מנכל אפל טים קוק
צילום: Getty images Israel

אפל וברודקום חתמו על עסקת מיליארדים

העסקה בין החברות היא מהלך משמעותי הן עבור החברות והן עבור תעשיית הטכנולוגיה. העסקה מחזקת את מחויבות אפל להשקעתה בכלכלת ארצות הברית וממצבת את ברודקום כשחקנית מובילה בפיתוח טכנולוגיות 5G ובינה מלאכותית
אדיר בן עמי | (3)

ענקית הטכנולוגיה אפל APPLE , הכריזה על הסכם רב שנתי בשווי מיליארדי דולרים עם ברודקום BROADCOM INC , חברת ייצור השבבים הממוקמת בארצות הברית. ברודקום צפויה לפתח רכיבי תקשורת שיתמכו בתדר ה-5G ורכיבי תקשורת אלחוטית חדשים למכשיריה של אפל.

שיתוף הפעולה עם ברודקום מייצג את המחויבות המתמשכת של אפל להשקעה בארצות הברית, "אנו נרגשים לקבל התחייבויות הרותמות את כושר ההמצאה, היצירתיות והחדשנות של הייצור האמריקאי", אמר מנכ"ל אפל טים קוק. עוד אמר המנכ"ל כי הוא מתחייב להעמיק את השקעות החברה בכלכלת ארצות הברית. עסקת המיליארדים בין החברות היא מהלך משמעותי הן עבור החברות והן עבור תעשיית הטכנולוגיה. העסקה מחזקת את מחויבות אפל להשקעתה בכלכלת ארצות הברית וממצבת את ברודקום כשחקנית מובילה בפיתוח טכנולוגיות 5G ובינה מלאכותית.

שותפות זו תאפשר לברודקום להמשיך ולהשקיע בפרוייקטי אוטומציה קריטיים של החברה וליצור מקומות עבודה נוספים לטכנאים ומהנדסים, כשהעסקה כבר ייצרה 1,100 משרות במפעל לייצור מסנני FBAR של החברה. אפל מעסיקה באופן לא ישיר כ-2.7 מיליון עובדים ועובדת עם יותר מ-9,000 ספקים במגוון סקטורים. ההסכם בין החברות הוא חלק משמעותי מהשקעתה של אפל בטכנולוגיית ה-5G, שמעצבת את הדור הבא של הסמארטפונים. החברה השקיעה כבר עשרות מיליארדי דולרים על מנת לקדם את התחום בארה"ב מה שמראה את החשיבות שהיא נותנת להתפתחות הטכנולוגיה הזו.

אפל התחייבה כבר בשנת 2021 להשקיע ב-5 שנים כ-430 מיליארד דולר בכלכלה האמריקאית, כשהשקעותיה מתפרשות על עבודה ישירה מול ספקים אמריקאים, השקעות במרכזי נתונים והשקעות רבות אחרות ברחבי ארצות הברית. השוק הגיב בחיוב לעסקה בין החברות, כשאנליסט בנק אוף אמריקה ויווק אריה אמר על ברודקום כי היא "מוערכת בחסר בכל מה שקשור לבינה מלאכותית". האנליסט העלה מחיר היעד שלו למניית ברוקדום ל-800 דולר מ-725 דולר וחזר על המלצת הקנייה שלו למניה.

בדוחותיה האחרונים דיווחה אפל על רווח למניה של 1.52 דולר על הכנסות של 94.84 מיליארד דולר לעומת צפי אנליסטים לרווח למניה של  1.44 דולר על הכנסות של 92.94 מיליארד דולר. ההכנסות ירדו ב-3% לעומת הרבעון התואם בשנה שעברה. בנוסף, החברה הכריזה על בייבאק בגובה של 90 מיליארד דולר והגדילה את הדיבידנד ל-0.24 דולר מ-0.23 דולר. ההכנסות ממכירת אייפונים עמדו על 51.3 מיליארד דולר לעומת צפי של 49.97 מיליארד דולר. ההכנסות משירותים עמדו על 20.9 מיליארד דולר לעומת הצפי של 21.1 מיליארד דולר. 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    שבבים תמיד יובילו. (ל"ת)
    דני 24/05/2023 07:38
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    נו מה יהיה ?? 23/05/2023 23:03
    הגב לתגובה זו
    מאיפה השטות הזאת ?? מעסיקה 164 אלף בכל העולם
  • 1.
    Appl עדיין זולה (ל"ת)
    עמוס 23/05/2023 22:48
    הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

פורטוגל
צילום: יחצ

השקעה בחו"ל: חמישה יעדים לרכישת דירה – עד מיליון שקל

בדיקה מקיפה: חמישה יעדי השקעה אטרקטיביים באירופה והסביבה שעדיין אפשריים עם תקציב ישראלי ממוצע

ענת גלעד |
נושאים בכתבה דירה להשקעה

רכישת דירה בישראל הפכה לאתגר כלכלי עבור רבים, ולעיתים אף לחלום שהולך ומתרחק. וכאשר המחירים ממשיכים לנסוק, משקיעים רבים מחפשים אלטרנטיבות מעבר לים, במדינות שבהן סכום של כמיליון שקל (כ-230,000 יורו או 250,000 דולר נכון לדצמבר 2025) עדיין מאפשר רכישת נכס שלם ואף מניב.

בכתבה זו נסקור חמישה יעדים פופולריים בקרב משקיעים ישראלים: טביליסי (גאורגיה), אתונה (יוון), ליברפול (בריטניה), ליסבון (פורטוגל) וסופיה (בולגריה). נבחן את יתרונותיהם וחסרונותיהם, כולל נתוני מחירים, תשואות שכירות ממוצעות, שכר מקומי ואיכות החיים הכללית, כדי לספק תמונה מלאה עבור המשקיע הפוטנציאלי.

יוצאים לדרך: דרכון אירופי לא יזיק

לפני שנצלול לפרטי היעדים, חשוב להבין שבעלות על דרכון אירופי משנה את כללי המשחק. עבור ישראלים רבים המחזיקים בדרכון כזה (בעיקר פורטוגלי, רומני, פולני או גרמני), ההשקעה הופכת לפשוטה יותר מבחינה בירוקרטית ומיסויית. אזרחי האיחוד האירופי יכולים בדרך כלל לרכוש נכסים ללא הגבלות מיוחדות, ליהנות מחופש תנועה ומגורים, ולעיתים אף לזכות בהטבות מס מקומיות.

במדינות כמו יוון ופורטוגל, משקיעים ללא דרכון אירופי עשויים להיות זכאים לתוכניות "ויזת זהב",  המעניקות אישור שהייה בתמורה להשקעה בסכום מסוים - אך מי שמחזיק כבר בדרכון חוסך את התהליך המורכב הזה.

טביליסי, גאורגיה: עיר מתפתחת עם תשואות שיא

בירת גאורגיה הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה למשקיעים המחפשים הזדמנויות בשווקים מתפתחים. העיר העתיקה והיפה, עם המרחצאות הטרמליים והתרבות הים תיכונית-מזרח אירופית שובת הלב, מציעה שילוב של מחירים נמוכים ואפשרויות לתשואה גבוהה.