעו תקציבים משמעותיים בפיתוח תשתיות תחבורה מתקדמות, לרבות תכנון והקמה של רכבת קלה בבאר שבע, הכוללת תוואי לבית החולים החדש שיוקם בעיר, בהתאם לצרכי עיר מטרופולינית ותיתן מענה לגידול הדמוגרפי הצפוי. בתחום איכות החיים והביטחון האישי, יושקעו כ-500 מיליון שקלים בשיפור ביטחון הפרט, לרבות הקמת תחנת משטרה חדשה, הרחבת משל"ט דרום, פיתוח תשתיות טכנולוגיות מתקדמות להתמודדות עם אתגרי המרחב. 

בנוסף, יושקעו משאבים בתחום הבריאות בדגש על הגדלת מספר הפסיכולוגים ומקצועות הפרא-רפואיים, וכן בהתחדשות עירונית, תרבות וספורט, כולל תכנון מכון ווינגייט בבאר שבע והקמת מבני ציבור בעיר. בתחום החינוך וההון האנושי, יושקעו כ-120 מיליון שקלים בפיתוח החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, ובהשכלה הגבוהה, תוך דגש על מקצועות טכנולוגיים, קידום מצוינות והקמת מרכז רשותי למקצועות ה-STEM. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו: ״אנחנו מביאים היום לממשלה תוכנית סיוע גדולה לבאר שבע, בסך של למעלה ממיליארד שקל. זה כולל חיזוק בתחומים רבים שהם חשובים לאזרחי באר שבע: רכבת קלה, עזרה בסייבר, במו"פ, בפיתוח, בפרנסה. הפעולות שלנו יביאו לחיזוק של כל אזור הנגב. זה תואם את התוכנית שאני מוביל מזה שנים, יחד עם חבריי לממשלות ישראל, לחזק את הדרום על ידי השילוב המוצלח של תשתיות ממשלתיות ועידוד הסקטור הפרטי״.