זיו סגל
צילום: משה בנימין
ניתוח טכני

אלו הזדמנויות מזמינות מעקב השבוע?

זיו סגל | (6)

ביום שני דברנו על לקיחת רווחים ממניות שעולות חזק ומהר. חזק ומהר זה תנאי מקדים כאשר פקטור ההחלטה הוא אירוע טכני שמתלווה לעליה החזקה והמהירה כמו פער מחיר ותבניות נוספות שנדבר עליהן כשיצוצו.

 

הצד השני של המשוואה הוא רכישה מחודשת של מניות שנמכרו ושלגביהן אנחנו מעוניינים בחזרה לפוזיציה. היום נציג רשימת הזדמנויות ( בע״מ... צריך להזכיר מדי פעם...).

 

אפשרות עדכנית אחת היא SBUX. הגיעה אל נקודת תמיכה שמשלבת ממוצע ל - 200 יום, תיקון פיבונאצ׳י של 38.2% ורמת תמיכה אופקית.

 

עוד מניה סולידית שכדאי להתחיל לשים אליה לב היא NKE. התמיכה הצפויה לה היא באזור ה - 103 דולר.

 

זכרו שחברות ממותגות, מנוהלות היטב ובעלות פריסה וצמיחה עולמית הן בסיס טוב להשקעה ארוכת טווח. התזמון הטכני מאפשר להפיק מהן יותר.

 

תראו למשל את אמזון. כתבתי עליה לפני כמה שבועות ואמרתי שלא צריך להתייאש. היא היתה על רמת תמיכה שנחשבה הזדמנות היסטורית. מאז היא פרצה את הממוצע הנע ל - 200 יום ואת ההתנגדות ב - 123 דולר. הזדמנות טובה להגדיל את הפוזיציה.

 

והנה עוד דוגמא לפריצה למעלה ותיקון למטה. GLBE. היינו שם בפריצה. עכשיו ההתלהבות נרגעה וקיבלנו הזדמנות לבחון הצטרפות ברמת התמיכה המעניינת.

 

ושוב אנחנו עם IBM. אולי המשחק הכי ארוך טווח שלנו כאן. נמצאת מעל קו מגמה עולה לטווח בינוני ומשמרת התחזקות בהשוואה ל - S&P500. יושבת בפרסומים גם על משבצת מחשוב הקוואנטום ולאחרונה גם על משבצת ה - AI כך שיכול להיות שתתחיל סוף סוף להתעורר.

 

נחזור היום גם ל - NIO. קרובה למחיר ממנו התחילה את מסע העליה שלה. מעל רמת תמיכה והאינדיקטורים מראים שיש פוטנציאל טוב לעליה ממנה.

קיראו עוד ב"גלובל"

 

ומכאן ל - ZIM. קווי התמיכה הם כפי שפורסמו כאן בפעם האחרונה. המניה שייטה לכיוונם ועכשיו אוהדיה יכולים לעלות על הסיפון.

 

 

עוד שעור על פערי מחיר

 

נסתכל שוב על NET ונחזק את הלמידה שלנו בנושא הניתוח הטכני ופערי מחיר. כתבתי עליה לאחר שירדה אל רמת התמיכה ויצרה פער מחיר יורד. דיברנו על פוטנציאל של פערים להיסגר ולכן רכישה מעל רמת התמיכה היתה רעיון טוב. עכשיו היא סגרה את פער המחיר היורד ונתמכת מעליו. הגדלה מעל רמת התמיכה הזו היא גם רעיון טוב. זה השלב שבו עוברים ממחיר למומנטום, כמו במקרה של AMZN.

 

 

רעיונות לפוטנציאל פריצה

 

במסגרת ״פינתנו״ הכן תיקך לפריצה כדאי שתשימו עין על ARKG, קרן המהפכה הגינומית של ARK. יש לה תמיכה יפה ב - 31 דולר ופוטנציאל פריצה של הממוצע ל - 200 יום וכניסה למגמת עליה ארוכת טווח. מצטרפת ל - ARKK לגביה הרחבתי בחיוב במאמרים האחרונים.

 

עוד מניה, ישראלית, שמעניין לעקוב אחרי אפשרות פריצה שלה למעלה היא CLBT. כרגע היא בתוך שרוול יורד שהוא תיקון למגמת העליה. השרוול הזה נמשך כבר זמן ממושך ורעיונית הוא אמור להיפרץ למעלה. נקודות כניסה הן: 1. הגעה נוספת, אם תהיה, לגבול התחתון של השרוול. 2. כהכנה לפריצה. 3. אחרי פריצה. 4. אחרי הוכחת מהימנות הפריצה.

 

רעיון נוסף שעסקנו בו הוא KBE. לא נתמכה מעל רמת התמיכה שחשבתי אבל כן נתמכה מעל זו שמתחתיה. עכשיו יש לנו רצועת מסחר. מהלך מעל הגבול העליון גם ימחק את ״טעות השערת התמיכה״ וגם יהיה סימן חיובי.

 

עלו והרוויחו!

 

כותב המאמר הינו זיו סגל ([email protected]) העוסק בתחום השווקים הפיננסיים, ניתוח טכני, מימון התנהגותי ואימון מנטלי, בעל עיסוקים מגוונים בתחום באקדמיה ובפרקטיקה.

*אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    זיו האם אנחנו לא מגיעים לנקודת התנגדות בנאסד״ק? (ל"ת)
    01/06/2023 19:27
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    OPERA נראית עולה ברציפות חזק אולי תתקן אבל נראית טוב! (ל"ת)
    נדב 01/06/2023 19:19
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    תוכל להסביר לגבי NIO? נראה שהיא במגמת ירידה מתמשכת (ל"ת)
    נדב 01/06/2023 19:12
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    נתן 01/06/2023 16:13
    הגב לתגובה זו
    סגל העלה רעיון שאולי שווה בדיקה.
  • 2.
    מ 31/05/2023 19:42
    הגב לתגובה זו
    מה יהיה גוגל מדשדשת ומתנשפת ולא פורצת
  • 1.
    ישראל999 31/05/2023 19:36
    הגב לתגובה זו
    מזה זמן מנבאים לה פריצה משמעותית לצד עליה בהכנסות וברווחיות אבל המניה ממשיכה בדשדוש 42-47$ תודה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.