יואב שטרן סטרטסיס
צילום: סטרטסיס

סטרטסיס מקבלת הצעת רכישה מ-3D - המניה תעלה, אבל לא בטוח שהרכישה תושלם

סטרטסיס שקיבלה הצעת רכישה מננו (מלאת המוזמנים, אבל עם תוכן עסקי מועט), בחרה להתמזג עם דסקטופ מטאל מהענקיות בתחום כדי לברוח מננו. 3D המובילה בתחום לא רוצה להיות מס' 2 אז היא מציעה לרכוש את סטרטסיס 
נתנאל אריאל | (3)

סטרטסיס הישראלית שהיא אחת מהשחקניות הבולטות בתחום הדפסת תלת מימד קיבלה הצעת רכישה מהמתחרה הגדולה 3D Systems. מיזוג בין השתיים אומנם יהפוך אותן לגוף הדומיננטי ביותר בענף ויאפשר להן להתמודד טוב יותר מול החברות המסורתיות שמפתחות ומקימות פעילות של הדפסה בתלת מימד.  אבל הצעת הרכישה של 3D מגיעה כדי למנוע מסטרטסיס את ההובלה בשוק בהמשך למיזוג עליו דווח לפני מספר ימים עם דסקטופ מטאל.

דר יואב זייף, סטרטסיס

 דר יואב זייף, סטרטסיס

3D שנסחרת ב-1.1 מיליארד דולר בעוד סטרטסיס נסחרת ב-1 מיליארד דולר, מציעה לשלם על כל מניית סטרטסיס 7.5 דולר מזומן ו- 1.2507 מניות מונפקות חדשות של 3D. העסקה הזו מבטאת ערך כולל של כ-17.5 דולר (מניית 3D נסחרת בכ-8.3 דולר), בעוד מניית סטרטסיס נסחרת בכ-14.6דולר. מדובר על פרמיה של 20%.  הפרמיה הזו תיסגר בחלקה היום במסחר.

ההודעה על הרכישה מגיעה ימים ספורים אחרי שסטרטסיס חתמה על רכישת דסקטופ מטאל, בעסקת החלפת מניות מלאה. השלמת העסקה צפויה ברבעון רביעי 2023 והיא כפופה לתנאים מסויימים, בהם אישור בעלי המניות של סטרטסיס ודסקטופ מטאל וקבלת אישורים ממשלתיים ורגולטוריים שונים.

דירקטוריון סטרטסיס הודיע כי ייבחן ויעריך בקפידה את ההצעה, וזאת בהתאם לחובת האמון שלו, ובהתייעצות עם יועציו הפיננסיים והמשפטיים הבלתי תלויים, ובהתאם להתחייבויות החברה הנובעות מהסכם המיזוג עם דסקטופ מטאל. דירקטוריון סטרטסיס לא קיבל כל החלטה בדבר ההצעה בהקשר הכולל של הסכם המיזוג, אשר נשאר בתוקף, והוא אינו משנה את האישור וההמלצה בדבר כדאיות המיזוג, שניתנו פה אחד.

דירקטוריון החברה מסביר כי בשלב זה בעלי המניות של סטרטסיס אינם צריכים לנקוט כל פעולה בקשר להצעה מ- 3D Systems.

כתבות קשורות:

סטרטסיס מתמזגת עם דסקטופ מטאל - למה זה טוב?

סטרטסיס רוצה להגיע להכנסות של מיליארד דולר בשנת 2026, קופצת ב-11%

סטרטסיס בעין הסערה - למה 3D רוצה לרכוש אותה?

ב-30 במאי הודיעה סטרטסיס, כי דירקטוריון החברה קבע פה אחד, לאחר התייעצות עם יועציו הפיננסיים העצמאיים והמשפטיים, כי הצעת הרכש החלקית שהציעה ננו דיימנשן, לרכישת מניות רגילות של סטרטסיס תמורת 18 דולר למניה במזומן, משקפת הערכת חסר משמעותית ואינה לטובת בעלי המניות של סטרטסיס. הדירקטוריון המליץ פה אחד לבעלי המניות של סטרטסיס לדחות את ההצעה ולמסור הודעת התנגדות. ננו נזכיר היא חברה עם פעילות בהיקף נמוך יחסית בתחום ועם כישלונות מפוארים בתחום, אבל עם קופת מזומנים שמנה ועם מנכ"ל, יואב שטרן לצד הנהלה, שבמקום להחזיר את הכסף שגייסו למשקיעים (מה שנותר ממנו) ולייצר ערך ואפסייד למניה, מעדיפים לשמור על הקופה ו-או על הכוח - דרך רכישת סטרטסיס. 

השאלה הגדולה מדוע 3D מציעה לרכוש את סטרטסיס ונראה שזה בשל המיזוג של סטסטסיס ו-Desktop Metal. 3D שהובילה ומובילה עדיין את שוק מדפסות התלת מימד לא יכולה להישאר מאחור ולוותר על ההובלה. מיזוג של סטרטסיס ודסקטופ מטאל  יביא את הגוף הממוזג לגודל של כ-1.8 מיליארד דולר. 

קיראו עוד ב"גלובל"

 

סטרטסיס + דסקטופ = איום על 3D

המיזוג בין סטרטסיס ודסקטופ מטאל, מייצר, על פי הנהלת החברות, חברה שהיא one-stop-shop לפתרונות בהדפסה בתלת מימד, עם סל פתרונות מגוון שכולל מתכת, קרמיקה, ואת הפורטפוליו המנצח של סטרטסיס בהדפסה פולימרית. המיזוג, מציינים מנהלי החברות, יאיץ את צמיחת החברות, אשר יהנו מסינרגיה טכנולוגית מרשימה, ויבסס את מעמדה של החברה המאוחדת בתחום הצומח בצורה מהירה ביותר.

סטרטסיס צפויה להחזיק קרוב ל- 60% מהחברה המשולבת. ד"ר יואב זייף ימשיך לכהן כמנכ"ל החברה החדשה; ריק פולוף, מנכ"ל דסקטופ מטאל, יכהן כיו"ר הדירקטוריון של החברה החדשה.  

"היום הוא יום חשוב בהתפתחות של סטרטסיס", אמר לפני ימים אחדים ד"ר יואב זייף, מנכ"ל סטרטסיס. "המיזוג עם דסקטופ מטאל יאיץ את מסלול הצמיחה שלנו באמצעות יצירת ספקית עולמית בולטת של פתרונות ייצור תוספתי תעשייתי. עם מעמד אטרקטיבי בהיצע מוצרים משלים, לרבות בתחומי החלל והתעופה, רכב, מוצרי צריכה, בריאות ורפואת שיניים, וכן צוות מו"פ מנוסה, תשתית מובילה ליציאה לשוק ומאזן איתן, החברה המשולבת תהיה מחויבת לחדשנות מתמדת ושירות מן המעלה הראשונה ללקוחות. אנו מצפים בכיליון עיניים למנף את החוזקות של החברה המשולבת ולנצל את הון המותג החזק של הפורטפוליו שלה כדי להעניק ערך משופר לבעלי המניות, הלקוחות והעובדים".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    shosh 02/06/2023 23:20
    הגב לתגובה זו
    nndm היא החברה עם המוצרים הטובים ביותר !
  • 2.
    מאור 02/06/2023 15:03
    הגב לתגובה זו
    סטרטסיס מובילה שוק בפולימרים , המיזוג עם dm יגרום לכך שתשלוט גם בחומרים נוספים , פוטנציאל עצום בשוק שצופים בו גידול אדיר בשנים הבאות , בעלי המניות יעשו טעות אם לא יילכו עם המיזוג , הראייה הכי טובה לכך היא ההצעה של ddd שרוכשת מהמיזוג הצפוי .
  • 1.
    גד 02/06/2023 10:18
    הגב לתגובה זו
    היא שווה פרמייה של 40% לפחות מעל השוק.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותאלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיות

להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים

"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?

רן קידר |
נושאים בכתבה נטפליקס סוני

נטפליקס Netflix, Inc 0.61%   רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.

על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.

איפה המרצ'נדייז? 

אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.

הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים. רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.

במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32%   (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro Inc.  (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.